Dagens melding - et tilleggspoeng?

Slettet bruker
PHO 27.08.2018 kl 09:46 2148

Hva mener dere, er det en rimelig konklusjon at dagens melding gjør et mulig oppkjøp mindre sannsynlig?

Jeg mener at det nå ligger i kortene at Photocure ikke har umiddelbare planer om å la seg kjøpe opp.
I tillegg må man gå ut fra at den andre siden av forhandlingsbordet, dvs. Combat, har forsikret seg mot dette, før de signerte avtalen?

Jeg mener pho med distribusjonsavtalen styrker sin strategiske posisjon på blærekreftmarkedet, og dermed har lettere for å fortsette under eget navn.
Redigert 27.08.2018 kl 10:02 Du må logge inn for å svare
Bullinvestor
27.08.2018 kl 09:54 2104

En rimelig konklusjon å tro at 40 tallet kan bli historie hvert øyeblikk....:)))
Londonmannen
27.08.2018 kl 09:58 2078

For det første er vel ethvert selskap til salgs, gitt riktig pris. Det er aksjonærene som eier selskapet, ikke ledelsen.
For det andre blir vel neppe et selskap mindre attraktivt ved at det gjør seg mer solid?

Nei, jeg tror ikke dagens melding gjør PHO til en mindre attraktiv oppkjøpskandidat. Men jeg håper da inderlig at aksjonærene ikke lar seg lure til å selge på dagens latterlig lave aksjekurs. Selskapet står midt i et taktskifte og markedet har ennå ikke oppdaget hvilke juvel og potensiell pengemaskin PHO i realiteten er i ferd med å bli. Dette vil trolig gå opp for markedet i løpet av kommend år og da vil vi nok se et marked som vil prise PHO langt høyere, såfrem ikke hele butikker er kjøpt opp i mellomtiden. Der ser jeg den største risikoen.

Ha en fin fin børsdag!
Slettet bruker
27.08.2018 kl 10:11 2011

Nei, eg håper den fortsetter å stige under radaren til de store, sakte og rolig før de plutselig sier , hva er det med kursen til Pho...
Slettet bruker
27.08.2018 kl 10:12 1988

Londonmannen. Det er mulig jeg var litt rask med å konkludere, for jeg er enig i begge innvendinger.
Men jeg lurer likevel på om ikke Pho har lettere for å fortsette som "selvstendig" aktør, når plattformen blir større. Hvem vet, det kan kanskje på sikt bli den andre veien - at det er pho som kjøper opp noen mindre aktører.
JosefK
27.08.2018 kl 11:08 1842


I de 8 årene jeg har hatt aksjen har det ikke vært en eneste beiler såvidt meg bekjent. Det virker temmelig søkt å gå ut fra at det skulle endre seg plutselig.
Trainspotter
27.08.2018 kl 14:39 1632

En oppbygging av grepet rundt det totale bladder cancer konseptet med solide komplimentære markedsføringsverktøy som bl.a. denne distribusjonsavtalen er, vil kunne beskytte PHO sin posisjon når pantet på Hexvix utløper. Målsetningen må være at en billigere generisk Hexvix-kopi alene i konkurranse mot Photocure som verdens eneste bladder cancer totalleverandør ALDRI vil være noe appetitlig forretningsmodell for andre å satse på.