***EUROPARÅDET*** ISLAM - IKKE FORENELIG MED DEMOKRATI OG FRIHET

Slettet bruker
26.04.2020 kl 22:44 1623

Hei folkens:))

Og...da bekrefter Europarådet det åpenbare, folkens - Islam er ikke forenelig med menneskrettigheter og demokrati heter det fra rådet - rådet uttrykker også bekymring for at sharia skal bli en del av medlemslandenes lovverk - da er det dags for å kalle en spade for en spade igjen uten å få meningspolitiet og sensurkameratene på nakken - intet nytt under solen...ZnageZz....

Europarådet har slått fast at islam generelt ikke er forenlig med menneskerettigheter og demokrati. Rådet uttrykker også sterk bekymring for at sharia skal bli en del av medlemslandenes lovverk eller rettslige praksis.
https://www.document.no/2020/04/26/europaradet-islam-er-ikke-forenlig-med-menneskerettigheter-og-demokrati/

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 26.04.2020 kl 22:48 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.04.2020 kl 22:57 1616

Det var da på tide de fant ut det… Jeg er målløs etter å ha ropt varsku i 10 år og mange flere i flere år enn meg...

Diskrimineringsloven beskytter allerede muslimer mot alle konsekvenser av deres... eh… hrm… diskriminering!
Odeven
26.04.2020 kl 23:14 1591

Den brune ring her på HO er ikke opptatt av menneskerettigheter og demokrati, - de heller.
Så der kommer de i godt selskap.

O.
Slettet bruker
26.04.2020 kl 23:16 1587

Så du anerkjenner at muslimer ikke er opptatt av menneskerettigheter og demokrati.
Odeven
27.04.2020 kl 00:01 1564

I sin opprinnelse , ja.
Men tider forandrer seg.
Vi har mange med muslimsk tro som inngir stor respekt innenfor politikk og journalistikk og også andre som deltar innenfor faglige diskusjoner med stor kunnskap og integritet.
I vår kristne opprinnelse har vi vel ikke mye å skryte av, vi heller.
Men vi lærer underveis.

O.
Slettet bruker
27.04.2020 kl 00:09 1558

Morsomt hvordan slike som deg alltid må legge til at «de kristne var ikke så mye bedre selv da» hver gang dere har ytret noe som kan tolkes i nærheten av islamkritikk. Dere må liksom bare nevne det, slik at dere unngår å bli satt i bås med de farlige frepperne eller trumperne.
Odeven
27.04.2020 kl 00:22 1547

Beklager virkelig.
Var vel et mislykket forsøk på å beskrive en slags ballanse og påpeke noen positive eksempler på god integrering.
Ser jo at det ikke er særlig populært.
PS. Visste det vel egentlig på forhånd.
God natt!!

O.
Slettet bruker
27.04.2020 kl 08:00 1511

Hei Oddven/folkens:))

Og...naise trai på relativisering, Oddven - men regner med at selv om du er lommetjuv ønsker di ikke at din sønn skal bli det samme - og at det faller deg tungt for brystet at Europarådet nå har tatt bladet fra munnen...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
27.04.2020 kl 08:23 1498

Du er tilgitt. Jeg synes bare det er litt uhøflig å forsøke å påpeke positive eksempler på god integrering. Det trenger man jo absolutt ikke å gjøre. Det er de negative tingene man må ha fokus på, slik at folk blir mer skeptiske til islam blant annet. Slik kan man etter hvert hindre rekruttering til denne religionen.
Sotah
27.04.2020 kl 08:30 1491

Så langt jeg har sett er document og liknende sider eneste kilde til dette foreløpig. Så jeg venter litt med champagnen og det norske flagget. Jeg har null tillit til kildene så langt, jeg er jo så rar sånn.
Slettet bruker
27.04.2020 kl 08:47 1480

Hei Zoten/folkens:))

Og...seff Zoten - "vi" venter alltid på en uttalelse fra Antirasistisk senter, rød ungdom eller Islamsk råd Norge, vettu...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sotah
27.04.2020 kl 08:51 1473

Jeg nøyer meg lett med mediakilder uten åpenbar og selverklært agenda. Denne historien tror jeg ikke på, og er helt overbevist om at det er ureint trav ute og går. Men hjorden må gjerne feire for min del.
Slettet bruker
27.04.2020 kl 08:56 1462

Hei Zoten/folkens:))

Og...ble sannheten litt for ubehagelig, Zoten - du virker mutt og vonbråten på en ellers fin mandag morgen:))...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sotah
27.04.2020 kl 09:05 1452

Langt ifra. Og på et forum som vårt er det helt standard å mistro mediakilder. Rart at folk blir så hårsåre når jeg bare prøver å passe inn.
Slettet bruker
27.04.2020 kl 09:09 1447

Hei Zoten7folkens:))

Og...hehehe - regnet nesten med at du ville diskreditere kilden, Zoten - derfor legges linken til Europarådets hjemmeside med - zånn for ordens skyld, vettu:))...ZnageZz...

4. The Assembly considers that the various Islamic declarations on human rights, adopted since the 1980s, while being more religious than legal, fail to reconcile Islam with universal human rights, especially insofar as Sharia is their unique source of reference. This includes the 1990 Cairo Declaration on Human Rights in Islam, which, while not legally binding, has symbolic value and political significance in terms of human rights policy under Islam. It is therefore of great concern that three Council of Europe member States – Albania, Azerbaijan and Turkey (for the latter, with the limitation: “so far as it is compatible with its laws and its commitments under international conventions”) – have endorsed, explicitly or implicitly, the 1990 Cairo Declaration, as have Jordan, Kyrgyzstan, Morocco and Palestine, whose parliaments enjoy partner for democracy status with the Assembly.
http://assembly.coe.int/nw/xml/XRef/Xref-XML2HTML-en.asp?fileid=25353&lang=en

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sotah
27.04.2020 kl 09:17 1436

Du skal ha full tillit til at jeg har null tiltro til de kildene du veit. Det er en konstant tilstand, og ikke gjenstand for noe debatt. Ellers skal jeg bruke litt tid på å kikke nærmere på saken. Men først når sanitærforholdene er helt på plass i bunkersen. Idag skal jeg leke rørlegger, maler og elektriker.
Redigert 27.04.2020 kl 09:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.04.2020 kl 09:41 1424

Hvordan føles det at denne islamnegative saken viste seg å stemme? Med en ekte kilde og greier?
atnorhe
27.04.2020 kl 10:00 1407

Nei vår kristne opprinnelse stinker. Se på Europa. For et høl av undertrykking fattigdom og analfabeter. Korrupt i fra bunnen helt til topps.

Slettet bruker
27.04.2020 kl 14:11 1367

Hei Zoten/folkens:))

Og...driver du fortsatt å legger rør og trekker ledninger, Zoten - eller har du malt deg inn i et hjørne - litt spent på hva konklusjonen er på Europarådets stempling av Islam som inkompatibel med frihet og demokrati - dette kan fort utvikle seg til flokkimmunitet mot Koran viruset, vettu...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sotah
27.04.2020 kl 15:19 1351

Klart jeg skal titte på saken. Men det blir neppe tid før imorra. Må gjøre det grundig, veit du. Da tar det litt tid.
Sotah
27.04.2020 kl 20:05 1313

Da prøvde jeg, det skal jeg ha. Og datt ut etter få sekunder, så mye tungt engelsk fagspråk orker jeg ikke gi meg i kast med. Det er antakelig derfor ingen andre har giddet å kommentere det heller. Jeg tolker det kort til at islamisme ikke er særlig demokratisk og heller ikke kompatibelt med europeiske menneskerettigheter. Og det stemmer jo. Ellers skal jeg vurdere å titte nærmere på det når det kommer en norsk oversettelse. Slit den med helsa så lenge.
Redigert 27.04.2020 kl 20:06 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2020 kl 21:39 1255

Hei Zoten/folkens:))

Og...oversettelsen er noenlunde klar, Zoten - Europarådet fastslår det åpenbare som enkelte av oss er blitt nazzifisert og razzifisert for i årevis av radizzene og zotiztene her på HO - regner med en uforbeholden beklagelse og hvitt flagg ved bunkerzen - ZnageZz...

4 Forsamlingen vurderer at de forskjellige islamske erklæringer om menneskerettigheter, som ble vedtatt siden 1980-tallet, mens de er mer religiøse enn lovlige, ikke klarer å forene islam med universelle menneskerettigheter, spesielt i den grad Sharia er deres unike referansekilde. Dette inkluderer Kairo-erklæringen fra 1990 om menneskerettigheter i islam, som, selv om den ikke er juridisk bindende, har symbolverdi og politisk betydning når det gjelder menneskerettighetspolitikk under islam. Det er derfor veldig bekymringsfullt at tre Europarådets medlemsland - Albania, Aserbajdsjan og Tyrkia (for sistnevnte, med begrensningen: "så langt det er forenlig med dets lover og dets forpliktelser under internasjonale konvensjoner") - har sluttet seg til, eksplisitt eller underforstått Kairo-erklæringen fra 1990, og Jordan, Kirgisistan, Marokko og Palestina, hvis parlamenter har en partner for demokratistatus med forsamlingen.

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sotah
28.04.2020 kl 21:51 1246

Du skal ha så mange ganger takk, Lilletull. Jeg visste at noen ville oversette. Litt tungt på norsk også. Men det skal jeg klare og slite meg gjennom. Hvor komplisert det enn er. Ikke idag, riktignok. https://www.youtube.com/watch?v=Yop62wQH498
Slettet bruker
28.04.2020 kl 22:13 1232

Hei Zoten/folkens:))

Og...den er grei, Zoten - registreres som full retrett og at diskusjonen om at Koran viruset trumfer Corona viruset er avkart:))...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sotah
28.04.2020 kl 22:50 1212

We go way back, Lilletull. Gi en stakkar pause til i morra. Rørleggere har tyti ut og inn i bunkersen i flere dager. Jeg tør ikke tenke på hva det har kosta. Men akkurat nå er jeg antakeligvis bare glad for at det hele er over. Og litt nedi glasset. Så kan vi heller krangle videre en annen dag.
Load
29.04.2020 kl 13:54 1156

Ja, det kan være lurt å vente til rørleggeren har gått, før du drar frem bønneteppet og legger deg langflat, da det fort kan misforståes av en som ikke kjenner deg.
Det er nok flere enn meg som venter i spenning på om Europarådet også skal få det etter hvert så velbrukte, brune stemplet, eller om det begynner å sige inn at dette faktisk kan bli et reelt problem.
Redigert 29.04.2020 kl 13:54 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2020 kl 21:27 1132

Ideologien hentet fra helvete har bredd om seg som følge av innvandring av muslimer. Islam er islam likt som i midt-østen.

Dersom ikke politikerne i vestlige land er tydelige og demmer opp for denne inhumane ideologien, vil den få sterkere fotfeste, praktiseres og slik innordne islamisering som en selvfølge. For disse folka, har verken moral eller lar seg stoppe i respekt for andre lands kultur eller demokrati. Muslimene har helt åpenbart som hensikt - og de er villige å vente til evigheten med å ta over land - og etablere islam og sharia helt og holdent fullt ut.

For muslimer handler dette bare ikke om - men når - islam har overtatt. Dagens muslim er en kopi av gårsdagens muslim. Om det tar 100 eller 1000 år å ta kontroll i Norge spiller ingen rolle. I mellomtiden kalles det parallellsamfunn.

Vi snakker ikke om Blücher inn Drøbaksundet, men en langsom sosial, kulturell og politiserende takeover. Fienden er i landet allerede. Når flokken er stor nok, kommer kravene, makten, demonstrasjonene, aksjonene, bombene og islamiseringen

Dersom politikerne mangler språk for ondskapens ideologi, og ikke evner å ta tydelig avstand fra islam, har man i praksis berøringsangst for ideologien.
Redigert 29.04.2020 kl 22:44 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.05.2020 kl 17:44 1037

Hei folkens:))

Og...minner om at Europarådet også fastslår det åpenbare, folkens - Islam er ikke forenelig med dagens menneskerettigheter og demokratiske prinsipper - greit å proklamere i disse provokasjonstider fra arabermedløperne og radikalliserte kasus her på DT - ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sotah
03.05.2020 kl 18:08 1027

12. The Assembly calls on Albania, Azerbaijan and Turkey to consider distancing themselves from the 1990 Cairo Declaration by:

Noe fri tolking du byr på, Lilletull. For å si det forsiktig. Men vi er skjønt enige om at islamister ikke er spesielt demokratiske av seg. Da er det godt at grunnloven trumfer sharialiknende innspill uansett. Solide greier, den grunnloven vår.
Slettet bruker
03.05.2020 kl 18:15 1022

Hei Zoten/folkens:))

Og...hva er det du ikke forstår her nå da, Zoten - 4 "ikke klarer å forene islam med universelle menneskerettigheter, spesielt i den grad Sharia er deres unike referansekilde." - sharia er jo stort sett den gjengse lovanvendelse i de fleste muslimske land - zånn, da ble det klarere, vettu - ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Redigert 03.05.2020 kl 18:16 Du må logge inn for å svare
Sotah
03.05.2020 kl 18:42 1010

Alle er bekymra over det som skjer i Tyrkia. Azerbasjan er enda lenger unna, Albania var i alle år Europas mest lukkede land. Sharia er bare en våt drøm hos de ivrigste islamistene og eksisterer ikke i praksis. Enkelte hevder at Saudi-Arabia har noe som likner, men lenger har det ikke kommet. Pust med magen, Lilletull, meldinga til rightsjentene er ikke egnet til noe som helst. Men andre som ønsker å fordype seg i saken må gjerne gjøre det for min del.
Slettet bruker
03.05.2020 kl 18:57 1003

Hei Zoten/folkens:))

Og...teksten er hentet direkte fra Europarådet, Zoten - at du dikter opp noe om rights jentene får stå for ditt eget regelbrudd - sjekk vedlagte link og kart over land som praktiserer en eller annen form for sharia og dermed er i strid med demokratiske prinsipper og menneskerettigheter i følge Europoarådets definisjon - ZnageZz...

https://en.wikipedia.org/wiki/Application_of_Islamic_law_by_country

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Sotah
03.05.2020 kl 19:00 1001

Det var rights som tok på seg oppgaven å simultanoversette og drive litt cherrypicking, såvidt jeg kunne sjekke. Ellers sparker saken inn åpne dører, det er lite nytt å bekymre seg for her.
Slettet bruker
03.05.2020 kl 19:22 992

Hei Zoten/folkens:))

Og...den må du dra lengre ut på landet med, Zoten - ingen vet bedre hvem som oversatte punkt 4 i Europarådets tekst enn undertegnede - der bekrefter som kjent rådet uforeneligheten mellom Islam og demokratiske prinsipper/rettigheter ...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla

Sotah
03.05.2020 kl 19:31 989

Da kan jo du engste deg og jeg la det være. Ikke noe problem.
Slettet bruker
03.05.2020 kl 22:12 967

Hei Zoten/folkens:))

Og...du burde nok engste deg mest av alle over realitetene, Zoten - det er for sent å snyte seg når nesa er borte, vettu...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla