Jeg har et problem, muligens.

Fjordgubben
29.04.2020 kl 19:45 470

Jeg leier ut en leilighet til en person som bor alene, siste jeg hørte fra han var en mail fra ca 5 uker siden, leia ble betalt som normalt 1.april.

Jeg sendte han to email for en uke siden, men han har ikke svart. Det er uvanlig. Mailen var angående at det er noe vedlikehold på gården på en bestemt dato slik at han skal sørge for å åpne for håndtverkere, pluss at det gikk litt på å si hvrodan vi har det her, og å spørre hvordan det går med han etc.

Så i dag morges ringte jeg han, telefonen var slått av, så jeg sendte en ny mail der jeg spør om alt er ok etc, men det er ikke svar på denne i løpet av dagen, ringte igjen nå nettopp men telefonen er av, har ikke ringt han så mye så vet ikke hvor uvanlig det er at telefonen er avslått.

Han bor som sagt alene, naboene der holder seg som regel for seg selv, mailet en nabo der men hun var flyttet så vet ikke hvem jeg skal kontakte, kjenner en annen nabo i samme bygning der men han er litt grinete så ønsker ikke spørre.

Personen er litt sjenert, holder seg for seg selv og i mailen fra mars sa han at han var isolert i leiligheten og jobber hjemmefra så tipper han kun går ut for mat etc.

Spørsmålet er, hva gjør jeg?

Neste skritt er å se om leia kommer inn rundt 1.mai, gjør den ikke det blir jeg alvorlig bekymret da han faktisk ikke som jeg kan huske har betalt en enste dag for sent noengang på de årene han har bodd der.

Vi har et litt kameratslig forhold der vi snakker om familie, ferie og slikt men jeg kjenner han egentlig ikke.

Vet adressen der han jobbet for ca to år siden men han kan jo ha byttet jobb.

Så tenker at jeg muligens kontakter jobben hans, eller firmaet som tar seg av daglig drift av leilighetene.



Er jo bekymret for at noe har hendt, men ønsker ikke å tråkke på hans følelser ved å sette i gang noe heller dersom alt likevel er helt ok og at han bare ikke har hatt sjanse til å svare på mailen, men som sagt pleier han å svare ganske kjapt.

Siden tidene er som de er kan det hende jeg er i overkant bekymret.
Redigert 29.04.2020 kl 19:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2020 kl 20:02 458

Prøv å sende melding til facebook-kontoen hans.....
Fjordgubben
29.04.2020 kl 20:06 451

Vet ikke om han er på facebook....

Han har et spesielt navn så fant et navn på facebook med samme navn så sendte en melding.
Redigert 29.04.2020 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.04.2020 kl 20:13 441

"Neste skritt er å se om leia kommer inn rundt 1.mai,"

De færreste betaler vel dette manuelt så jeg ville ikke tatt dette for god fisk. Om du er bekymret for helsen hans så ville jeg ringt til helsevesenet i kommunen. Tror de færreste føler seg tråkket på om noen bekymrer seg for dem.
Fjordgubben
29.04.2020 kl 20:24 430

Det er sant, jeg skal få kona til å ringe den gretne naboen så han kan ringe på og sjekke litt, han er muligens mindre gretten når en dame ringer.

Kan jo hende han er "bare" deprimert og nekter å kommunisere med omverdenen.
Slettet bruker
29.04.2020 kl 22:14 399

Je tenkte det samme om en kompis som itte svarte på en uke. Så da ringte vi politiet og fikk dem tell å bryte seg inn et vindu, og da fant vi han død gett.
Slettet bruker
29.04.2020 kl 22:50 388

Hvis den gretne naboen ikke finner ut noe, synes jeg du bør kontakte hans arbeidssted.
Fjordgubben
01.05.2020 kl 18:15 344

Oppdatering på dette, kona ringte den gretne naboen og da ordnet det seg. Han gikk og ringte på men ikke noe svar.

Han observerte leiligheten utenfra og kunne se at det var lys på, og et kjøkkenvindu ble åpnet så da er iallfall fyren i live.

Kan vel være andre problemer, men får håpe han kvikner til igjen slik at ting kan bli mer normalt.

Grunnen til at jeg kontaktet han var blant annet at han må ha leiligheten tilgjengelig for arbeidsfolk som skal reparere noen vinduer så får håpe depresjonen eller hva det enn er ikke varer lenge.
Redigert 01.05.2020 kl 18:16 Du må logge inn for å svare
Hr.Suhr
01.05.2020 kl 19:36 323

Du er jo en fornuftig mann Fjordis, så husk at dette vindusprosjektet ditt
også griper inn i privatlivet til mannen.
Viktig da at du har vettuge folk på jobben og at enten du selv, eller fagmannen
snakker med vedkommende og får han med på lag, ..beroliger han med at jobben
er enkel og vil dreie seg kun i området ved vinduene osv.bla.bla.
Koster ikke noe å være litt tjommi.
Tilby han gjerne et plaster på såret også, ifall han er deppa og kanskje misfornøyd med erna
og den politiske ståa i landet.
Fjordgubben
01.05.2020 kl 22:19 287

Joda det er vel ikke uvanlig at folk er litt på tuppa for tiden, det med vinduene har ikke noe med meg å gjøre men de som driver vedlikeholdet for hele gården, vel har mailet de også slik at de vet årsaken dersom han ikke åpner.

Det ordner seg sikkert.
Redigert 01.05.2020 kl 23:10 Du må logge inn for å svare