Hvorfor er det alltid vi muslimer som ikke er gode nok?
nabai
02.05.2020 kl 15:23
4074
Det store flertallet av oss er vanlige mennesker som gjør akkurat som andre nordmenn. Vi er født i Norge, gått på skolen og lært oss norsk like godt som noen, og er hardtarbeidene. Det er noe vi ikke gjør som jeg husker opprørte mine norske venner, jeg drakk ikke alkohol. Ellers kunne jeg være med på festen men det var liksom ikke godt nok, uten alkoholen ble jeg på en måte satt utenfor.
Slik føler jeg vi på samme måte blir satt utenfor i det norske samfunnet også. Er det noen som kan gi meg en god forklaring på dette?
Slik føler jeg vi på samme måte blir satt utenfor i det norske samfunnet også. Er det noen som kan gi meg en god forklaring på dette?
Da Gud skapte verden tok han til seg menneskene.
Restene overlot han til allah
muslimer er tapere, de damene du har hatt har du enten voldtatt eller kjøpt på gata. Akkurat som i arabistan
Restene overlot han til allah
muslimer er tapere, de damene du har hatt har du enten voldtatt eller kjøpt på gata. Akkurat som i arabistan
Redigert 03.05.2020 kl 21:19
Du må logge inn for å svare
børst
03.05.2020 kl 23:31
1453
Trådstarter er ikke representativ for muslimer. Statistikker over flere år viser negativ tendens for økonomisk deltakelse, stønadsmottak, kriminalitet, sykelighet - alt som er negativt for et samfunn Ta bare somalierne, som er en av de største innvandrergruppene i Norge. Når man inkluderer kvinnene, er under 50% i jobb. Tyrkere er også svært lite deltakende i samfunnet.
nabai
03.05.2020 kl 23:38
1446
Jeg representerer ikke alle muslimer, kun meg selv, men kan legge til at de fleste i min omgangskrets og familie er hardarbeidene mennesker som arbeider mye mer enn hva som er gjennomsnittet til andre nordmenn, og betaler derfor mye mer skatt enn gjennomsnittet i landet. Forøvrig er det like stor forskjell på en muslim fra Iran eller Somalia som det er på kinesere og samer.
Fjordgubben
04.05.2020 kl 00:53
1437
Statistikk handler om gjennomsnitt, og da spiller det ingen rolle at «alle du kjenner» betaler massevis av skatt,
Tallene viser at muslimer i gjennomsnitt har en ekstremt lav yrkesdeltagelse blant kvinner, at langt flere er trygdet og at gjennomsnittet av inntekt og skatt er langt lavere enn f.eks innvandrere fra Polen, Italia, Spania eller andre siviliserte land.
Statistikken viser også at kriminaliteten er langt høyere, norske fengsel er fulle av muslimer, og at antall muslimer overgår sitt representative antall i Norge mange ganger,
Det er fakta.
Tall på hvor kriminelle muslimer egentlig er blir ikke offentliggjort da man er redde for at muslimer blir hetset.
Men det finnes tall fra f.eks USA, der er 9% av de som sitter i fengsel muslimer, på tross av at kun 1% av befolkningen er muslimer, det er en overrepresentasjon på 900%......!
https://www.npr.org/2019/07/25/745226402/muslims-over-represented-in-state-prisons-report-finds
At det er omtrent samme forhold i Norge er temmelig sikkert, iallfall i de største byene.
Leser jo om knivbruk og skyting i hovedstaden daglig, at nesten alt dette er utført av muslimer vet vi også.
Tallene viser at muslimer i gjennomsnitt har en ekstremt lav yrkesdeltagelse blant kvinner, at langt flere er trygdet og at gjennomsnittet av inntekt og skatt er langt lavere enn f.eks innvandrere fra Polen, Italia, Spania eller andre siviliserte land.
Statistikken viser også at kriminaliteten er langt høyere, norske fengsel er fulle av muslimer, og at antall muslimer overgår sitt representative antall i Norge mange ganger,
Det er fakta.
Tall på hvor kriminelle muslimer egentlig er blir ikke offentliggjort da man er redde for at muslimer blir hetset.
Men det finnes tall fra f.eks USA, der er 9% av de som sitter i fengsel muslimer, på tross av at kun 1% av befolkningen er muslimer, det er en overrepresentasjon på 900%......!
https://www.npr.org/2019/07/25/745226402/muslims-over-represented-in-state-prisons-report-finds
At det er omtrent samme forhold i Norge er temmelig sikkert, iallfall i de største byene.
Leser jo om knivbruk og skyting i hovedstaden daglig, at nesten alt dette er utført av muslimer vet vi også.
Redigert 04.05.2020 kl 01:01
nabai
04.05.2020 kl 02:38
1422
Hvordan kan du skrive at norske fengsler er fulle av muslimer, når du på den andre siden sier du ikke har tall på hvor kriminelle muslimer egentlig er da de ikke er offentliggjort. Du gjetter, men det kan jeg også, så hvis jeg gjetter at du snakker nå av erfaring om din tid som fange i et norsk fengsel, er jeg langt fra sannheten da?
Mikkel-engel
04.05.2020 kl 10:35
1397
Jeg skjønner ikke denne diskusjonen. Det ser ut som om nabai og hans debattanter mener at muslimer er en ensartet gruppe. Det stemmer jo ikke. Dersom dere ikke skiller mellom ortodokse muslimer på den ene siden og moderate eller sekulariserte muslimer på den andre, vil dere fortsette å snakke forbi hverandre.
Zorin
04.05.2020 kl 10:53
1389
Problemet er en ting: kammen! Alle skjærer alle over en kam! Og det er idioter - store idioter - i begge leire!
Load
04.05.2020 kl 14:58
1371
Det er godt å høre at du og din familie jobber og bidrar, det er det altfor mange som ikke gjør og jobb er en svært viktig del av integreringen og tilhørigheten i det norske samfunnet.
Det neste steget er å droppe sosial kontroll, noe som dessverre sitter langt inne for veldig mange muslimer.
Vil du f.eks latt din søster eller datter ha en norsk kjæreste?
Hvis ja, så begynner du å nærme deg noe, hvis nei, så bekrefter det noen av fordommene mange nordmenn har til muslimer.
Det neste steget er å droppe sosial kontroll, noe som dessverre sitter langt inne for veldig mange muslimer.
Vil du f.eks latt din søster eller datter ha en norsk kjæreste?
Hvis ja, så begynner du å nærme deg noe, hvis nei, så bekrefter det noen av fordommene mange nordmenn har til muslimer.
Dette var et dårlig poeng. Du kan ikke arrestere innvandrere for noe massevis av oss nordmenn også gjør. Mange av dem jeg snakker med, og det begynner å bli mange i min jobb, vil nekte sin datter å date en afrikaner eller en muslim. Hvorfor tier vi om denne rasismen? Greit nok at de fleste norske ikke vil høre på sine foreldre, men det er det samme med innvandrerbarn også.
Jeg har stilt spørsmålet til noen av disse foreldrene som ikke vil at datteren skal date afrikanere eller muslimer om hva de vil gjøre hvis datteren gjør dette likevel, og har fått ganske like svar, hvis de gifter seg med dem, slår vi hånden av dem, de vil ikke få arve noe etter oss.
Så da blir mitt spørsmål, er ikke dette rasisme?
Jeg har stilt spørsmålet til noen av disse foreldrene som ikke vil at datteren skal date afrikanere eller muslimer om hva de vil gjøre hvis datteren gjør dette likevel, og har fått ganske like svar, hvis de gifter seg med dem, slår vi hånden av dem, de vil ikke få arve noe etter oss.
Så da blir mitt spørsmål, er ikke dette rasisme?
Redigert 04.05.2020 kl 15:14
nabai
04.05.2020 kl 15:33
1350
Jeg takker deg for dette korrekte svaret. Jeg har selv truffet foreldre som klart har sagt akkurat det samme til meg, og de har brukt forskjellige grunner til sitt standpunkt, men essensen er meget lik den jeg hører i innvandrermiljø også. Hva som er rart er at når en "norsk" jente treffer en som meg som kanskje arbeider som kirurg eller eier et stort firma og er meget rik, da er alle dører åpne med en gang. Dette er jo dobbelmoral.
Fjordgubben
04.05.2020 kl 16:52
1337
Dersom man ikke kan skjære alle muslimer over en kam så burde det vært minst et muslimsk land i verden der man har ok menneskerettigheter og samtidig en grei økonomi, ikke basert på 90% oljeutvinning men på vanlig virksomhet.
Et slikt land finnes ikke, og man kan derfor konkludere med at den muslimske kulturen/religionen ikke er forenlig med hverken menneskerettigheter eller økonomisk velstand.
DET er fakta, så kan dere diskutere med dere selv så lenge dere gidder.
Ut fra det kan man også konkludere med at dess mer muslimer det er i et land dess dårligere er det, enkelt og greit.
Et slikt land finnes ikke, og man kan derfor konkludere med at den muslimske kulturen/religionen ikke er forenlig med hverken menneskerettigheter eller økonomisk velstand.
DET er fakta, så kan dere diskutere med dere selv så lenge dere gidder.
Ut fra det kan man også konkludere med at dess mer muslimer det er i et land dess dårligere er det, enkelt og greit.
vicktor
04.05.2020 kl 17:32
1322
Forstår godt de som ikke vil la sine barn gifte seg med hvem de vil.
Hvorfor er det slik at hunderasene ikke skal blandes, for å unngå at rasene egenart ødelegges.
Burde det vært slik for oss mennesker også ?
Hvorfor er det slik at hunderasene ikke skal blandes, for å unngå at rasene egenart ødelegges.
Burde det vært slik for oss mennesker også ?
Finnes sikkert mange ok muslimer, negre også.
Men det finnes så mange som ikke er ok, at hvorfor skal man ta sjansen på at ungene gifter seg med en av dem?
En måte å unngå problemstillingen på, er å ta ungene med på ferie til et muslimsk land.
De blir fort pisselei av innpåslitne muslimer som skal dytte på dem allslags fake greier.
Det er et inntrykk som fester seg hos dem.
Så nå vet dere hvor dere skal ta ungene med på ferie, folkens!
😎
Men det finnes så mange som ikke er ok, at hvorfor skal man ta sjansen på at ungene gifter seg med en av dem?
En måte å unngå problemstillingen på, er å ta ungene med på ferie til et muslimsk land.
De blir fort pisselei av innpåslitne muslimer som skal dytte på dem allslags fake greier.
Det er et inntrykk som fester seg hos dem.
Så nå vet dere hvor dere skal ta ungene med på ferie, folkens!
😎
nabai
04.05.2020 kl 18:06
1312
Hvordan kan du sitte der og sammenligne mennesker med hunder?
Vi har en menneskerase, har du ikke gått på skolen? Kan du ingenting?
Menneskerase er en gruppe av arten menneske (Homo sapiens) De siste tiår har genforskning gjort det mulig å kartlegge menneskers arvemateriale i detalj slik at folkegruppers opphav kan studeres ut fra andre kriterier enn utseendemessige.
Det fins imidlertid ingen allment akseptert inndeling, noe som har minst to årsaker. For det første finnes det ingen allmenne kriterier for inndeling i raser, for det andre har rasebegrepet blitt misbrukt ideologisk og politisk. Begrepet rase brukes i liten grad i vitenskapen i dag, og naturvitenskapelige studier av menneskegrupper fokuserer mer på folkevandringer og evolusjon.
Med andre ord, du og jeg er prikk like, det eneste som skiller oss er din gråbleke farge og min lett finere brune farge. :-)
Vi har en menneskerase, har du ikke gått på skolen? Kan du ingenting?
Menneskerase er en gruppe av arten menneske (Homo sapiens) De siste tiår har genforskning gjort det mulig å kartlegge menneskers arvemateriale i detalj slik at folkegruppers opphav kan studeres ut fra andre kriterier enn utseendemessige.
Det fins imidlertid ingen allment akseptert inndeling, noe som har minst to årsaker. For det første finnes det ingen allmenne kriterier for inndeling i raser, for det andre har rasebegrepet blitt misbrukt ideologisk og politisk. Begrepet rase brukes i liten grad i vitenskapen i dag, og naturvitenskapelige studier av menneskegrupper fokuserer mer på folkevandringer og evolusjon.
Med andre ord, du og jeg er prikk like, det eneste som skiller oss er din gråbleke farge og min lett finere brune farge. :-)
Fjordgubben
04.05.2020 kl 18:28
1305
Nevn ET muslimsk land med ok leveforhold nabai?
Bare ET???
Det fins mange muslimske land å velge mellom, men du kan ikke finne et eneste et, fordi muslimer klarer skape et normalt fungerende land.
Bare ET???
Det fins mange muslimske land å velge mellom, men du kan ikke finne et eneste et, fordi muslimer klarer skape et normalt fungerende land.
Fjordgubben
04.05.2020 kl 18:57
1300
Spiller ikke så veldig stor rolle, men nåtid takk,
Regner ikke med at du klarer å nevne noe land uansett så hvorfor spør du?
Og hold deg unna unaturlige ministater som pumper olje til frokost takk.
Kan jo hjelpe deg litt, det rikeste og mest vellykkede muslimske landet i verden er Tyrkia, med GDP som ligger mellom 50 og 54 i verden mht BNP pr innbygger, et land der man sliter endel med menneskerettigheter, ganske dårlig på det meste.
Regner ikke med at du klarer å nevne noe land uansett så hvorfor spør du?
Og hold deg unna unaturlige ministater som pumper olje til frokost takk.
Kan jo hjelpe deg litt, det rikeste og mest vellykkede muslimske landet i verden er Tyrkia, med GDP som ligger mellom 50 og 54 i verden mht BNP pr innbygger, et land der man sliter endel med menneskerettigheter, ganske dårlig på det meste.
Redigert 04.05.2020 kl 19:06
nabai
04.05.2020 kl 19:58
1291
Forskning og historien viser at rikdom ikke gir lykke. Mange fattige samfunn som har nok mat, hus og ellers alt de trenger er lykkelige mennesker, så hvordan kan du regne rikdom og velstand inn i dette? Er mennesker mer vellykket med penger og et stadig jag etter mer, enn dem som er lykkelig som liten?
Jeg tror du skal reise litt ut i verden. Reis gjerne til fattige land, det er en ting de ikke er fattige på er, hjelpsomhet, latter og godt humør. Dette finner du midt inne i jungelen i Afrika og Sør-Amerika, i mange muslimske land, og blant beduinene i ørkenen.
Jeg tror du skal reise litt ut i verden. Reis gjerne til fattige land, det er en ting de ikke er fattige på er, hjelpsomhet, latter og godt humør. Dette finner du midt inne i jungelen i Afrika og Sør-Amerika, i mange muslimske land, og blant beduinene i ørkenen.
vicktor
04.05.2020 kl 20:34
1278
" Rikdom ikke gir lykke "
Hvorfor kommer dere til oss da, når det ikke er rikdom og lykke dere er ute etter ?
Når du ber til din gud, hva ber du om da ?
Dersom dere muslimer ønsker et bedre liv, med mer økonomisk velstand .
Så må dere slutte med å ligge på alle fire og be til denne guden, flere ganger om dagen.
For den guden vil ikke gi deg noen ting, annet enn utgifter. Regner med at dere betaler kollekt.
Vi i vesten har sluttet med det og bruker heller dagene på å arbeide og skaffe oss velstand.
Hvorfor kommer dere til oss da, når det ikke er rikdom og lykke dere er ute etter ?
Når du ber til din gud, hva ber du om da ?
Dersom dere muslimer ønsker et bedre liv, med mer økonomisk velstand .
Så må dere slutte med å ligge på alle fire og be til denne guden, flere ganger om dagen.
For den guden vil ikke gi deg noen ting, annet enn utgifter. Regner med at dere betaler kollekt.
Vi i vesten har sluttet med det og bruker heller dagene på å arbeide og skaffe oss velstand.
nabai
04.05.2020 kl 20:43
1272
Ja, det var det våre landsmenn gjorde når de stakk til Sverige 1940-1945, eller til Shetland og England.
Derfor kommer mange til Norge også, de liker heller ikke krig, men du er så ung at du kanskje ikke vet ikke hva en krig er, du har kanskje ikke opplevd å få bomber i hodet eller måtte løpt mellom knuste kropper?
En annen ting du glemmer, nesten 800 000 reiste fra fattigdom og elendighet i Norge til USA, og det er ikke lenge siden historisk. Da var Norge mye verre enn Tyrkia idag.
Derfor kommer mange til Norge også, de liker heller ikke krig, men du er så ung at du kanskje ikke vet ikke hva en krig er, du har kanskje ikke opplevd å få bomber i hodet eller måtte løpt mellom knuste kropper?
En annen ting du glemmer, nesten 800 000 reiste fra fattigdom og elendighet i Norge til USA, og det er ikke lenge siden historisk. Da var Norge mye verre enn Tyrkia idag.
Jeg blir skeptisk til folk med innvandrerbakgrunn av å lese tingene du skriver, nabai. Tror ikke jeg er den eneste. Hva er det du prøver å få frem? At etniske nordmenn er usympatiske rasister og innvandrere er uskyldige engler?
fabian2
04.05.2020 kl 22:58
1241
Hadde Mohammed levd i Norge i dag , hadde han blitt tiltalt for grov pedofili. Men han levde i en annen tid. Likevel neppe noe å se opp til.
fabian2
04.05.2020 kl 23:05
1225
Noen hevder at Mohammeds interesse for 12-åringer gav opphavet til ordet mus-lim
vicktor
04.05.2020 kl 23:34
1214
" Våre landsmenn" ? Du er ikke nordmann , fordi om du har norsk pass.
Vi rømte til vårt naboland, mens dere snyltere reiser hele jorden rundt for å finner et land
med gode økonomiske vilkår.
Vi rømte til vårt naboland, mens dere snyltere reiser hele jorden rundt for å finner et land
med gode økonomiske vilkår.
nabai
05.05.2020 kl 00:14
1204
Mitt innlegg var et svar til vicktor I går kl 20:34
Svar meg heller på mine svar til deg, men jeg skjønner at det kan være uforståelig å lese andres post.
Svar meg heller på mine svar til deg, men jeg skjønner at det kan være uforståelig å lese andres post.
Dersom du trenger forklaring på ditt spørsmål så vises det til følgende sitater fra Koranen, din lovbok, angivelig skapt av Allah, din gud, til Profeten fvmh via engelen Gabriel, og som sådan overstyrer enhver menneskeskapt lov, også våre Som muslim har du fått dens ånd sammen med morsmelken. Og likevel spør du hvorfor vi ikke-troende ikke ønsker innflytelse derfra i vårt relativt velfungerende samfunn, som er utviklet av oss og våre forfedre gjennom generasjoner. I en iskaldt steinrøys langt mot nord. Med det levesettet det krever.
:
«De som forkaster islam må drepes. Hvis de vender seg bort [fra islam], pågrip dem og drep dem der dere finner dem.» «Ta dem aldri som venn eller hjelper.» (sure 4:89)
«De vantro er en klar fiende for dere.» (sure 4:101)
«“Si, ‘dere Skriftens folk [jøder og kristne][…]’, som han gjorde til aper og svin og avgudsdyrkere!» (sure 5:60)
«Ta ikke jøder eller kristne som auliya [venner/beskyttere/hjelpere].» (sure 5:65)
«Kast terror i de vantros hjerter, og fjern deres hoder og fingre.» (sure 8:12)
«Det var ikke dere som hugget dem [de vantro] ned, det var Allah som gjorde det!» (sure 8:17).
«Og kjemp mot dem til det ikke lenger er noe fitnah (vantro) og all religion vil være rettet mot Allah.» (sure 8:39)
«De verste krek overfor Allah er de som er vantro, og ikke vil tro.» (sure 8:57)
«Og gjør deg klar til å kjempe mot dem [vantro] med all din kraft.» (sure 8:60)
«Profeten oppfordrer de troende til krig. 20 av dere skal overvinne 200, og hvis det er 100 av dere skal dere overvinne 1000 av dem som ikke tror, fordi de ikke har fått forstand.» (sure 8:65)
«Drep da hedningene og avgudsdyrkerne hvor dere enn finner dem, omring dem og ligg på lur etter dem, og ta dem til fange på ethvert sted som er egnet til bakhold.» (sure 9:5)
«Bekjemp dem [de vantro]! Så Allah kan straffe dem ved dine hender, og gjøre dem til skamme.» (sure 9:14)
«Kjemp mot dem som ikke tror på Allah, vis ingen nåde.» (Sure 9:29)
«Strid mot de vantro og hyklerne! Vær hard mot dem! Helvete blir deres herberge.» (sure 9:74)
«Bekjemp de vantro som bor nær dere, og la dem finne hardhet i dere. Vit at Allah er med dere.» (sure 9:123)
«Så når dere møter de vantro, slå hardt ned på dem til dere har drept og såret mange av dem.» (sure 47:4)
«Dere vantro (kristne og jøder) har deres Gud, og vi har vår. De vil aldri være den samme.» (sure 109:6)
«De kristne sier: Isa [Jesus] er Guds sønn. Det er galt, det de hevder. Måtte Allah drepe dem.» (sure 113:7)
:
«De som forkaster islam må drepes. Hvis de vender seg bort [fra islam], pågrip dem og drep dem der dere finner dem.» «Ta dem aldri som venn eller hjelper.» (sure 4:89)
«De vantro er en klar fiende for dere.» (sure 4:101)
«“Si, ‘dere Skriftens folk [jøder og kristne][…]’, som han gjorde til aper og svin og avgudsdyrkere!» (sure 5:60)
«Ta ikke jøder eller kristne som auliya [venner/beskyttere/hjelpere].» (sure 5:65)
«Kast terror i de vantros hjerter, og fjern deres hoder og fingre.» (sure 8:12)
«Det var ikke dere som hugget dem [de vantro] ned, det var Allah som gjorde det!» (sure 8:17).
«Og kjemp mot dem til det ikke lenger er noe fitnah (vantro) og all religion vil være rettet mot Allah.» (sure 8:39)
«De verste krek overfor Allah er de som er vantro, og ikke vil tro.» (sure 8:57)
«Og gjør deg klar til å kjempe mot dem [vantro] med all din kraft.» (sure 8:60)
«Profeten oppfordrer de troende til krig. 20 av dere skal overvinne 200, og hvis det er 100 av dere skal dere overvinne 1000 av dem som ikke tror, fordi de ikke har fått forstand.» (sure 8:65)
«Drep da hedningene og avgudsdyrkerne hvor dere enn finner dem, omring dem og ligg på lur etter dem, og ta dem til fange på ethvert sted som er egnet til bakhold.» (sure 9:5)
«Bekjemp dem [de vantro]! Så Allah kan straffe dem ved dine hender, og gjøre dem til skamme.» (sure 9:14)
«Kjemp mot dem som ikke tror på Allah, vis ingen nåde.» (Sure 9:29)
«Strid mot de vantro og hyklerne! Vær hard mot dem! Helvete blir deres herberge.» (sure 9:74)
«Bekjemp de vantro som bor nær dere, og la dem finne hardhet i dere. Vit at Allah er med dere.» (sure 9:123)
«Så når dere møter de vantro, slå hardt ned på dem til dere har drept og såret mange av dem.» (sure 47:4)
«Dere vantro (kristne og jøder) har deres Gud, og vi har vår. De vil aldri være den samme.» (sure 109:6)
«De kristne sier: Isa [Jesus] er Guds sønn. Det er galt, det de hevder. Måtte Allah drepe dem.» (sure 113:7)
nabai
05.05.2020 kl 00:26
1200
Ingen blir klokere av kun å sitere andre, klokskap kommer av innsikt og det har ikke du når det gjelder Koranen. Sorry, ble du skuffet nå?
Min klokskap skriver seg fra en annen verden enn din. Den vil du ALDRI KUNNE TRENGE INN I!
fabian2
05.05.2020 kl 06:54
1188
Kjemp mot dem som ikke tror på Allah , de må drepes , vis ingen nåde. Minner mistenkelig mye om IS-ideologien.
Redigert 05.05.2020 kl 06:56
fabian2
05.05.2020 kl 07:00
948
Bekjemp de vantro som bor nær dere , vis ingen nåde......og skriv lange leserinnlegg på Hegnar Forum
fabian2
05.05.2020 kl 07:11
943
Alltid huske : Hvis du er en eldre profet , eller kunne tenke deg å være det , er det ikke plass til deg på psykiatrisk. Gå heller oftere i moskeen. Aldri flytte til Portugal. Der er det forlengst forbudt å bygge flere moskeer. Det holdt med to. Etter det sa samfunnet stopp.
Hva er det du prøver å få frem? At etniske nordmenn er usympatiske rasister og innvandrere er uskyldige engler?
Fjordgubben
05.05.2020 kl 11:15
914
Nabai: Så når en muslim "hugger" en vantro så er det muslimen som har gjort det, eller er det Allah?
Husk nå på hva som står i koranen før du svarer, men kjenenr jeg deg rett ignorerer du dette spørsmålet, slik du ignorerer ALLE spørsmål som avslører den kriminelle, brutale bestialiteten i islam.
Husk nå på hva som står i koranen før du svarer, men kjenenr jeg deg rett ignorerer du dette spørsmålet, slik du ignorerer ALLE spørsmål som avslører den kriminelle, brutale bestialiteten i islam.
nabai
05.05.2020 kl 14:53
901
Det eneste svaret du får på dette er: Nå befinner du deg under barnehagestadiet. Du har ikke noe reflektert spørsmål, du langer ut vås som er like fremmed for meg og min Koran, som det er mellom deg og din Bibel. Før du krever svar fra meg, begynn å svar på mine spørsmål til deg som du igjen og igjen dukker unna.
nabai
05.05.2020 kl 15:00
900
Hvorfor ikke sitere hva kristne i Europa sa og gjorde? De hevdet at Gud var med dem. På beltene de bar stod det: "Gott mit uns" ( Gud med oss)
Her brente de mennesker, også halvdøde i sine ovner, de kastet levende i massegraver, man startet galskapen med samme hatet du utviser mot en gruppe mennesker som for deg er annerledes. Er Gud med deg?
Her brente de mennesker, også halvdøde i sine ovner, de kastet levende i massegraver, man startet galskapen med samme hatet du utviser mot en gruppe mennesker som for deg er annerledes. Er Gud med deg?
nabai
05.05.2020 kl 15:02
899
Hva er det du prøver å få frem, hva er det du antyder? Ikke spør, si hva du mener.
Ro ro til fiskeskjær.
Kan du den?
Du må svare fjordgubben, ikke komme med slikt rør.
Kan du den?
Du må svare fjordgubben, ikke komme med slikt rør.
Redigert 05.05.2020 kl 16:11
Kjedelig at denne tråden har utviklet seg til å sette eventyrfortellinger opp mot hverandre. Eventyrene, altså religionene er kun verktøy for å styre saueflokkene, i dag har det tilkommet noen fler, f.eks. klimareligion etc. Men uansett kun redskaper for bonde og border collie til å styre sauene med frykt og trusler.
Tråden var i utgangspunktet interessant men beveger seg nå rett i fella til splitt og hersk strategien. Nato med Norge i en aktiv rolle bomber og skyter i stykker innbyggerne i land som aldri har gjort oss noe, innbyggerne som overlever i disse regionene blir som sinte veps selvsagt og noen presser så på for å bringe disse sinte veps til vesten, altså blir det destabilisering all over av (bombede og utkrigede muslimske land og ødelagte samfunn innenfra i vesten). Perfekt for et NWO-setup med andre ord. Hva vi burde gjøre alle sammen, er å tørke oss bak med alle slike verktøy og slutte å tro på idiot-eventyr og begynne å behandle hverandre som individer. Hvordan kan noen få tusen styre de mange millioner? Jo ved at de mange sloss innbyrdes og lar seg styre. De følger mye av romernes gamle og velprøvde strategier, der noen få styrte store deler av verden ved hjelp av disse strategiene
Tråden var i utgangspunktet interessant men beveger seg nå rett i fella til splitt og hersk strategien. Nato med Norge i en aktiv rolle bomber og skyter i stykker innbyggerne i land som aldri har gjort oss noe, innbyggerne som overlever i disse regionene blir som sinte veps selvsagt og noen presser så på for å bringe disse sinte veps til vesten, altså blir det destabilisering all over av (bombede og utkrigede muslimske land og ødelagte samfunn innenfra i vesten). Perfekt for et NWO-setup med andre ord. Hva vi burde gjøre alle sammen, er å tørke oss bak med alle slike verktøy og slutte å tro på idiot-eventyr og begynne å behandle hverandre som individer. Hvordan kan noen få tusen styre de mange millioner? Jo ved at de mange sloss innbyrdes og lar seg styre. De følger mye av romernes gamle og velprøvde strategier, der noen få styrte store deler av verden ved hjelp av disse strategiene
Redigert 05.05.2020 kl 15:41
Du klarer ikke å svare nei. Feigt.
fabian2
05.05.2020 kl 16:47
878
Mange eldre muslimer gifter seg stadig med jenter på 12-13 år , så muslimene ligger nok noen hundre år bak dagens kristne. De lever i forskjellige verdener. Selvmordsbombere blir jo lovet direkte adgang til himmelen ,der jomfruer venter på de.
Det er jo så man nesten ikke vet om man skal le eller gråte. Hvor tett i nøtten må man egentlig være for å tro på noe slikt?
Er Gud med muslimene når dyr slaktes på bestialsk vis, mennesker steines til døde, når noen tvangsgiftes, og når menneskemengder likvideres av selvmordsbombere ? Dette er dagens situasjon, forhold deg til den !
Fjordgubben
05.05.2020 kl 18:13
852
Øh, nå er det stor forskjell på Europa i middelalderen og 2020, tross alt.
Borte er brenning av hekser, borte er halshugging og tortur, og mye mye annet.
Ikke slik i islamske land der man stadig vekk hører om at slike (i europa) middelalderske tradisjoner er utryddet for lenge siden.
Har de siste 20 årene stadig vekk sett folmer som dukker opp på nettet der man skjærer hodet av folk (allah akhbar hører med), unge jenter som blir brent, steinet og skadet av syre i ansiktet.
Hvorfor er det nesten kun muslimer som driver med dette??
Og for å ta dette med økonomi, vitenskap og slike ting:
Hvorfor er det ingen muslimer som utmerker seg ved å finne opp ting? Ved å få nobelpriser etc på utmerkelser innen vitenskap og slikt? Ok Salman Rushdie er et unntak mht litteratur.
Og så har vi oppfinnelsen selvmordsbelte, denne flotte oppfinnelsen er oppfunnet av dere muslimer, godt gjort.
Borte er brenning av hekser, borte er halshugging og tortur, og mye mye annet.
Ikke slik i islamske land der man stadig vekk hører om at slike (i europa) middelalderske tradisjoner er utryddet for lenge siden.
Har de siste 20 årene stadig vekk sett folmer som dukker opp på nettet der man skjærer hodet av folk (allah akhbar hører med), unge jenter som blir brent, steinet og skadet av syre i ansiktet.
Hvorfor er det nesten kun muslimer som driver med dette??
Og for å ta dette med økonomi, vitenskap og slike ting:
Hvorfor er det ingen muslimer som utmerker seg ved å finne opp ting? Ved å få nobelpriser etc på utmerkelser innen vitenskap og slikt? Ok Salman Rushdie er et unntak mht litteratur.
Og så har vi oppfinnelsen selvmordsbelte, denne flotte oppfinnelsen er oppfunnet av dere muslimer, godt gjort.
Redigert 05.05.2020 kl 18:16
fabian2
05.05.2020 kl 18:14
849
Tidsforskjellen er "tingen".....vikingene herjet slik for tusen år siden. Men det er altså tusen år siden. Tidsforskjell , tidsforskjell....
Fjordgubben
05.05.2020 kl 18:18
845
Selv vikingene brente ikke sine egne døtre fordi de hadde "sett for mye på nabosønnen" eller lignende.
Tror heller ikke de drev med steining for lignende "forbrytelser".
Tror heller ikke de drev med steining for lignende "forbrytelser".
fabian2
05.05.2020 kl 18:26
837
.........men så hadde de heller ikke blind ubegrenset tro på profetene.....i mange hundre år etter at profeten døde.......det er vel mange muslimers tragedie......leve etter beskjed fra fortidens spøkelser......
Redigert 05.05.2020 kl 18:27
Jeg er ikke kjent for å være tilhenger av innvandringspolitikken vi har, og jeg er fullstendig imot radikal Islam og mener den bør forbys med lov, men her har vi en muslim som virker både hyggelig og kunnskapsrik, så jeg synes at en god del av sprøytet som skrives i denne tråden burde vi sluppet.
Når noen av dere treffer en ukjent, driver dere å spørre vedkommende ut på denne måten? Nei, jeg tror ikke det. Da oppfører man seg skikkelig og viser sin gode side, det kan vi i det minste gjøre her også. Tenk på hvordan vi etniske nordmenn fremstår med slike spørsmål, "Bekjemp de vantro som bor nær dere , vis ingen nåde......og skriv lange leserinnlegg på Hegnar Forum" eller "Kast terror i de vantros hjerter , og fjern deres hoder og fingre" eller "Så når en muslim "hugger" en vantro så er det muslimen som har gjort det, eller er det Allah?". Dette er for dumt, innrøm det.
Jeg kjenner og har kjent mange utrolig flotte muslimske kvinner og jeg ville aldri byttet dem med en norsk kvinne. Dette er kvinner som setter familien over alt annet, sin mann, sine barn og det arbeidet de utfører for at familien skal glede seg over å komme hjem. Vi hadde slike etnisk norske i Norge for maaange år siden, men nå er det mest sure kjerringer som vil bestemme, og faktisk gjør det.
Vis heller Nabai at vi er gode siviliserte borgere.
Når noen av dere treffer en ukjent, driver dere å spørre vedkommende ut på denne måten? Nei, jeg tror ikke det. Da oppfører man seg skikkelig og viser sin gode side, det kan vi i det minste gjøre her også. Tenk på hvordan vi etniske nordmenn fremstår med slike spørsmål, "Bekjemp de vantro som bor nær dere , vis ingen nåde......og skriv lange leserinnlegg på Hegnar Forum" eller "Kast terror i de vantros hjerter , og fjern deres hoder og fingre" eller "Så når en muslim "hugger" en vantro så er det muslimen som har gjort det, eller er det Allah?". Dette er for dumt, innrøm det.
Jeg kjenner og har kjent mange utrolig flotte muslimske kvinner og jeg ville aldri byttet dem med en norsk kvinne. Dette er kvinner som setter familien over alt annet, sin mann, sine barn og det arbeidet de utfører for at familien skal glede seg over å komme hjem. Vi hadde slike etnisk norske i Norge for maaange år siden, men nå er det mest sure kjerringer som vil bestemme, og faktisk gjør det.
Vis heller Nabai at vi er gode siviliserte borgere.