Har Røe Isaksen gått helt under jorden?

Sotah
28.04.2020 kl 18:42 766

Han kunne ikke stille i dax 18 for å diskutere NAV idag. Da tror jeg det er duka for utskiftinger i regjeringen om ikke lenge. Du så det først her.
Hr.Suhr
28.04.2020 kl 18:53 755

Spekulering om utskifting må begrunnes synes jeg.
Selv tenkte jeg på Guantanamo, men det kan jo være Korona også.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 18:59 739

Tilgjort type.....rart han er fra Porsgrunn egentlig. Men ble nok lett smittet av oschloklysene, veik legning.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 19:00 736

Er meget stille fra alle politikere nå.

Den der bobla om "verdens rikeste land" og

at alle de gode, flinke sosialistene her alltid kan hjelpe deg, er i ferd med å sprekke helt;
¨
og jeg antar at Arrrhmed og mohammed utviser en litt annen toleranse overfor

sosionomene på NAV når de må fortelle dem at kassa er tom.
Sotah
28.04.2020 kl 19:08 730

Nå er jeg kanskje den eneste på forumet som er innrullert i NAV, det er jo en endeløs rekke av økonomiske vinnere her. Men som svakstilt, skrøpelig og antatt åndelig uformuende er jeg glad for at jeg ikke bor i kapitalistenes drømmesamfunn akkurat nå. Milton Friedman kan kysse seg der han er høyest når han knytter skolissa. Hvis han orker såpass manuelt arbeid sjøl, da.
Sotah
28.04.2020 kl 19:10 727

Hvorpå det ble klart at jeg gikk glipp av dødsdagen hans i 2006. Men det var bare sarkasme.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 19:11 722

Han er dau i 14 år og selv Nadia Comăneci skulle slitt med et slikt stunt, selv i topptrent tilstand.
Sotah
28.04.2020 kl 19:23 716

Men jeg står for feilene mine, det skal jeg ha. Det er kanskje siste gang jeg leker intellektuell uten å google først. Kanskje. Men nå som hver dag er fredag kan jeg ikke love noe.
Sotah
28.04.2020 kl 19:32 703

Tilbake til tema. Isaksen var så utilpass i alle intervjusituasjoner i forbindelse med USA-turen at det oste ureint trav. Han kan være rein nok, men da må han øve på kroppspråk. Jeg anbefaler John Cleese. Han kan dette.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 19:43 694

Du kan jo melde deg til Askeladd-tjeneste igjen, Sotah - med lang erfaring og stor vilje til å henge nettets irreversibelt innvortes onde.

Nå er det jo dårlige muligheter hos AP for tiden, så kontoret i 5 etasje i Folkets Hus med leilighet på Vålerenga må du nok se langt etter, men Globalist-Erna tilhører den nye kulturradikale høyreliberalismen som ikke lenger vedkjenner seg Høyresiden som annet enn et sammensurium (sic!) av nasjonalister, patrioter, nazirasister og annet slemt hun ønsker dit pepper'n gror.

Jeg kan legge inn et godt ord for deg, så du må gjerne føre opp Havfruen på referanselisten din. Adresse Finansavisens Dagens Tema Forum og Hegnar er sikkert behjelpelig med telefonnummer om man ikke ønsker fremlagt referansen direkte her på forumet. Bare hyggelig, Sotah - jeg hjelper så gjerne en venn i nøden vettu - selv om jeg aldri kunne begripe de Askeladden greiene og slettinga du dreiv med ved hanegal om morran her hos Hegnar. Men lykke til uansett! ;-)
Sotah
28.04.2020 kl 19:48 686

Ord blir fattige, fruen. Du lever i din virkelighet, jeg lever i min. Og mye om meninger kan diskuteres. Men i spørsmålet om hvem jeg er og hva jeg har gjort vil jeg mene at det er jeg som har doktorgraden.
Slettet bruker
28.04.2020 kl 20:20 662

Innlegget mitt handlet egentlig ikke om deg, Sotah! Jeg synes det var en artig innpakning for min Gærna kritikk og hvor hun er på vei...

(En surpromp som deg må gjerne stå i NAV sine ruller til evig tid for meg - du er jo ikke helt fri for det innvortes onde du, vettu!) ☹

Redigert 28.04.2020 kl 20:23 Du må logge inn for å svare
Sotah
28.04.2020 kl 20:37 647

Jeg har blitt kalt så mye. Og sur er det ordet som dekker dårligst. Tidvis hissig og tidvis kort avstand til tastaturet. Men sur er noe man er over tid. Det driver jeg ikke med.
Mikkel-engel
29.04.2020 kl 07:28 582

Torbjørn Røe Isaksen er i full gang med å forbedre imaget sitt etter fadesen med USA-seminaret:

- Han la ut på facebook en sak om Beatles og Stones.
- Han skryter samme sted av Bent Høie.

Ryktene sier at han er veldig opptatt av å virke cool og ungdommelig.
convert
29.04.2020 kl 08:00 569

Røe Isaksen (som de fleste i dagens regjering) bærer preg av at han knapt nok har hatt en skikkelig jobb. Det blir for lite ballast til å skjøtte statsrådjobber, uansett hvor mange studiepoeng han måtte ha skaffet seg uti humaniora.
Slettet bruker
29.04.2020 kl 14:01 527

I april 2007 ble han av Verdens Gang kåret til Norges største unge politiske talent etter en rundspørring i de forskjellige partiene. I 2008 ga han ut boken Høyre om! For en ny konservatisme. Han var redaktør i det konservative tidsskriftet Minerva 2008–2009.[8][9]
Sitat Konservatismen ser på hvert enkelt menneske som unikt og annerledes enn alle andre mennesker. Denne egenarten er ikke kulturelt betinget, men et grunnleggende aspekt ved det å være menneske. I denne unikheten finner konservative den dypeste begrunnelsen for sitt mest fundamentale prinsipp, nemlig at enhver har lik verdi som menneske. Sitat – Torbjørn Røe Isaksen i Høyre om! For en ny konservatisme (2008) https://no.wikipedia.org/wiki/Torbj%C3%B8rn_R%C3%B8e_Isaksen

Alle griser er like, men noen griser de er likere enn andre................George Orwell
Slettet bruker
29.04.2020 kl 14:17 518

Rabiate statsleder i de tidligere engelske og franske koloniene Vietnam Kambodsja. Rwanda. Liberia. Uganda Zimbabwe osv. de er alle velutdannede mennesker. Uteksaminert som de er fra Europas beste universiteter. Det er påfallende at flere av dem er lærere og akademikere som snakker flytene fransk og engelsk av høy akademisk valør/kvaliteter. Afrikanske statsledere er FN medlemmer så godt som noen, og de finnes i mengder og er mange ut av. Både Pol Pot og Robert Mugabe var/er begge akademiske velutdanna personer. Det politiske miljø i Norge er fullt opp av hel og halvstuderte akademikere, som selv overlever via store offentlige budsjetter. De har aldri gjort det skapende gram de har ikke gått med avisen engang, men høye lønninger og store inntekter ordnete lønns og pensjonsrettigheter det har de alle sammen, kvinne som mann. Og av dette betaler de skatt? I tillegg til romslig representasjonskonto bor de i offentlige betalte festninger med vakthold? Dette etter å ha ivret for og fylt eget hjem og fedreland, med fremmedartet menneskelig "bunnfall og drit". Selv kjører de panser med egen privatsjåfør og sidemann, om ikke eget tog, båt, bil eller fly som de fritt benytter og betaler skatt av? Alle vi andre jobber jo "svart", og til og fra vårt "svart-arbeid" betaler vi bompenger i stadig større mengder og sist, men ikke minst, fører vi kjørebok? Tullinger som vi alle er stolt over, å være...
Redigert 29.04.2020 kl 14:30 Du må logge inn for å svare
polemiker
30.04.2020 kl 00:53 462

Dukket opp etterhvert og leste ordrett fra et ferdig skrevet manus på pressekonferansen. Det jeg lurer mer på er hvor det er blitt av Grande? Hun ble reddet av Koronagongongen og er vel fortsatt partileder (på oppsigelse). Kornåkere er ikke noe hyggelig sted akkurat nå, dessuten er det flust av bønder ute å luker ugress og pløyer nå om dagen.

Hun var vel kort innpå i rett etter at Erna hadde innført lockdown og nevnte noen om at hun var i et par riskogrupper, men siden er det vel ingen som har sett henne?

Generelt sett synes jeg alle ministerne gjør en dårlig jobb, men med unntak av Helseminister Høie og Erna. Synes vel også at Guri Melby, som tok over etter Grande gjør en overraskende bra jobb. Trøsten får vel være at det kunne vært mye verre dersom Støre hadde vært statsminister.
Mikkel-engel
30.04.2020 kl 12:12 419

Enig, polemiker. Støre hadde virret fra det ene til det andre og endt opp med at vi må huske å være internasjonale. Du spør om frk. Grande. Jeg leste at hun er redd for å bli smittet (har mange risikofaktorer) og har hjemmekontor.

En statsråd jeg har litt sans for er Iselin Nybø, men det kan kanskje komme av at hun er pen. Vel, hun virker flink også.
Redigert 30.04.2020 kl 12:13 Du må logge inn for å svare