Q-uestionable behaviour

Slettet bruker
Q 01.05.2020 kl 00:21 1823

A QAnon Devotee Live-Streamed Her Trip to N.Y. to ‘Take Out’ Joe Biden

An Illinois woman inspired by pro-Trump QAnon conspiracy theory videos traveled to New York City on Wednesday with more than a dozen illegal knives and threatened to kill former Vice President Joe Biden, according to police and her own social media posts.

New York police officers arrested dancer Jessica Prim, 37, on Wednesday after she began to act strangely on a city pier. In a live video Prim posted on Facebook of her arrest. She ranted about saving children and claimed she had come to New York because of an internet conspiracy theory video about a “cabal” of pedophile Democrats.


“Have you guys heard about the kids?” a tearful Prim said as she was arrested. “OK, I’m not lying.”

Shortly before her arrest, Prim posted on Facebook that Hillary Clinton and Biden “need to be taken out.”

“Hillary Clinton and her assistant, Joe Biden and Tony Podesta need to be taken out in the name of Babylon!” Prim wrote. “I can’t be set free without them gone. Wake me up!!!!!”

At another point during her arrest, Prim said she believed Donald Trump was talking to her directly during his coronavirus press conferences. Prim is facing more than a dozen counts of criminal possession of a weapon over the knives, as well as a marijuana possession charge, according to the New York Daily News.

https://www.thedailybeast.com/a-qanon-devotee-live-streamed-her-trip-to-ny-to-take-out-joe-biden?ref=home
Slettet bruker
01.05.2020 kl 00:53 1341

Herregud! Har du hørt om False Flag, Jabbe?

Vennligst fjern Q tickeren, for Q oppfordrer ingen til vold - denne hendelsen har DS fingeravtrykk ALL OVER!

Jeg advarer deg mot spamming og falske meldinger og du får bare én advarsel - les REGLEMENTET!

Slettet bruker
01.05.2020 kl 01:03 1326

Så jeg får bare en advarsel? Er du admin for dette forumet? Om jeg vil skrive om konspirasjonsgærningene som tilber et nettroll som kaller seg Q så gjør jeg det uten å innhente tillatelse fra deg. At du ønsker å dekke over at et av sektmedlemmene tyr til vold ved tåpelige bortforklaringer om false flags, sier ganske mye om deg og ditt syn på voldsbruk.
Slettet bruker
01.05.2020 kl 01:22 1312

This woman has repeatedly posted QAnon content on her Facebook page, making this yet another violent/threatening incident tied to the conspiracy theory.

https://twitter.com/AlKapDC/status/1255834259316781062
Slettet bruker
01.05.2020 kl 02:48 1302

Du spammer ned forumet med bevisste løgner, Jabbe!

1) Din DailyBeast hentet dette materialet fra denne artikkelen (linket til i teksten):
https://www.nydailynews.com/new-york/nyc-crime/ny-unhinged-woman-arrest-knives-biden-20200430-rrr7n3urgfbdrp72k2jk2gjk2u-story.html

2) Det finnes ikke én eneste tilknytning til Q i den originale artikkelen fra NYDN.

3) Q og Qanon er noe din useriøse fake news "kilde" DailyBeast har klint på i overskrift og i ingressen for egen regning.

4) Kvinnen er tydelig forvirret og det er derfor uanstendig av deg å spre hennes historie:
- Jessica Prim, 37, live-streamed her arrest on Facebook, keeping her phone camera rolling as she told police near the USS Intrepid that she needed help and declared: “I think I’m the coronavirus."
- Prim was taken to Mount Sinai West for treatment.

5) Du selv påstår uten noen kunnskap at kvinnen er knyttet til Q "sekten" fordi hun har postet noe forvirret på egen FB side. Q advarer:
Q513 IMPORTANT: NO private comms past/present/future. NO comms made outside of this platform. Any claims that contradict the above should be considered FAKE NEWS and disregarded immediately. Q

Du får tenke deg om, Jabbe - admin er ikke glad i utestengelser - men du farer med direkte løgner uten å sjekke kilden - og du gjør det for å sverte.
At du hekter Q i ticker er en direkte løgn du kolporterer ut i forumet fra en useriøs kilde - og du vet bedre for du advares stadig om DailyBeast.

Den forrige @REALQ tråden hadde stor interesse og over 23.000 lesere. Tråden har mange følgere og en verdi som en spalte som kan flyttes over på andre nettaviser som ønsker disse leserne og deres klikk. Hvis Admin og Hegnar får valget mellom å beholde meg eller kaste ut deg som sitter her og peprer forumet med løgner og spam dagen lang, hva tror du de velger?

Mitt alternativ er greit - jeg poster ikke mer på forumet før du har fjernet dine falske henvisninger til Q (en løgn blir ikke sann fordi du gjentar den) og Q-tickeren. Derimot varsler jeg deg om ikke du har gjort dette før kl 12 i morgen. Du gjør stor skade for mitt omfattende arbeid og de som interesserer seg for Q.

Denne forstyrrede kvinnen burde være spart for at du henger henne ut på den andre siden av jorda der ingen av oss har noen som helst interesse av hennes coronavirus-psykose. Bare det er nok til at du bør utestenges fra forumet!
Slettet bruker
01.05.2020 kl 08:36 1272

Dine trusler og anklager er verdig enhver hengiven Q-følger. Dine venner vil være stolt av deg.
Journalisten Will Sommers er kjent for å følge konspirasjonsmiljøet tett og Daily Beast er ikke kjent for å spre falske nyheter.
Om du klarer å grine deg til at denne topicen fjernes så mister jeg helt troen på dette forumet.
Slettet bruker
01.05.2020 kl 08:47 1285

Fra artikkelen

"Prim’s Facebook page is filled with references to QAnon, a conspiracy theory that holds that top Democrats like Biden and Clinton are cannibal-pedophiles scheming to undermine Donald Trump. Prim encouraged her Facebook fans to check out QAnon “clues,” anonymous posts from the anonymous person or group of people who direct QAnon believers. In a Facebook video posted just hours before her arrest, Prim ranted about a fictitious video—"Frazzled Rip”—that QAnon believers claim features Clinton and former Clinton aide Huma Abedin murdering a child."
Slettet bruker
01.05.2020 kl 09:07 1272

Nå synes jeg også litt synd på denne damen. Det er jo åpenbart at hun tror på det hun sier. Jeg synes ikke det er det minste rart at en person som tror fullt og fast på at Clinton og Biden er pedofile kannibaler ønsker å gjøre noe med det. De jeg er forbanna på er de som med stor overbevisning dikter opp disse teoriene og sprer dem som fakta.
Slettet bruker
01.05.2020 kl 09:17 1266

Worth noting here that this QAnon supporter who got arrested is shown here using to get QAnon content an app called Q Alerts, one of the QAnon apps Google continues to allow to be sold on (& makes money on) its Play Store.

https://twitter.com/AlKapDC/status/1255933461308870657

Google is selling (and profiting from) QAnon apps despite prohibiting apps with content that “incites violence”
The apps’ creators have also pushed workarounds on Apple’s App Store, which had previously removed all QAnon apps

https://mediamatters.org/qanon-conspiracy-theory/google-selling-and-profiting-qanon-apps-despite-prohibiting-apps-content

Slettet bruker
01.05.2020 kl 11:10 1230

Til og med KONGEN har psykotiske mennesker blant sine tilhengere, Jabbe! Det sier ingenting om kongen!

Når ikke du forstår at DailyBeast er falske nyheter så er du mer blindet av dine egne fordommer og egen tro enn tillatt bør være!

Fake News oppskrift:
1) Man tager et passende narrativ og løsriver det fra sin opprinnelige kontekst (psykose med tvangsinnleggelse av politi i dette tilfellet).
2) Man bruker sin 'redaksjonelle frihet' til å sette historien inn i en helt annen kontekst (fx noe vedkommende har rotet borti som er uten sammenheng).
3) Vipps så har man Fake News som får det til å se ut som Q har en voldelig tilhengerskare som er oppfordret til å virre rundt med kniver.

Det er samme oppskriften som ble brukt da Fake News og du i uken som gikk beskyldte Trump for å ha oppfordret folk til å drikke bleach/Klorin.

Du er et sørgelig tilfelle som sprer om deg slike løgn narrativer, Jabbe - og du gjør Finansavisens Forum til et dårligere forum.

Slikt holder mange lesere unna. Noe av poenget med å lese debatter, er å finne problemstillinger som noen har gjort litt research på og fremstiller gode poenger ved. Du sprer bevisst falske nyheter fra Daily Beast hver eneste dag. De bruker alltid samme oppskriften - overskrift og ingress har de "redaksjonell frihet" til å sette helt uavhengig hva fx et intervjuobjekt har ment og trodd de skulle skrive om.

Hvorfor tror du politiet i dette tilfellet er uten navn, Jabbe? Politi har ikke anledning til å uttale seg uten at de oppgis med navn. Det er fordi dette er et konstruert narrativ av tabloid karakter og det er satt inn i en sammenheng der det ikke hører hjemme!

Nå har du en liten time på deg til å fjerne Q'en fra din overskrift og ticker, Jabbe - la oss få se at du kan opptre litt voksent.
Slettet bruker
01.05.2020 kl 11:43 1210

Min mening er at slik ting har utviklet seg så har Jabba mye større verdi for debattforumet enn Havfruen.

Stort sett det eneste som får Havfruen til å forlate det hun kaller sitt «omfattende arbeid», som hovedsaklig består i å se på konspiranoia videoer på YouTube, og poste linker på sin Q tråd, populært kalt «lukket avdeling», er at noen andre benytter Q som ticker på en tråd. Da klikker hun fullstendig, for hun mener hun har enerett på å benytte denne tickeren på forumet.

Admin har dessverre bidratt til dette ved å ta Havfruens tidligere klager til etterretning og slettet både tråder og andre forumbrukere for å ha benyttet Q i tickeren, men hvis det virkelig er sånn at admin ser så stor verdi i disse konspiranoia trådene at Havfruen har enerett på Q tickeren, så bør dette skrives i reglementet.

Dette konspiranoia tullet på lukket avdeling med linker til timeslange «Must see!» videoer er kun for noen ytterst få spesielt interesserte som ikke har mer fornuftige ting å bruke livet på. Beklager å måtte være så brutalt ærlig med deg, Havfruen, men jeg er også blant dem som mener at du har gått fra å være en ressurs på forumet til å ha mistet det, etter å ha hjernevasket deg selv.

Det må vel være flere år siden nå at vi satt og ventet på den første «BIG happening» som ble varslet av Q, og hva skjedde da denne dagen kom? Absolutt Ingenting....allerede da skjønte de fleste at Q bare er et nettroll som sitter å kødder med folk, og hvor mange varsler om store ting som skal skje på spesielle datoer har det ikke vært siden den gang? Hva med disse lekterne som var på vei for å hente de barnespisende demokratene, og frakte dem til Gitmo, de har vel vært på vei i over ett år nå, hvor ble det av dem?

Våkn opp nå, Havfruen. Du har fått varsel etter varsel om at store ting skal skje, og ingenting har skjedd.

Jeg kan ikke tenke meg at Finansavisen egentlig ønsker å bli assosiert med dette konspiranoia tullet, men hvis jeg tar feil og blir kastet ut for å skrive sannheten så får jeg vel si takk for meg jeg også, for Havfruen skal nok angi meg også nå.
Fjordgubben
01.05.2020 kl 11:44 1208

Vel talt 7...
Slettet bruker
01.05.2020 kl 12:01 1193

Enig med .777.
Jeg er blant de brukerene som er blitt kastet på hue og rævva ut av admin fordi jeg brukte Q-tickeren og skrev negativt om hele Qanon konspiranoiaen. To nick ble klaget inn av havfruen, det tredje mistet jeg antagelig fordi jeg var stygg i munnen. Nå er jeg på min siste bruker.

Hvis jabba slettes pga dette, gidder ikke jeg mer heller. Da får finansavisen fortsette å fronte konspirasjonsteorier uten mine eminente og verdifulle innspill.
Redigert 01.05.2020 kl 12:04 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2020 kl 12:03 1191

Fjordgubben skrev Vel talt 7...
Takk for det, Fjordgubben. De færreste tør å si hva de mener om dette fordi de vet at Havfruen kommer til å angi dem til admin.
Sotah
01.05.2020 kl 13:56 1190

Jeg har ei kusine som har varslet at Jesus kommer tilbake hvert øyeblikk i nærmere 55 år. Still going, like klippefast i trua. Så at store ting kommer til å skje rett rundt hjørnet er et mildt utslag av samme syndrom, sånn jeg ser det. Uten at jeg skal blande kua inn i dette.
Slettet bruker
01.05.2020 kl 13:59 1186

Klokken er over 12:00 nå. Hvem vant?
Slettet bruker
01.05.2020 kl 14:13 1173

Dere som koblet på her skuffer meg. Jeg har ikke rapportert Jabbe, men gitt han muligheten til å stoppe sine kolporterte løgner selv!
Det gjorde han ikke, og dere som kommer med tøv på denne tråden har nå røpet at heller ikke dere forstår hvordan løgnmedia bygger sine saker ved hjelp av "redaksjonell frihet" - en frihet som tillater dem å løsrive narrativet fra intervjuobjektet - i dette tilfelle en navnløs og derved lovløs "politi-kilde".

Dere får holde på - det er flere her enn bare Jabbe som bidrar til at FinansAvisens Forum er et utskjelt sted! Ingen respekt verken for meddebattanter eller fakta, bare politiserte røvere!
Slettet bruker
01.05.2020 kl 14:30 1156

« Hvis Admin og Hegnar får valget mellom å beholde meg eller kaste ut deg som sitter her og peprer forumet med løgner og spam dagen lang, hva tror du de velger?

Mitt alternativ er greit - jeg poster ikke mer på forumet før du har fjernet dine falske henvisninger til Q (en løgn blir ikke sann fordi du gjentar den) og Q-tickeren. Derimot varsler jeg deg om ikke du har gjort dette før kl 12 i morgen. Du gjør stor skade for mitt omfattende arbeid og de som interesserer seg for Q.»

Jeg så ikke at din trusselfrist var klokken 12:00 i morgen. Da får vi leve i spenning til da.
Slettet bruker
01.05.2020 kl 14:40 1146

Takk til de som forsvarer ytringsfriheten her og på den andre tråden, spesielt 777. FY til de som ikke gjør det.
Redigert 01.05.2020 kl 14:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2020 kl 14:54 1125

Jepp der var'n tebars igjen. Lurer på når han drar en Trump igjen?
Mortenxx
01.05.2020 kl 15:16 1106

"Hvis Admin og Hegnar får valget mellom å beholde meg eller kaste ut deg som sitter her og peprer forumet med løgner og spam dagen lang, hva tror du de velger?

Mitt alternativ er greit - jeg poster ikke mer på forumet før du har fjernet dine falske henvisninger til Q (en løgn blir ikke sann fordi du gjentar den) og Q-tickeren.
"

Du poster ikke mer på forumet før Jabba har fjernet det du ber om? 😊
Fjordgubben
01.05.2020 kl 17:09 1076

De fleste er vel enige om at ytringsfriheten bør være hellig, ikke det at ytringsfriheten er holdt spesielt hellig de siste 10 årene, mange forum har mistet kred fordi det slettes alle mulige ting.

Greit ser at man bør luke ut den verste dritten, men dersom noen banner, skriver ting som andre vil karakterisere som løgner og fornærmer folk så syns jeg uansett at det bør være høyt under taket.

Dersom man skriver noe som ikke er sant, noe som til og med er bevisst løgn så syns jeg også det bør få stå, for regner med at folk flest er både voksne nok og intelligente nok til å luke ut det som ikke er fakta.

Det handler om frihet, frihet til å fornærme, frihet til å mene akkurat hva man vil og frihet til å gjøre det man har lyst til, alt innenfor rimlighetens grenser selvsagt.

I den gamle østblokken var det ikke ytringsfrihet, de som bestemte hadde sikker flere gode grunner til at det var slik, at disse gode grunnene ikke var gode nok var ganske åpenbart i 1980, og burde være like åpenbart i 2020....
Slettet bruker
01.05.2020 kl 17:15 1071

Nå skrev jeg ikke noe som var verken løgn eller sjikane. Det var Havfruens påstand og det er det som er løgnen på denne topicen. Hun tar i bruk trusler for å skremme meg fra å poste negative historier om Q-følgere.
Slettet bruker
01.05.2020 kl 17:32 1060

Hvis du anser det som en trussel å rapportere deg inn for Admin, Jabbe, så er det fordi du vet du er skyldig i løgnene du spredde!

Admin sletter ingenting i utide, men vi har et Reglement som sier at du ikke skal spre faktuelle løgner!
Fakta har ingenting med ytringsfrihet å gjøre. Det er Meninger som er underlagt ytringsfrihetsrammer. Fakta er hva det er, og det er ikke lov å bevisst eller ved grov forsømmelse spre løgner og utgi det for fakta.

Jeg gadd ikke rapportere deg - S.O.H. sletter ikke så gjerne noen - og han skal slippe siden det er 1. mai.

Drittsekkene røper seg selv, og det nyttig innimellom å vite hvem de er, men ikke mange sprer løgn! Blant drittsekkene er Jabbe en ufin løgner!
Fjordgubben
01.05.2020 kl 17:55 1048

Fakta og meninger går vel over i hverandre de, kan iallfal gjøre det etter at "de som vet" har uttalt seg.

Samme med å fornærme noen, hvem skal dømme hva som er fornærmende? Den som blir fornærmet?

Ja det skulle tatt seg ut.
Inngangen
01.05.2020 kl 18:25 1028

Hvem tar med seg "et dusin illegale kniver"?
Skulle vel holde lenge med 2-3, om det trengs reserve.
Lukter FF-operasjon lang vei. Etter at det ble klinkende klart at Sandy H var total fake har det vært en drøss med lignende løgnhendelser.
Millioner kjenner til bruken av FF nå om dagen så de gjennomskues lettere enn noen gang.
Slettet bruker
01.05.2020 kl 18:27 1026

Så du trekker det du skrev tilbake? Hadde du bare ett av dine sedvanlige hissy fits?
Slettet bruker
01.05.2020 kl 20:01 997

Du HAR angitt og fått slettet andre brukere fordi de har brukt Q som ticker, og nå truer du igjen på en veldig hovmodig måte med å få slettet andre brukere hvis ikke de gjør som du befaler, innen de tidsfrister du gir, og du kaller folk for løgnere, røvere, og drittsekker....og så beskylder du andre for å mangle respekt for meddebattanter?

Jabba linket til saken i venstrevridde Dailybeast, det er jo ingen løgn at de skriver dette, og vi er oppegående nok til å selv sortere hva vi velger å tro på. Jeg har tidligere advart Jabba om at han risikerer å radikalisere seg selv ved å oppsøke disse venstreradikale nettstedene...

Det var den arrogante oppførselen din og truslene dine jeg reagerte på. Det at du liksom eier tickeren Q, og kan få kastet ut alle som er frekke nok til å bruke denne tickeren. Du oppfører deg som om du er den øverste sjefen her som alle må stå til rette for.
Slettet bruker
01.05.2020 kl 20:56 966

.777.: "Det var den arrogante oppførselen din og truslene dine jeg reagerte på. Det at du liksom eier tickeren Q, og kan få kastet ut alle som er frekke nok til å bruke denne tickeren. Du oppfører deg som om du er den øverste sjefen her som alle må stå til rette for."

Det er helt riktig at jeg er arrogant - men ingen drittsekk - og siden Jabbe er her 24/7 så var det ingen grunn til å gi han lenger frist. Jeg synes det var riktig omtenksomt av meg å gi han en frist, slik at han kunne slippe ubehaget det alltid er når Admin kontakter deg. Uten det du kaller trussel (les: advarsel) hadde jeg unndratt meg ansvar for det jeg tenkte jeg skulle gjøre (som jeg altså heller ikke gjorde).

Så er det ganske frekt av dere å påstå at JEG har rapportert andre (NOT) - Les reglementet, og tenk at Admin kanskje ser over en gang imellom selv!

Jeg eier ikke ticker Q (den er for lengst mistet og ubrukelig for mitt formål)! Men når Q nå er fulgt globalt, så synes jeg det er for dumt å misbruke den ticker'n på noe som ikke har noe med Q å gjøre. Artikkelen til Jabbe inneholdt ikke Q en eneste gang! Det var Beistet som stemplet artikkelen med det og satte på en fake overskrift.

Så lenge nettet blir scannet av folk som leter etter Q-stoff, så har jo Jabbe selv bevist hvordan Q misbrukes av de som vil skade han og hadde du giddet å lese tråden, ville du sett at Q selv har advart og innskjerpet at du ikke finner Q info andre steder en på Q's plattform 8kun der han poster under en egen kode som ikke kan forfalskes av andre:

Q513
IMPORTANT:
NO private comms past/present/future.
NO comms made outside of this platform.
Any claims that contradict the above should be considered FAKE NEWS and disregarded immediately.
Q
Slettet bruker
02.05.2020 kl 00:02 934

Noen som gidder å diskutere saken denne topicen handler om?

Laver kanskje en helt ny topic om disse konspitullingene om ingen giddet å diskutere saken.

Problemet er bakmennene som drar nytte av svakere sjeler både til å berike seg selv og for å utføre vold på vegne av dem selv.
Redigert 02.05.2020 kl 00:08 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2020 kl 00:11 925

Angiverfruen benekter helt vidåpne trusler. Det er slik adferd som motiverer meg til å fortsette å skrive her.
Slettet bruker
02.05.2020 kl 00:26 917

Hadde vært fint å sluppet de svært irriterende Q-trådene. Hvem er det som leser det surret.
Slettet bruker
02.05.2020 kl 00:29 914

Enig med dirken gett. Navfruen rapporterte en av mine brukere også grunnet bruk av Q-ticker.

Det står faen ikke noe i reglementet om at bokstaven Q er forbeholdt Navfruen. Dette forumet har tunge rusproblem.
ArneB 5.0
02.05.2020 kl 09:52 872

Kua mi, jeg takker deg.
Slettet bruker
02.05.2020 kl 10:29 858

Når det gjelder moderatorfunksjon her hegnar så er det vel klart for alle at den trer i kraft kun hvis noen rapporterer et innlegg/topic. Det er nå i alle fall mitt klare inntrykk etter å ha underholdt meg her noen år.
Slettet bruker
02.05.2020 kl 10:42 854

Je som trudde at jabba mente alvor da'n meldte at'n skulle slutte å skrive her.
Je kjøfte inn kånjakk og feira je gett.
- og når je våkna med tømmermenn så store som hus ser je at'n er i gang igjen,
Kan man itte stole på noe lengre?
Slettet bruker
02.05.2020 kl 11:14 842

Og jeg som ble forledet til å tro at du sa takk for deg. Du har ryggrad som en meitemark.
Slettet bruker
02.05.2020 kl 14:11 805

Registrerer at du og Korsar er de eneste som ikke forstod at jeg takket for meg dersom Havfruen skulle lykkes med å kaste meg ut. Jeg har gitt deg opp men håpet at Korsar ville forstå. Mulig han bare troller men det gjør vel ikke du? Det virker som at du tror fullt og fast på at jeg erklærte min avgang fra forumet.
Redigert 02.05.2020 kl 14:12 Du må logge inn for å svare