Tom Hagen arrestert ja...

Slettet bruker
28.04.2020 kl 08:59 20473

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EWepJP/anne-elisabeth-hagens-ektemann-tom-hagen-er-paagrepet

Det var vel ingen bombe.
Redigert 28.04.2020 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2020 kl 10:36 7258

Rasende? Jeg bare peker på problemet ditt med mindreverdighetskomplekser, At slike folk ofte projiserer sine mangler over på andre er veldokumentert.
Fjordgubben
28.04.2020 kl 10:37 7221

Penger hadde Hagen, men hadde han tilgjengelig penger, altså rene kontanter, flere millioner i cash som ingen visste om, og som kunne brukes til å betale medsammensvorne?

Tviler på det.

Tviler også sterkt på at han ikke hadde noen som hjalp han, men det er selvsagt en mulighet for at han gjorde alt selv.

Dersom det er tilfelle og han gjorde alt selv, hvordan i all verden klarte han å fake «kontakt med kidnapperne» uten å legge igjen elektroniske spor?

Han hadde jo garantert full overvåking mot seg selv fra dag en.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 10:38 7212

Det mest urovekkende med den norske rettsstaten er i grunn den tillit den nyter blant verdens mest konforme folkeslag. Etter å ha anmeldt 2-30 lovbrudd, noen av dem grove, samt ha vært involvert i 5 rettssaker, og diskutert dette emnet med to erfarne advokater, den ene med 50 års erfaring, den andre med møterett i høyesterett, og en kjent norsk etterforsker vi leide inn i en sak, er min tillit til rettsstaten omtrent ikke-eksisterende. Spesielt når det går prestisje i sakene bør man være obs. Som med all annen statlig virksomhet så handler det egentlig kun om karrierene og fordelene til de som er sysselsatt der.

Min erfaring med rettsstaten tilsier at det som hovedregel er bortkastet tid og energi å anmelde lovbrudd begått mot private individer/bedrifter i Norge, omtrent alle saker henlegges automatisk etter kort tid «grunnet bevisets stilling». Det som derimot aldri henlegges er sakene hvor staten er «fornærmede» (som om det skulle være mulig), og de få sakene som media blåser opp og det dermed går prestisje i. Og nettop derfor bør man være obs når det handler om potensielt karrierefremmende saker.

Når det er sagt så er det godt mulig at ektemannen er skyldig i denne saken, jeg vet ikke mer enn hva som har stått i media, jeg bare reagerte litt på alt sirkuset rundt det. De kunne jo isteden bare bedt han møte opp på stasjonen til avhør.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 10:38 7208

jabba,
du "bare peker på problemet ditt med mindreverdighetskomplekser"?!
Gir det automatisk rett til å kalle noen en "fjott"? Hva sier reglementet om sånt?
Slettet bruker
28.04.2020 kl 10:40 7166

Politiet har IKKE surret rundt i 2 år - de har VISST hele tiden!

Men en rik mann har kontakter og ressurser til å skjule sine spor godt, og uten holdende bevis kan det ikke bli noen dom!
Politiet har derfor drevet en psy-op mot Hagen for å presse ham til å begå den feilen som røper ham: drypp, drypp, drypp...
Info dryppet i offentligheten er vondt for en milliardær med business som er avhengig av tillit. Det blir PANIC som en venn av meg sier.

Dere leste det først her - jeg har ALDRI vært i tvil - og det endelige oppgjøret for å bli kvitt liket på 10 mill som plutselig hastet fordi "det jævlig irriterende politiet gikk ut og sa hun var død" - er fellende. Overilte handlinger utført i panikk blir ofte fellende.

STOR KRED TIL DYKTIGE POLITIETTERFORSKERE VED LANDETS BESTE POLITIAVSNITT - TAKK - JOB WELL DONE! ;-)

Redigert 28.04.2020 kl 10:42 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2020 kl 10:41 7151

Jeg traff spikern på hodet og nå skal du angi meg?
Typisk.

Tenk å bli så fornærmet av ordet fjott at man truer med forumreglemetet.
Du har et problem.
Redigert 28.04.2020 kl 10:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2020 kl 10:48 7118

er motivet at mannen har blitt dritt lei den gamle kjerringa men vil ikke dele formuen med henne?

arrestert nå fordi mafiastaten vil ha kloa i den store formuen hans i disse coronatider? hehe

Slettet bruker
28.04.2020 kl 10:51 7098

Der hørte du svensken på pressekonferansen! Ikke nok med drap men her slipper man inn pestbefengte svensker uten vask og karantene!!
Redigert 28.04.2020 kl 10:52 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2020 kl 10:54 7090

28. april 2020 kl. 10:51 – Planlagt villedning Politiet sier at Hagen-saken bærer preg av en tydelig planlagt villedning. De mener ingen forhandlinger har vært reelle. – Det har ikke skjedd en bortføring, sa politiinspektør Tommy Brøske i Øst politidistrikt på politiets pressekonferanse tirsdag.
Fjordgubben
28.04.2020 kl 10:55 7074

Rare greier, det var jo mer enn nok penger til en skilsmisse uten at noen hadde sittet igjen som en fattiglus.

Mulig hun ville skilles og at han ikke var enig, skam etc, kan være problematisk for en person som ikke er helt i vater.

Eller en av de to var utro, med sinne og påfølgende aggressivitet.

Uansett rart da det ikke virker som noen naboer eller andre har kommunisert at de har sett eller hørt noe merkelig.

Men klart, det er sikkert mye som ikke er kommet fram offfentlig.
Fluefiskeren
28.04.2020 kl 10:55 7072

Enig. Disse debattantene slenger ut påstander hele tiden. En gang må man jo lykkes. De var jo ikke akkurat alene om å tro dette.

Men en ting er å tro. Noe annet er å vite. Alle er uskyldige i utgangspunktet. Skulle tro at de som sier at saken var helt opplagt burde vite noe de skulle ha gått til politiet med.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 10:58 7049

Fruen har nok fått snusen i omfattende lysskye affærer er min tanke.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 10:59 7042

mange av disse rikingene er rene psykopater som går over lik for å få viljen sin som er noe av grunnen til at de har blitt steinrik

bare se på røkke som omgås torpedoer og betaler for å bli kvitt folk!
Slettet bruker
28.04.2020 kl 11:04 7025

"Tviler også sterkt på at han ikke hadde noen som hjalp han, men det er selvsagt en mulighet for at han gjorde alt selv."'

Nå bekrefter vel politiet min mistanke om at ingen andre har vært involvert.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 11:11 7001

Fluefiskeren skrev Enig. Bra politiarbeid.
"Enig. Bra politiarbeid."

Ennå bedre hadde vært om de hadde knekt ham i forhør første dagen.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 11:13 6979

Tja, si ikke det. Hagen kom vel på jobb kl. 09.08 den aktuelle morgenen og et familiemedlem hadde vel kontakt med henne kl. 09.14. En elektriker prøve å ringe henne kl. 09.48 uten å få svar. Hvis noe skjedde i det tidsrommet så hadde vel Hagen da 34 minutter på seg....men for all del, hun kunne vært på dass da elektrikeren ringte...
Fjordgubben
28.04.2020 kl 11:14 6977

Jøss, var inne og sjekket Facebook siden til den fyren, tja, er vel vanskelig å si noe konkret ut fra det jeg så, men kan si så mye som at dersom denne figuren var min sønn hadde jeg vært «noe bekymret».
Fjordgubben
28.04.2020 kl 11:15 6969

Nettopp, akkurat dette tyder på at han sannsynligvis har hatt hjelp.

Hvordan kan han ha gjort dette uten hjelp?

Ser at Dagbladet nå skriver at politiet ikke utelukker flere pågripelser.

Redigert 28.04.2020 kl 11:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2020 kl 11:15 6963

Det hadde jo ikke blitt noe saksbehandling, sirkus, og fjør i hatten av å løse saken allerede første dagen.
Fluefiskeren
28.04.2020 kl 11:18 6967

Selvfølgelig, men man bedriver ikke tortur i Norge. Eller har du et annet forslag på hvordan det skulle gjøres? Dette er nok godt planlagt og han har selvsagt visst at han ville bli avhørt.
Klodrik
28.04.2020 kl 11:27 6934

Magoo - har det ikke streifet deg at det kan bo drøssevis av svenske journalister som jobber for svenske medier, i Norge?
atnorhe
28.04.2020 kl 11:49 6914

«Er jo sikkert ikke småsummer som må på bordet.«
Jo det er «småsummer»for en med Hagens pengebinge. Ikke som i andre kulturer hvor man dreper for et brukt par merke-sko,men drap er ingen svær ting i visse miljøer.

Hva eksakt Hagen sin rolle har vært.er umulig å spekulere i, men det mest sannsynlige er en intern privat konflikt.
Han som mange andre rikinger forstår åpenbart ikke at de av oss som ikke har skaffet seg milliarder, ikke mangler intellektuell kapasitet til å gjennomskue hans «smarte» versjon av hendelsen

Sånt sett er han som mange andre rikinger tragisk enkel,
Fjordgubben
28.04.2020 kl 12:01 6896

Det jeg mente med «ikke småsummer» var selvsagt relativt til at det vil være vanskelig å lure unna slike summer og samtidig skjule det for politiet.

Spiller jo ingen rolle om Hagen har 2 eller 2000 milliarder på bok, dersom han skal ha ut noen millioner for å betale en eller flere medhjelpere.

Men kan jo selvsagt være slik at Hagen gjennom mange år har tatt imot cash under bordet og som han har oppbevart i en safe uten at noen har visst om dette.

Men slike ting er vanskelige å skjule nå, myndighetene bytter jo ut pengesedler og gjør de gamle verdiløse slik at det blir vanskelig å oppbevare svarte penger uten å måtte plutselig kjøpe noe eller veksle inn i banken med påfølgende spørsmål «og hvor kommer pengene fra».

Har selv blitt oppringt av banken der jeg har måttet fortelle hvor penger kom fra, ikke at jeg har gjort noe galt men ser at de som driver med svarte penger kan få problemer.
Redigert 28.04.2020 kl 12:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2020 kl 12:02 6885

Ordet saiko eller psycho virker å stå sentralt her.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 12:07 6875

Politiet ble visstnok på et tidlig tidspunkt klar over at ekteparet var som hund og katt. Og da er det selvsagt naturlig å ta utgangspunkt i det for politiet. Men uten et lik står de overfor et problem uansett
Slettet bruker
28.04.2020 kl 12:13 6863

Hvem sier tortur? En god avhører kan få en mistenkt til å avsløre detaljer. De kunne også pushet på for å få gitt ham status som mistenkt allerede fra starten. Det virker litt rart at de ransaker arbeidsplassen og leter med hunder i huset nå 1.5 år etterpå.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 12:27 6828

https://www.hjort.no/en/menneskene/svein-holden/

https://www.gd.no/innenriks/nyheter/politi/tydelig-at-de-angivelige-kidnapperne-har-fatt-med-seg-det-som-har-blitt-sagt-pa-pressekonferansene/s/5-18-860069

https://www.dagbladet.no/nyheter/milliardaer-pa-hytter-og-elektrisitet---har-sagt-at-han-ikke-tenker-pa-rikdommen/70638428

Kona styremedlem
I flere av Tom Hagens selskaper har kona Anne-Elisabeth vært styremedlem, blant annet selskapet han eier mesteparten av sine verdier gjennom, Holding 2. Der var kona registrert som varamedlem fram til i fjor.

Konsernet Holding 2 hadde etter 2017 en egenkapital på 872 millioner kroner.

Holding 2 sitter på Hagens aksjer i Elkraft, og har eiendom i Lørenskog, Oslo, Fet, Lillehammer og Ringebu, og driver Kvitfjell hotell i Ringebu.
Redigert 28.04.2020 kl 12:31 Du må logge inn for å svare
Baren
28.04.2020 kl 12:28 6805

Nå har Politiet holdt en mengde presse konferanser uten særlig informasjon om saken også som dagens annet enn at Tom Hagen er mistenkt og arrestert av en rimelig stor politistyrke, Politiet kunne vel sendt et par betjenter og arrestert han, underlig at aksjonen har behov for denne dimensjonen av politistyrke for en tenkt mistanke?

Hendelsen har en tidsakse der det skal bli en oppgave for politiet å sette sammen beviser for en fellende dom hvis ikke TH tilstår, forstår dagens aksjon får hjemmel for ransakelser av Hagens eiendommer og forventer at funn må oppnåes.
Slik saken står nå er den fremdeles en tynn indisierekke så det er fremdeles et spørsmål om politiet setter i gang nye tiltak?
Slettet bruker
28.04.2020 kl 12:29 6813

Jabbe er uinformert om hva som skjer hvis politiet bruker forhørsmetoder som "knekker" en gjerningsmann???

Bevissanking er møysommelig arbeid, det samme er forhør. Det vi ser her er nydelig politiarbeid som vil føre til fellende dom.

Og forhåpentlig kan liket finnes så barna får fred. Mitt tips er at hun er fraktet til Polen i en av Hagens håndverkeres varebil (litt risikofylt, men så fikk de jo solid oppgjør for oppdraget).
Slettet bruker
28.04.2020 kl 12:31 6778

Utdrag fra DN :
– Hagen har aldri vært involvert i dem daglige driften, sier Nerbye, som ikke vil karakterisere samarbeidet dem imellom, hverken tidligere eller i den senere tiden.
Hva er poenget ?

Spaltet personlighet ?
Redigert 28.04.2020 kl 12:53 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
28.04.2020 kl 12:32 6778

«Ransaking er et straffeprosessuelt tvangsmiddel som består i at bolig, rom (såkalt husransaking) eller person blir undersøkt i anledning av en straffesak. I rettsstater kreves det tillatelse fra en domstol (ransakelsesordre) for å utføre en lovlig ransakelse, og beviskravet er vanligvis skjellig grunn.

Motivet for ransakelse er straffeforfølgelse, og formålet er å se etter bevis eller etter ting som kan beslaglegges. På nærmere vilkår kan det også foretas ransaking hos andre enn mistenkte, blant annet når handlingen er foretatt eller mistenkte er pågrepet der.»

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Ransaking

Man snakker vel nå om å bryte opp gulv og vegger. De ville nok neppe heller han skulle vite han var hovedmistenkte.

Og hvor ofte har ikke en person innrømmet noe han ikke har gjort ved politiets avhørsmetoder?
Redigert 28.04.2020 kl 12:36 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2020 kl 12:38 6754

"Jabbe er uinformert om hva som skjer hvis politiet bruker forhørsmetoder som "knekker" en gjerningsmann???"

At han tilstår drapet og forteller hvor liket ligger vil være beste utfall. Jeg stiller iallefall spørsmål med hvorfor de leter med hunder i huset i dag og ransaker arbeidsplassen.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 12:41 6700

Det var måten Nrk-reporteren sa det på i nyhetssendingen ca. kl 10.23 i dag. Han ramset opp norske medier og sa i tillegg noe sånn som at " svenske medier også hadde rukket fram".
Slettet bruker
28.04.2020 kl 12:43 6699

"De ville nok neppe heller han skulle vite han var hovedmistenkte."

Sannsynligvis. Derfor har nok avhørene fortonet seg som koseprat.