At store deler av menneskeheten skulle synke så djupt

brahman
27.04.2020 kl 12:32 466

, som man har sett de siste par månedene, under coronasituasjonen, har faktisk vært vanskelig å se for seg i forkant, må det innrømmes.

Det er svært mange eksempler, innen flere områder.

Bare ett her, fra i dag:

-" det blir en god meter avstand til kvarandre, sier rektor ved Opedal skule, Helga Opedal."..(NRK.no)

Barn i 1 -4.klasse får komme til skolen igjen. Blant annet på Opedal skule i Hardanger.

Der de blir lenket sammen i tau mellom seg, og med merkelapp for hver enkelt elev. Grupper på 9 skal ikke ha kontakt med de andre gruppene.

Dette vil selvfølgelig sette sitt preg på barna for framtida. Hvor mye vil de nikke og si JA til `?


Redigert 27.04.2020 kl 12:36 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
27.04.2020 kl 12:35 459

Det er meget bekymringsfullt, ikke bare det som skjer nå, men hvordan man skal sette standard for fremtiden.

At folk må finne seg i å bli mer overvåket, mer kontrollert, mindre frihet, flere påbud, flere forbud etc etc er opplagt.

Hvor langt kan dette bli dratt uten at det fører til væpnet opprør, revolusjoner, politiske kupp etc?

Som om fremtiden ikke var problematisk nok, så kommer dette på toppen.

Og det verste er at det ser ut som et flertall av befolkningen ønsker dette velkomment? Omtrent som Sovjet i 1917 da de trodde alt skulle bli bedre, men realiten var et 70 år langt mareritt som de enda ikke er kommet over den dag i dag.
Redigert 27.04.2020 kl 12:37 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.04.2020 kl 12:39 452

Lurer på hvor mange de vil få med seg. Gjøre væpnet opprør mot dem som vil beskytte de eldre og svake fra en for dem dødlig sykdom.
Slettet bruker
27.04.2020 kl 12:46 439

Noen vil ALLTID gjøre opprør til slutt. Vent og se...

Legend of the Tamworth Two
https://en.wikipedia.org/wiki/Tamworth_Two

Når nøffene får det til, så får vi det til også!
Fjordgubben
27.04.2020 kl 13:02 421

Eller de som ønsker å utrydde all fattigdom ala kommunismen?

The road to hell is paved with the best intensions, ref også "den grønne" bevegelsen som ønsker å "redde jordkloden" men som samtidig vil rasere våre samfunn, uten at "det var meningen" altså....
Redigert 27.04.2020 kl 13:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.04.2020 kl 13:11 412

Hva har dette med din opprinnelige kommentar å gjøre. Ønsker du deg et væpnet opprør mot de som setter inn smitteverntiltak i forbindelse med den pågående pandemien? Mener du smitteverntiltak er kommunisme og noe ikke kommunistiske land ikke bør gjøre?
Fluefiskeren
27.04.2020 kl 13:13 406

Utgår
Redigert 27.04.2020 kl 13:14 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
27.04.2020 kl 13:14 405

Jabba fisker etter opplysninger om "de revolusjonære", de som skal stå på liste og bli "fulgt nøye" av myndighetene ; -)

Nei du trenger ikke bekymre deg over meg jabba, er snill som et lam, dagen lang.
Fjordgubben
27.04.2020 kl 13:15 398

Fluefiskeren skrev Utgår
Kommunistene "sparte mange liv" ved å ta makten. Trodde de.

Saken er at for kommunister og "de grønne" så er en situasjon som dette en såkalt perfect storm som de kan bruke til å ta makten.

Samme som kommunistene brukte 1.verdenskrig til.

Det var ikke "ytre høyre" som tok makten da, de kom først noe etterpå da frykten for kommunistene vokste kollosalt da man så resultatet av deres ugjerninger i Sovjet, og man gjorde alt for å hindre en gjentagelse i f.eks Tyskland, Italia etc etc, man var villige til å godta til og med Adolf og Benito, bare man slapp kommunisme...
Redigert 27.04.2020 kl 13:19 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.04.2020 kl 13:28 383

Mener du at smitteverntiltak som blir gjort rundt omkring i verden er kommunistisk?
Fluefiskeren
27.04.2020 kl 14:55 364

Ser jeg strøk innlegget mitt rett før du la ut og jeg husker ikke helt hva jeg skrev.

Men er det noe jeg ikke bekymrer meg for er det kommunister. De mistet sin rolle for mange tiår siden.
Fjordgubben
27.04.2020 kl 15:06 356

Feil, kommunistene lever godt de, partiet Rødt f.eks, MDG, deler av SV og AP, til og med i Høyre har man sett innslag av kommunistiske elementer.

Noen tror at Kina er kommunistisk fordi de er ledet av et parti som har "kommunist" i navnet, greit det er fortsatt noe kommunisme igjen i måten Kina blir styrt på, men veldig lite.

USA og vestlige land er faktisk mer kommunistiske enn Kina. Kina har en mer liberalistisk og kapitalistisk økonomi enn de fleste vestlige land.

Skal man sette Kina i en bås vil man nok havne i den fascistiske båsen.
Redigert 27.04.2020 kl 15:07 Du må logge inn for å svare