IOX - OIL RESERVES WOULD INCREASE WITH FRACKING

Slettet bruker
IOX 27.08.2018 kl 09:15 16024

Would this be something good for IOX as well

"OIL RESERVES WOULD INCREASE WITH FRACKING"


"Colombia has approximately 1,750 million barrels of reserves, meaning that this would guarantee energy self-sufficiency for approximately 5.7 years. Currently, Colombia achieves an oil production of 860,401 barrels per day.

This, for Julio César Vera, president of the Colombian Association of Petroleum Engineers, Acipet, is a short time and if exploration, exploitation and production of deposits in generating rock (unconventional) in the country are not developed, one could think of import the crude.

“The bet to explore deposits in generating rock, unconventional, is so that Colombia can substantially improve its self-sufficiency, to bet on a development that could be between 3 and 7 billion barrels, that is, it would double our oil reserves, and expand self-sufficiency to more than 20 years, possibly, “explained Vera, who was in the III National forum of rations in generating rock (unconventional).

Fractures without risk

Although the fears of the practice of the Fracking do not stop, Martin L. Kaindl, director of Institutional Relations and administration of Argentina, assures that the hydraulic fractures are a practice that is implemented from the decade of 40 in the United States.

“The technique is known and used permanently. It is a safe practice, but it is important to know that zero risk is not in any activity that man does. The industry handles great temperatures and therefore the contingencies are very large, but the technological development is enormous and most of it has been to provide it with environmental and operational safety. No company is interested in an environmental accident, “said Kaindl.

The industry indicated that currently the country is in an exploration stage, but fracking is not carried out. It is expected that the Government will issue environmental regulations and start the exploitation phase.

For now, pilot projects will begin to confirm the potential of hydraulic fractures, and define which practices should be developed to continue with the energy development project."

http://rbtereport.com/2018/08/26/oil-reserves-would-increase-with-fracking/



I had to paste this:

"ag-3
I dag kl 14:39
110
Langt tilbake i tid da Silver 205 og en Blackpetter var aktive her, så de på et område tilhørende iox som de mente var godt egnet for fracking. Silver hadde peiling. Husker ikke hvilket eller hvilke områder der var."


Redigert 20.01.2021 kl 18:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2018 kl 17:54 3501

Det er gode sjansar for vekst i kursen på sikt, ...vi skal lenger opp, men i mellomtida kan ein utnytte evt. tekniske reaksjonar til profitabel handel.
Historia til IOX er full av både spreke oppturar med stort volum og lange, kipe nedturar!
Greitt å posisjonere seg for begge eventualitetar.
Morro blir det uansett!!!
Redigert 20.01.2021 kl 18:05 Du må logge inn for å svare
Solist
28.08.2018 kl 18:06 3467

Bra jobbet, Abu! Profitt er alltid bra. Markedet og Interoil, som eg følger mye med, har gitt klare profitter siste dagene. Hva blir neste trekk for den kortsiktige porteføljen? Her er det bare å spekulere videre, mens man ser at den langsiktige sakte men sikkert legger på seg.
Redigert 20.01.2021 kl 18:05 Du må logge inn for å svare
Ransen
28.08.2018 kl 18:06 3460

Abu, det er gode sjanser for vekst I kursen de tre neste dagene. Du aner vel hva som ligger I vente?
Q2 - det har vi visst om I ett år at den kommer 30/8.
Resultat etter WO på Vikingo kommer snart.
Oppstart av boreplanen og videre føring kommer snart.

Aksjen vil bli handlet på fremtidige forventninger ala da borekampanje 1 ble meldt I 2016. Kursen gikk da ca 500%
Redigert 20.01.2021 kl 18:05 Du må logge inn for å svare
Returning
28.08.2018 kl 18:08 3451

Har fulgt( nøye) med, men skriver lite herinne. Det fundamentale her regner jeg med de fleste har i bakhodet.
Denne cor- saken, som var en tvist ml.selskap og stat fikk dette positive utfall, mener jeg markedet ikke tar innover seg. Det som rører seg i oppmyking av politikken i Colombia mht.ønske om økt invistering, herunder energisektor, kunne jeg ønske ble mere debattert herinne. Om det viser seg å medføre riktighet å lempe på avgifter, økte tillatelser, snakker vi " helt annet bord". Dette bordet p.t med boreprogram osv, altså det vi venter på har ett voldsomt potensiale allerede. Dette tar tid, har tatt tid, og vil ta tid. Min fornemmelse nå, tuftet på å ha fulgt Iox noen år er spm.om den tiden som er igjen før planer manifesterer seg i handling. Det virker på meg som det strammer seg til nå.
Cor- saken sender tydlige signaler. Tolmodighet, hva er det? Slik det tegner seg sitter jeg nok med hovedpott til oppover 2020 tallet om ikke alt eller i verden går til dundas...
DET er virkelige spennende tider for Iox, og ennu mere voldsomt potensiale enn det vi allerede vet, grunnet nye signaler fra staten Colombia.
Jaja noen få tanker herfra...
Mvh
Redigert 20.01.2021 kl 18:05 Du må logge inn for å svare
Solist
28.08.2018 kl 18:18 3423

Ransen,
Workover-meldingen sitter man på gjerdet etter, den kan få saker til å skje.
Personlig tror eg vi vil se et regnskap i pluss. Men.. Der er et men, dersom vi ser et regnskap i svakt minus, mot min formodning, og uten noen videre interessante meldinger i Q2 vil man se den samme trenden som alltid rundt kvartalsrapporter, aksjen vil falle. Eg har full forståelse for at mange gevinstsikrer. Tenker vi kan håpe om WO-melding over kommende helg, om man ikke få info om dette i Q2.
Der er et case man skal være litt obs på i Q2. Hva om Interoil nå melder om en eventuell dato for borestart på LLA-47, eller en eventuell partner? Da vil det vi kjenner som dagens kurs, eksplodere så fort at man knapt nok klarer å lese tallene som blinker på skjerm.
Redigert 20.01.2021 kl 18:05 Du må logge inn for å svare
Ransen
28.08.2018 kl 18:28 3398

Nja, jeg mener vi vil få et regnskap I pluss denne gangen. Men for all del, det kan ligge nedskrivninger på ting man ikke har kontroll over
Redigert 20.01.2021 kl 18:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.08.2018 kl 20:36 3220

Solist ,Ransen fordømt godt å ha dykk på tråden, kona er på vift og Abu er einsam med Zumbali-kartongen!

Det blir visseleg meir ørkenvandring slik mange av oss har opplevd før, men først skal vi over nokre høge, gylne fjelltoppar med vidt utsyn over det lova landet!
Dit skal vi same kor tung ryggsekken vår er og der oppe på IOX-toppen tek vi oss alle ein liten pust i bakken!

Nokre få vil klare å få luft under vengene og bli ørner oppe i det blå, medan andre må "klatre" den sure vegen ned att mot eit uttørka landskap der kaktus og ørkenrotter er ditt beste selskap!
Slik er livet på børsen!
Redigert 20.01.2021 kl 18:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
29.08.2018 kl 08:53 2906

It would be exciting to know what the company thinks, how much in numbers they would estimate the resources would increase with a fracking possibility

Redigert 20.01.2021 kl 18:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.09.2018 kl 09:02 2417

This would be a bonus for IOX

The debate is heating up in Colombia :)

"Colombia oil industry group denies fracking threat

By Michael Place 
Wednesday, September 5, 2018"

"The Colombian Association of Geologists and Petroleum Geophysicists (ACGGP) has lent its support to calls for a public debate on fracking."


http://www.bnamericas.com/news/oilandgas/colombia-oil-industry-group-denies-fracking-threat
Redigert 20.01.2021 kl 18:05 Du må logge inn for å svare