SDRL: Last man standing - the winner takes it all

locksley
SDRL 22.04.2020 kl 18:57 299643

VAL er i praksis konkurs og ned 26% akkurat nå. RIG er ned 13%. SDRL er derimot opp 8%. Vi har sett liknende handelsmønstre i den senere tiden, og SDRL var også oppe på 0,999 dollar forleden. Riktignok er vi tidlig i reprising, og det er ikke frislipp i kursen. Ennå.

Utrolig nok er SDRL høyere akkurat nå enn etter krakket mandag 9. mars og i tiden etter, der oljeprisen har gått ad undas!

Så hva er det som skjer?

Min tese er at coronaviruset og oljekrisa virker paradoksalt nok til fordel for Seadrill. Vi får en kraftig shakeout mye raskere enn antatt. Shaleindustrien går over ende som fluer. Det samme gjør offshorekonkurrenter. Det blir skraping og konkurssalg. SDRL er selvsagt også bekymret for sine gjeldsforfall.

Men markedet har allerede begynt å tenke på den oljerekylen som kommer. Etter denne washouten av shale m.m. vil oljeprisen nå nye høyder (dersom corona kommer under kontroll). Eksakt når vet man ikke, men verden rigges når for peak oil pga. de mange shut downs som kommer. Det er kostbart å starte opp igjen. Mange brønner vil aldri åpnes igjen.

Mao. dersom det ligger an til en kraftig peak oil i 2022-2023 og videre, så vil det bidra til at SDRL får refinansiert til gunstige betingelser.

For meg ser det mer og mer ut til at markedet har tro på SDRL som en av vinnerne og når røyken legger seg.

Redigert 21.01.2021 kl 09:27 Du må logge inn for å svare
gandhi-21
28.07.2021 kl 14:00 3329

Ser at en del aksjeeiere har forlatt virkeligheten, sikkert en beskyttelsesmekanisme som slår inn.
Hver aksje er belemret med kr 60,- i gjeld, så det er jo bare å spytte inn så er selskapet gjeldfritt 😊
hypotetic
28.07.2021 kl 14:15 3293

JanOrge skrev Er du seriøs?!
Jan Orge, du bør ikke bruke tiden din her inne og lese alt det dumme og useriøse jeg skriver. Som jeg har skrevet gang på gang og nå gjentar igjen kan du tape absolutt alt du investerer i SDRL. Det finnes mange aksjer som meglerhusene anbefaler sine kunder slik de tilnærmet alle anbefalt SDRL for noen år siden da SDRL var priset til titalls milliarder med ekstremt mye mer gjeld. Følg heller nå med på aksjer som har steget enormt mye i lang tid for de vil sannsynligvis fortsette å stige forteller alle seriøse forståsegpåere også meglerhusene som vekter seg ned før kollapsen. Selskaper som Kahoot og en rekke ESG har fortsatt enormt mange milliarder i støtpute å gå på nedover så der er du helt klart mye mer sikker på å ikke komme ut helt i null de nærmeste dagene. Det som vi ikke har lik forståelse av er oppside og nedsidepotensialet helhetlig. Hva gjør du egentlig så ofte på trådene til denne og slike aksjer? Mange andre har spurt deg om du prøver å snakke dem ned for å få billigere inngang eller hvilken agenda har du gang på gang som folk etterspør?
Slettet bruker
28.07.2021 kl 14:23 3262

Jøsses
Var det virkelig tradere som var villige til å ta i denne i dag igjen.
Galskapen stopper nok ikke før 25 øre
Redigert 28.07.2021 kl 14:26 Du må logge inn for å svare
hypotetic
28.07.2021 kl 14:29 3374

Det du fremstiller som en spøk er egentlig aller beste og enkleste billigste løsningen som også raskt ville gjort at dagens aksjonærer ville beholdt kontrollen over selskapet i de 7årene som nå oljeselskapene anser at det blir overoppheting. Trolig holder det hvis et nytt flertalls styre melder om en emisjon på 5kr. Jeg og alle andre aksjonærer ville umiddelbart tegnet i en slik emisjon slik at selskapet fikk midler til å betjene gjelden. Kursløftet til 12,9 beviste jo hva folk er villige til å betale når all negativiteten endres til å se fremover på utsiktene til inntjening de neste 7år.
rischioso
28.07.2021 kl 14:39 3348

RE - Hvorfor skal Fredriksen kjøpe aksjer før restruktureringen?? Hvorfor?? Det gir ingen mening.

*** Godt spørsmål nettopp fordi det er mange som fortsatt virker å ikke ha forstått hva det siste meldte nedsalget betyr.

Jo han har solgt og ikke bare solgt, men solgte så han gikk igjennom meldegrensen på 25% til 24,99%.

Hva kan man tolke ut i fra det? Jo, hadde han ville kjøpt så ville han ikke solgt seg ned under 25% men heller kjøpt i det stille opp til feks 29.99% uten å måtte melde.
Når han nå solgte seg ned og under meldegrensen på 25% så betyr det at han vil fortsette og selge seg ned hvor han kan selge seg ned i det stille fra 24,99% til 20% uten å måtte melde - faktisk ikke mer komplisert enn som så ....
hypotetic
28.07.2021 kl 14:44 3351

Nytt flertallsstyre overtar og foreslår fortrinnsrett for eksisterende aksjonærer med 4 omsettelige tegningsretter til 5kr per stykk . Da vil jeg tro SDRL aksjen stiger raskt til over 100kr noen dager senere men før tegningsperioden. Ikke fordi selskapet kan forsvare den prisingen akkurat nå men fordi det lave antall aksjer har den mest attraktive gearingen inn i det markedet som er forventet de neste 7år. Noen "useriøse" med lang erfaring med belånt eiendom forstår hva jeg snakker om spesielt hvis man skuer litt på prisstigning på olje, metaller med mer...
rischioso
28.07.2021 kl 14:53 3336

Fortrinnsrett for eksisterende aksjonærer i en restrukturering - hvor kom den i fra?

Kan du vise til en eneste restrukturering hvor det har skjedd - nei, det kan du ikke nettopp fordi det aldri har skjedd. Det som alltid har skjedd er en massiv utvanning og denne vil ikke bli annerledes ...

Det er en viss forskjell på det å håpe på noe som er mulig enn å skulle håpe på noe som aldri før i børsens historie har skjedd og derfor er å anse som umulig - fornektelse heter det - verken mer eller mindre og det eneste en fornektelse fører til er ytterligere tap ...
Redigert 28.07.2021 kl 14:55 Du må logge inn for å svare
hypotetic
28.07.2021 kl 15:14 3256

Det skjedde senest i XXL der store eiere gikk inn å argumenterte for at all EK var tapt og noen store ga beskjed om at de var villig til å "redde" selskapet med en garantert rettet emisjon. Småaksjonærene krevde likebehandling og fortrinnsrettet emisjon med omsettelige tegningretter. Dermed måtte alle de som satt og ventet på å få tegne billige aksjer hoppe ned fra gjerdet raskt alle sammen og kjøpe aksjer og tegningsretter raskest mulig før det var for seint. Kursen steg da raskt flere 1000% når man tar med oppsiden også i tegningsrettene. XXL fortsatte å tape penger litt til før de med litt langsiktig tankegang fikk rett.
Slettet bruker
28.07.2021 kl 15:26 3286

Tror ikke du fant opp kruttet. Alltid bra omsetning i Drillen. Hvordan klarer noen å ta i deg? :)?
rischioso
28.07.2021 kl 15:40 3245

Du blander kortene her - mener du at et selskap som er under chapter 11 plutselig skal finne ut at ååå det er jo ikke så ille som først antatt så vi kjører en emisjon i stedet?

Nei, de er under konkursbeskyttelse for grunner som kvalifiserer til det for man er ikke der for morro skyld. Man havner der når alt annet er umulig og da endres ikke ting av seg selv fordi noen vil stemme annerledes.

På tide å komme tilbake til virkeligheten for hvis ikke så taper du 99,75% av investeringen din - det er det eneste sikre og derfor det man bør forholde seg til og av samme grunn er trenden ned og om ikke lenge vil kursen forlate 2-tallet til fordel for 1-tallet så for hver dag du befinner deg i fornektelsesmodus jo mindre verdt blir investeringen din ...
Redigert 28.07.2021 kl 15:45 Du må logge inn for å svare
hypotetic
28.07.2021 kl 15:48 3220

Er nok ikke bare "fast finger" som har tatt imot alle de titalls millioner som er blitt dumpet hovedsakelig av Fredriksen siste tiden for å få gjennomført planen om å legge aksjen død på ja kanskje 25øre. Den planen ser ikke ut til å ha lykkes til tross for massive nedsalg i 3 dager etter at aksjen hadde falt til nivåer der mange nok var innstilt på å kjøpe. Trolig har det kostet så han har nok maks 20% igjen kanskje 15% i dag. Det er noen som nok har mer enn 15% nå og som garantert vil få full støtte av de andre 75%+++ aksjonærene til å styre ch11 prosessen fremover. Fredriksen har kanskje lagd en avtale om å få kjøpe gjeld men han har ingen rett til å konvertere dette etter en plan som helt åpenbart er en forfordeling av ham selv. Dommer er ikke dum og han ser at dette er tillitsmisbruk fra nåværende styre som nok raskt vil bli byttet ut når vi får beskjed hvem som har fått samlet støtte fra mer enn 15% av dagens aksjonærer. De trenger ikke 15% engang. De vil få full støtte av øvrige aksjonærer så raskt de melder seg.
rischioso
28.07.2021 kl 15:54 3216

RE - Trolig har det kostet så han har nok maks 20% igjen kanskje 15% i dag

* Igjen en påstand basert på tull og tøys mer enn noe annet - hver grense må meldes så hadde 20% grensen blitt nådd så måtte det meldes og det samme med 15%, 10% og 5% - mao, Fredriksen har fortsatt mer en 20% og mindre enn 25% siden ingen ny melding foreligger.

Klarer du ikke en gang å forholde deg til dette så er det kanskje ikke så rart at du ikke forholder deg til noe annet av betydning heller ...

Skjønner at det er frustrerende å sitte med en blodrød posisjon, men det gir deg ingen rett til å spy ut feilinfo på forumet - det finnes strenge regler om forsøk på manipulering og du har kommet i brudd med disse daglig så du bør være varsom fremover og heller lese deg opp på lover og regler før du bombastisk poster dine egne feilaktige meninger - bevisst eller ubevisst ...
Redigert 28.07.2021 kl 16:00 Du må logge inn for å svare
hypotetic
28.07.2021 kl 16:03 3202

a det mener jeg. Utsiktene nå er ikke like ille som da oljeprisen ble gitt bort, før vaksine og da vi dag etter dag så folk bli stablet i massegraver. Noen evner ikke å forstå "ååå det er jo ikke så ille som først antatt" før toget er gått og går da inn når kursen plutselig var 12,9kr. Jeg vil anbefale deg å ikke kaste bort mer tid på denne aksjen for dette her er stor risiko om man må faktisk evne å forstå "ååå det er jo ikke så ille som først antatt" litt tidlig, ikke lenge etter alle andre i hele Norge har forstått det. Som sagt var var også XXL konkurs men det ble langt over 1000% med tegningsretter i kursøkning på sånne som meg som "ikke forstår" når aviser og alle forståsegpåere melder om at XXL har negativ ek og er konkurs.
AdFontes
28.07.2021 kl 16:14 3167

gandhi-21 ... ''Hver aksje er belemret med kr 60,- i gjeld,''...
- Her er det mye klaging og syting og platt moralisering; Hvor mye var gjelden pr aksje høsten 2018? Nå er den litt mindre, rentenivået også, og realrenten er mye mye lavere, negativ faktisk. Negativ realrente er positivt for gjeld.
Da kursen tidlig i Juli var kr 4, mens alle trodde toppen var nådd, spådde jeg i en kommentar at den ville fortsette til 10 kr og foreslo samtidig at det da isåfall burde gjennomføres en emisjon for å løse den akutte likviditetskrisen.
Nå gikk den jo helt opp i 12, de skulle da som jeg sa på forhånd utnyttet den sjansen og gjennomført en emisjon med f.eks. 100 mill aksjer á kr 10 = 1 milliard friske kr for å løse likviditeten.

Bankene burde i sin egen interesse ikke konvertere gjeld til aksjer akkurat idet konjunkturene snur opp, de vil jo nå da bare få tilbake 1\5 av gjelden. Hvis de absolutt skal konvertere gjelden hvorfor i all verden venter de ikke i egen interesse til verdien av selskapet er blitt 5 ganger høyere (etter en liten stund med fortsatt oppgangskonjunktur) - de vil da få tilbake alt.
Eneste grunnen til ikke nå å avslutte ch 11 er hvis de tror at oljepris på 75$ og gasspris på 4$ pr termisk enhet bare er et kortvarig blaff.
Redigert 28.07.2021 kl 16:20 Du må logge inn for å svare
rischioso
28.07.2021 kl 16:27 3140

RE - Nå gikk den jo helt opp i 12, de skulle da som jeg sa på forhånd utnyttet den sjansen og gjennomført en emisjon med f.eks. 100 mill aksjer á kr 10 = 1 milliard friske kr for å løse likviditeten.

*** Igjen tull og tøys pga mangel på kunnskap. For å kunne ha kjørt en emisjon på 10 eller 12nok så måtte det kursnivået ha vært gjennomsnittskursen over tid ofte de siste 3 måneder for å få investorer til å bite på og i tillegg måtte man ha gitt rabatt.

Hvor mange dager eller rettere sagt timer var kursen på 10 eller 12nok - ja, med så lite kunnskap så vil nok alt være mulig for i bakvendt land går visst all ting an .... ;)
Redigert 28.07.2021 kl 16:32 Du må logge inn for å svare
hypotetic
28.07.2021 kl 16:59 3054

Helt uenig! En meldt emisjon på 10kroner da kursen var på full fart opp til 12,9kr ville gitt en ytterligere kraftig katalysatoreffekt opp og endelig beskjed om at selskapet var reddet slik at alle de store som nå venter med å gå inn hadde hoppet ned fra grenen samtidig og begynt å kjøpe febrilsk for å få aksjen inklusive tegningsrettene akkurat slik som i XXL. Ren reprise av XXL oppgangen på mange 1000% bare ekstremt mye kraftigere i SDRL fordi SDRL har mye høyere potensiell oppside. Selskapet var verdsatt til langt over 100milliarder med mye mer gjeld enn i dag og med dagens lave rente og inflasjon er over 200milliarder mulig. Også i XXL ville eksisterende småaksjonærer tapt tilnærmet alt hvis de ikke hadde klagd på forslaget om en fortrinnsrettet emisjon men krevd og vunnet igjennom med likebehandling og omsettelige tegningsretter. Er det lov å fremsette et hypotetisk scenarie etter 7år med fall på over 99,9%. Dagens aksje er nå priset til 0,22Milliarder etter 7 års fall. Hvis vi skulle gå inn i 7 gode år uten betydelig utvanning kan dagens aksjer uten utvanning (hvis man benytter tegningsretter) bli verd 200,22Milliarder eller 2002,2kr/stk og kanskje gi utbytte mellom 100-200kr/år. Det er altså en hypotetisk mulighet for at en aksje som har falt mye også kan stige mye spesielt SDRL som har gjort dette gjentatte gagner før. Er mange som lurer på hvordan en gutt uten penger fra Vålerenga er blitt god for 200milliarder og kan bli god for 400Milliarder om noen år. Kan dette være litt av svaret montro? På Oslo Børs er det noen få selskaper som står for all verdistigning resten taper man på. Kan SDRL de neste 7 år bli en slik aksje igjen hvis likebehandling kreves?
rischioso
28.07.2021 kl 17:08 3048

Det er dine penger og med den urealistiske holdningen så er de snart ikke dine lengre - dessverre ...

Så får vi bare håpe på at ingen andre kjøper noe av det tullet du til stadighet kommer med slik at de ikke taper mer enn nødvendig ...

I dag kunne du ha fått litt i overkant av 2nok/aksje - tatt tapet og plassert resten av pengene annen plass hvor det er en realistisk sjanse til at de øker i verdi, men du velger altså å fortsette basehoppingen uten planer om å trekke i snora - da vil også møtet med bakken bli desto hardere - naturlig nok ...
Redigert 28.07.2021 kl 17:09 Du må logge inn for å svare
Leoparden1
28.07.2021 kl 17:17 3032

Det er IKKE aksjonærene som styrer i en ch11.
Selskapet hadde IKKE vært «endelig reddet» av en emisjon på10kr mens den var på vei mot 12,9kr. Det hadde forøvrig vært ulovlig.
Selskapet -er- allerede konkurs. Dagens aksjeeiere er ute.

Slutt å dra inn rene fantasier, og slutt å dra inn XXL situasjonen, den var helt annerledes. De var ikke under konkursbeskyttelse.
hypotetic
28.07.2021 kl 17:21 3016

Ja, kan love deg at jeg sitter og blir med ned som jeg alltid gjør. Lykke til du også. Til deg og andre som tenker som deg er det best å ikke kaste bort tid på det "tullet" jeg skriver. Jeg har lært meg gjennom over 30 år "the hard way" at det aksjer som er ekstremt upopulære, underanalyserte og undervurderte man kan få enormt stor oppside ved å sitte i. For de trygghetssøkende pengene velger jeg ikke SDRL på topp eller eksempelvis Kahoot eller ESG slik som anbefales. Velger heller sparekonto for slike penger. Hvis man får over 1000% på noen kan man lett tape alt på andre risikoaksjer og likevel gå i pluss.
sanfrancisco
28.07.2021 kl 17:26 2999

Jeg tror du fundamentalt misforstår balansen i sdrl og slik den var i xxl. Stor forskjell på gjeldsgrad og ikke minst en balanse bestående av stål og en av varelager
rischioso
28.07.2021 kl 17:27 3003

Du snakker igjen om helt forskjellige ting - selskaper som er i en utfordrende situasjon vs selskaper som er i en restruktureringsprosess hvor utvanningsfaktoren på hele 99,75% er kjent - det er 2 vidt forskjellige ting. Man kaster ikke penger inn i en restruktureringsprosess slik SDRL befinner seg i - da sikrer man det man kan sikre før det vannes ut og blir borte - en liten men viktig detalj ... ;)
Redigert 28.07.2021 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
sanfrancisco
28.07.2021 kl 17:33 2984

Er ingen automatikk at aksjonærer hadde stilt opp i en rettet emisjon på 10 kroner da aksjen var innom der i en dag i midten av juli. Det er utopisk. Kan jeg for moroskjyld spørre hvor mye du tror de måtte hente i ny EK for å fikse balansen?
hypotetic
28.07.2021 kl 17:39 2975

Er vel Fredriksen sine folk som har styrt forslagene til nå eller er det Paven som har fremsatt forslaget om forfordeling av Fredriksen? Du må lese deg opp omkring prosessen som er godt beskrevet også Rødland dramaet med mer. Selskapet er ikke konkurs! Det du skriver er totalt feil. Ch11 er en alternativ prosess til konkurs og du viser at du ikke har kjennskap til prosessen. Dommer tar endelig avgjørelse hvis ikke forhandlinger, forslaget som styret og involverte parter foreslår er gjennomførbart og akseptabelt. Dommer vil bli ansvarliggjort ved en feilaktig eller forhastet beslutning. Siste forslag fremsatt er eksempel på helt åpenbar misbruk av tillit i styret til å forfordele hovedeier. Dommer kan ikke påberope seg at han ikke forstår dette. Både nåværende styre og andre involverte parter vil bli ansvarliggjort i ettertid hvis et slikt forslag som er klart misbruk av tillit skulle blitt gjennomført.
Leoparden1
28.07.2021 kl 17:50 2940

«Selskapet er ikke konkurs! Det du skriver er totalt feil.»

Du har i alle fall bestemt deg, du. Og siden fakta ikke biter på deg, fra noe hold, trekker jeg meg ut.
Lykke til.
Redigert 28.07.2021 kl 17:51 Du må logge inn for å svare
hypotetic
28.07.2021 kl 17:58 2915

Vi er nok helt på slutten av året før dommer har mulighet til å ta stilling til alt helhetlig. Det er åpenbart at panikknedskrivninger på titalls milliarder var riktig da oljen ble gitt bort å vi kun så massedød og beskjeder om at det aldri skulle bores etter olje mer. Fremtidsutsiktene har endret seg raskere til det positive en noen gang i historien og innkomne bud og interesser fra konkurrenter må beviselig ikke gi dividende. Denne prosessen er ikke båbegynt noe store långivere krever. Forfordeling og misbruk av tillit i styre ved hemmelige "kick back" avtaler med långiver vil bli forfulgt i ettertid. Norges største bank DNB er ikke igjen tjent med et slik søksmål der de igjen beviselig har bidratt til svindel av småsparere. De er akkurat dømt til milliarderstatninger for misbruk av tillit, tilsløring av gebyrer/fakta i såkalte strukturerte produkter saken og gebyrer på fond. DNB kan gå konkurs hvis de har bidratt til forfordeling av fredriksen for det er grenser for hvor mange ganger de kan bli dømt før det blir full boikott.
Yzf R1
28.07.2021 kl 18:48 2806

Vær lur å kvitte deg menns det er litt verdi ,ser ikke bort fra du kan minst dobble antallet om du kjøper tilbae om 1 måneds tid.
hypotetic
28.07.2021 kl 21:53 2593

Sist gang dere kan se på denne tråden at jeg var "last man standing" og det haglet med både "velmente?" men også fordømmende råd om at jeg burde selge dro aksjen helt plutselig fra 1,8 til 12,9kr. Kan se ut som vi nærmer oss veldig samme situasjon nå..... Vet at gode spensthoppere som tar grundig og dyp sats kan hoppe enda høyere neste gangen..... Noen tog forlater perrongen helt plutselig i et voldsom tempo og da er det stor fordel å ha sikret seg billetter i god tid mens det var lite billettkø. Ser at det er en som heter "fast finger" her. Jeg er mer "treg finger" så har brukt flere dager nå på sikre meg billettene når det har vært lite kø...
Slettet bruker
28.07.2021 kl 22:10 2569

"Verdiene" til SDRL ligger ikke i aksjene, den ligger i gjelden.
Aksjonærene har NULL i verdier, evt noen promille av selskapet som "plaster på såret".

De som eier gjelden til SDRL, er de virkelige eierene av SDRL...
De som måtte ønske å eie noe av SDRL må nå kjøpe dette fra kreditorene... SDRL kommer til å måtte konvertere gjeld til aksjer, samt at kreditorene (som da kontrollerer SDRL) utsteder ekstra aksjer , såkallt emisjon, for å styrke selskapet økonomisk, som DE sitter som EIERE av. Kreditorene vil pynte bruden, for at evt. Nye potensielle eiere, vil kjøpe det nye SDRL..

På samme måte som når man skal selge bruktbilen... Man vasker og polerer den gjerne før salg..

De som kjøper SDRL aksjer idag, kjøper egentlig bare LUFT...
De som eier SDRL aksjer idag, eier LUFT.
Redigert 28.07.2021 kl 22:15 Du må logge inn for å svare
rischioso
28.07.2021 kl 22:16 2559

Last man standing er last man standing og ikke hver gang det kommer en krampetrekning så last man standing blir den siste som selger før tvangsutvanningen starter.

Når kursen gikk til 12 så var ikke utvanningsgraden kjent - det er den nå - mao, det er ganske så naturlig at det er liten billettkø når kinoen står i fyr og flamme - da er det nok flere som leverer tilbake billettene enn de som ønsker å kjøpe - noe som beviselig har skjedd de siste dager og som fortsatt vil skje fremover ... ;)
X-43 scramjet
28.07.2021 kl 22:36 2498

Gjelder å sikre seg nå. Heldigvis er noen her som tror på pen oppgang i SDRL. Er lenge til begynnelsen av november, mye rart skjer før den tid. Vil ikke sitte utenfor denne gangen heller. Plutselig ser vi en ellevill kurs oppgang, er nok et vakuum som kommer igjen.
Slettet bruker
28.07.2021 kl 22:39 2486

Men denne oppgangen, den er fullstendig drevet av idioti, sant? Eller kan du vise til noen gode grunner til at kursen skal opp?

Er liksom det jeg savner noe veldig her på tråden, når jeg ser utsagn som du kommer med her. Hvor mye penger burde man gå inn for med nå liksom? Ifølge deg?

Slik jeg ser det, så kan man like så godt putte pengene på kasino.
Janic
28.07.2021 kl 22:40 2488

Her ser det helt håpløst ut, med endeløst stup, dag etter dag.
Det er visst bare å kaste kortene her. Tenker jeg gjør det imorgen.
Bedre å selge med stort tap, enn å selge med enormt tap.
SjonkelRolf
28.07.2021 kl 22:47 2492

Personlig blir jeg ikke veldig overrasket dersom det dukker opp løsning ala Nas.
Mange likheter.
Sdrl har vel enda noe cash eneste.
Skal inn med gevinsten fra siste opptur, men flere sier vi skal under 1kr.
Det har jeg ingen tro på.
Blir å kjøpe lenge før det, dersom toget ikke forlater perrongen.
Tror ikke selskapets videreføring er tjent med å drite i aksjonærene.
Ihvertfall ikke kreditorene som skal selge disse aksjene.
hypotetic
28.07.2021 kl 22:54 2478

Dette er ch 11 prosess ikke konkurs krevd av långiver.... Er nok først i November Desember vi er ferdige. Her må alle parters innspill vurderes også bud fra konkurrenter må testes ut potensiale på som krevd av långivere. Fremsatt forslag fra styret er åpenbart forfordeling og misbruk av tillit og vil bli påklagd av flertallet av dagens eiere i ettertid hvis skulle blitt stående. Fremsatt forslag er nok en taktisk grep for å få flest mulig til å selge seg ut etterfulgt av nedsalg som ikke har ført til ytterligere kursfall men kun til at storeier ikke lenger har makt eller tillit til å representere det store flertall av eierne. Siste utspill som gjenstår nå er å komme med et ekstremt generøst bud til samtlige medeiere for å kvitte seg med hele problemet på billigste enkleste måten og fjerne all fare for ekstremt kostbare søksmål i ettertid.
Leoparden1
28.07.2021 kl 23:09 2438

Mener du her at «Storeier» altså Fredriksen, med vilje presser ned prisen på aksjene han eier, før han skal selge seg ut så mye at han ikke lenger har makt i Seadrill? Det er sånn jeg leser denne merkelige teksten.
Det er planen hans? Hvorfor skal han gjøre dette?

Og det siste utspillet du nevner, hva i all verden er det for noe? Et ekstremt generøst tilbud til samtlige eiere for å fjerne fare for søksmål. Kan du utdype hva du mener? Og hvor du mener at tilbudet ligger? Snakker vi 10kr aksjen?
hypotetic
28.07.2021 kl 23:55 2349

Personlig har jeg aldri eid en NAS aksje fordi flybransjen aldri har tjent penger fordi det er for mye global konkurranse. Bransjen er inne dårlige år også fremover mens rigg snur opp fra 7 dårlige år. SDRL har vel ca 45 rigger som hver og en koster mange milliarder å bygge. Det er ingen nye rigger i bestilling og de tar mange år å bygge. Riggbransjen er en av verdens mest lønnsomme bransjer og denne gangen står riggene SDRL eier på rekke og rad klare til å inngå kontrakter i et marked som forventes å gå inn i overopphetingstilstander de neste årene. Dette er ikke bare luft og en ide om å bli best i verden på hydrogen i konkurranse med hele verden slik Aker Hydrogen som ble priset til 8 milliarder. Vi trenger at kursen pånytt raskt løftes opp til 12,9kr og at noen tar kontakt med største eiere og samler stemmer og melder seg raskt at de har 15% eller mer så får de også alle stemmene nå til øvrige mindre eiere. Beskjed til dommer at likviditet løses ved emisjon påkrevd av långivere. SDRL hadde ved årsskifte 723M$ fortsatt i cash fra restrukturering i 2018. Siste kvartals ekstraordinære titalls milliarder nedskrivninger har vært helt absurde og mangler fullstendig rot i dagens virkelighet, oljeprisen og det overopphetede riggmarkedet oljeselskapene har meldt om.
5198
29.07.2021 kl 00:17 2297

Er så bra, Seadrill har 45 rigger. Du aner jo ikke hva du snakker om. Fortsett er artig å ta en titt på kommentaren dine i når en har litt tid til overs.
Riktigere tall er nok ca halvparten av det når de har fått skrapet alt de har lovet å skrape.

Seadrill blir veldig bra bare de får gjennomført planen nå, Fred er raus som stiller opp en gang til. Aksjonærene som velger å sitte vet jo omtrent hvor mange øre de ender opp med.
hypotetic
29.07.2021 kl 00:23 2288

Han har ikke makten og har aldri hatt maken. SDRL har 75% andre eiere som til nå har gitt ham en tillit han beviselig har foreslått å misbruke. Ja hvorfor solgte han 100 000 aksjer vil du tro rett etter at markedet kollapset fullstendig? Trengte han sårt 220 000kr tror du og ville han få kursen opp med dette? Hvis du har fulgt med dagen etter dette gikk det over 18 mill aksjer for å fortsette å presse ned kursen og i dag gikk det også enorme mengder aksjer. Det er ikke vi småsparere på Hegnar som trader disse summene. Det går enorme summer. Du må nesten begynne å følge med.... Salgene nå er selvfølgelig siste nådestøtet for å legge aksjen død ned mot nivåer på 25øre som han har håpet på. Ja hva skjer nå når alle er blitt hjernevasket i 7 år og flertallet ukritisk sluker forslaget om at selskapet er uten oppside. Jo da kan han igjen vinne frem slik som tidligere og overta alt på bunn. Jeg vil ikke godta 10 kr men høres ut som flertallet her inne gledelig ville ha gjort det. Jeg har ikke store stemmeretten og ville således bli tvangsinnløst på siste 10% uansett. Alternativt kjører han en ny karusell opp og ser hvor mye han får. Sikkert mange som kaster billettene da også .... Er mange som kommer hjem fra ferie snart og skal flytte enorme summer fra vekst til verdiaksjer så er ikke sikkert han bør vente veldig lenge.....
hypotetic
29.07.2021 kl 00:27 2286

Seadrill Limited owns 34 drilling rigs and we manage 11 rigs on behalf of SeaMex, Northern Ocean, Sonadrill and Aquadrill Offshore. We have the right fleet for the future by: Direkte fra hjemmesiden i dag. 44 rigger.
rischioso
29.07.2021 kl 00:45 2257

Teorien din om at det er store som sitter og plukker faller på sin egen urimelighet og er ikke annet enn et ønske - det også - fasiten fikk vi her om dagen hvor det er store som selger. Mao, realiteten er at det er mange små som plukker - faktisk rundt 5000 bare reg på Nordnet så da kan man jo forstå at det ikke trengs store beløpene for å skape volum - du selv er en av disse så du ser nok ikke skogen for bare trær ...

Summen av dere har nok den største eierandelen i SDRL pr i dag så dere skulle samlet stemmene og stemt til egen fordel istedenfor å sitte her på forumet og drømme om at andre gjør det for dere - for det kommer aldri til å skje... ;)
Redigert 29.07.2021 kl 00:46 Du må logge inn for å svare