Så var det igjen Frankrike som var synderen og ikke USA

Slettet bruker
28.04.2020 kl 15:01 441

Til deg/dere som brukte USA som synderen og når det kom til byggingen av Wuhan Virologi institutt

I 2004 signerte Frankrike en avtale med Kina om å etablere en forskningslaboratorium for smittebare sykdommer. Det 3000 kvadratmeter store bygget kostet litt under 500 millioner kroner å bygge og ble ferdig i 2015. Det ble offisielt åpnet i 2018 av eieren av blant annet det franske bio-konsernet Biomerieux, Alain Mérieux. Han ledet arbeidet med å etablere laboratoriet. Mérieux sitter også i den fransk-kinesiske komiteen for smittsomme sykdommer sammen med Kinas helseminister Chen Zhu. I 2014 besøkte Kinas president Xi Jinping BioMérieux hovedkontor i Frankrike i forbindelse med et statbesøk.

Dere leser jo bare fake news så dette får dere aldri med dere:

https://resett.no/2020/04/28/virus-laboratoriet-i-wuhan/
Slettet bruker
28.04.2020 kl 15:50 421

Var det ikke Trump som stod bak??????

Dette er uhørt, nå blir det oppvask her inne.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 16:11 402

Trump som stod bak hva?
Jeg har sett noen absurde anklager om at hans medisinske ekspert Fauci står bak viruset men ikke Trump.
Trump gjorde seg skyldig i å lyve om og bagatellisere farligheten av viruset og for ikke å ha startet forberedelser.
WP rapporterte i går at briefingene han får fra etteretningstjenesten daglig var spekket med advarsler om viruset i Januar og Februar. På denne tiden sa Trump at dette ikke var farlig samtidig som han over 20 ganger hyllet kinas respons i å bekjempe viruset.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 17:13 382

Trump gjorde ingenting galt i håndteringen av covid-19.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 17:39 364

"Trump gjorde seg skyldig i å lyve om og bagatellisere farligheten av viruset og for ikke å ha startet forberedelser.".

Jeg tok meg den frihet å rette feilen din siden du ikke så den: WHO gjorde seg skyldig i å lyve om og bagatellisere farligheten av viruset og for ikke å ha startet forberedelser.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 17:51 360

Mye kritikk kan rettes mot WHO også men de trykket tross alt på alarmknappen i slutten av januar. Trump reagerte ikke på alvoret før 10 mars. Selv da fortsatte han å lyve om at alt var i orden med både testing, smittevernsutstyr og lignende samtidig som han med små stikk undergravde tiltakene som var iverksatt ved å hevde at en vaksine var klar innen kort og at malarimedisinen Hydroxy chloroquine var en mirakelmedisin. En gjennomgang av pressebriefingene han har hatt viser at han har gratulert seg selv med fantastisk innsats 600 ganger mens han har uttrykt en form for sympati for de som er rammet litt over 100. Fyren tenker kun på seg selv og har hele veien rosemalt situasjonen for å sette seg selv i et bedre lys. Meningsmålinger tyder på at få kjøper dette.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 18:00 353

Da var det for sent, da hadde Kina eksportert 5-6 millioner mennesker ut i verden og WHO visste hvor farlig sykdommen var før dette, dermed er det WHO som er den skyldige nummer to, Kina nummer en. Det var ikke mange som visste hva som var i ferd med å skje med unntak av Franz her inne, som visste dette siden desember.

Men alle var som deg, de trodde ikke på advarslene så ikke angrip Trump for å være nesten som deg selv. Trump reagerte heldigvis for USA raskere enn deg.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 18:06 351

Tror du ikke Trump skjønte at sykdommen var farlig før 10 mars? Jeg skjønte det var alvorlig lenge før Trump annerkjente dette. Jeg fikk vel øynene litt opp da jeg snakket med en kineser i begynnelsen av Februar,. Jeg husker ikke nøyaktig datoen men jeg lagde en topic om den unge doktoren som hadde varslet om viruset men som senere døde.

Som jeg har sagt mange ganger så viste sannsynligvis amerikanerne like mye og mer enn WHO pga at de har et bedre etteretningsnettverk i motsetning til WHO som måtte stole på data fra kinesiske myndigheter. Vi vet jo også at mange amerikanere fra CDC jobbet ved hovedkontoret til WHO i Geneve. CDC er direkte underlagt Trump administrasjonen.
Redigert 28.04.2020 kl 18:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.04.2020 kl 18:20 338

Trump stenge innreise fra Kina den 31.01.2020

Han ble da kalt rasist i nesten alle land, men nå må selv demokratene rose han for det, men ikke du.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 18:26 333

Jeg er fullt klar over at Trump stengte flyvinger fra kina 31 Januar. (Effektivt 3 Februar) Italia stengte flyvninger fra Kina 31 Januar.
Problemet til Trump var hva han ikke gjorde de følgende 6 ukene. Han forberedte ikke landet på at de kunne få pandemien til seg. Istedet rosemalte han situasjonen, kalte det en vanlig influensa og kalte mas fra pågående journalister og demokrater for deres nye hoax.

Italy imposed a ban on flights from China on 31 January, immediately after a Chinese couple in Rome tested positive for the virus. The U.S. began to restrict flights from China four days later. But while Italy enacted a full ban, the U.S. policy was only a restriction, with wide exemptions.

https://www.forbes.com/sites/davekeating/2020/03/12/italy-banned-flights-from-china-before-americait-didnt-work/

Lufthansa stoppet flyvninger fra China 29 januar,

https://www.dw.com/en/germanys-lufthansa-cancels-china-flights-over-coronavirus/a-52190196

At noen skulle protestere på slike tiltak er ikke rart. Det er jo mange selv i dag som ikke har tatt alvoret inn over seg, feks de bevæpnede redneckene vi har sett demonstrere mot smittevertiltak i USA og vi har ganske mange på dette forumet også som fortsatt mener at alle tiltak er tull.

På Fox news kaller Tomi Lahren Social distancing for "Willful slavery"

https://www.thedailybeast.com/fox-news-tomi-lahren-compares-social-distancing-to-willful-slavery?ref=home

Så at noen kaller Trump for rasist for å stoppe flyvinger fra China er ikke akkurat spesielt unikt.
Redigert 28.04.2020 kl 18:37 Du må logge inn for å svare