Targovax nabs Roche veteran as CSO

asap3
TRVX 30.04.2020 kl 19:44 6375

European cancer vaccine biotech Targovax has hired a former Roche and Molecular Partners exec as its new chief scientific officer.

Victor Levitsky, M.D., Ph.D., comes on board to “play a leading role in driving research strategy and pipeline expansions, particularly the scientific and mechanistic aspects of early clinical work,” the biotech said in a statement.

He comes after spending five years as vice president and head of oncology research at Molecular Partners as well as a near four-year tenure at Roche as a senior principal scientist and tumor immunology leader.

Levitsky spent the first 20 years of his career as an academic research scientist, including associate professor positions at both the Karolinska Institute in Sweden and the Johns Hopkins University School of Medicine in Baltimore.

He will now gear up to push on with Targovax’s adenovírus-based cancer therapies, which center on ONCOS-102, an early-stage med set up to directly kill cancer cells and trigger an innate immune response.

At the start of the year, Targovax shared data from a phase 1/2 trial that administered ONCOS-102 in mesothelioma, an aggressive form of lung cancer.

The response rate was lower in the ONCOS-102 arm than in the control cohort, but Targovax saw positives elsewhere, leading it to outline plans to pair the drug with a checkpoint inhibitor.

That trial could show whether ONCOS-102 can improve T-cell infiltration and, in doing so, make checkpoint inhibitors more broadly efficacious. The Norwegian biotech in March said it had in fact finished off enrollment in such a study with Merck’s checkpoint inhibitor Keytruda, with the focus on advanced melanoma.

Just a week back, it also inked a pact with Valo Therapeutics to evaluate its PeptiCRAd tech as a tool to coat ONCOS oncolytic adenoviruses with Targovax’s TG mutant RAS peptides.

In an update in March, it said it was not being majorly hit by COVID-19 in terms of its trials, adding: “Targovax’s main focus is to secure ONCOS-102 supply to patients in the ongoing trials. There are sufficient ONCOS-102 vials for all patients, and the team works to ensure shipments to relevant sites.”

https://www.fiercebiotech.com/biotech/targovax-nabs-roche-veteran-as-cso?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Billyjojimbob
30.04.2020 kl 20:07 6339

Er emivakumet som har vart noen mnd over nå?Er det nok å hanke inn noen toppgubber for fet reprising og videre gain?
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
kaunis
01.05.2020 kl 13:31 5846

asap3 skrev Innlegget er slettet
Her er Sotio som bestemmer når dataene skal frigis/offentliggjøres, pga det er de som betaler studien.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
quattro
09.05.2020 kl 17:27 4562

asap3 skrev Innlegget er slettet
Jeg har vært langsiktig i aksjen helt siden IPO høsten 2016
reisen har vært en typisk boooom start for så i 3år gradvis etablere lavere kursen, stort sett grunnet emisjoner, noe en ikke kommer unna i biotek selskaper i oppstartsfasen - reisen har vært et marathon løp hvor mållinjen har blitt forskjøvet i tid og lengde
likevel hadde jeg bestemt meg for at denne ferden skulle jeg være med på fra alfa(IPO) til omega(salg av selskapet, som er selskapets strategi etter fullførte fase II studier, men nå skjer det så mye på mange fronter at bildet ikke er helt klart på 1års sikt),
porteføljen i TRVX har blitt vel stor, det må innrømmes, men spesielt etter siste emi fikk jeg skrudd mitt snitt kraftig ned og er nå i pluss etter å ha tatt for mye i 2018 på for høye kurser og litt trading - så kan man si at det var ikke rare fasit på papiret i 3år mens OSE har gjort det meget bra, men nå er posisjonen meget god for det videre løp dersom man enda ha trua som det heter ……. jeg mener selskapet har sitt potensiale i behold både i Oncos og faktisk også i TG (som jeg hadde stor tro på selv, men fikk meg en nesestyver) som ser ut til å få en 'second blooming'
spennende tid fremover i 2020/21 - hold ut er mitt motto
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
ketle homeowner
09.05.2020 kl 22:35 4307

Jeg har vært kortsiktig i denne, i en kort periode etter IPO høsten 2016.
så solgte jeg meg ut og er pr. nå veldig fornøyd med det. Jeg tror - men understreker tror - ikke at dette er et av de etterhvert flere norske kreftforskningsselskaper som vil lykkes. Men - enhver må investere i det som man tror på, ønsker lykke til for de som tror.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
aborum
10.05.2020 kl 11:57 4009

> Jeg tror - men understreker tror - ikke at dette er et av de etterhvert flere norske kreftforskningsselskaper som vil lykkes

Her må den vakse læser være opmærksom på, at det er sådanne udtalelser, der kan føre til massiv fejlinvestering, når man ikke holder sig opdateret på et selskabs fremdrift og resultater. TRVX har aldrig rapporteret dårlige kliniske resultater til markedet og selskabet melder gentagne gange, at man er langt i forhandlingerne med BP omkring sponsorat af CPIs (som minimum).

Aktien er gået 248% siden bunden i Marts, 2020 og det har ganske rigtigt være en fantastisk rejse for dem (af os), der lastede tungt op på 3-tallet.

Ser man på selskabets seneste kvartalspræsentation, så understreger ledelsen at der ikke er et finansieringsbehov for nærværende (dette formidlet skriftligt) og ledelsen har gentagne gange understreget, at man tidligst vil overveje kapitalisering når data for melanoma 2. cohorte er på plads.

Jeg tipper vi ser en bred vifte af read outs før selskabets kapitaliserer.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2020 kl 13:51 3881

Jeg har begynt å vurdere å ta en viss gevinst. Noe som er helt naturlig med over 200% gevinst på relativt kort tid. Noe annet ville være direkte naivt. Men en får se utviklingem
" Sell i May and stay away " ? ;)
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
kaunis
10.05.2020 kl 14:15 3838

Denne salgsanbefalingen gjelder ikke særlig Bio-aksjer, da disse ikke følger markeds-usiktene for industri m/m. Her det andre faktorer som spiller inn, og naturlig ingen binding til et gammel slagord. Dette hadde/har mer en relasjon til kommende ferietid og et slappere aksjemarked. I midlertid, er nok dette slagordet mer og mer gått ut av dato.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
kaunis
10.05.2020 kl 14:23 3809

Veldig dumt å singnalisere at visst vi er mange nok som selger på mandag, så vil kursen falle og vi kan komme oss inn på nytt, noe lavere. Du mener fullt ut at aksjen vil stige ganske mye i tiden som kommer og vi gjerne få mest mulig ut av denne forventede oppgangen. Ja, du har nok helt rett i din vurdering, med alle de avlesningene, og Hva som kan komme fra China ang Tg 01 og dens fremtid. Du har nok også god tro på mulige oppkjøps-tilnærminger . Men kursen kan jo gå ganske mye i morgen og da nytter det ikke å selge først. Men selg til de som først byr, så kommer de seg inn på et akseptabelt nivå og kan høste litt i nær fremtid.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2020 kl 16:47 3681

Det er vel bedre å signalisere at en vurderer å selge enn å selge samtidig som en hausser? Hvis du kan garantere positive meldinger fremover kan jeg garantere at jeg blir sittende ;)
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2020 kl 18:01 3581

Selskapet har penger og arbeidskapital langt inn i 2021, med påfyll av friske penger i kassa for å sikre selskapet fremdrift i motgangstid kan selskapet komme noen hestehoder foran konkurrenter som kan stoppe opp og trenge påfyll i disse tider Etter en svært vellykket emisjon selskapet nylig hadde, så kan jeg ikke skjønne annet enn at kursen skal videre opp, det er ikke negativt med emisjon som enkelte gnåler om, snarere tvert imot, så må an ført bruke penger før man tjener dem. Ingen kan nekte på at selskapet dårlige resultater, når de har børsmeldt positive resultater gang på gang. Ser frem til fortsettelsen, med disse resultatene selskapet allerede har levert, kan TRVX kursen skyte fart oppover når tid som helst, som ikke bør komme som noen overraskelse på noen. Både kinesere og finner er allerede posisjonert i selskapet, de kaster ikke penger, eller bruker tid og ressurser på TRVX uten at det ser noe synergi effekter.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2020 kl 18:02 3577

Dersom du ikke har troa på selskapet må du selge deg ut, og har du tro på selskapet så sitter du, er det så vanskelig å skjønne? Må vel være såpass oppegående at man må klare å ta en slik avgjørelse uten hjelp fra totalt ukjente.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2020 kl 18:46 3507

Hvem har snakket om å få hjelp, Ditt Stygge Troll. Hvorfor har du ikke klart å forstå at dette er et diskusjonsforum? Hold deg inne i fjellet så du ikke sprekker i vårsolen ;)
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2020 kl 19:15 3498

Jøss, traff jeg et ømt punkt, visste ikke du var så hårsår, redd du ikke skal få billige nok aksjer, ved å lure andre å selge på lave kurser, jeg har ingen sympati for slike personer. Ingen her inne forumet som kan garantere noe, trodde du visste bedre, hva med å forholde seg til meldingene selskaper sender ut, mener de er ganske klare jeg, resultatene taler for seg, og selskapet staker veien i riktig retning, De har er tydeligvis på god vei til å utvikle et produkt som kan redde svært mange personer verden over, det viser jo resultatene som er fremlagt så langt.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2020 kl 21:17 3303

Jeg har egentlig for mye aksjer, derfor vurderer jeg å ta litt gevinst. Hva er galt med å skrive det?
Det var vel jeg som traff et ømt punkt vil jeg tro. Du er livredd for at kursen går ned. Hvis du ikke tåler det bør du ha pengene i banken til 0 rente
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2020 kl 22:29 3178

Det må jo bare trykke kursen ned, kjøper bare flere, er ikke verre enn det, jeg har så lav inngang, isåfall legge et skikkelig lodd på kursen :-)
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.05.2020 kl 08:48 2975

?
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
quattro
11.05.2020 kl 09:10 2851

begge dere har jo rett på hver side - la nå bagateller ligge
begge dere to er jo interessert i TRVX og ser åpenbart et potensiale - det er DET som er bra
så får det taktiske være opp til den enkelte - det er bedre å diskutere selskapet ut fra strategi - men også der er man uenige - la oss bare være enig om at vi alle er uenige i litt av hvert - selv kan jeg selv klart se at noen synes min egen strategi er 'på hue', men altså mitt eget valg

la oss heller heie på selskapet og det potensial det besitter !
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Jakal
11.05.2020 kl 09:17 2818

Godt sagt, Quattro. Det skapes mange unødvendige disputter på anonyme fora.
Et fåtall av aksjonærene komme inn på ATL og har nå fått en hyggelig reise. Men de aller fleste aksjonærer vil jeg tro fortsatt har et papirtap i aksjen. Selv begynte jeg å kjøpe TRVX på 20 +, nå har jeg et snitt på 10-tallet. Og er ganske komfortabel med det. Våre perspektiver er forskjellige avhengig av kjøpstidspunkt, det må vi respektere.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Fullkasse
11.05.2020 kl 09:28 2777

Det er noen som selger litt nå. Men ikke noe å bli skremt av .
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.05.2020 kl 09:34 2750

Jeg har ikke snitte meg nedover, men oppover, og ser ikke noe feil ved det når man forventer at selskapet fortsatt leverer varene, og mener kursen er i en stigende trend og skal videre opp. :-) Og skulle noen luringer presse kursen ned igjen, får man snitte seg ned igjen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
SomSa
11.05.2020 kl 11:11 2645


Vi kjøper aksjer for å tjene penger og ikke noe mer. Hva er galt med at folk reduserer og tør ta gevinst? Én fugl i hånden er bedre enn ti på taket. Hvis aksjen stiger har "merida1" flere aksjer og vil tjene mer. Hvis aksjen faller har "merida1" sikret seg gevinst. Enten folk er redd for å kjøpe aksjer når den faller og faller eller de er grådige og vil ikke ta gevinst når aksjer og stiger. "merida1" har valgt riktig datastrategi.

Som Sa på torsdag er Targovax sveket mye etter presentasjonen av 1Q 2020. Endelig skulle prekliniske data fra Oncos-x komme 1H 2020. Dette kunne pumpe opp aksjen kraftig og øke interessen for big pharma. Det ser sånn ut at de har litt problemer med å utvikle disse. Oncos-x er verdt 0 hvis full prekliniske data ikke er klar.

Vi får heller ikke noe kliniske data fra peritoneal studien i 2020 og prostata studien er stoppet pga Corona. De skal presentere safty data fra peritoneal studien og noe data fra Oncos-x i mai men disse er ikke verdt noe. Den absolutt viktigste data er hudkreft som kan komme rundt oktober og kursen blir avhengig av hvor gode er disse.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.05.2020 kl 11:17 2627

Har ingen problemer med at folk tjener penger, men slike gjøker som SomSa har jeg svært lite til over for, som beriker seg på å lure andre til å kjøpe aksjen han vil bli kvitt på høye kursen, for så å lure andre til å selge så han får de tilbake på lave kurser, slike personer skulle vært rævkjørt og skambanket. Skriver som han skulle ha greie på det, han har null peiling, eneste målet er å berike seg på andre. Nå håper jeg inderlig at kursen går uten SomSa ombord, for slike suppegjøker har jeg svært lite til overs for.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Aiko
11.05.2020 kl 11:40 2578

Tror det er mange som overvurderer dette forumet sin betydning for aksjekursene ;).
Selv er jeg inne i Trvx fordi jeg synes de har en interessant vinkling på et stort og potensielt dødelig problem.
Ligger godt i tap på denne og det er helt greit.
Den ligger nå i skuffen enda noen år.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Fullkasse
11.05.2020 kl 11:42 2570

Synes Somsa legger ut mye seriøst og god info. For meg må han selge når han vil . På sikt har vel ikke hans salg av aksjer innvirkning på kursen .
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.05.2020 kl 11:46 2553

Jeg har gjort gode penger på TRVX, har ingenting med det å gjøre, men det er som jeg skriver har lite til overs for slike personer som SomSa, har fulgt med denne gjøken lenge, og slike personer har jeg lite til overs for. .
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
bj111
11.05.2020 kl 11:51 2544

Enig, han gjør alt han kan for å prøve å få kursen dit han ønsker, heldigvis er det begrenset hva forumet har å si på kursene så det er mest latterlig å se hvordan SomSa holder på. Han er en av de man skal være veldig forsiktig med å ta på alvor. Han skriver godt og klarer sikkert å lure noen men om han tjener på det er uvisst. Andre taper stort sett med på å høre på han.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
SomSa
11.05.2020 kl 11:54 2532


Du skal ikke beskylde SomSa for å lure folk når fra mega optimist blir litt pessimist. Prekliniske data fra Oncos-x (ONCOS-210 & ONCOS-212, ONCOS-211, ONCOS-214 ) var meget viktig og med gode data kunne komme bud før eller etter publisering av kliniske data fra hudkreft. Et selskap ble kjøpt opp for totalt ca. US 1 mrd når prekliniske data var klar. Etter min oppfatning har TRVX problemer med å utvikle disse og det kan ta lang tid.

SomSa trodde også at alle pasientene (10) for prostatakreft var rekruttert men rekruttering har stoppet pga Corona...........................

Du mener at jeg skal fortsette å skrive + om Oncos-x og prostatakreft som ingenting har skjedd? Hvorfor aksjen falt under 8 på torsdag? Siden mange ble skuffet. Hvis du er skuffet kan du ringe Soug eller Torbjørn og spørre om de har problemer med å utvikle Oncos-X og når sluttdata er klar?

Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
bj111
11.05.2020 kl 11:57 2525

Hvorfor ligger den på 8,65 i dag om folk ble så skuffet? Det er ganske åpnebart hva du driver med om man leser dine innlegg over tid.
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.05.2020 kl 12:06 2504

Å er det slik det fungere, ringe til selskapet og få opplysninger hvordan det ligger an?
Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare
SomSa
11.05.2020 kl 12:20 2479


De er flinke til å svare og alltid har jeg fått svar. Jeg sendte e-post om de har problemer med å levere Oncos-102 pga Corona. De svarte nei og med en gang sendte de en børsmelding slik at alle skulle få samme info.

---------
19.03.2020 kl 16:26
Fikk svar fra TRVX, fantastisk nyhet, alt i rute 🚀
--------------------------------------------------------------
Spørsmål: 3. mars ble meldt at alle hudkreftpasienter er rekruttert. Jeg lurer på om Corona utbruddet eller flyrestriksjoner i mange land vil påvirke leveransen av Oncos-102 og behandling av resterende pasientene?

Svar: Slik det ser ut nå, så klarer vi å løse det. Noen sykehus har nok ONCOS-102. For de sykehusene som ikke har nok, så har vi funnet løsning og produktet ventes å være på plass i løpet av neste uke.

https://finansavisen.no/forum/thread/84514/view/0/0?page=1

Redigert 20.01.2021 kl 23:28 Du må logge inn for å svare