Woulgan: Kan det overhovedet sælges??

Slettet bruker
BIOTEC 29.04.2020 kl 19:18 2825

Der er forskellige meninger, og forskellige bud på hvad Woulgan er værd? Ved vi om BP allerede er i forhandlinger omkring salg? Er der en eller flere som har vist interesse? og hvad er vil en evt salgspris være? Kunne man tænke at BP sælger Woulgan helt fra, eller delvis, ment på den måde, at man sælger til en billigere pris og så modtager royalties af kommende salg fra ny ejer?
Redigert 21.01.2021 kl 09:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2020 kl 20:12 2722

Jeg tror personligt, at Woulgan bliver meget svært at sælge, med mindre man sælger det meget billigt. Hvem skulle være interesseret i at give mange penge for et taber-produkt, der fejlede fase-3 og viser nul historik for at kunne sælge i markedet?

Jeg ved godt, at der blæser nye vinde over BIOTEC, men det er stadig gratis for en virksomhed at sige, at "de er i forhandlinger omkring salg". Der skal ikke meget mere til end en business lunch, før man kan påstå, at man forhandler om salg. Jeg husker tydeligt, hvordan Svein Lien stod på flere Q-præsentationer og stammede på sit PATETISKE norsk-engelske, at der skam var GODE samtaler med S&N, at der var et godt forhandlingsklima, og at de skam stadig var i forhandling. Nu er Holter bestemt ikke svinehunden Lien, men det er stadig en gratis omgang.

Så nej - jeg tror ikke, at der er frugtbare forhandlinger i gang, og jeg tror ikke, at der kommer noget ud af det. Det positive ved det er, at Woulgan slet ikke er indregnet i den nye ArcticZymes Technologies-case. Det er afskrevet og divested i aktiekursen allerede, og det betyder i princippet, at hvis virksomheden sælger Woulgan for sølle 10 MNOK, så er det 10 MNOK mere, end markedet havde regnet med. Der er derfor ingen downside til, at Woulgan enten ligger og rådner i skuffen, eller bliver solgt for 1 norsk krone eller whatever. Who cares anyway?

Jeg tør næsten garantere, at der ikke bliver nogen royalty-ordning. BIOTEC kunne ikke stå i en værre forhandlingssituation med salg af Woulgan, end de gør nu. Et beviseligt usælgeligt produkt, der næsten betød døden for BIOTEC - det er en dårlig historie, og der er ingen gode sælger-argumenter. Jeg håber heller ikke på en royalty-ordning, for royalities af 0 salg er 0 kroner.

Enten, så kommer Woulgan til at rådne i skuffen hos BIOTEC, eller også kommer de til at sælge de ualmindelig billigt. Best case er 50-100 MNOK (voldsomt usandsynligt), worst case er, at det aldrig bliver solgt. Ingen af delene gør den store forskel for casen. Jeg er personligt mere end tilfreds, hvis det kan sælges for 25 MNOK. Og 10 MNOK ville også være fint. Husk, at man skal sælge Woulgan i 10 år, før man selv har omsat for 10 MNOK, hvis man kigger på selv den mest positive historik.

Den eneste køber, der ville kunne få noget ud af Woulgan, ville være en stor spiller med muskler til markedsføring. Men hvorfor skulle de købe et produkt, som de skal bruge mange penge på at markedsføre, hvis det bare skubber et af deres allerede eksisterende produkter i baggrunden? Alt, hvad vi efterhånden ved om sår-branchen er, at folk er skide ligeglade med kvalitet. Det handler bare om at have et eller andet sårplaster, man kan smække på patienterne, som har en moderat virkning.

Woulgan er et produkt, som optimerer en allerede eksisterende effekt, men det er der ingen penge i, og vi kunne jo se, at NHS-aktører på ingen måde stod i kø for at købe Woulgan i spandevis, selvom vi om og om igen skulle se på Youtube-videor af patienter og sygeplejersker fra England, der lovpriste produktet. Det er ligesom når jeg smager en god flaske vin til 200 kroner og siger, at den smager fantastisk, men altid alligevel ender med at købe en flaske Pinot Noir til 80 kroner i Netto, når jeg selv skal købe vin.

TL;DR: Woulgan er ligeså usælgeligt, som det altid har været.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
oppturen
29.04.2020 kl 20:29 2682

Nå ser det jo ut som Biotec faktisk kommer til å selge Woulgan for 7-9 millioner i år, med svært beskjeden aktivitet.
Biotec fortsetter å utvikle flere Woulgan varianter, fordi de har mottatt støtte til dette slik at egenbetalingen er lav.
Selger de til distributør for 150 nok pr tube vil de ha e. Produksjonskost på ca 10% av omsetning.
Så av disse 7-9 millionene, vil Biotec trolig sitte igjen med minst 6-8 millioner. Dette skal de da betale lønninger til støtteapparat og de som tar seg av bestilling og forsendelse.
En eventuell kjøper kan veldig gjerne få synergier fra egen drift slik at allerede eksisterende salg av Woulgan kan gi dem 4-5 millioner i årlige overskudd rett etter oppkjøp.
Har kjøper en produktmiks som «mangler» Woulgan kan her være en stor mulighet for å få mersalg både av Woulgan til sine eksisterende kunder og av eksisterende produkter til Woulgan sine kunder.
Hvis noen er interesser kan jeg aldri tenke meg at det blir forhandlet overhode på priser under nok 50 mill.
At noen vil betale opp mot 500 mil ser jeg som mye mer realistisk.
Alternativt , bare gjør som med M-Guard pure, legg ned egenproduksjon og selg SBG i «bulk» til de som vil bruke det i egne kremer og geler. Tipper det er det Holter vil. Ren B2B butikk i alle ledd.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2020 kl 20:39 2650

Hvis der var nogen, der var interesseret i at betale 500 MNOK for Woulgan, så havde de nok bare købt hele BIOTEC allerede.

Hvis der var nogen, der "manglede Woulgan i deres egen drift", så havde de nok fået en distributionsaftale med BIOTEC i alle de år, de havde chancen.

Ingen bed på. BIOTEC kunne ikke sælge Woulgan, "distributørerne" kunne ikke sælge Woulgan, S&N var ikke interesseret, og der var ingen større spillere, der bød sig til, efter S&N skred.

Det sidste, jeg har lyst til er, at markedet begynder at forholde sig til Woulgan igen i aktiekursen, for det vil bare resultere i nye fald og skuffelser, når forventinger IGEN IGEN IGEN ikke bliver indfriet. Den sidste tids opgang skyldes jo, at fiasko-historien omkring Woulgan, der har overskygget potentialet i AZ så meget, at markedet ikke på nogen måde har prissat BIOTEC til fair value, er væk.

Hav INGEN forventninger til Woulgan, men hav forventinger til AZ - og gå glad i seng.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2020 kl 21:00 2589

Jeg vil på ingen måde hipe omkring værdisætning af Woulgan det jeg egentlig var mest nysgerrig omkring, var om de allerede var i forhandling med nogle vedrørende salg! Evt om der var flere der havde interesse i Woulgan. Min egen holdning er da også, at det må være småpenge de kan få for det. Selvom det er et super godt produkt!!
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2020 kl 21:01 2581

Som sagt: De siger jo officienlt, at de har "flere interesserede parter". Men igen: Det er næsten gratis at sige.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
bj111
29.04.2020 kl 21:29 2502

Slik woulgan er klassifisert i dag med CE medical device 3 er det nesten ikke mulig å få noe salg av produktet. Det har ikke tilstrekkelig dokumentasjon for helseforetakene. Norsk Diabetes Forbund sa i sin tid at det ikke har noen dokumentert effekt. Skal det få dokumentert effekt nytter det ikke med herballife dokumentasjon der andre brukere står å sier hvor bra det er. Det kan mange aksjonærer fortelle for de har prøvd woulgan. Jeg kjøpte det på aksjonærtilbud og var mektig imponert men det hjelper ikke noe som helst. Fase 3 må kjøres på nytt eller så må man få endret på klassifiseringen. Nå er det klassifisert slik at det kun kan brukes i samråd med heldepersonell da det kan være helseskadelig. Er iallefall slik jeg har forstått MD3 klassifisering. Jeg håper de enten får en sabla god pris for det og da snakker vi i størrelsesorden noen 100 mill. Men jeg tror det er urealistisk og da bør det heller ligge i en skuff frem til Biotec selv kan kjøre fase 3 uten å tigge penger. At det gis bort til en pris på 50 mill eller lavere er helt forkastelig og det vil da ikke overraske meg om det er calanus som ender opp med det. Jeg kan ikke skjønne hvem som vil kjøpe det slik det er nå og som det blir sagt ovenfor om noen manglet dette produktet så kunne de kommet til Biotec den dagen Lien hoppet ut av vinduet med avtalen med SN. Var vel SN som sa opp avtalen med det er benektet av Biotec.

Calanus og SN er de to selskapene som kjenner Woulgan best og vet eksakt hva som er problemet. Begges problem er at om et av de selskapene overtar woulgan så er det mat for brennpunkt i forhold til den komplette svindel av norske aksjonærer. Da tror jeg faktisk den lojale sindige Tellef Ormestad setter kaffen i halsen uten å ville innrømme det selvsagt.

Så enten et større utenlandsk selskap som ikke har noe med SN eller Calanus å gjøre og betaler en høy pris eller så kan Woulgan ligge i skuffen hos Biotec slik mye annen god forskning gjør.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2020 kl 21:47 2456

Enig. Lad det ligge i skuffen. Det vigtigste er, at BIOTEC ikke har udgifter forbundet med Woulgan og fokuserer på AZ og fremtiden.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
snøtind
29.04.2020 kl 22:02 2407

Slutter vel å selge Woulgan i nettbutikken i slutten av mai.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
rufus01
29.04.2020 kl 22:20 2364

Ser ikke bort fra at vi kan få en overraskelse når det gjelder woulgan. Produktet er uten sammenligning det beste produktet for stalled wounds på markedet. Så at det ligger ett vanvittig potensialet der, hvis produktet får riktig pris og havner i de riktige hender med distribusjonsapparatet i orden er jeg ikke i tvil om. Biotec har stort sett møtt stengte dører, sikkert av flere årsaker. Men ett selskap som allerede har distribusjonskanalene åpen vil kunne gjøre det fantastisk med woulgan tror jeg. Hvis biotec i tillegg kan skaffe seg en avtale om fremtidig leveranser av betaglucan til fremstillingen så hadde det jo vært bra. Man kan for eksempel selge woulgan rettigheten forholdsvis billig mot og få inntekter på salget av betaglucan.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
JosefK
29.04.2020 kl 22:31 2333


Hvorfor bruker dere tid på dette når det står to hele avsnitt om det i seneste rapport? Klokkeren engelsk:

Woulgan sales delivered to expectation. As outlined earlier, our intentions are to support existing customers while the company finds a new product owner for the Woulgan® business.

Divestment of Woulgan® is progressing as planned. All potential target companies have been approached by external business development consultant. We have already received several positive responses where the other party would like to engage in deeper discussions. Further positive responses are expected as we enter the second quarter.

Klipp-lim og så vet alle hva status er. Jeg er mer spent på om noen bruker corona hysteriet til å lage LAMP test med ISOPOL.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2020 kl 22:32 2326

Ja det er ikke forbudt at drømme. Bare forbliv jordbundent.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2020 kl 22:50 2284

Jeg bruger tid på det, fordi der er en risiko for, at folk ikke fatter, at "we have already received several positive responses where the party would like to engage in deeper discussion" betyder jack shit. Der var også "deeper discussions" med S&N. Det her er den eneste del af Q1-rapporten, hvor det sædvanlige bullshit fra Svein Lien ikke er helt dødt.

Jeg advarer blot folk om at fokusere på Woulgan: Woulgan er dødt. Glem det, og fokusér på enzymer, SAN, LAMP-test etc.

Jeg gider ikke se på endnu en runde af patetiske Woulgan-lykkeriddere, der sender kursen op på forventninger om 500 MNOK-deals og royalties for Woulgan. BIOTEC bliver til AZ Technologies, og Woulgan er DØDT. Kom videre.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
rufus01
29.04.2020 kl 23:04 2236

Jeg har ingen forventninger, men utelukker heller ikke at vi kan få oss en overraskelse. At woulgan havner i skuffen vil neppe påvirke kursen nevneverdig. Derimot kan ett salg overraske positivt, men det får vi mest sannsynlig svaret på iløpet av året.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2020 kl 23:07 2224

bj111 har fuldstændig ret. Woulgan er et udokumenteret CE-mærket rod. Alle aktionærer skriger, at “de har prøvet det personligt, og det er SÅ godt” (det har jeg også selv) - men det er fuldstændig ligegyldigt. Ligeså ligegyldigt, som en eller anden tilfældig sygeplejerske, der sidder på YouTube og siger, at det er fantastisk.

Fase 3-fadæsen er det PINLIGSTE, der er sket i BIOTECS historie. En fase-3-fiasko på grund af en fejl med emballagen?! Jeg tror, at vi har glemt, hvor pinligt og amatør-agtigt, det var. Der var INGEN i BP, der ikke burde skamme sig umætteligt over det.

Nu har vi AZ og Holter, og det kan både aktionærerne og BP være MEGET stolte over. Lad os begrave den pinlige Woulgan-fortid.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2020 kl 01:15 2079

Enig. Og godt det samme.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
riskypick
30.04.2020 kl 07:11 1961

Dette her fortjener en egen tråd,men har ikke tid nå. Jeg dro litt på smilebåndet da,JosefK annonserte kurs 100kr for litt siden. Jeg gjør ikke det nå lenger.
Folkens sjekk ut q1 for genovis og hvordan markedet responderte på det svekkede resultat og ebitda. Veldig kort,omsetning:11,5msek(ned ca 4% fra q1-19). Ebitda negativ 0,8 mesk. Mcap 1,6 mrd. Markedet sendte kurs opp 11%

Kan ikke skjønne annet enn at fair pris biotec må være i nærheten av 100kr.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare
JosefK
30.04.2020 kl 08:18 1854


For å være helt klar så sa jeg at jeg ikke blir forundret. Jeg hadde også en betingelse med.
Redigert 21.01.2021 kl 08:14 Du må logge inn for å svare