Den lange Nel-tråden

Slettet bruker
NEL 24.08.2018 kl 14:10 27049

Da gjør vi et forsøk på å samle flest mulig av dem som har lyst å diskutere Nel på ett sted, isteden for å spre det ut over flere tråder. Se denne tråden som en uformell prat ved kaffemaskinen (eller ved den baristabemannede kaffebaren for dere med litt mer fancy kontorer).

Hvis denne tråden funker som den skal så skal den kunne inneholde alt mulig av spørsmål og svar og det eneste meningspolitiet som finnes her er den enkeltes bruk av blokkeringsfunksjonen og eventuelt forumets moderator. :-)

Det er kun ett ønske trådstarter har, og det er at man ikke begir seg ut i endeløse diskusjoner med overdrevne haussere og baissere men heller blokkerer dem man ikke har noen interesse av å lese meningene til.
Redigert 21.01.2021 kl 02:34 Du må logge inn for å svare
meocon
29.08.2018 kl 13:05 9117

Har du aksjer i NEL, legg inn et SALG fram til 31.12 hvis prisen er over kr 9.99.
Dette er vanskelig for roboter å svelge,
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2018 kl 12:58 9149

En melding og PANG!. Jeg husker meget godt den vanvittige lange vandringen rundt kr 3 litt over og mest under kr 3...Det er tross alt mye bedre og vandre rundt 3.70. Men Nel er solid nå og viser kraft.
Den datt litt da jeg avsluttet min saftige formiddagstrade..Hmm?? RT 3.63 nå er helt ok. Ligger som gjedda i sivet..Plutselig er det hugg. Eller et skikkelig napp.
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Furuen
29.08.2018 kl 12:47 9196

Akkurat nå ser det ut til at det kan bli en seig vandring mot 3,70.

Måtte jeg bare ta feil!
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2018 kl 12:40 9228

NEL virker veldig sterk om dagen. Aksjekursen vil svinge - men det som jeg synes har vært veldig positivt de siste dagene er at "toppene" og "bunnene" blir høyere og høyere (samt stiger på veldig høyt volum). Steg opp til 3.68 tidligere i dag på veldig høyt volum - på det tidspunktet var NEL på topp 10 listen over mest omsatte aksje. Har falt noe tilbake - men på et lavere volum enn tidligere på dagen (er nå ute av nevnte topp 10 liste). Interessen for NEL har økt betraktelig de siste dagene - og jeg mener det er gode grunner for at vi relativt kort vil teste motstanden på 3.70. Allerede i løpet av ettermiddag - eller må vi vente? Hva tenker dere?
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2018 kl 08:29 9467

Jo vi vil oppleve en solid oppgang idag og det ikke uten grunn til at Nel stig nesten +4% i går med en huge omsetning på over kr 60 mill. For nå begynner markedet/investorerer/tradere/finansgutta å forstå hvor gigantisk Nikolaavtalen blir for Nel. Det kommer vel noe mere godt i dag.....
Les dette:
Neste 28 stasjoner skal installeres på hver rute utenfor Anheuser-Busch er bryggerier eller deres distribusjonssentre. Hver stasjon vil produsere 700 bar og vil bli kompatibelt med klasse 8 lastebiler og forbruker biler. Dette er en utrolig spennende tid og vi har nå kontraktsmessig satt i gang den største nettverk av hydrogen i verden," sier Trevor Milton, administrerende direktør av Nikola. Under kontrakten, NEL vil levere 448 electrolyzers og støtte drivstoff utstyr for å Nikola, den utrulling forventes å starte i 2020. kontrakten omfatter en første for en pre-Engineering pakken på rundt USD 1,5 millioner, hvor NEL vil utvikle en stasjon design, inkludert electrolyzers, spesielt laget for rask fyre opp av Nikola lastebiler. NEL vil fortsette å arbeide, i samarbeid med Nikola, for å fullføre detaljert stasjon design og andre teknologi elementer å være utplassert for kommersielle stasjoner. Nikola har allerede plassert en innledende for utgjør mer enn USD 9 millioner for to demo-stasjoner som levering starter opp mot slutten av 2018 ( Mr Bond bekrefter at begge demostasjonene er nå levert og de er 100% testet og godkjent av Nikola. Derfor har Nikola bestilt 28 nye gigastasjoner av Nel) Nikola annonsert at Anheuser-Busch har plassert en ordre for opptil 800 hydrogen-elektrisk drevet semi-lastebiler. For å støtte Anheuser-Busch flåte av lastebiler, Nikola og NEL måtte distribuere rundt 28 stasjoner. Denne rekkefølgen volum alene vil ha en inntektspotensialet for NEL på mer enn USD 500 millioner eller ca 5 milliarder kroner for norske Nel ASA.
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
roms
29.08.2018 kl 08:28 9476

Jeg tror at det kommer til å være større interesse for caset etter fabrikkbesøket med carnegie og arctic i Herning i går og det er en del kunder derfra som ønsker inngang nå. Det vil drive kursen oppover.
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2018 kl 08:22 9522

Noe kvantesprang i kursen får vi vel ikke før Nikolaavtale reflekteres i ordrereserven ?
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
roms
29.08.2018 kl 07:42 9742

mer fra denne artikkelen i trucks hvor nel spesielt er nevnt
Fuel cell truck pioneer Nikola Motor will find out next year whether hydrogen fuel cell trucks and fueling stations can draw a crowd of green truck fans when it hosts a three-day open house in Phoenix.

The April 16-18 event is dubbed Nikola World to signify the fast-growing company’s desire “to create a better place to live, where emissions are eliminated,” said Trevor Milton, Nikola’s founder and chief executive.


The event will be used to showcase the first pre-production models of Nikola’s Class 8 fuel cell truck and the production Nikola NZT electric all-terrain vehicle. It will also display a 2.3-megawatt hydrogen fueling station that Milton says is a model for a string of more than 700 stations the company intends to build throughout the U.S. and Canada.

WET ‘N WILD?
Nikola also promises a few surprises and hinted of one in its promotional photo for the event.

The teaser photo shows three sets of headlights, each on a different, obscured vehicle: The middle set are Nikola Two day cab lamps, and the lights on the left belong to the NZT all-terrain vehicle. The third set is for a much smaller vehicle that could be a personal watercraft the company has touted as a future product of its Nikola Powersports division.

The event, open to investors, customers and potential customers on the first two days, will welcome the public on day three. Advance reservations will be required.

Nikola won’t disclose the location until it opens reservations Dec. 3, but expectations are that it will be held on or near the grounds of the 15-acre, 200,000-square-foot headquarters and research and development campus Nikola that is building in Phoenix.

PROMO PRO
Milton has proven very adept at promoting his company. Nikola recently announced that it had raised $100 million in new investor funding in just one week — with a steady stream of announcements that keep potential investors and customers interested, said Michael Ramsey, transportation analyst with Gartner Inc. in Detroit.

As for the business case for events such as Nikola World, “it all depends,” Ramsey said.

“If they have vehicles there in a state of readiness that show lots of innovation, then that can be very good at convincing investors, analysts, potential customers and the media that this is real and worth paying attention to,” Ramsey told Trucks.com.

“if not, well, that can hurt a company’s chances,” he said.

The event makes marketing sense, others said.

“It’s a good way of drumming up interest, especially as they have a huge PR job to overcome the general skepticism about a new technology and fuel,” said Antti Lindstrom, trucking industry analyst with IHS Markit.

NIKOLA’S WORLD
Milton and his backers founded Nikola Motor in Salt Lake City just four years ago to develop and market a low-emissions heavy truck.


The teaser photo shows headlamps from an unidentified small vehicle on right – a Nikola personal watercraft? The middle headlamps belong to the Nikola semi, while lights on left adorn the company’s NZT all-terrain vehicle. (Photo: Nikola)

After exploring the possibilities of a battery-electric and natural gas hybrid, the company two years ago switched its sights to hydrogen fuel cell technology. Fuel cell vehicles run on electricity produced on-board from hydrogen gas and are classed as zero emission. They emit only a trickle of steam and distilled water — the byproduct of combining hydrogen with oxygen in the fuel cell.

Since making the switch, Nikola has logged almost $11 billion in non-binding advance reservations. The largest is from brewing giant Anheuser-Busch, which recently said it intended to replace much of its long-haul delivery fleet with 800 Class 8 Nikola trucks.

Milton decided last year to move from Utah to Arizona. In addition to its headquarters complex, Nikola plans to break ground on a 500-acre manufacturing campus near Phoenix early next year, Milton told Trucks.com.

WHAT’S ON TAP
Nikola has developed two fuel cell trucks, a day cab model and a sleeper cab, and Milton said they would be able to travel 1,000 miles or more on a single fill-up with compressed hydrogen gas from one of Nikola’s fueling stations.

The trucks were designed and built by Nikola and feature futuristic, streamlined design elements made possible by the absence of a large internal-combustion engine.

The preproduction Nikola Two, the day cab model, will be shown at the event.

Electric car maker Tesla is considered a potential rival because it has announced plans for a battery-electric truck and its cab design is strikingly similar — a fact that sparked a still-pending $2-billion patent infringement suit by Nikola against Tesla.

In addition to the preproduction truck, Nikola will use its April open house to showcase its battery-electric NZT all-terrain vehicle. The NZT is available in four models with up to 590 horsepower and 722 pound-feet of torque. It is available with several battery options that provide 90 to 150 miles of off-road range.

Nikola’s NZT electric all-terrain vehicle will be one of the stars of the company’s April open house.
Nikola’s NZT electric all-terrain vehicle will be one of the stars of the company’s April open house. (Photo: Nikola)

The third announced showpiece is the Nikola fuel cell station, built in conjunction with Norwegian hydrogen production equipment and fueling station developer Nel ASA.

A key element of Nikola’s marketing plan is that it will offer its trucks for lease only, for periods of up to a million miles, with free fueling for the life of the lease at any Nikola hydrogen station.

The stations are designed to produce, compress and store up to 8,000 kilograms of hydrogen gas per day. That’s the energy equivalent of about 8,900 gallons of low-sulfur diesel.

The stations will use renewable power resources such as solar, hydro and wind when possible to separate hydrogen from water in a process called electrolyzing. Use of renewable energy to power the electrolyzer will give Nikola the ability to claim that from fuel production to fuel consumption, its trucks are true zero-emissions vehicles.


Illustration shows energy flow in a Nikola hydrogen station, from the electrolyzer where hydrogen is separated from water, to the truck, where it is used to generate electricity. (Photo: Nikola)

In addition to the vehicle and fuel station program, Nikola will be holding a job fair throughout the show.

DETAILS
The Nikola trucks will be in operation daily at the event, but only a few invited guests will be allowed to ride in them; others will have to be content watching.

Nikola will begin accepting reservations for attendance Dec. 3, on its website.

Public admission — reservations required — on April 18 is free.
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
rogneveien
29.08.2018 kl 07:21 9844

Hvis så er tilfelle så er dette enormt. Utfordringen blir for det første å få markedet til å skjønne dette, deretter å ha kapasitet til å bygge disse stsjonene. Dette er av ufattelig størrelse både teknisk og økonomisk. Man kan sikker doble verdien når man legger til ettermarkedet på disse stasjonene. Er det kun Claerstrøm som er klar over dette? Tror ikke det, tror flere kommer på banen ganske snart.

Løkke til.
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
really
29.08.2018 kl 07:11 9853

Det er sikker en mulighet for det, men da må de ha mer kapasitet
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2018 kl 06:40 9935

Kan det forstås som at NEL skal bygge alle de 700 stasjonene?
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2018 kl 01:11 10091

Å milde måne. Nå kommer aksjen til å ta fyr
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
oppvigår
29.08.2018 kl 00:42 10124

Anbefaler alle å lese denne!!!!!
https://www.trucks.com/2018/08/28/nikola-product-show-world-event/?utm_source=twitter&utm_medium=social

Vi vet at Nikola har inngått en avtale med Nel om å bygge verdens største hydrogen nettverk. Dette bør være teskjeen som får folk til å forstå hvor stort dette er, les::::::
It will also display a 2.3-megawatt hydrogen fueling station that Milton says is a model for a string of more than 700 stations the company intends to build throughout the U.S. and Canada.

På norsk:::
Det vil også vise en 2,3 megawatt hydrogen drivstasjon som Milton sier er en modell for en streng på mer enn 700 stasjoner selskapet har til hensikt å bygge over hele USA og Canada.

(Photo: Nikola)
The third announced showpiece is the Nikola fuel cell station, built in conjunction with Norwegian hydrogen production equipment and fueling station developer Nel ASA.
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Tradinator
28.08.2018 kl 21:32 10500

Sjekk Norne sin tweet om akskjekurs koblet mot bedriftsbesøk i Herning i dag...Investorbesøk hos NEL Hydrogen i Herning Danmark. Stemningen kan leses av grafen under: Kl 12:00 Legg igjen mobilen i gangen kl 14:00 Plukk opp mobilen. kl 16:25 NEL opp nesten 4% og stengning nær høyeste kurs for dagen betyr at minst en investor har fått en åpenbaring idag.
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Nikko
28.08.2018 kl 20:55 10665

Nordnes
Ikke i dag. Det var derfor vi fikk den gode stigningen.
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
nordnes
28.08.2018 kl 20:44 10722

Dette skjønte jeg ikke, hvordan var robotene aggressive i dag ?
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Nikko
28.08.2018 kl 20:32 9982

Et bra reflektert innlegg 007 ?
Støtter deg fullt ut her
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2018 kl 20:23 10030

1. Mine tanker går på at Arctic og Carnegie kan kjøre opp aksjen. De er også aksjonærer i Nel.
2. Jeg så at Nel ble sluppet mere fri i dag og jeg solgte for kr 1.5 mill, men jeg gikk heldigvis "all in" inn igjen kl 12. Da jeg så at kjøpersiden var uvanlig sterk. Dette tyder på at Clearstream har fått handlet inn det de skal og at noen muligens da kjenner til en potensiell OSE melding i morgen,såfremt flaggegrense er nådd. Det kan og kommer nyheter fra Nel/investorkorpset.
3. Alt som ble opplevd på Carnegie/Arctic sitt besøk med oss investorer i dag på Herning - er selvfølgelig meget positivt. Vi ser sannsynligvis noe mere rundt dette i media muligens allerede i morgen.
4. Det tekniske bildet er meget bra. Jeg tror den microsperren på kr 3.70 brytes ved børsåpning imorgen - da er det rett opp til kr 4,-
5. Det så ut til å være en robot fri Nel dag i dag - da smalt det opp.
6. Alle med en kalkulator har muligens oppdaget at Nel er sterkt underpriset.
7. Utenlandske aksjekjøpere kan ha kommet på banen i dag.
8. Kikk nøye på kurven til Nel i dag. Besøket i Herning startet kl 12 :-) Da startet peaken rett opp til Nel og videre oppover fabrikkbesøkdagen...Hehe :-) Ikke tilfeldig tror jeg...
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Nikko
28.08.2018 kl 20:02 10135

Det kan virke som Clearstream er ferdig med sine oppkjøp. Deres roboter er ganske aggressive...
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2018 kl 19:49 10212

Hva tenker dere om dagens stigning? Nesten 4 % og omsetning over 60 mill. For meg virker det merkelig om det har direkte sammenheng med dagens visning på fabrikken i DK. Kan oppmerksomheten NEL har fått i tilknytning til Nikolas pressemeldinger og utvidelsen av fabrikken har gjort at utenlandske investorer viser større interesse i NEL? Eller begynner markedet å ta innover seg omfanget av Nikola kontrakten og at det blir større sannsynligheten for at det blir en realitet? NEL virker etter mitt syn veldig sterk om dagen. Ønsker gjerne konstruktive innspill/tanker som både kan ha positiv og negativ utvikling for aksjekursen:)

Lykke til!
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Tradinator
28.08.2018 kl 11:03 10476

600 Fuel Cell taxier i Paris innen 2020, passert 100 allerede. Hype tar miljøet på alvor og har store ambisjoner med Fuel Cell biler.
http://www.greencarcongress.com/2018/07/20180713-hype.html
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Furuen
28.08.2018 kl 09:26 10617

The initial purchase order has a value of USD 3.6 million and delivery of the
demo stations is intended to start in the second half of 2018.
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
undrende
28.08.2018 kl 09:09 10701

Selvfølgelig er det NEL sin, jeg bare formulerte det på denne måten for å ta bort det totalt ukritiske som vi bombarderes med på et titalls nye NEL tråder hver dag. Vil ha en litt mer edruelig tilnærming. Og kontraktsummen er det store spørsmålet mitt, men god reklame er det virkelig, dette eventet som skal holdes i april, både akkurat nå og videre fremover.
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Furuen
28.08.2018 kl 08:51 10834

Kan ikke skjønne at dette er noe å lure på.
Det må da være klart at det er NEL sin stasjon som skal visest, all den tid Nikola og NEL har inngått et eksklusivt samarbeid om å bygge ut dette H2-nettverket. Dette er jo sagt flere ganger.
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2018 kl 07:45 11114

Undrende - det kan vel ikke være tvil om at Hydrogen stasjonen som skal vises er NEL sin? Som jeg skrev i går må gårsdagens pressemelding fra Nikola leses i sammenheng med pressemeldingen fra 7. august hvor det stod at Nikola skulle bygge verdens største Hydrogen infrastruktur sammen med NEL. Jeg legger derfor til grunn at stasjonen som skal vises i april 2019 er en av de to testsyasjonene NEL har en egen avtale med Nikola å bygge.

Det er riktig at vi fortsatt mangler mer detaljert informasjon om omfanget av kontrakten med Nikola - samtidig er det gitt noe informasjon, bl.a at den delen som knytter seg til bygging av 28 stasjoner vedr Anheuser Busch har et omfang på 500 mill USD. I tillegg har Nikola twitret at NEL skal bygge minst 100 stasjoner. Vil det ikke også være nærliggende at NEL også får en avtale om å bygge flere/resten av stasjonene, ref det som står i Nikolas pressemelding 7 aug? Tiden vil vise:)

Lykke til!
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
undrende
28.08.2018 kl 01:24 11427

Mye tyder vel på at avtalen med Nikola har gitt NEL et flott utstillingsvindu mtp lanseringen i april neste år og demonstrasjon av hydrogenstasjonen og fylling. Nærliggende å anta at disse er NEL's verk. Hva dette utstillingsvinduet har kostet er vel fortsatt det store usikkerhetsmomentet siden ingen kontrakter er blitt offentliggjort, og kanskje derfor. Forhåpentligvis vil et slikt scenario være god markedsføring på både kort, og litt lengre sikt, noe som nok er av stor betydning da hydrogenbransjen for hver dag som går nok vil få stadig flere aktører, ikke minst fra stormakter som Tyskland, Frankrike m/fl
Redigert 20.01.2021 kl 20:14 Du må logge inn for å svare
Wanker
27.08.2018 kl 15:22 11843

really: "...men om de gjør det i dag eller bare forteller når og hvor det skal skje er ikke tydelig."

Kanskje dette vil hjelpe? "Unveiling date to be announced this coming Monday the 27th of August." fra https://twitter.com/nikolamotor/status/1033042515367055360
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Furuen
27.08.2018 kl 14:45 11936

Ikke så ofte kjøpersiden er størst:
205 3 023 315 Total kjøpere Total selgere 2 721 420 148
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
really
27.08.2018 kl 14:09 12007

Når en leser FB er det åpenbart at de skal vise lastebilen, men om de gjør det i dag eller bare forteller når og hvor det skal skje er ikke tydelig. Mht. fuel cell har de ikke sagt mer enn at de har engineered a fuel cell, så hvem som skal levere er ikke offentlig enda.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Nikko
27.08.2018 kl 09:41 12199

Kan det være at Nikola har annonsert at de har en nyhet som skal presenteres i dag, som gjør at kursen stiger nå?

Skulle ikke sagt det...
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Forforny
27.08.2018 kl 08:29 12326

Hovedgrunnen er nok sommerferie i meglerselskap og NEL. NEL har også løpende vurdert kursen. Hadde den ligget under 3.12 en lengre periode så hadde de droppet den.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.08.2018 kl 06:54 12581

Er der noen som har tanker om hvorfor det har tatt så lang tid med rep emi denne gangen? Er det tilfeldig at en velger å ha den godt ut i sept?

Ønsker dere alle en fin uke - Lykke til:)
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2018 kl 21:40 13060

Den som kjøper Nel i dag er mye rikere om 6 år. Hammers er best...
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Framtia
25.08.2018 kl 21:28 13108

Er vel fremdeles ubetydelig med aksjer å få kjøpt i rep- emisjonen...?Noen som vet?
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Furuen
25.08.2018 kl 16:57 13458

Sylfest,

frå Q2 presentasjonen:
«Subsequent repair offering of 15,000,000 shares at NOK 3.12 to be offered to shareholders as of 28 June 2018 • Expect to launch transaction in 1st half of September, as soon as prospectus is approved.»
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
mozel
25.08.2018 kl 16:36 13522

Det blir litt for mye snakk om fremtidige verdensrekorder her nå.
Kjempekontrakten skal produseres i. Verdens største elektrolyse fabrikk som for øyeblikket er under planlegging. Den skal være fullautomatisert. Det ansettes masse folk prisene er sterkt redusert.
Forventer ikke at en James Bond ser risiko, men la oss holde litt bakkekontakt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Tradinator
25.08.2018 kl 15:10 13705

Morgan Stanley tror på 2,5 trillion US$ marked for hydrogen.....
http://www.morganstanley.com/ideas/green-hydrogen-economy?ET_MID=noloc
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
25.08.2018 kl 15:06 13747

Litt mere fakta fra Løkke om Nikola kontrakten:
I første omgang skal NEL levere 448 elektrolysører, og det er nok til å bygge 56 slike fyllestasjoner. Det er dobbelt så mange som det Anheuser-Busch har behov for, og som altså har et inntektspotensial for NEL på 500 millioner dollar, eller drøye 4 milliarder kroner.
– Dette kan jeg dessverre ikke kommentere, sier Løkke.
– Nikola skal bygge 700 stasjoner og dere leverer nå komplett utstyr til 56 stykker. Har dere fått signaler om at de ønsker mer?
– Denne kontrakten har et veldig stort potensial, selvfølgelig også utover det vi nå har fått. Nå skal vi imidlertid glede oss over denne kontrakten vi har fått, og som vi har jobbet lenge og hardt for, så får vi se hva som skjer i fremtiden, sier Løkke.
Så min vurdering er at ingen kan fastslå nøyaktig kontraktsum. Men dette er verdens største gullordre som Nel har sikret og vi vet at dette generer milliarder inn til Nel.
Store verdier
Nel Hydrogen har ikke fått lov til å oppgi kontraktsverdien, men analytikere har tidligere anslått at den kan bli på mange milliarder kroner.
-----------------
Tekniske signaler i Nel er meget bra
MACD ligger over MACD signal, dette kan indikere et positivt momentum i aksjen
SMA 20 og 50:
Siste 20 dagers glidende gjennomsnitt (3,33) ligger over siste 50 dagers glidende gjennomsnitt (3,23). Dette er teoretisk sett et positivt tegn.
-------------------------\\\
Når det gjelder rep.emi så får alle som var aksjonærer 28.juni prospekt og tegningsblanketter i posten - midten av september.
-----------------
Kursstigningen fra kl ett og til børsslutt på fredag, tyder på at en opptur ligger i luften. Jeg håper Nel slippes løs på OSE neste uke da robotene til Clearsteam har sannsynligvis forsynt seg med det de ønsker. Aksjen løftet seg fint og det er nå 6 finans analytikere som anbefaler kjøp av Nel. Løkke er dyktig industribygger. Den mannen vil med en overhengende stor sannsynlighet kunne skape magi for alle aksjonærer i Nel.
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare
Sylfest
25.08.2018 kl 14:52 13802

Veldig fin tråd med saklig og god informasjon. Jeg lurer på om det har kommet noe informasjon knyttet til rep. emisjon til eksisterende aksjonærer. Tidspunkt, eventuelt avlysning ??
Redigert 21.01.2021 kl 02:13 Du må logge inn for å svare