SDSD - eier 1/3 av et flunka nytt tankskip...ekstremt lav Mcap

keane
SDSD 25.04.2020 kl 19:21 3454

Har ruslet litt rundt på hytta i helgen og tenkt mye på SDSD.....! Selskapet har eierinteresser i 9 mediumstore Supplybåter, 100 % eierskap i 4 store supplybåter og betalte 36 mill dollar for en liten stund siden for 1/3 eierskap en VLCC ....! Selskapet sitter med ca 250 mill i cash og har INGEN gjeld...! De store Supplybåtene gikk for noen mnd siden for rundt 13-15 mill dollar....men la oss si at de har falt litt den siste tiden....ALLIKEVEL....eierandelen i det tankskipet har jo gått tilsvarende (hvis ikke MYE mer) OPP.....Tank er jo superthot om dagen....Jeg kommer fram til at Mcap`en er ca 1/3 av hva selskapet besitter av eiendeler....! Er det andre som har tenkt i samme baner..? Med dagens "ekle" børsklima kan jeg ikke fatte annet at denne virkelig har en enorm oppside og at det er en av veldig få "sov i ro aksjer".....Synnspunkter anyone..?? Bare føler at denne aksjen liksom er uforståelig billig og jeg blir bare mer og mer bull jo mer jeg tenker på den:-)
Redigert 21.01.2021 kl 03:40 Du må logge inn for å svare
Treidar
25.04.2020 kl 19:35 3422

Enig, men driver Gustavia med? Den ligger jo bare i ro i Mexigogulfen. Pilker de dorado?
Redigert 21.01.2021 kl 03:40 Du må logge inn for å svare
Chri$tian
19.06.2020 kl 15:26 2905

Det blir spennende å se hva som skjer fremover nå mtp 20 MUSD som skal opp i morselskapet i juni eller juli.

Jeg håper på 190 MNOK i ekstraordinært utbytte, ca 0,33 kr per aksje. Sekundært tilbakekjøp av aksjer. Det vil redusere antallet aksjer, føre til prispress på SDSD og gi signal om at selskapet er underpriset.Det er vanskelig å kjøpe aksjer i SDSD for 190 MOK uten å presse opp prisen minst 30 %. Jeg håper ikke pengene skal brukes på ytterligere investeringer. SDSD handles langt under bokførte verdier, og da skal man etter min mening kjøpe tilbake aksjen eller selge eiendeler - i hvertfall ikke kjøpe mer skip! Eneste måten man kan investere i mer skip på er ved å kjøpe tilbake aksjen, og da kjøper man indirekte tilbake de samme skipene til 1/3 av bokført verdi, som er billig og er innvannende for aksjonærene.
Redigert 21.01.2021 kl 03:40 Du må logge inn for å svare
donolini
19.06.2020 kl 23:30 2746

nå må du fokusere litt.
selskapet belåner ikke en eiendel for så å utbetale beløpet som utbytte.
ei heller for å benytte til tilbakekjøp.

mange rare ideer på dette forumet.

pengene vil SELVFØLGELIG bli benyttet til nye investeringer. det er jo hele forretningsideen til selskapet.
Redigert 21.01.2021 kl 03:40 Du må logge inn for å svare
olhonga
20.06.2020 kl 00:26 2703

Rykter sier at UP Jasper Forholdsvis ny og stor moderne PSV, visstnok skal være solgt og på vei ut av opplag, og at Fletcher som driver alle de andre SDSD båtene i følge de samme ryktene skal drive UP Jasper også.
Tviler på at Fletcher har midler til å kjøpe båten, så da gjenstår bare muligheten for en management avtale med kjøperen av skipet.

Fort gjort at en fjær blir til fem høns, men kan det tenkes at SDSD er kjøperen av skipet, og en av grunnene til at de nå hanker inn litt kapital?
Redigert 21.01.2021 kl 03:40 Du må logge inn for å svare
donolini
20.06.2020 kl 00:44 2684

ja, det er godt resonert.
som sagt, så er det her forretningsideen ligger - finne gode muligheter, og gripe de.
Redigert 21.01.2021 kl 03:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.06.2020 kl 05:59 2622

Å nei du. Flere offshore båter blir nok ikkr kjøpt.
Men en ny andel i tanker tenker jeg nok kommer

Spetalen ønsker jo å bli kvitt disse offshore båtene
Redigert 21.01.2021 kl 03:40 Du må logge inn for å svare
coccoman
20.06.2020 kl 10:53 2514

Fangsten er nå klar for levering i Daesan Sør-Korea. Noen rykter om neste tur, sluttet kontrakt, rate?
Hau, hau
Redigert 21.01.2021 kl 03:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.06.2020 kl 11:40 2477

Ratene er nå nede der hvor forrige sluttning ble inngått, blir neppe mye hau hau her
Redigert 21.01.2021 kl 03:40 Du må logge inn for å svare
Moffien
20.06.2020 kl 12:19 2442

Fredriksen har i alle år finansiert utbytter, så hvorfor skal ikke pengene brukes til tilbakekjøp eller utbytte? Aksjen prises til kontantbeholdning, og da er det billigst å kjøpe egne skip gjennom tilbakekjøp.
Redigert 21.01.2021 kl 03:40 Du må logge inn for å svare
coccoman
20.06.2020 kl 12:31 2417

Hva snakker vi om da, USD 60K ? Er spot-peaken vi så tidligere i år over? Hvordan slår boikott av "Venezuela - tankerne" ut framover?
Raten gir fort store utslag på kvartalstallene framover. Blir fort hau, hau skal du se! ;O)
Redigert 21.01.2021 kl 03:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.06.2020 kl 07:51 2210

Hvorfor snakker du om utbytte ?
Det kommer inne utbytte her nå.
Skal du ha utbytte i spetalen selskap må du kjøpe i saga

Her vil pengene garantert gå til ny investering. Tenker da en tanker til

Man kjøper ikke flere offshore skip som man egentlig vil bli kvitt
Redigert 21.01.2021 kl 03:40 Du må logge inn for å svare
coccoman
21.06.2020 kl 08:33 2172

Jepp, jepp. Har en liten slump saga vel som i realiteten blir mer og mer sdsd med utbytte, så det kommer vel inn litt til leskedrikk på st.hans håper jeg. sdsd er vel rimelig rigget for et rytt opp til kronedivisjonen nå vi jeg tro ... Lurer på hva spettet vil med disse to selskapene framover, de er jo litt på tvers når det gjelder innhold? Nå er jo tank å foretrekke framfor supply, og visma blir til utbytte og drilling en navnearv til forvirring ;O). Noen med kreative forslag? hau, hau
Redigert 21.01.2021 kl 03:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.06.2020 kl 11:48 2047

Hvorfor kommer ikke Gustavia S opp når man søker i vlcc appen ?
Noen som vet ?
Redigert 21.01.2021 kl 03:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
21.06.2020 kl 12:02 2029

Da har de startet lossing av Gustavia S uten at det er kommet ny kontrakt. Merkelig når det sluttes båter på rundt 50000 USD dagen hele tiden. Noen som vet om dette err normalt at en ligger og venter på oppdrag etter lossing?

Redigert 21.01.2021 kl 03:40 Du må logge inn for å svare