Tiedemandsen

Anders1978
XXL 30.04.2020 kl 21:25 8760

Ja, mange aksjer til salgs vil kunne gi kortvarig fall i kurs. Men - vil ikke markedet nå se positivt på nye eiere? Eiere som ikke assosieres med tidligere rot og ukultur? Mer profesjonelle eiere i styret på sikt? Mener så absolutt det bør være kurstrigger så til de grader. Ferd leker ikke butikk. Nå har de snart svært seriøse eiere, svært dyktig daglig leder. En fantastisk salgsperiode foran seg. Mindre konkurranse. Sikret finansiering. Et Norge som åpner. Listen er lang.
Redigert 20.01.2021 kl 10:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
30.04.2020 kl 22:26 6424

Da var de solgt til 9 kr per aksje.

https://newsweb.oslobors.no/message/504421
Redigert 30.04.2020 kl 22:28 Du må logge inn for å svare
HP17
30.04.2020 kl 22:29 6402

Er det tidenes insidesalg?
Meget dårlig nytt for XXL og aksjonærene. Kan bli kursslakt på mandag.
Jensenpirken
30.04.2020 kl 22:31 6374

Tidemandsen må virkelig kjenne på presset. Det der hadde ikke jeg maktet. Må være en helt spesiell person.
Slettet bruker
30.04.2020 kl 22:33 6360

Kursslakt? Er det ikke bare bra de er solgt allerede?
nidarost
30.04.2020 kl 22:37 6331

Fantastisk god nyhet! Fryktet hele tiden han ville pøse aksjene ut i markedet og presse kursen ned. Lykkeligvis fant han kjøpere til en så stor post utenfor børs. Det er helt normalt å gi en rabatt (ned fra 10,32 til 9 i kurs) på en så stor post og under så stort press fra sine kreditorer som Tidemandsen har vært.
Moray
30.04.2020 kl 22:40 6299

Her går det unna!
Slettet bruker
30.04.2020 kl 22:43 6272

Mulig litt ned fra start, men tipper henter seg kjapt inn igjen.
Nå ser vi fremover.
Anders1978
30.04.2020 kl 22:51 6209

Helt rett. Meget gode nyheter. Umulig å selge så mange aksjer uten rabatt normalt sett. Jeg mener dette selskapet står mye sterkere uten han som storaksjonær. Et nytt steg mot god styring.
unikum
30.04.2020 kl 23:06 6134

Uvanlig raskt salg. Prisen er bra for de begge og absolutt for markedet. Ny eier vil ikke få tilgang til emisjons aksjene så dette var litt i overkant. Å da er det bare å starte og spekulere om hvem kjøperen er?
Darabia
30.04.2020 kl 23:08 6120

Er det en dyktig investor eller selskap som har kjøpt, vil dette slå positivt ut på kursen :)
Slettet bruker
30.04.2020 kl 23:09 6111

Wibe kjøpte en god del av aksjene

https://newsweb.oslobors.no/message/504425
Darabia
30.04.2020 kl 23:11 6098

Wibe kjøper en god del av aksjene

https://newsweb.oslobors.no/message/504425

Super BULL! Innsidekjøp er det beste vi kunne fått!
Pernille123
30.04.2020 kl 23:23 6029

Dette blir en fin reise
unikum
30.04.2020 kl 23:31 6303

Derfor så raskt og til noe redusert pris. Snakk om god nyhet, Når Wibe har god tro, er vel bare å henge på! Mandagen blir blå og hvor blå, ganske blå, tipper på ca 40%
Slettet bruker
30.04.2020 kl 23:33 6291

Kanon. Lurer på hvem som kjøpte resten av de nesten 11 millioner aksjene? Økte Ferd mon tro..den som lever får se
Slettet bruker
30.04.2020 kl 23:48 6217


Tror det er Ferd som kjøpte mye av resten av aksjene. De er ikke i styret, så det må ikke børsmeldes. Vi får se om en uke. Veldig sterkt kjøpssignal at Pål Wibe kjøper for 20 millioner kr første måneden han er ansatt.
Darabia
30.04.2020 kl 23:51 6209

Har har jo tegnet seg for aksjer til 20 millioner kroner under emosjonen også :)
Slettet bruker
30.04.2020 kl 23:53 6192


Han har ikke tegnet seg i emisjonen. Han har garantert for 4 millioner aksjer i emisjonen. Kjøpet i dag er i tillegg til garantien.
Slettet bruker
30.04.2020 kl 23:55 6181

Skjønner T sitt salg,da de har havnet i ubalanse i driften,
Det begynner med et varelager som ikke er i water og en strategi som ikke fungerer.
Om de nå skulle gå inn i ny sesong vil de ikke klare og bygge opp verdier med nye sjefer som skal omstille til vekst og bedre marginer,har sett dette minst 20 ganger før.De kjenner ikke den kortsiktige og mellomlange strukturen i markedet og bytting av penger er tro og håp.
En ny sjef uten røtter er en sjef som snakker for og gi pene ord til de som ønsker det,aksjonærer.
Har 25 års erfaring innen sport og det eneste de har holdt på med lekepengene sine er og spise opp seg selv og andre,lenge leve.
Her bommer ferd også men de sitter godt uansett.
Hadde ikke brukt en kr her før jeg ser ceo bygger stener på lang sikt for markedet er oversolgt av sportsutstyr i 1-2 år.
Slettet bruker
01.05.2020 kl 00:02 6121

Ser Pungrotta foretrekker å eie aksjer i PGS foran XXL. Det har ikke gått bra. Det må være synd å se at toget har kjørt avgårde.

Blir kursoppgang bigtime i XXL på mandag etter Pål Wibe virkelig viser at han har tro på XXL. Det er herlig å se kontrollen han hadde i Q1 webcasten.
Redigert 01.05.2020 kl 00:03 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2020 kl 00:11 6086


Nordmenn er langt fra oversolgt av sportsutsyr. Få kjøpte ski i den dårlige vinteren. Corona situasjon i et år vil gi rekordsalg av sykler, hengekøyer, telt, primuser, soveposer og når vinteren kommer skiutstyr. Jeg var innom G-sport og få går til de som har vært konkurs.
Kron1
01.05.2020 kl 00:21 6038

Hva er prioriteringskriteriene om man prøver å overtegne i emisjonen? Hvem får eventuelt først da? Er det noe fastsatt regelverk med tanke på det eller?
Redigert 01.05.2020 kl 00:23 Du må logge inn for å svare
undrende
01.05.2020 kl 00:40 5966

Han har kanskje solgt til Spetalen? hAHAHAHA
MProd
01.05.2020 kl 10:04 5645

Dette var meget gode nyheter. Aksjene blir ikke pøst ut i markedet og den nye sjefen er stålbull med planlagt aksjekjøp på 40 mill... XXL kommer til å gå kanonbra i neste uke.
Slettet bruker
01.05.2020 kl 10:09 5629

XXL er egentlig kapitalens feilslåtte investering for kundene da de sølte til et fungerende marked som i tiår hadde markedsført produkter og hadde kunnskaper vi i dag ikke ville vært foruten.
Det er en gresshoppesverm som torpederte en godt fungerende bransje med store papirannonser på lavere priser og mengden slukte de.
Fort ut med varer og fort inn med nye,det funket og xxl frelste hele det norske folk.
Utviklingen i bransjen ble snudd på hodet og alle måtte ta grep,på pris.
Dette blir som rørleggere/elektrikere med kunnskap som må selge til 50% pga store volum,bransjen ville kveles også kunnskapen.Bare pga at de har jobbet opp bransjen kommer gresshoppende kapital og undergraver kvaliteten.
Men men når det er sagt levde sportsbutikkene med dårlige vintre og sesonger men strukturen tålte mere og var ikke ahengige av nye aksjonærer og banker som en ser i dag.Ny sjef nye aksjonærer og nye lån.Nei Tiedemann har ser nok at dette er feilslått til neste vegkryss.
Det er ikke grundere som driver det er nye aksjonærer og noen nye,det byttes på men har ikke kvalitet fra a til å de ser bare ut til og vite alt som dårlige butikkansatte uten interesse av kunden lengre.
Til slutt selger de shampo og lakris,spesialforetninger er borte.
Skulle ha en gearveksler bak og de ville selge meg 4 forskjellige og alle var feil,de sendte så en rapport etter riktig veksler som er a4 de ikke hadde på lager.
Jeg svettet og klarte ikke etter 3 forskjellige kundebehandlere.
Cirkus og show must go on.


Dette gjelder også Gsport tidligere utenlands satsinger med nedleggelser etter god drift i Norge.
Etter XXL begynte de også GMax store klumper som skulle konkurere med xxl,alle vet hva som skjedde begge gangene.
Ville vært skeptisk til og betale over nett i sånne butikker da de plutselig kan dø.
Men nå har XXL fått vasket seg og nye krefter skal gi aksjonærene nye vind i seilene,lykke til.
Pgs trader jeg og eier 100% av aksjene jeg sitter på uten og betalt 1 krone.Gevinst heter det,trade men det har lite med drift som xxl og gjøre.
Har fulgt med mange sjefer i sportsbransjen og produktet er de samme nye kluter og grep,og fantasi strategi fra pene ord uten gjennomføringskrefter bak.Bare csh.
Redigert 01.05.2020 kl 10:21 Du må logge inn for å svare
nhydro
01.05.2020 kl 12:06 5480

Pållern innså nok at han ikke får aksjer i emisjonen, så han kjøpte Tidemansen sine i stedet
Ilusion
01.05.2020 kl 13:05 5383

Tidemandsen har solgt i xxl for å kjøpe enfa mer i emisjonen ..Så ”de gamle” er absolutt med videre sammen med det nye solide teamet Altor/Wibe/Ferd/Odin osv..Det ser nå lysere ut enn på leenge
Redigert 01.05.2020 kl 13:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2020 kl 13:19 5343

En salig blanding du presenterer. Du har sikkert mange gode poenger, men det er vel rett og slett grunn til å tro at denne aksjen skal opp nå og så får hver og en avgjøre hvor lenge de ønsker å være med. Ned fra 100 til 5 kr er høydramatisk og når det nå ser ut til at de unngår konkurs og rydder opp så bør oppsiden være betydelig.
FarmerX
01.05.2020 kl 13:44 5275

Har prøvd å finne regler for dette, men er litt usikker. Det nærmeste jeg kom var dette fra Lovdata: https://lovdata.no/lov/1997-06-13-45/§10-4
Det står blant annet: "(3) Blir fortrinnsretten ikke nyttet fullt ut, har de aksjeeiere som har brukt sin fortrinnsrett, og som vil overta en større andel av aksjene, rett til å tegne den andelen av kapitalforhøyelsen som ikke er tegnet. De aksjer det gjelder, skal i så fall fordeles mellom disse aksjeeierne mest mulig i forhold til det antall tegningsretter hver av dem har nyttet."
Jeg tolker det slik at om det finnes ubenyttede tegningsretter, så blir det fordelt etter hvor mange aksjer man opprinnelig eier - til de som har overtegnet seg...
Redigert 01.05.2020 kl 13:54 Du må logge inn for å svare
Kron1
01.05.2020 kl 14:51 5161

Takk for info FarmerX!
Det var slik jeg regnet med det ville være. Det vil vel igjen si at de som allerede har mange aksjer får muligheten til å laste opp enda mer....enn mannen i gata:) Sånn er verden!:))
Slettet bruker
01.05.2020 kl 16:01 5056

Det blir jo ingen aksjer til overs etter emisjonen, de koster 5 kroner stykk, har man ikke råd selger man seg ned og kjøper disse til halv pris.
FarmerX
01.05.2020 kl 16:38 4988

Må jo gjøre et forsøk i tilfelle noen ikke har fulgt med:-) Men det blir nok ikke mange prosent igjen...
Slettet bruker
01.05.2020 kl 17:05 4938

XXL og bransjen har blitt spesielt sårbare pga korte penger og en dårlig sesong er for en aksjonær utilgivelig,dette må de gjøre noe med og den prganiske veksten er 4 ganger i året med 16 forskjellige værtyper.
At de er i flere utenlandske land jeg kjenner dårlig og som representerer en ukjent faktor er ikke jeg den rette og spørre om aksjekursen skal opp eller ned.
I et perfekt selskap som xxl Norge burde overskudd i gode tider pløyes tilbake til selskapet med sterkere avskrivninger av varelager enn det som er dagens tilfelle,de driver ikke butikk før de har kontroll på dette,og revisjonen må støtte det 100% som er enkelt.
Utbyttene ville da komme etter mange avskrivninger om 5 år hadde jeg kunne lovd aksjonærene.
Korte sjefer og korte styrer og stell oppfører seg som ferske ungdommer eller fiskere som kommer hjem fra fiske når de en gang tjener penger.
XXL bør skifte strategi som sagt og la organisk vekst bestemme mere etter vær og vind,Norge har alt dette.
De bør glemme hva konkurentene driver med og betale gode arbeidere som skal gi riktig service til rett tid.
Og bygge et hus eller noe handler om og starte på riktig sted om ikke går alt gærnt til slutt.
Har ikke satt meg inn i tallene til XXL men optimisme er viktig i hele kjeden og blant aksjonærene,selv liker jeg de som stiller de kritiske spørsmålene.
Mange lavtprisede på ob om dagen XXL kan være et av de og de burde få extra salg og fortjeneste nå som Alle må feriere hjemme,på kort sikt.
Men mye skurrer på sikt,de er alt for sårbare om noe skal slå feil.
Lykke til uansett.Etter res og dømme q1 står jo alt til stryk.
Anders1978
01.05.2020 kl 17:23 4892

Bruk tiden din bedre. Hvis du ikke har lest regnskapet, er det merkelige teorier. Et varelager avskrives heller aldri. Det nedskrives hvis det inneholder varer der virkelig verdi er lavere enn kost. Et generelt råd om høyere avskrivning gir ingen mening. Les deg opp og kom tilbake om ett år. Det er bare en måte å regne aksjeverdien på, og det er fremtidige neddiskonterte kontantstrømmer justert for nettorentebærende gjeld. Og normalisert arbeidskapital.
Ingen blir rikere av høyere nedskrivning for den saks skyld heller. Hvis de er for høye, blir lavere EK veid opp av tilsvarende høyere resultat når varene faktisk realiseres.
Redigert 01.05.2020 kl 17:27 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2020 kl 17:56 4834

Selvfølgelig mener jeg nedskrivninger,ja selvfølgelig blir ek lavere og høyere etter salg men kanskje ikke sikkert,men innen sport kan det gå 1-4 år før denne realiseres.
Byggingen av nye varelagre bør hensynta disse så blir ikke kapitalbehovet så stort hver sesong i året.
Ingen kjøper denne varen før markedet er der eller størrelse om det da ikke dette er et grunnsortiment.
Jeg snakker om helheten og utvalget når du kommer,samt utgående varelagre.
Da hadde de hatt denne ene gearveksleren jeg skulle ha,helt vanlig 27 gear MTB sykkel.
Du tror dette bare er et dumt eksempel,og noe jeg kanskje finner på,men det bryr jeg meg ikke om.Hverken Shimano alivo eller altus hadde de selv om jeg hadde kjøpt 2 stk Merida juliet der med 27,5" hjul.
Det som har vært er og prostituere seg for kundene uansett vær og vind.Korte tall er viktigere enn langsiktig fortjeneste og oppbygging,xxl burde tåle 3 sesonger med dårlig vinter,men så lenge de kan gå til aksjonærer eller banker trenger de bare en ny sjef og nye kluter.
Tenk selv hvor mange sjefer har xxl hatt og hvor mange hadde GMax og G sport?Dette sier litt om alt fra a til å.Store ord,srore penger.
Delen fikk jeg fra annet firma med nytt gearøre.



StangInn
01.05.2020 kl 18:16 4790

Litt elementær økonomiforståelse bør du ha før du legger så mye svada - men det blir god humor :)
Slettet bruker
01.05.2020 kl 22:19 4549

Intet er sterkere enn det svakeste ledd,jeg har sett ledere i flere kjeder som skifter fra det kjedelige stabile til det verste.Jeg kaller det stormannsgalskap.
Organisasjonen er ikke xxl sin styrke for og si det sånn.
Humor er sjelden vare så takk,liker og bli innpakket i noe,bedre enn ingenting.

pipelort
02.05.2020 kl 22:00 4068

Mye fint vær om dagen og bra kok i varehusene! Tipper det selges bra i disse tider :) Mange skal ha turtøy, sko, sykler, osv.