Tom Hagen arrestert ja...

Slettet bruker
28.04.2020 kl 08:59 19824

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/EWepJP/anne-elisabeth-hagens-ektemann-tom-hagen-er-paagrepet

Det var vel ingen bombe.
Redigert 28.04.2020 kl 09:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2020 kl 12:44 9562

https://www.nrk.no/innlandet/svart-arbeid-til-luselonn-1.1017720

Enorme mengder svarte penger i sirkulasjon ved utbygging i Kvitfjell.
Her er det mange aktører og interessenter involvert, det kan jeg love dere....😁
Fluefiskeren
28.04.2020 kl 12:45 9533

Så du ikke svaret mitt rett over? De har må fått ransakelsesgodkjenning. Hunder har det nok vært der tidligere. Vi snakker nok nå om å bryte opp gulv og vegger.
Klodrik
28.04.2020 kl 12:57 9485

Den bemerkningen var nok myntet på at svensker generelt har en dårlig record når det gjelder å nå frem til viktige begivenheter - ref. konungen of ol-avsemmingen.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 13:02 9472

Ponget mitt var at de burde gitt ham status som mistenkt og foretatt full ransakelse tidligere. De har jo hatt tilatelse til å drive hemmelig avlytting.
Jeg synes at det er tullete om de har forsøkt helt til nå å late som de ikke mistenker ham. Kanskje han til og med legger kortene på bordet når han skjønner at politiet ikke tror ham.
Fluefiskeren
28.04.2020 kl 13:43 9432

Jeg tror vi overlater dette til politiet. Noe sier meg at de kjenner saken bedre enn det du og jeg gjør.
Fjordgubben
28.04.2020 kl 13:51 9514

Joda, selvsagt må man overlate det til politiet.

Men for de av oss som har kjennskap til hvordan politiet jobber (nei jeg har aldri vært mistenkt for noe) så vet man at dersom folk hadde hatt begrep om hvor grove feil politiet har for vane å gjøre så er det best å holde seg laaaaangt unna alt som har med politi å gjøre, enten det er som mistenkt/tiltalt eller i andre enden som den skadelidende.

At politiet har brukt 1.5 år på å finne bevis for noe man ganske sikkert visste om allerede fra dag en er ganske utrolig, dette dreier seg om et eneste drap, på en eneste person, hadde politiet jobbet intelligent burde det vært mulig å samle disse bevisene på mye kortere tid enn 1.5 år.

Å applaudere politiet med «godt arbeid» i denne saken tror jeg er å gi dem mer kreditt enn de fortjener.



Essensen i dette er jo:


Hvor mange saker har ikke blitt etterforsket i det hele tatt bare fordi man har brukt enormt med tid, penger og andre ressurser på denne ene saken??

Gudene må vite....
Redigert 28.04.2020 kl 13:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2020 kl 14:08 9494

Generelt har jeg ikke problemer med politiet men har en følelse om at de har vært i overkant forsiktige i denne saken.
Fluefiskeren
28.04.2020 kl 14:16 9476

For det første: Vi vet ikke med sikkerhet at de har tatt riktig person selv om alt tyder på det.

Så spørs det hvor gode bevisene er. Hvis de ikke er det kan en dyktig advokat få han frikjent. Da ville det vært dumt av han å tilstå under politiavhør.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 14:49 9451

28. april 2020 kl. 14:43 Hagen nekter straffskyld Drapssiktede Tom Hagen nekter straffskyld, opplyser Hagens forsvarer, advokat Svein Holden til NRK.

Sklulle han være uskyldig, og bortførelsen er iscenesatt, så tror jeg kanskje gjerningsmennene kan være blant de som har sopt inn svimlende summer på Kvitfjell-utbyggingen. Og som sto i fare for å bli avslørt for å ha unnalurt beskatning og svart arbeid i hundre millioner-klassen.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 14:57 9427

Alle sånne østlandsgreier er alltid om penger og småkællsaker.
Orderud-saken et klassisk eksempel.
Vestpå og på Toten er følk mer naturlige storkæller og trenger itte å drepe hverandre for å bli større.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 15:01 9400

Politiet har visst om eller hatt mistanker helt siden hun forsvant. De har bare ventet på fellende bevis. Godt drittesekken er tatt, for det er nemlig det han blir sett på av folk som jobber for han har jeg hørt
polemiker
28.04.2020 kl 15:17 9381

Tror dette er en klassisk drapssak som er økonomisk motivert. Min hovedhypotese til å begynne med var at denne Tom Hagen hadde en elskerinne og at kona hans hadde oppdaget det. Hele hans formue var opparbeidet etter at de ble gift, så det var vel ingen vei utenom at denne formuen måtte deles mellom de to ved en skilsmisse. Det er visse regler om skjevdeling dersom verdiene er knyttet opp mot et selskap og aktiv kapital der, men det er neppe noe som hadde vært tilfelle her.

Til å være så formuende levde de et svært så beskjedent liv. Tipper fyren var så gjerrig at kona måtte handle på Sparkjøp og Europris. Man kan vel da bare tenke seg hva som foregikk oppe i hodet til Tom da han ble forespleilet at mer enn en halv milliard ville trille ut av huset.

Fyren har vært under konstant overvåking med telefon- og romavlytting. Vet ikke om politiet har lov til å benytte seg av spionprogramvare på datamaskiner o.l., men kanskje ikke helt utenkelig det heller. På den måten har politiet møysommelig bygget opp en bevisrekke hvor han har gitt falske opplysninger til politiet.

Grunnen til at de valgte å arrestere ham i en dramatisk aksjon med blålys og stor pilitioppbud var nok for å forhindre at han skulle ødelegge telefonen eller annet datautstyr.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 15:27 9374

"Grunnen til at de valgte å arrestere ham i en dramatisk aksjon med blålys og stor pilitioppbud var nok for å forhindre at han skulle ødelegge telefonen eller annet datautstyr."

Jepp, akkurat som når de arresterte Roger Stone i USA.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 15:32 9337

Noen som har eposten til etterforskningsteamet ?
Slettet bruker
28.04.2020 kl 15:40 9324

Du, som sier at du har skrevet brev til Kim Jong Un, burde vel klare å finne dette selv.
Klodrik
28.04.2020 kl 16:47 9247

"Tom Hagen hadde en elskerinne og at kona hans hadde oppdaget det." Jeg ville nok heller formet det motsatt, Polemiker, men det kan vi jo komme tilbake til når dom foreligger.
polemiker
28.04.2020 kl 17:26 9222

Jeg har sett noen ferske bilder av denne kona, så har ikke så mye tro på at det var hun som hadde fått seg en elskerinne. Enkelte media påstår de har kilder som kan bekrefte at ekteskapet var svært turbulent den siste tiden. Hvorvidt det er noen håndfaste bevis for at han har vært notorisk utro, vet jeg ikke, men det har i alle fall vært en del rykter som antyder det.

Åpenbart en smart fyr dette, så det kan bli en tøff oppgave for politiet å få noen tilståelse fra ham. Mistanken mot ham ble styrket allerede i fjor sommer da de fikk en dommer til å godkjenne avlytting og skjult etterforskning av ham. De aller fleste klarer vel ikke å holde seg i skinnet eller unngå å gjøre tabber mer enn noen få uker, men han har altså klart seg i nesten et år.

Lukter vel av at denne saken kommer til å bli et film manus etterhvert.

polemiker
28.04.2020 kl 17:59 9198

Ser nå at det foreligger en ektepakt hvor Tom Hagen har fått særeie på hele formuen og at kona bare ble avspist med noen smuler. Kanskje det har noen sammenheng med dette alikevel ved at han fryktet denne ektepaken ville blitt kjent ugyldig?
Oskar2
28.04.2020 kl 18:51 9144


Det er nå varslet fengslings møte i morgen kl.12 for Tom Hagen, Politiet må på dette tidspunktet legge frem bevis for å få medhold til fengsling av TH
-da må nye opplysninger fremlegges og godkjennes, hva dette er kan bli spennende når saken er såpass spesiell og kanskje bygget på indisier.

Dagens hendelser virker som strategien er å presse Hagen for opplysninger, derfor denne sjokkoperasjonen med politi som er kopi av filmepisoder og mer som en "lekeoperasjon for å skape støy omkring saken.



Klodrik
28.04.2020 kl 20:58 9057

Polemiker - det motsatte av at mannen har en elskerinne er at kona har en elsker. Følg med, følg med!
Slettet bruker
28.04.2020 kl 21:09 9046

De utelukker ikke flere pågripelser.

Panikk nå i miljøer som er tilknyttet her, kanskje også i blant de finansielle interessenter.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 21:43 9004

Ifølge avisen har norsk politi også hatt direkte kontakt med politiet i et av landene rundt Middelhavet, hvor det er blitt foretatt konkrete etterforskningskritt mot et bestemt lokalt miljø.
https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/lorenskog-etterforskningen-har-fatt-bistand-fra-utenlandsk-politi/3423960331.html

Albania tenker jeg..
Hanna
29.04.2020 kl 20:41 8564

Eller at kona ble drittlei den gamle, gjerrige grinebiteren som var en patetisk sugardaddy for en yngre dame, og at hun kanskje ville ut av ekteskapet med mer enn en hyttetomt og en gammel bil, etter å ha vært en oppofrende kone som hadde viet sitt liv til å oppdra barn og ivareta mann, hus og hjem! At den gamlingen til og med satte boligen på seg selv er helt absurd! Mannen må jo være gjennomført kald og ond og overhodet ikke overraskende konklusjonen. Denne flotte damen burde fått seg en ung, deilig elsker og skilt seg for lengst fra den gamle skrotten og tatt med seg halv milliard i samme slengen!!
Slettet bruker
29.04.2020 kl 21:02 8541

Nå kommer du deg Hanna.

Men hvilken trussel utgjorde Lisbeth høsten 2018 ? Og som nødvendiggjorde noe så drastisk ?
Jeg har store problemer med å få logikken til å gå opp. Jeg klarer ikke å se trusselpotensiale.
Redigert 29.04.2020 kl 21:03 Du må logge inn for å svare
Nancy Drew
29.04.2020 kl 23:32 8452

Har sønnen alibi?
paneldata
02.05.2020 kl 22:14 7750

Monero delen av saken er beskrevet som en mulig metode for betaling av medhjelpere. Han ble veldig ivrig med å betale for livsbevis etter at politiet sommeren 2019 uttalte at de trodde hun var drept
Barrister
04.05.2020 kl 17:15 7469

Advokat hans hevder Hagen ikke har data kunnskaper nok, kanskje riktig det, men da er det vel noen som har bistått han som har slik data kunnskap ? og kanskje betalingen av "løsepenger" var betaling til disse datakyndige for selve jobben med å fjerne henne..?
Slettet bruker
04.05.2020 kl 20:22 7424

Det er godt mulig Hagen er skyldig.
På denne annen side ville den ultimate hevn fra de som evt. hater ham være at de tar livet av hans kjære kone, og at han får skylden. Dobbel lidelse for stakkaren
Det er ikke første gangen politiet baner vei for justismord
Redigert 04.05.2020 kl 20:25 Du må logge inn for å svare
fabian2
04.05.2020 kl 21:28 7388

medida er ihvertfall uskyldig denne gangen , han var i Tyrkia
fabian2
04.05.2020 kl 21:28 7381

medida er ihvertfall uskyldig denne gangen , han var i Tyrkia
Slettet bruker
05.05.2020 kl 08:58 7288

medida ja. Og hvor var fadidand2?
Slettet bruker
05.05.2020 kl 11:18 7248

Hvis Tom Hagen er så lite datakyndig som hans forsvarer hevder - hvordan klarte han da å betale 10 mill i kryptovaluta i fjor sommer?

Det er m.a.o. 100% sikkert at Hagen har en medhjelper han holder skjult - og dermed 100% sikkert at... ;-)))

Kanskje lukter også den korrupte advokaten en 10 mill belønning for å være med på leken (Pay-for-Play):

I et intervju med NRK søndag tegner milliardærens forsvarer, advokat Svein Holden, det samme bildet. Han beskriver klienten sin som en forretningsmann «av den gamle skolen» når det kommer til «digital kompetanse».
– Jeg fant raskt at det var ikke noe vits å sende tekstmeldinger til ham, for det klarer han ikke, sier forsvareren til NRK. Han hevder videre at milliardæren heller ikke behersker vedlegg i e-poster. https://www.msn.com/nb-no/nyheter/norge/jakter-mulige-krypto-medhjelpere-har-sjekket-flere-navn/ar-BB13BsPk

Skal vi virkelig tro på slikt tull - en evneveik milliardær som ikke klarer å henge med i samfunnsutviklingen - likevel har tjent milliarder??? 🙄

Hmmmm…. 🤔


Redigert 05.05.2020 kl 11:27 Du må logge inn for å svare
Fjordgubben
05.05.2020 kl 11:22 7227

Hvordan han "klarte" det, han er vel ikke så dum at han ikke klarer å spørre om hjelp.

Uansett at han har hatt hjelp er opplagt, nesten umulig å gjennomføre det som har skjedd uten hjelp, selv om man ER datakyndig.
livbi
05.05.2020 kl 19:20 7041

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Tekniske kunnskaper?
Mulig er de noe dårlige, men ikke veldig. Han har skrevet sidelange mail til politiet. Mulig forstår han ikke det mest avanserte, men det kan han jo ha fått hjelp til.
Slettet bruker
05.05.2020 kl 23:58 6922

De ville arrestere 2 til, dvs antagelig et nærstående familiemedlem som også er sær(kryptovalutaeksperten), og "bryteren"(morderen)
Redigert 05.05.2020 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 22:33 6583

Kler seg rart ?????? Den var ny! Han kler seg da helt vanlig, sånn som feks jeg kler meg! Betyr det at du syns at jeg og andre kler oss rart da??
Du må da være helt stein stokk dum!! Man kan aldri bli tiltalt på grunn av en klesstil da!!! Og det lager du et stort poeng ut av????
Slettet bruker
06.05.2020 kl 22:46 6570

Du er helt åndsforlatt JanH. Sorry to say.
Agenter er lett synlige. Pinlig.
Slettet bruker
06.05.2020 kl 23:41 6529

Agenter er lett synlig ? Hva har det med saken å gjøre ?