Oppgangen over?
Kratos
30.04.2020 kl 13:08
2907
Mange har vært urealistisk optimistiske i det siste. Børsene har bare gått en vei, til tross for at makro tilsier at økonomien burde gå i dass.
Nå som verden åpner opp igjen regner jeg med vi vil se en ny bølge med smitte. Selv står jeg utenfor markedet og tør ikke kjøpe på disse nivåene.
Dagens fall er potensielt bare et frempek på det som kommer i mai. Q2 blir mye verre enn Q1!
Nå som verden åpner opp igjen regner jeg med vi vil se en ny bølge med smitte. Selv står jeg utenfor markedet og tør ikke kjøpe på disse nivåene.
Dagens fall er potensielt bare et frempek på det som kommer i mai. Q2 blir mye verre enn Q1!
Redigert 21.01.2021 kl 07:57
Du må logge inn for å svare
Boobs
30.04.2020 kl 13:18
2877
Mulig grensekontroll til 15 august. Sur våt sommer. Flytrafikken bomstopp. Fornøyelsesparker etc lukket. Sparing istedet for handel. Tsunami av Konkurs og emisjoner. Nå begynner smått realiteten og ringvirkningene av corona å vise seg. De skal vise seg langt verre en selve viruset. Det er først når røyken letter at skadeomfanget kommer til synet. Man kan glede seg over endt krig, men man skal vende seg til å bo i ruinene. Man går fra eufori til frykt til lettelse til depresjon.
bataljonen
30.04.2020 kl 13:18
2874
Hei, jeg tenkte det samme. Har heldigvis kjøpt noe, men burde kjøpt mer i mars. Kommer nok ikke ned i de nivåene igjen.
Kratos
30.04.2020 kl 14:43
2796
Si ikke det. S&P sier teknikerne er ved viktige motstandsnivåer. Jeg ser ikke for meg at dette bare skal rett tilbake til ATH som om ingenting har hendt.
Kratos
01.05.2020 kl 16:13
2677
Da begynner krakket i US. Ikke kjekt å være i aksjer på OSEBX på mandag. Glad jeg sitter med masse cash. God helg!
Aune
01.05.2020 kl 16:22
2659
Leste her på hegnar at investorene visstnok ser frem mot 2021 noe som fascinerer meg. Dette viruset forsvinner ikke når vi feirer neste jul og selv om en vaksine blir klar innen året så vil vi ikke ha tilfredsstillende vaksinasjonsgrad for å leve som normalt på lang tid.
gepard1
01.05.2020 kl 21:35
2548
Massive contraction in the German Economy, making alarm bells ring in the EU
Reports are coming out stating that a massive 12 per cent contraction will hit the German economy in the coming months. This has started to ring alarm bells in the EU due to Germany being the “powerhouse” of the EU. Even though this contraction is significant, there are predictions that other EU countries will be far worse hit.
Det blir nok enda verre. Regn med det dobbelte.
https://britannianews.co.uk/2020/04/30/massive-contraction-in-the-german-economy-making-alarm-bells-ring-in-the-eu/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
Reports are coming out stating that a massive 12 per cent contraction will hit the German economy in the coming months. This has started to ring alarm bells in the EU due to Germany being the “powerhouse” of the EU. Even though this contraction is significant, there are predictions that other EU countries will be far worse hit.
Det blir nok enda verre. Regn med det dobbelte.
https://britannianews.co.uk/2020/04/30/massive-contraction-in-the-german-economy-making-alarm-bells-ring-in-the-eu/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
bellx
01.05.2020 kl 21:49
2521
Dessverre er det nok slik, vil ta laang tid før alt er som før hvis det noen gang blir det dessverre?
pengex
01.05.2020 kl 21:59
2478
Tesla ned 12% etter tweet fra musken selv. Quote : Stockprice is too high….. Artig..
gepard1
01.05.2020 kl 22:02
2447
Skadene paa en verdensoekonomi, med ett rekordartet gjeldsnivaa, vil garantert utloese en ny finanskrise foer vi ser 2021.
Dette kan vaere den siste sjansen paa og komme seg ut paa ett saa hoeyt boersnivaa. For de tre neste maanedene vil vi se katastrofe makro, rekordhoey arbeidsledighet, en konkursboelge uten sidestykke, og elendig earnings i hele verden. Av den grunn vil det vaere millioner som aldri faar tilbake jobbene sine, noe som vil utloese ett boligkrakk i juni/juli en gang.
Og da er det game over. For saa mye penger har ikke sentralbankene.
Dette kan vaere den siste sjansen paa og komme seg ut paa ett saa hoeyt boersnivaa. For de tre neste maanedene vil vi se katastrofe makro, rekordhoey arbeidsledighet, en konkursboelge uten sidestykke, og elendig earnings i hele verden. Av den grunn vil det vaere millioner som aldri faar tilbake jobbene sine, noe som vil utloese ett boligkrakk i juni/juli en gang.
Og da er det game over. For saa mye penger har ikke sentralbankene.
gepard1
01.05.2020 kl 22:28
2389
"The Trade War Is Back": BMO Warns The "Summer Promises To Be Unlike Any In Political Memory"
At present, the White House’s attempts to block the federal government’s retirement fund from investing is Chinese equities on the basis of national security is the latest political contribution to the risk-off sentiment.
It’s difficult to imagine the administration’s efforts stop there as rumblings of an uptick in tariffs are once again making the rounds.
https://www.zerohedge.com/markets/trade-war-back-bmo-warns-summer-promises-be-unlike-any-political-memory
At present, the White House’s attempts to block the federal government’s retirement fund from investing is Chinese equities on the basis of national security is the latest political contribution to the risk-off sentiment.
It’s difficult to imagine the administration’s efforts stop there as rumblings of an uptick in tariffs are once again making the rounds.
https://www.zerohedge.com/markets/trade-war-back-bmo-warns-summer-promises-be-unlike-any-political-memory
omans
01.05.2020 kl 23:30
2294
Oppgangen vil fortsette inn i uendeligheten. For 100 år siden lå Dow mellom 50 og 100p
Nå ligger indexen ca 47000%, over dette, og man vet hvilke hendelser som har vært i perioden.
Dow kan derfor stige til over 10 000 000 de neste hundre år....
Nå ligger indexen ca 47000%, over dette, og man vet hvilke hendelser som har vært i perioden.
Dow kan derfor stige til over 10 000 000 de neste hundre år....
Kratos
03.05.2020 kl 23:13
2008
Så fint at du har en horisont på 100 år. Vi skal vel være heldige om noen av oss lever om 100 år slik verden nå ser ut.
Nei, dette er ikke et blivende sted. Jeg kommer til å begynne å kjøpe gull for alle penga i morgen. Dette kommer til å kollapse helt.
Nei, dette er ikke et blivende sted. Jeg kommer til å begynne å kjøpe gull for alle penga i morgen. Dette kommer til å kollapse helt.
gepard1
03.05.2020 kl 23:15
1994
Tadawful: Saudi Stocks Crash After FinMin Warns Of "Biggest Crisis In Decades"
Yesterday we cautioned that "Selling in May" may be a good risk strategy for 2020, and for traders in Saudi Arabia that warning is already being validated with Saudi stocks crashing the most in almost two months following a Moody's outlook cut and the kingdom’s finance minister saying that "painful" measures including deep spending cuts, are needed to respond to the coronavirus crisis and crash in oil prices, while Saudi officials said a whopping 70% of Mecca's population is already likely infected with the coronavirus.
The Tadawul All Shares, closed down 7.4%...
https://www.zerohedge.com/markets/tadawful-saudi-stocks-crash-after-finmin-warns-biggest-crisis-decades
Yesterday we cautioned that "Selling in May" may be a good risk strategy for 2020, and for traders in Saudi Arabia that warning is already being validated with Saudi stocks crashing the most in almost two months following a Moody's outlook cut and the kingdom’s finance minister saying that "painful" measures including deep spending cuts, are needed to respond to the coronavirus crisis and crash in oil prices, while Saudi officials said a whopping 70% of Mecca's population is already likely infected with the coronavirus.
The Tadawul All Shares, closed down 7.4%...
https://www.zerohedge.com/markets/tadawful-saudi-stocks-crash-after-finmin-warns-biggest-crisis-decades
børst
04.05.2020 kl 07:05
1817
Verdensøkonomien er avhengig av at verdens befolkning øker og at det skapes nye ideer og behov. Fra ca. 1900 og fram til i dag har verdensøkonomien vokst eksponentielt i takt med med befolkningen. Men verdens befolkning kan ikke fortsette å vokse som den har gjort stort lenger. Verden har mest sannsynlig nådd "peak prosperity" og veksten kommer til å flate ut og avta i årene som kommer, sammen med verdens befolkning.
Kratos
04.05.2020 kl 19:19
1642
Kan sentralbankene trykke penger i det uendelige? Det må si stopp på et eller annet tidspunkt? Nå åpner "verden", og en ny bølge med smitte er spådd. Hva skjer på børsene da?
omans
05.05.2020 kl 23:14
1522
Min horisont er ikke 100 år, men børsen vil ha den horisont dersom samfunnene fungerer slik de har gjort foregående 100.
Spørsmålet var om oppgangen var over, ikke hva min horisont var. 47000% er ok, men mtp horisont er alt fra dobling til 10 dobling også greitt.
(Tenker på enkelte case, i dette mulighetenes marked)
Gull er kanskje fint, men vet ikke om man har brukt for det egentlig. Gullsmeder kanskje...
Spørsmålet var om oppgangen var over, ikke hva min horisont var. 47000% er ok, men mtp horisont er alt fra dobling til 10 dobling også greitt.
(Tenker på enkelte case, i dette mulighetenes marked)
Gull er kanskje fint, men vet ikke om man har brukt for det egentlig. Gullsmeder kanskje...
omans
05.05.2020 kl 23:18
1502
Jeg tenkte tanken, vi har også hatt den industrielle revolusjonen. Tror ikke peak er nådd, men vil nok ikke øke like mye neste 100 som foregående 100.
Pandemien tar jo også unna mye sier de...daglige oppdateringer på VG om status død.
Men, ser på worldometer at det javnt øker med 150 mennesker i minuttet, på jorda's overflate. På tross av sykdommer, kriger og naturlig avgang.
Pandemien tar jo også unna mye sier de...daglige oppdateringer på VG om status død.
Men, ser på worldometer at det javnt øker med 150 mennesker i minuttet, på jorda's overflate. På tross av sykdommer, kriger og naturlig avgang.
omans
05.05.2020 kl 23:35
1465
Ath
-kostnadskutt er utført
-redningspakker er pøst ut.
-medisiner, antistoffer og vaksiner
-mange skal 'ta igjen det tapte' dermed ny vekst i neste kapittel
-grådigheten kommer tilbake
-bullmarked og melt up.
Men først, return to Main, recovery fase.
-kostnadskutt er utført
-redningspakker er pøst ut.
-medisiner, antistoffer og vaksiner
-mange skal 'ta igjen det tapte' dermed ny vekst i neste kapittel
-grådigheten kommer tilbake
-bullmarked og melt up.
Men først, return to Main, recovery fase.