La NAS, Frisører,butikker,barer, etc etc ....

Slettet bruker
NAS 01.05.2020 kl 21:39 1351

Gå konk.....

Jeg har tapt mye penger på NAS, vært aksjonær i 5 år, som aksjonær vært med på alle emisjoner for å bygge selskap......

Jeg har hatt en holdning i denne Corona tiden, at vi skal hjelpe
alle som trenger det være seg
AS Frisør,verft,rederi,butikk,bar,treningsstudio, å ja flyselskap ... å ja alle blir hjelpt men flyselskap og alle aksjonærer i NAS skal bare tape alt for vi er idioter.... nå er nok nok hvorfor skal ikke en eier av AS frisør,bar,verft, Ikke måtte klare seg selv?
Har dei startet en bedrift som blir stengt av staten, har dei vel tenkt på at det er viktigt å ha penger i dårlige tider?

Enten hjelper vi alle aksjonærer eller så hjelper vi ingen !!!
Redigert 18.01.2021 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
01.05.2020 kl 21:54 1306

Tusenvis av bedrifter vil gå konkurs, det er helt riktig.
Staten hjelper heller ikke disse i dag.
De det gjelder er de bedriftene som har tatt seg vann over hode og satset mer enn ryggen kan tåle.
Du har vært med på NAS eventyret men vært blind for risiko, det er ditt ansvar, ikke staten sitt.
Alle bedrifter som baserer sin eksistens på oppblåst gjeld fortjener ikke livets rett.
Du ber en vektløfter løfte 5 tonn, det vil han ikke klare.
Staten kan heller ikke bære hele nasjonens gjeld på sine skuldre.
Staten løfter 50 kg mens du må løfte 80 kg.
Når du som eier nekter dette, ja da har du heller ikke livets rett og taper mot de som er med og løfter.
Slettet bruker
01.05.2020 kl 22:03 1277

Jeg tar den👍 og tåler det godt, men er urolig for samfunnet som
skal betale for alle tragediene uten penger og uten arbeid etter dette. Regningen blir nok mye høyere da, en om alle får hjelp nå😉men når alle lider er der og muligheter☺️
Aune
01.05.2020 kl 22:37 1215

Det vil alltid komme noen nye som er klare til å overta. Sånn er det.
Slettet bruker
01.05.2020 kl 22:57 1173

Der det er marked vil det alltid skapes arbeidsplasser.
Det aksjonærene vil er at staten kommer inn og rydder etter deres egen gjjeldsfest..
Det skaper ingen arbeidsplasser.
Staten tar godt vare på det som det er verdt å ta vare på, men krever også innsats av eierene.
Det er helt riktig strategi, da lever de selskapene som eierene selv har tro på mens de andre dør.
Slettet bruker
01.05.2020 kl 23:06 1134

Vi får bare se....jeg er 100% overbevist om at vi bruker alt for lite for å hjelpe nå...om vi (staten) ikke våkner blir dette en lang nedtur😌men den som lever for se🙏Håper jeg tar feil!!!
Slettet bruker
02.05.2020 kl 10:16 937

De som kommer til å slite er de som ikke er pålagt å stenge ned. Selv de som er solide i utgangspunktet får problemer hvis omsetningen går ned 25-30 % og man bare får dekket forholdsmessig andel av faste kostnader. Så hvis lockdown/apati fortsetter i for stor grad inn i sommeren og høsten blir det mange konkurser også i gode bedrifter. Hvis ikke kompensasjonsordningene oppgraderes.
Slettet bruker
02.05.2020 kl 10:53 897

Så selskapene som sliter på grunn av korona bør bare få dø? Hva med å heller la de svake i samfunnet ta støyten slik at vi kan starte opp igjen? Blir vel en like provoserende holdning.
Aune
02.05.2020 kl 12:15 831

De svake i samfunnet har sjeldent valgt dette selv. Ikke nyter de godt av gode tider heller. Man kan ikke omfavne kapitalisme eller sosialisme sånn som det passer seg.