Treidar
23.04.2020 kl 23:58
3976
Hmm. Nok et tegn på at denne situasjonen har truffet Fredly litt sånn på halvsteget og at han nå begynner å skyte fra hofta. Ikke nødvendigvis bearish, men det er nå det skjer, ikke i juni. Tror ikke noen båter kommer til å få to turer på $200k. Føler HUNT er den tank posisjonen min som sitter løsest.
Quepasa
24.04.2020 kl 00:47
3802
Hunter Laga on subs til 356'$ ja det var 356. Bare 23 dage men dog.. vi får se hva fasit sier om noen dager.
Campfire
24.04.2020 kl 00:58
3756
Laga er på TC til Trafigura. Hunter får $80k pr. dag uavhengig av hvilke rater båten drar inn. Mellomlegget sitter Trafigura igjen med.
Fillidor
24.04.2020 kl 23:23
3065
FÅ den båten inn ASAP! Her snakker vi TONNASJE, som det meste handler om. Få det på. Det er penger vi snakker om. Fin til lagring den der. Skulle gjerne hatt den imorgen bare, og ikke mid juni.
Klart at dette er en fin digresjon i Hunter-linja for megget frekk bi-inntekt. Bygge ett saftig fundament nå før utbyttene.
Klart at dette er en fin digresjon i Hunter-linja for megget frekk bi-inntekt. Bygge ett saftig fundament nå før utbyttene.
Kaisovski
24.04.2020 kl 23:34
3010
Dette liker jeg ikke altså. Plutselig blir alt mer usikkert, og norske redere er seg selv like og kaster seg etter dyre baljer.
Grekerne gnir seg vel i hendene..
Grekerne gnir seg vel i hendene..
finansakrobat-
25.04.2020 kl 09:33
2722
Rederne har hittil avstått fra å kontrahere nybygg, og det handles mye second-hand. NAV i flere rederier kan fort doble seg om det stramme markedet vedvarer inn i Q4 og 21'.
Om Fredly har kjøpt denne baljen til $39m, og satt den på 1 års TC til 100K, så vil 26m være tilbakebetalt i løpet av 1 år.
Om Fredly har kjøpt denne baljen til $39m, og satt den på 1 års TC til 100K, så vil 26m være tilbakebetalt i løpet av 1 år.
Kroneflipperen
25.04.2020 kl 12:39
2482
Hvordan flere ser på det her som negativt fatter jeg ikke. Med den oljesituasjonen vi har nå med sprengte oljelagre så kan denne båten hente inn MASSE penger raskt! Så får vi se hvordan han velger å styre båten mot Hunter Group ettersom den er kjøpt privat. Spennende
Quepasa skrev Fredly kjøpt denne privat vel?
Ja han gjorde det, mange har ikke fått med seg det og i tillegg er han ikke dum. So what`s the problem ?
Grylls
25.04.2020 kl 13:56
2319
Fredly har hittil ikke bekreftet at han har kjøpt denne privat. Enten er det privat investering, eller så vil han beskytte aksjekursen så lenge som mulig. Om han får den inn under Hunter og får tegnet en langsiktig TC, så vil aksjekursen forhåpentligvis reflektere det. Å ta den inn under Hunter nå, uten avtale, og med levering først i juni, vil derimot kunne være dumt. Han eier vel rundt 1/3 eller mer av HUNT så i alle tilfelle kommer han til å dra inn bra med cash på den dealen, det er helt sikkert.
Her er Fredlys egne ord:
"- Vi melder når vi har noe å melde, svarer investor Arne Fredly (t.v.) på spørsmål om han har kjøpt en eldre VLCC."
At han bruker "vi" får vi ta som et godt tegn ;)
Her er Fredlys egne ord:
"- Vi melder når vi har noe å melde, svarer investor Arne Fredly (t.v.) på spørsmål om han har kjøpt en eldre VLCC."
At han bruker "vi" får vi ta som et godt tegn ;)
Redigert 25.04.2020 kl 13:57
Du må logge inn for å svare
Hafnia; Front og Ads vil levere enorme overskudd! Hunt er short term, jmf egne uttaleleser.
Grylls
25.04.2020 kl 14:05
2282
Fredly har vel skissert flere mulige scenarioer, ett av dem lange TC'er og et rentespill. Det er jo et enkelt rentespill de har begitt seg ut på nå, og Hunter tjener også meget gode penger med ett skip i Spot nå (som har begynt å bevege seg), og to nybygg leveres i løpet av sommeren. I tillegg er det jokeren som er dette gamle tankskipet.
Sammenlignet med konkurransen er det jo ingenting. Mange skip som går inn i nye kontrakter med utbytte som inntjener selskapet? Har jo flere selskap med skip som går ut om 2 år= Inntjening og skrap pris i dag er høy. De nye skipene har jo en høyere kost.
Grylls
25.04.2020 kl 14:30
2187
Neida, men når IMO2020 kommer i spill for alvor, så vil Hunter ha mye mer langsiktig profil enn det du antyder. Det kan skje mye som oppkjøp eller annet, men de er i en situasjon der de vil kunne bedre takle nedturen mange mener kommer enn en del andre rederier. I tillegg er skipsverdien nå høyere enn kjøpsprisen, så i verste fall kan de selge båtene og oppløse selskapet.
Treidar
25.04.2020 kl 15:49
2057
Hvis markedet blir så ille at de vurderer å oppløse selskapet, tror du da verdien på båtene har holdt seg?
Jeg mener ikke å være for negativ altså, Hunter kommer sikkert til å gjøre det bra. Men nedturen kommer jo helt garantert, spørsmålet er om den kommer på mandag, i juni eller til høsten. De som klarer å sope opp mest i den korte tiden pengene ligger på gaten, de er best stilt for de neste par-tre årene.
Jeg mener ikke å være for negativ altså, Hunter kommer sikkert til å gjøre det bra. Men nedturen kommer jo helt garantert, spørsmålet er om den kommer på mandag, i juni eller til høsten. De som klarer å sope opp mest i den korte tiden pengene ligger på gaten, de er best stilt for de neste par-tre årene.