LNG SHIPPING: LYS FRAMTID !!!! LØP OG KJØP FLEX LNG !!

Skipsrederen
FLEX 24.08.2018 kl 11:03 20480

LNG Shipping , FLEX LNG

Golar LNG har nå lagt fram tallene for Q-2-2018.
Det sies mye interessant i kvartalsrapporten.
Men det de sier om framtiden, er ikke småtteri.
Golar sierat det i år 2020 vil det være 40 skip "for lite" som seiler på sjøen !!

Flex LNG er den aksjen som har størst potensiel, når markedet når oppover.
2 skip fra 2017, 2 i 2018 og 2 i 2019: Total 6 skip når det gjelder !

Jeg sikret meg noe aksjer til i dag. Min anbefaling: LØP OG KJØP !!

Fra GOLAR sin rapport :
Golar achieved a TCE1 of $19,600 per day in 2Q compared to $36,000 per day in 1Q and $14,600 per day in 2Q 2017. A reduction in rates from 1Q was anticipated and is the result of a seasonal softening in activity and utilization and a corresponding reduction in rates. The market reached its seasonal trough in early May, with around 30 available vessels in the spot market before strengthening as a result of increasing LNG prices driven by strong demand from China and Korea. As of today, JKM and European gas prices are up 84% and 61%, respectively, year-on-year. Charterers seeking winter coverage have also entered the market and interest in multi-month and multi-year charters is picking up.

New production continues to deliver. Projects with a nameplate capacity of 72mtpa, equivalent to approximately 23% of current LNG production, are expected to commence operations over the next 24 months. New production will come from the start-up of new facilities and new trains at existing facilities, including Yamal, Ichthys, Prelude, Corpus Christi, Sabine Pass, Cameron and Freeport. This is expected to require in excess of 100 vessels for transportation. Over the same time horizon, 66 vessels are scheduled to deliver. Leading brokers currently estimate that the market will be under supplied by 40 vessels in 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
Mollen
24.08.2018 kl 12:00 15450

Flex har hatt fin kursutvikling siste tiden. Er det posisjonering til q2 resultatet eller er det posisjonering til høst/vinterratene som er begynt ? Hvor mange skip kommer flex til å ha i spotmarkedet i vinter ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
BellesRives
24.08.2018 kl 12:05 15425

Da har du sikkert kjøpt mine aksjer. Lykke til.
Jeg dumpet en stor post på 12 kroner i dag.
Jeg ble rett og slett lei.
Jeg tror på LNG men jeg tror dessverre det er for tidlig og det er for mange andre spennende selskaper å putte pengene i shipping i dag. Feks FRO som har en formidabel oppside mot 2020
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
larserne
24.08.2018 kl 12:14 15405

Dumpet stor post på 12kr og solgte deg helt ut? Enig i at FRO kan ha et stort potensiale pga regelendringer frem mot 2020. Men, hvorfor ikke eie i begge selskapene? Den strategien har jeg fulgt og har ellerede gitt god avkasting!
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
addyfred
24.08.2018 kl 12:23 15384

Det blir jo nesten for dumt å si at FLNG ikke har potensiale opp mot 2020. 2020 skal jo være det året LNG shipping vil være best!

For øvrig enig angående FRO, jeg eier dog i begge selskapene.
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
BellesRives
24.08.2018 kl 12:36 15357

Jeg sier ikke at FLEX ikke har potensiale. Det har den og det er det eneste LNG rederiet jeg ville satset på. Jeg sier kun at det i min bok er for tidlig med LNG og at man er better off å putte pengene andre steder der man vil ha høyere avkastning på kortere sikt.
Ja det hadde sikkert vært greit å sitte i både FRO og FLEX men jeg tror jeg vil tjene raskere penger på FRO enn FLEX så kan jeg heller gå inn i FLEX på 13/15 kroner om et år da og selge litt FRO på 70
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
tesch
27.08.2018 kl 09:16 15127


Clarkson,s putter usd 80,000 per dag spot på moderne LNG skip - Det er opp fra usd 76,000
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
rammern
27.08.2018 kl 20:49 14917

Lite positivt som effekt på kurs
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
Volf
28.08.2018 kl 08:35 14683

FLNG:RESULTAT FØR SKATT USD -2,9M I 2.KV 2018 (-6,7)
Oslo (TDN Direkt): Flex LNG fikk et resultat før skatt på -2,9 millioner dollar i andre kvartal 2018, mot -6,7 millioner i samme kvartal året før.

Det fremgår av selskapets kvartalsrapport tirsdag.

Driftsinntektene var 7,0 millioner dollar i perioden (8,0). Driftsresultatet ble 3,0 millioner dollar i kvartalet (-7,4).

Videre opplyser selskapet at den globale LNGC-flåten nå er på 450 skip, samt at om lag 50 enheter ventes levert i 2018.

"Flex LNG forventer at den kommende veksten i LNG-produksjon og den forventede veksten i etterspørselen etter naturgass i kombinasjon med begrenset antall tilgjengelige åpne fartøy vil gradvis føre til et strammere marked", skriver selskapet i rapporten.

HB, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
Volf
28.08.2018 kl 08:37 14666

Flex LNG Q2 Earnings Release
28 August 2018 - Hamilton, Bermuda

Flex LNG Limited. (Oslo Børs: FLNG) (together with its subsidiaries, the
"Company" or "Flex LNG"), an emerging leader in the Liquefied Natural Gas
("LNG") shipping, today reports unaudited results for the three and six months
ended 30 June 2018.

Highlights for Second Quarter of 2018:
- On 18 April 2018 Flex LNG entered into a 12 months time-charter agreement
with Enel Trade S.p.A. ("Enel"). The time charter period of 12 months will
commence during the second half of 2019. Enel also has the option to extend the
contract by an additional 12 months subsequent to the firm period.
- On 28 May 2018, Flex LNG received credit approval for a sale-leaseback
("Rainbow SLB)") of the LNGC newbuilding Flex Rainbow with an Asian lessor based
on term sheet signed by the parties 20 March 2018. The sale price under the
lease is approx. 75% of the relevant ship building price for Flex Rainbow and
where the remaining 25% represent the advance hire for the ten year lease
period.
- On 28 May 2018 Flex LNG entered into an agreement to acquire two 174,000 CBM
LNGC newbuildings fitted with low pressure two stroke engines (X-DF) under
construction at HHI for an attractive price of $184 million each vessel which
includes building supervision. Payment terms are favorable with 20 per cent due
following signing of the purchase agreement with remaining 80 per cent payable
at delivery. Seller is funding part of pre-delivery capex which illustrates
commitment and support of the largest shareholder.
- On 22 June 2018 Flex LNG successfully took delivery of its third LNGC
newbuildings the Flex Ranger from Samsung Heavy Industries ("SHI") in South
Korea.
- Reported Revenues for the second quarter 2018 of $7.0 million compared to
$8.0 million in second quarter 2017 and for the first half of 2018 $22.1 million
compared to $9.7 million for first half of 2017.
- Reported a positive EBITDA of $3 million compared to a negative EBITDA of
$7.4 million in second quarter 2017. The EBITDA for the first half of 2018 was
$5.4 million compared to a negative EBITDA for first half of 2017 of $9.8
million.
- Reported Net Loss for the second quarter and the first half of 2018 of $2.9
million and $4.6 million respectively, compared to a Net Loss in second quarter
and first half of 2017 of $ 6.7 million and $7.6 million respectively.

Subsequent Events:
- On 9 July 2018, the Company took delivery of Flex Rainbow from Samsung Heavy
Industries according to schedule. The Flex Rainbow is the Company's fourth LNGC
on the water while four LNGCs are currently under construction. Flex Rainbow is
a large state-of-the-art 174,000 cbm LNG carrier with fifth generation ME-GI
machinery giving considerable fuel savings compared to traditional LNG carriers.
- On 12 July 2018 Flex Rainbow entered into a 6+3 months Time Charter with a
major European energy company following mobilization at yard in South Korea.
- On 12 July 2018 the Company announced that it has executed the Rainbow Sale
and Lease Back (SLB) which was announced in connection with the first quarterly
presentation, 29 May 2018. The acquisition of the two LNG carrier newbuildings
with X-DF machinery from an affiliate of the Company's largest shareholder,
Geveran Trading & Co Ltd ("Geveran"), announced on 29 May 2018 was subject to
final documentation and execution of the Rainbow SLB.
- On 1 August 2018, the Company announced the appointment of Øystein M.
Kalleklev as Chief Executive Officer of Flex LNG Management AS, the main
management company of Company. Mr. Kalleklev will also serve as Chief Financial
Officer until a suitable candidate has been recruited to this position.
- On 1 August 2018 Marius Foss also joined the Company as Head of Commercial
and Operations. With these changes the Board has increase its focus on building
a strong team around the Company's modern LNGC fleet, and given the market
outlook, transportation of LNG will be the Company's main focus going forward.


Øystein M Kalleklev, CEO/CFO commented:
"During the first half of 2018, Flex LNG delivered unsatisfactory financial
results due to disappointing utilization of Flex Enterprise which has operated
in the spot market in this period. As we are in the start-up phase, one idle
vessel makes a big impact on our financial accounts. We are however making good
progress on building a very substantial LNG shipping company based on large
modern fuel efficient LNG carriers which we are very confident will be the
preferred vessels in the increasing market for seaborne transportation of LNG.
As we remain confident that the market will become tighter going forward we do
expect that our financial performance will improve given the fact that we are
well positioned with our current fleet of modern LNG carriers."

In connection with the earnings release, a webcast and conference call will be
held at 09:00 a.m. CEST. In order to attend the webcast and/or conference call
you may do one of the following:

Attend by Webcast:
Use to the follow link prior to the webcast:
https://edge.media-server.com/m6/p/wqq76av7

Attend by Conference Call:
Applicable dial-in telephone numbers are as follows:
Norway: +47 2100 2610
United Kingdom: +44 (0)330 336 9127
United States: +1 929-477-0448
Confirmation Code: 5182832

Participants will be asked for their full name & Conference ID. Q&A session will
be held after the Webcast/teleconference.

A Q&A session will be held after the teleconference/webcast. Information on how
to submit questions will be given at the beginning of the session. The
presentation material which will be used in the teleconference/webcast can be
downloaded on www.flexlng.com and replay details will also be available at this
website.

Questions should be directed to:

Øystein M. Kalleklev, CEO & CFO
Tel. +47 23 11 40 58
Email: ir@flexlng.com
Se nyhetdetaljer og vedlegg (www.newsweb.no)
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
28.08.2018 kl 09:59 14487

LNG toget har allerede begynt å ta av. Det er ingen vits å se seg tilbake. Toget går og de som hopper av nå gjør noe dumt!
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
Volf
28.08.2018 kl 10:12 14437

FLNG:SER IKKE STOR KORTSIKTIG EFFEKT AV MULIGE TARIFFER PÅ LNG -KALLEKLEV
Oslo (TDN Direkt): Konsernsjef Øystein M. Kalleklev i Flex LNG ser ingen stor effekt av en mulig innføring av 25 prosent toll på flytende naturgass (LNG) fra USA i Kina.

Det sier han på en telefonkonferanse i forbindelse med fremleggelsen av selskapets andrekvartalsrapport tirsdag.

-USA er en veldig liten eksportør av LNG til Kina, ettersom Kina har kontraktfestet svært begrenset med volumer fra USA. Australia er uten tvil den største tilbyderen av LNG til Kina. Derfor har de fleste lastene med LNG fra USA til Kina vært i spotmarkedet i månedene med høyest forbruk på vinteren, sier han.

På kort sikt venter konsernsjefen dermed ikke noen stor effekt dersom Kina innfører toll på LNG.

-Tradere og porteføljeaktører er i stand til å "swappe" laster rundt slik at nettoeffekten av dette potensielt kan være positivt for shippingetterspørselen på kort sikt, sier han.

HB, finans@tdn.no

TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
tesch
30.08.2018 kl 08:22 14135


Interessant om LNG

What is driving the summer rally of LNG spot charter rates?
in International Shipping News 30/08/2018

No Fukushima like disasters, demolitions have only been a handful and deliveries have remained strong, yet, LNG spot charter rates have touched the highest mark since the summer of 2012. In this piece, we investigate what is driving the rally of the LNG spot charter market this summer.
Despite growing availability of LNG carriers and traditionally low seasonal demand, LNG charter rates have remained firm throughout the summer of 2018. Spot charter rates strengthened throughout the second quarter of 2018 and are at their peak since 2012.
Shipowners with modern DFDE vessels chartered out their vessels at $60,000pd in 2Q18, which is about 50% higher than the rates seen in the third quarter of 2017. At the end of June 2018, some vessels were reportedly fixed at $85,000pd – the level usually seen in the peak of winter, when LNG vessels are in high demand.
DFDE vessels spot rates ($ pd)

Source: Drewry Maritime Research
One of the major factors behind the recent rise in charter rates is the declining employability of older LNG carriers because of poor fuel efficiency, higher operating costs, less cargo-carrying capacity and high boil-off rates. Combined, these factors have effectively rendered a number of LNG carriers unemployable, hence squeezing the actual supply of vessels in the spot market.
With regard to fuel efficiency, bunker costs play a major role in decision-making. An old (30 year plus) steam turbine vessel can use as much as 215 tonnes of bunker fuel per day, while the average consumption of more modern steam turbine vessels is around 170 tonnes per day. On the other hand, modern DFDE LNG vessels burn only 140 tonnes of bunker, reducing the cost of bunker substantially. For instance, at current IFO bunker prices, a steam turbine vessel will burn $13,000pd of additional bunkers, compared with a modern DFDE ship.
Another issue, which makes modern DFDE vessels more attractive to charterers, is their ability to reinject the boil-off back into cargo tanks. This is a critical factor, especially on long-haul trades, where a substantial chunk of the cargo is either used as fuel, or simply flared on older ships.
Additionally, there are other issues relating to the maintenance, off-hire days, operational flexibility and modern navigation and signalling systems, which are superior on modern vessels. Older vessels also run the risk of frequent breakdowns, which charterers are not willing to take when they have options available.
Even at a time when charter rates are quite strong, there are at least 24 laid-up steam turbine vessels, which is about 11% of the total steam turbine fleet. About 92% of these vessels are younger than the average demolition age of LNG carriers over the last five years.
The current state of LNG vessel employability is challenging the conventional wisdom about the average economic life of LNG carriers, which used to be 35-40 years. If the current trends continue, ship financiers will start taking a more conservative view while financing second-hand assets in the LNG market.
To corroborate the popularity of modern ships, the chart below presents the spot market chartering trends in 2018 for LNG carriers. Year-to-date, 190 spot fixtures were reported; out of those only 59 were for steam turbine vessels – about 30%.
Monthly spot fixtures and vessels employed

Source: Drewry Maritime Research
Our view

Drewry believes the current rally in charter rates will continue to sustain through to 2019. With increasing availability of modern vessels, owing to new deliveries and strong orderbook, the road ahead for older tonnage will be difficult. The traditional steam turbine ships will face tough competition from modern DFDE/TFDE carriers, and their future looks uncertain. The reason why shipowners are still holding onto these assets is that they foresee an acute shortage of vessels in 2019, when new liquefaction capacities start operating. That will be their last throw of the dice. If it does not work for them, then the only option for them will be to scrap those vessels.
Source: Drewry
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
really
30.08.2018 kl 11:16 14008

Dette forsterker caset for FLNG og er et problem for ALNG. Blir spennende om de allerede sterke ratene forsterkes ytterligere utover høsten eller om skipningene startet tidligere for å unngå ekstreme ratetopper i vinter.

Jeg tipper det ikke er nok lagringskapasitet på land til at det kan bygges så veldig mye lager og at vi kan få en eksplosiv rateutvikling utover høsten og vinteren.
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
Mollen
30.08.2018 kl 11:35 14017

Er det 2 skip FLEX har i spotmarkedet i høst/vinter ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
Fabbelabbe
30.08.2018 kl 12:41 13961

Hvorfor mener du egentlig dette er et problem for ALNG? De har 2 TFDE'er ikke steam som det snakkes om i denne artikkelen og utnyttelsen har vell värt bra når skipene har värt tilgjengelig for spot i år?
At FLNG trolig er et bedre case på lang sikt er jeg enig i, men jeg tror begge selskaper skal dra inn bra med penger fremover. Sitter på begge og plukket mer ALNG idag.
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
really
30.08.2018 kl 13:43 13914

Ser jeg var litt upresis når jeg linket det til denne artikkelen. MEGI maskinene som FLNG bruker er enda noen hakk mer effektive enn ALNG sine skip, forskjellen avhenger litt av hvordan skipene brukes og hvilket drivstoff de går på, men det hevdes det er ca 10 000 USD/d forskjell i MEGI's favør. De siste skipene FLNG har bestilt har en maskintype som i forbruk ligger på nivå med MEGI.
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
tesch
01.09.2018 kl 05:25 13688


Clarkson weekly sier usd 82,000 Per dag for moderne 160,000 cbm skip ( opp fra usd 80,000)

Poten sier usd 80,000 ( opp fra 76,000)

Dette er spot markedet og det er ,, tight,, med skip og mange laster

Kun en observasjon , men ser positivt ut
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
Volf
01.09.2018 kl 15:36 13514

Er enig i kjøp FLNG men det er litt tidlig for å løpe og kjøpe slik tittelen sier, men som sagt tidligere så må hver enkelt avgjøre selv når de vil gå inn i aksjen.

Ha en forsatt fin helg.
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
larserne
01.09.2018 kl 18:28 13436

Hehe; ja Volf... Vi bestemmer selv??
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
sverre_stang
03.09.2018 kl 11:08 13010

Flex LNG inn i dagens Paretoportefølje

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2018/09/Meglerhus-stokker-om-anbefaler-ti-aksjer
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
tesch
10.09.2018 kl 18:36 12684


Flex LNG omsatt til USD 1.51 i New York - Det er
12.65 nok

Ser ut som om det kun er 5000 aksjer omsatt ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
Skipsrederen
10.09.2018 kl 21:33 12567

Hei
DNB har nå i sine aksjeanbefalinger 10. sept. oppjustert kursmålet for FLEX fra kr. 16,60 til kr. 18,80. 18,80 er over 50 % med enn dagens sluttkurs 12,30
I finansavisen tordag 6. sept. er det en helside med shippinganalystiker Nicolay Dyvik.
Han gjennomgår alle segmentene innen shipping, og sier helt klart at LNG frakt er det han har mest tro på.
Han mener ratene vil dobles i Q-4, og at tonnmiletterspørselen vil øke 50 % i kommende treåarsperiode, mens flåtetilveksten vil være 28 % i samme periode.
Og av alle LNG-aksjene er det Flex som er anbefaling nummer en !

"Kursmanipulasjon."
Omsetningen i Flex er rimelig stor på børsen. Den siste halvtimen, nesten hver dag, går som regel kursen ned 10-20 øre.
Kan det være at store aktører hamstrer det de kan, men ønsker å holde kursen på et beskjedent nivå så lenge som mulig ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
larserne
10.09.2018 kl 21:48 12544

Er nok litt kursmanipulasjon, men det gjør ingenting... Idag så vi klart st aksjen er sprekkferdig.. Ratene har eksplodert og det i September.. Venter spot ratene utvikler seg eksplosivt utover høsten... Dette vet mange større aktører og dem prøver å få så mange aksjer som mulig før det ikke lenger er mulig og holde igjen..
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
ruda
29.09.2018 kl 09:02 12003

Dersom ratene får den utviklingen som er skissert, vil vi passere 20 i løpet av året.
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
ruda
01.10.2018 kl 08:33 11746

Danske Bank har tatt opp dekning av Flex LNG-aksjen med en kjøpsanbefaling og kursmål 17,5 kroner pr aksje, opplyser meglerhuset fredag
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
MD12
03.10.2018 kl 15:40 11515

Meget konservativt anslag fra Danske Bank vil jeg påstå!
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
msmekk
07.10.2018 kl 14:05 11230

Ser foran seg et brennhett marked, det er umulig at dette kan svekke seg sier sjefen selv. Oppgang fremw mot vinteren, så noen måneder med flatt før rater og kurs vil doble seg!
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
Rimdrim
17.10.2018 kl 16:29 10791

Aiai... det var litt vel bra omsetning i lille Flex i dag.. åpenbart en bommert å selge på 15,10..
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
tesch
20.10.2018 kl 05:59 10458


Clarksons usd 147,000 - Poten usd 140,000 east usd 100 ,000. vest

Basert 160,000 cbm TFDE
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
OB
20.10.2018 kl 08:29 10383

Bugar och tackar tesch, mycket uppskattat. Vad jag förstår så är det mycket mycket få fartyg "available" vilket rimligen gör dessa uppskattningar mycket svåra för de olika mäklarna just nu.

Samtidigt kan jag inte säga att jag är förvånad om vi ser lite lugnare rater. Kina, SK, Japan etc har ett väder som begränsar behoven, dvs vintern är inte där ännu alls och den relativt lilla lagringskapacitet som t.ex Kina har är säkert fulla vilket ju har lett till att arbitrage "window" mellan Europa och Asien är stängt vilket negativt påverkar ton miles.

Detta kan snabbt ändras med vädret i Asien och om något så har jag häpnats över att vi sprungit upp till 150k utan arbitrage från Europa till Asien. Jag gissar många är extremt nervösa över vad det är för typ av vinter Asien får i år. Snart blir det dags att följa väderleksrapporterna från Asien med lika stort intresse som raterna och LNG priset (kanske enklare följa LNG priserna i Asien än vädret.. för en del...)
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
Empire
20.10.2018 kl 09:28 10338

Sikkert kjent info for mange og kanskje noen har lagt den ut før(?), men platts er ute med en fin rapport om LNG markedet og dets utvikling.

https://www.spglobal.com/platts/plattscontent/_assets/_files/en/specialreports/lng/lng-shipping-report.pdf
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
Triton
29.10.2018 kl 19:40 9772

Analytikerne spår Flex LNG rett opp

Flere meglerhus ser oppside på over 50 prosent. Markedet for LNG-skip er fortsatt i full fyr.
Spotratene for 174kcbm TFDE LNG-skip er nå nær 150.000 dollar pr. dag, mens for nyere tonnasje med MEGI/XDF-motorer kvoteres ratene til over 180.000 dollar dagen.

Arctic Securities har besluttet å øke rateanslagene for de nærmeste kvartalene, samt de neste to årene.

Meglerhuset har også valgt å høyne kursmålet på det John Fredriksen-dominerte LNG-rederiet Flex LNG.

«Selskapets toppklasse eiendeler, erfarne ledelse, sterke støtte fra ledende aksjonær, høyst attraktive finansiering og sterke kreditorrelasjoner, så vel som de sterke utsiktene for fraktratene og LNG-handelen, er faktorer som trigger vår interesse i Flex’ egenkapitalhistorie», heter det i en fersk oppdatering.

Kursmålet løftes til 23 kroner, fra tidligere 20 kroner, og kjøpsanbefalingen opprettholdes.

For å komme dit må aksjen løfte seg med 56 prosent fra dagens nivå.


Attraktivt segment

Arctic er ikke alene om å være bull på LNG-markedet og Fredriksens Flex LNG.

Nordea Markets jekket i forrige uke opp sine estimater for LNG-rater for 4. kvartal 2018, samt 2019 og 2020.

I den forbindelse ble kursmålet på Flex LNG høynet til 24 kroner.

- Det mest attraktive shippingsegmentet for øyeblikket, roste shippinganalytiker Jørgen Lian i DNB på bankens årlige high yield-seminar for knappe tre uker siden.

Også Pareto er positiv og åpner i en oppdatering opp for at Flex LNG - som meglerhuset har en kjøpsanbefaling på - kan nå 31 kroner på et par års sikt.
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
Fredrik T
30.10.2018 kl 10:14 9514

Kan virke som Flng er opphauset, denne står i fare for å knekke ned.
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
Bertelli
30.10.2018 kl 10:23 9494

Flott innlegg Fredrik. Her er det bare å gratulere.
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
Fredrik T
30.10.2018 kl 10:43 9457

folk låner på huset og pantsetter bil og oldemor gutter,,,,,kortsiktig tror jeg mer på nedgang så ser ikke bort fra 13 tallet
Redigert 21.01.2021 kl 03:27 Du må logge inn for å svare
Rimdrim
14.06.2019 kl 21:53 7361

Det ble inngang i Flex i dag. 95kr var vel i top kvartil her i dag.. men at denne er under 100lappen er uforståelig..
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
16.06.2019 kl 22:31 7123

Kjøpte meg inn på 94-tallet på fredag etter å ha vært ute siden senvinters. Denne kan vel stort sett bare gå oppover framover?
Redigert 21.01.2021 kl 01:57 Du må logge inn for å svare