Hvorfor er det alltid vi muslimer som ikke er gode nok?

nabai
02.05.2020 kl 15:23 4069

Det store flertallet av oss er vanlige mennesker som gjør akkurat som andre nordmenn. Vi er født i Norge, gått på skolen og lært oss norsk like godt som noen, og er hardtarbeidene. Det er noe vi ikke gjør som jeg husker opprørte mine norske venner, jeg drakk ikke alkohol. Ellers kunne jeg være med på festen men det var liksom ikke godt nok, uten alkoholen ble jeg på en måte satt utenfor.

Slik føler jeg vi på samme måte blir satt utenfor i det norske samfunnet også. Er det noen som kan gi meg en god forklaring på dette?
convert
05.05.2020 kl 18:45 820

All ære til de som gidder å følge slike tråder, selv om det er aldri så mye 90-talls over dem. Nå vet jo alle at islam er en fascistisk, undertrykkende ideologi som vi slett ikke vil ha her i landet. Det er kun PK-media og asyl-profitører som gir inntrykk av at muslimer er velkommen hit. Så nabai, de fleste nordmenn ønsker at du og dine drar hjem igjen. Verre er det ikke.
nabai
05.05.2020 kl 18:55 815

Jeg ramlet nesten ut av stolen da jeg leste ditt innlegg. Takk for at du balanserer debatten her, den har vinklet for mye mot venstre.
Jeg synes også at alle de flotte kvinnene i min familie passer 100% på din beskrivelse av muslimske kvinner. De en sann glede for oss alle, hardtarbeidene kjærlige og varme kvinner. Vi menn gjør vårt ytterste å kopiere dem slik at de også kan føle hva vi føler.
nabai
05.05.2020 kl 19:00 809

Hvem er de "alle" du skriver om? Ikke har du flertallet av oss nordmenn i ryggen, ikke har du vår kongefamilie og ikke har du våre ledere, så hvem er disse alle, er det nazistene eller ny-nazistene?
Slettet bruker
05.05.2020 kl 19:05 803

Forleden husket jeg et vers, en slags poesi, som jeg antagelig har lært for 35 år siden. Jeg har altså gått og husket det i 35 år! Det lyder så:

Ei sceptret vige skal fra Juda,
er herskerstaven fra hans fødder,
før fredens konge kommet er,
og folkene ham vorder lydig.
Dette har jeg lært på skolen. Med denne kunnskap skulde jeg vel være rustet for livet!

Den niende landeplage, som Gud sendte menneskene, var et tykt mørke. Det lå over Egypten i tre dage.

Den tiende landeplage var et mørke, som bredte sig over hele Europa og Amerika, og det har varet i 1900 år.
Og det kan være nok.
Sitat – Arnulf Øverland, 1933

Som sagt Arnulf skjønte det for 100 år siden, på tide fler våkner og avslører alle religionene (inklusive klimareligionen) for hva de faktisk er, redskaper for å styre og herske over saueflokker. Øverland ble etter dette foredraget tiltalt for blasfemi, han ble frikjent, men loven ble ikke opphevet før i 2015.
nabai
05.05.2020 kl 19:11 797

"redskaper for å styre og herske over saueflokker."

Er det ikke det våre politikere gjør idag også? Man kaster penger ut vinduene, og dette har man holdt på med i mange mange år. Sauene derimot bryr seg ikke så lenge bjellesauen leder an veien.
Slettet bruker
05.05.2020 kl 19:14 796

Det er vel ikke noen med et alkoholproblem her ? Alkohol er faktisk veldig stygt i Islam, veldig stygt i følge Basim Ghozlan, forstander ved Det islamske forbundet (Rabita-moskeen) i Oslo.
Slettet bruker
05.05.2020 kl 19:18 790

"Er det ikke det våre politikere gjør idag også? Man kaster penger ut vinduene, og dette har man holdt på med i mange mange år. Sauene derimot bryr seg ikke så lenge bjellesauen leder an veien."

--------------

Det stemmer og demokratiet er en illusjon desverre. Det kommer ingen inn i maktens korridorer som ikke har solgt sjela si til de som virkelig styrer. Heldigvis er det fler og fler som bryter ut av saueflokken og begynner å tenke selv.
nabai
05.05.2020 kl 19:31 779

Hvor er de, og hvordan får man kontakt med dem?
fabian2
05.05.2020 kl 21:10 763

...På noe som heter Hegnar Forum.....der er mye å velge i
Redigert 05.05.2020 kl 21:10 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 02:20 746

"hvordan får man kontakt med dem?"

----------------

Bedre å søke etter informasjon uavhengig av grupperinger, hente inn informasjon bredt og gjøre seg opp sine egne meninger.
nabai
06.05.2020 kl 02:42 744

Takk skal du ha.
Slettet bruker
07.05.2020 kl 16:31 708

Hvis du leser her, så ser du kanskje hvorfor: https://finansavisen.no/forum/thread/99591/view
nabai
07.05.2020 kl 16:45 702

Jeg har gitt deg et svar, men artikkelen er ikke representativ for muslimer generelt.