Tanker

Slettet bruker
NEL 24.08.2018 kl 11:15 6407

Noe av det jeg finner mest spennede og interessante med å være i aksjemarkedet er å følge med på forum (eks Hegnar) Hva er nytt, hva har vi av triggere fremover, hva tenker folk osv.

NEL har vært i en særklasse her, masse flinke, kompetente og oppegående folk med stor innsikt.

Brokeren (James Bond, 007, Lorden, Psykopaten eller hva han heter..) forsøpler hele opplegget her inne.
Det jeg da tenker er, kan det være at mange småsparer er så drit lei av å få ødelagt gleden av å følge med og dele tanker i disse trådene at mange selger seg ut og kjøper aksjer hvor ikke psykopater er inne og ødelegger enhver form for konstruktiv informasjonsdeling?

Karlson, svensken, svorsken osv er faktisk mer interessant å lese enn hva 007 er.. og det sier litt!

Jeg har innsikt nok til å skjønne at om jeg selger meg ut betyr det fint lite for kursens del, men jeg er på de tankene at 007 forsøpler så hardt at mange selger seg ut. Mange bekker små osv..

Hvordan han får lov å holde på uten å bli kastet ut er over min forståelse!
Redigert 20.01.2021 kl 05:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.08.2018 kl 11:19 6389

For min del solgte jeg meg ikke ut av Nel grunnet disse skribentene, det ville vært hinsides all fornuft.

Men at de overdriver haussing og baissing og derav forsøpler Nel trådene, ja det hersker det ingen tvil om.
oppvigår
24.08.2018 kl 11:22 6356

Et godt og enkelt råd er å ikke lese det han skriver, men da kan man kanskje gå glipp av litt, som kunne være verdt å få med seg. La oss slutte å syte og te oss som voksne.
ytrfsa
24.08.2018 kl 11:28 6298

Hvorfor sparer en i aksjer, for å tjene litt meir enn banksparing og aksjefond. Ha et edrueligt forhold og ha egne mål. Eg spekulerer ikke
for å bli millionær. Ønsker bare en betre avkastning igjennom året, som er bedre enn bank/fond.
Bruker forumet mest som underholdning. :-))
Slettet bruker
24.08.2018 kl 11:30 6277

Det er klart at besluttninger ikek skal tas på grunnlag av hvem som skriver og hva de skriver på forum.
Men kjenner når jeg er på nippet til å selge kan sånne irritasjonsmoment vippe meg over :/
Slettet bruker
24.08.2018 kl 11:33 6264

Støtter dette innlegget, Admin skulle bare stengt alle hans brukere ute.
Furuen
24.08.2018 kl 11:51 6138

Kanskje det hjelper hvis vi alle rapporterer spammet hans?
Funderer
24.08.2018 kl 11:54 6099

Nesten bortkastet tid å åpne Nel tråder .
Svakt av admin å la han holde på .
Slettet bruker
24.08.2018 kl 11:55 6088

Hvis så mange som mulig rapporterer bør det hjelpe ja, og kommentar på alle de forskjellige aliasene som er i bruk?
Slettet bruker
24.08.2018 kl 11:56 6079

Dagens tips til de som ikke vet det...: Dere kan klikke på meny blokker bruker Mr.James Bond. Da slipper dere å lese fakta/innleggene og nyheter fra H2 verden om Nel fra Mr James Bond. Trådstarter her kaller seg Belk og nicknane ser jeg at er nyopprettet idag for å kunne snakke litt her inne..Hmmm??
Lykke til med Nel :-)
Redigert 24.08.2018 kl 11:58 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.08.2018 kl 12:00 6048

Fantastisk :) Vinn vinn for alle! Takk for tips og lykke til til deg og!
Slettet bruker
24.08.2018 kl 12:03 6014

Da kom Brokeren med løsningen selv. Han er visst ikke en så verst type likevel :)
For de som ønsker det går det ann å klikke på de 3 prikkene oppe i høyre hjørnet på ett valgfritt innlegg av 007 (Ikke så vanskelig å finne) og trykke "Blokker"
Løste problemet for min del.
kvalf
24.08.2018 kl 12:04 6004

Flott lesing Tanker
Som jeg skrev i ett tidligere innlegg: nettopp grunnet dem som sannsynligvis ikke hadde sluppet gjennom rosabloggen åpnet jeg profil for å kommentere.
De kan forsøple så mye de vil, jeg vet at NEL er ett grønt skifte og fremtiden.
Skjønner ikke hvorfor de ikke blir kastet ut av forumet.
maltoei
24.08.2018 kl 12:09 5953

Enig med deg, men problemet er jo såre enkelt : la være å kommentere innleggene , det er nok tydelig en person som er ute etter oppmerksomhet og fremheve sin egen fortreffelighet. Tar jeg ikke mye feil , eier han nok ingen aksjer i hverken Nel eller andre selskaper. Det er som kjent mange rare dyr i arken.
Slettet bruker
24.08.2018 kl 12:28 5857

Der var blokkeringsfunksjonen ja! Da trenger man ikke å irritere seg mer og vedkommende kan godt få holde på videre til glede for de som faktisk har lyst å lese hva han skriver.

Så kan man spørre seg om denne typen haussing, eller Larssons baissing, likevel er så skadelig at den burde motarbeides aktivt. Der tenker jeg at disse menneskene uansett ikke klarer å gjøre noen som helst skade på kursen. De som eventuelt lar seg påvirke av haussing og baissing er småsparere som muligens kan påvirke kursen i noen minutter eller timer men som ikke har noe å si i det lange løp.

Så kan man muligens si at småsparerne burde beskyttes mot sine dårlige beslutninger tatt på grunnlag av innlegg på Hegnar-forumet, men akkurat den leksen kan de kanskje få lære seg selv. :-)
Furuen
24.08.2018 kl 12:28 5853

maltoei, så enkelt er det nok ikke. Det hjelper heller ikke å blokkere ham. Alle trådene hans og innleggene hans vises fortsatt, innleggene riktig nok uten innhold. Men det umuliggjør en grei NEL-diskusjon fordi det er så mange tråder.
Slettet bruker
24.08.2018 kl 12:36 5807

Hva hvis man starter en tråd for alle som har blokkert Lorden og Larsson, og hvor folk som ikke har blokkert dem bes om ikke å kommentere deres eventuelle innlegg? Det vil da bli ganske meningsløst for disse to å skrive i tråden. Jeg tar heller én lang og uoversiktlig Nel-tråd, som inneholder hele diskusjonen, enn 20 nye Nel-tråder per dag som man skal bla seg gjennom for å se om de inneholder noen matnyttige kommentarer.
really
24.08.2018 kl 13:50 5632

Helt enig, samle diskusjonen i en tråd så blir det enklere å holde oversikt. Jeg har blokkert Jan Bånn og Lorten, men tar jeg ikke mye feil var håpløsheten på investorpresentasjonen også og klarte å drite seg ut et par ganger uten at han fikk sagt noe som helst.
europa
24.08.2018 kl 17:43 5421

Det var da voldsomt så uspiselig Lorden er for så mange. Har det gått sport i å kritisere fyren?
For meg må han gjerne holde det gående. Faktisk er han den beste her inne til å finne artikler som vedrører hydrogenbransjen.
Så får vi heller overse at han kan være over grensen positiv til nelaksjen.
For meg er det enkelte andre som virkelig forsøker å irritere. Er novicen så mye bedre da?
Nei, stå på Lorden! Mye interessant du serverer.
Jono
24.08.2018 kl 17:57 5370

Takk for at du gir beskjed, og sikkert mange andre med meg støtter. Ikke bare i denne tråden, bare å lese THIN f.eks. Helt enig, men håper og tror at ikke for mange lar seg påvirke om hva 007 måtte mene eller tro. Kanskje noen burde bruke tid på å finne ut hvem denne "agenten" og flere er, for siden og posten dem med fulle navn og epost adresser. Det er sagt ingen børs uten "inside", men dette grenser også opp til å påvirke kurser, og noe som ikke er lovlig...
kreinh
24.08.2018 kl 17:59 5362

Hørte på Q2 presentasjonen at rep emi kommer i midten av september. Noen som har fått med seg hvor mange % aksjer i forhold til beholdning på oppgitt tidspunkt?
Jono
24.08.2018 kl 18:08 5338

Takk for at du tok opp, og helt enig med deg -- ønsker heller ikke en JA-gruppe som ikke liker å høre om negative ting, og som fikk meg til å tenke over en betraktning, om hvordan hydrogen transport med "bare" vann utslipp, kunne føre til islagte veier om vinteren, når veldig kaldt, og som jeg regner med at bare var "fake news"!
Jono
24.08.2018 kl 18:12 5323

Nei, og fikk ikke dette med meg, men at det ble gitt uttrykk for at de hadde nok penger, og bare så det er sagt, en fabrikk til "bare" 150 med et underskudd på 45 millioner, så høres ikke en utvidelse av fabrikken på Notodden stor ut, angre bare for at jeg ikke la flere "egg" i NEL, men mer inn i THIN, men som også på sikt, lengre dette kanskje, men at NEL er framtiden -- er ferdig snakka for min del...
meocon
24.08.2018 kl 20:05 5173

Investor eller trader ?

Tradere er helt avhenget av informasjon. Fundamentale og/eller markets føleler !
Kurs går enten opp, ned eller er stående. Alt er etter info. Dersom dette er grunnlag for en kurs bevegelser, så er det riktig at alle info er embedded i kursen.

Alt som skjer med kursen i nær framtiden er sikkert RANDOM.

Fakta 1) Bare 15% av tradere som vinner i dette nullsum spillet.

Investor er mer langsiktge. De må tro at det lønner seg før de investerer i noe.
Fakta 2) You win in the long run

Forum, alle innslag er en del av spillet. Gode som dårlige.
Dersom man misliker noen av dem, don't take any action.

Mange gode analytikere/eksperter tar jo feil i ny og ne. Tror vi 100% på dem, så går det feil av og til !


really
24.08.2018 kl 22:03 4950

Mener å ha sett at rep emi blir på 15 mill aksjer til 3,12 for de som var aksjonærer 28.6, annonseres i september.
dotcom
24.08.2018 kl 22:10 4924

Beklager å måtte spørre jono og meocon, men er dere samme person eller er dere bare like fulle?
meocon
24.08.2018 kl 22:56 4787

dotcom, er du en shorter ? Tør du ?
Lykke til ! Den kan fort koste deg huset ditt med NEL.

NEL spretter opp når som helst. NEL kan miste 50%, men ikke til uka.
Jeg selger NEL når det er kr 9,99 eller 2.49.
Har ikke tid å følge med diskusjoner. Jeg tror på ingen, men jeg takker dem som kommer med fakta.
Det er morsomt å følge med utvikling med NEL uansett.
Hvis man er rik imorgen, så kan man også bli fattig en dag.

kreinh
24.08.2018 kl 23:01 4767

Takk really. Kommer nok tilbake i en gang i NEL når jeg får dobling i PHO. Synes den er lovende på kort sikt. (November)
osves
24.08.2018 kl 23:07 4738

dette ligner litt på forumet til Opticom på -90 tallet for oss som har levd en stund
dotcom
24.08.2018 kl 23:21 4696

Shorter, jeg? Nei jeg har en liten post i NEL så jeg ønsker oppgang, Jeg bare stusset litt på dårlig norsk og lurte på om årsaken var andrespråk eller fyll. :) ps: det er litt pussig at du er her uten å ha tid til å følge i diskusjoner .. er du her ennå? Min lille NEL post er i pluss så jeg klager ikke. :)
Framtia
25.08.2018 kl 22:43 4308

Betyr dette at Korea's myndigheter har senket ambisjonsnivået for FCEV'er på linje med norske myndigheter!?? Bare tomt snakk, med andre ord eller tar jeg feil...?
http://m.koreatimes.co.kr/pages/article.asp?newsIdx=246929
Airbag
26.08.2018 kl 01:33 4081

Mange som følger Hammers her på forumet. Han var så grei å gi sine synspunkter på chartet til nel for meg. Jeg deler den med dere...

Hammers

I dag kl 01:1917

Airbag.
NEL har hatt en jevn og fin stigning fra påsketider i år. Noen utslag begge veier - men jevnt opp!
Kurs stiger over et stigende 10 dg snitt - over 30 dg - over 100 dg. Perfekt!
Volumet er bra - og det samme er de underliggende indikatorene jeg ser på. Perfekt!
Det viktigste: FØLG MED hva som skjer dersom toppen på 3,72 nås....og BRYTES! I så fall et kraftig kjøpssignal! 

Hilsen Hammers.......som pr dd IKKE kan se noe negativt jeg kan hakke ned på......?!

really
26.08.2018 kl 13:22 3689

Vanskelig å si sikkert, framtia. Politikk er like uforutsigbart som fremtiden generelt.
Hyundai/Kia er i ferd med å bli blant verdens ledende EV produsenter og forurensning på brukerstedet er ikke høyere på EV enn på HV.
At det er bare Hyundai av de koreanske som har HV gjør at støtte til HV kan oppfattes som konkurransevridende som kan være i strid med koreanske lover. I så fall kan dette bare være en utsettelse til de andre produsentene kommer etter. Her tror jeg vi skal vente og se om det skjer noe rundt finansieringen av fyllestasjoner. Kommer det reduksjoner der er det tegn på at satsingen på HV reduseres.
Redigert 26.08.2018 kl 13:23 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.08.2018 kl 18:55 3458

Hyundai satser utelukkende på FuelCell. De mener FC er fremtiden og de leder kappløpet i bilbransjen.
Hyundai Motor is betting high on the hydrogen fuel cell electric vehicle (FCEV) as its next-generation, eco-friendly car, despite its huge development and research costs, according to the head of the firm's eco-tech research division.
Redigert 26.08.2018 kl 18:56 Du må logge inn for å svare