Muslimer i Norge blir utsatt for hat, diskriminering, trusler...

nabai
02.05.2020 kl 15:50 1120

Muslimer i Norge blir utsatt for vold og trusler, sier statsråd Kjell Ingold Ropstad.

Når selv en statsråd står frem og sier dette, så bør man jo tenke seg litt om. Kan det hende at muslimske barn utvikler et hat mot dem som utsetter dem for dette hatet og volden? Er ikke dette en menneskelig reaksjon?
Slettet bruker
02.05.2020 kl 15:54 795

Skulle ikke forundre meg. Tror det skal mindre til, egentlig. Hva med kultur en vokser opp i?
Muslimsk brorskap er noe dritt.
Ta f.eks muslimen Obama:
Obamas døtre er kalt Malia og Natasha.
Staver du dette baklangs blir det til: AiLam AHsatan
Fjern så "ALAH" fra setningen.
Hva står du tilbake med: "I AM SATAN"
Direkte fra Muslimen Obama. Tilfeldig? Hmmmmmm.......... Tror ikke det nei.
Som sagt kultur er noe dritt du.
Redigert 02.05.2020 kl 18:23 Du må logge inn for å svare
nabai
02.05.2020 kl 15:59 790

Så lenge vi følger norske lover og oppfører oss skikkelig mot hverandre, så er kultur uvesentlig i denne diskusjonen. Hver kan leve etter sin kultur hvis vi følger hva jeg skrev. Samer har sin kultur, det er ikke alltid de lever etter norske lover, men ingen skriker opp om det.
Slettet bruker
02.05.2020 kl 16:00 787

Du får jabbe ivei om din egen fortreffelighet, men det endrer ikke noe på hva vi observerer fra din kant.
Slettet bruker
02.05.2020 kl 16:01 781

‘Så lenge vi følger norske lover‘ Det sa de under krigen også.

Hva synes en god muslim om jøder ?
nabai
02.05.2020 kl 16:03 856

Siden du redigerer når jeg svarer, må jeg igjen svare deg.
Er speideren noe dritt? Det er gutter og jenters brorskap når de vokser opp. Er det norske og svenske brorskapet noe dritt? Er det ikke hva vi igjen gjør som betyr noe?

Når det gjelder din stavemåte av Obamas barn, så kommer den fra din kultur, er din kultur noe dritt?
nabai
02.05.2020 kl 16:05 856

Mange muslimer har levd fredelig med jøder siden Abraham, men norske har ikke alltid levd fredelig med svensker og dansker.
Slettet bruker
02.05.2020 kl 16:07 851

Der har vi kvintessensen. Du kan aldri bo i en vestlig kultur.
Slettet bruker
02.05.2020 kl 16:08 852

Her har vi jabbe igjen. Føærst skal alle andre problem i verden løses før han kan ta inn over seg det han selv innleder tråden med.
Slettet bruker
02.05.2020 kl 16:10 849

Muslim på engelsk: Mouse glue.
Redigert 02.05.2020 kl 16:10 Du må logge inn for å svare
nabai
02.05.2020 kl 16:13 844

Dette må du ta opp med statsråd Kjell Ingold Ropstad, det er hans utsagn. Jeg reflekterte kun over konsekvensene når man utsettes for dette.
nabai
02.05.2020 kl 16:15 841

Du må gjerne kalle oss for hva du vil, det er ikke vi som endres, det er du.
Slettet bruker
02.05.2020 kl 16:15 839

Det blir for spett og subjektivt. Du viser ikke innsikt i egen elendighet(Les, som muslim)
nabai
02.05.2020 kl 16:19 835

Nå er det du som jabber, ikke jeg.
Slettet bruker
02.05.2020 kl 16:26 825

Hei nabai/folkens:))

Og...hehehe - hvis du mener det er så ille å leve på den trigd her i steinrøysa langt mot nord er det fritt frem å dra tilbake til ørkenstatene og kamelene - ferdig znakka...ZnageZz...

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Lurulf
02.05.2020 kl 16:29 823

1. Islam ble ikke oppfunnet før 2500 år etter Abraham, så det tviler jeg på.

2. Noe av det aller første Mohammed gjorde etter at han grunnla islam var å bevæpne seg og begynne en drapsorgie som fortsatte helt til hans død. Mange av de som ble massakrert var jøder som ikke ville la seg tvangskonvertere til satans religion.
Slettet bruker
02.05.2020 kl 16:32 818

Kul teori, men Obama er visst ikke muslim. Antagelig heller ikke satan.
nabai
02.05.2020 kl 16:36 813

Jeg tror ikke disse landene vil ta imot arbeidsskye norske menn og kvinner.
nabai
02.05.2020 kl 16:41 802

Olav den hellige begynte også en drapsorgie mot dem som ikke ville konvertere til kristendommen. Dette finner vi i all vestlig historie. Noe nytt ellers?
Redigert 02.05.2020 kl 16:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
02.05.2020 kl 16:45 802

Hei nabai/folkens:))

Og...regner med at du har dobbelt statsborgerskap slik som alle andre muslimer, nabai - at du er arbeidssky var dine egne ord...ZnageZz...

Hvorfor er det alltid vi muslimer som ikke er gode nok?
https://finansavisen.no/forum/thread/98446/view

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
02.05.2020 kl 16:46 801

La oss snakke om Arbeidsskye kvinner.

Hva jobber en typisk muslimsk kvinne med? En god, kvinnelig muslim?
nabai
02.05.2020 kl 16:51 793

Å anta at alle muslimer har dobbelt statsborgerskap er i beste fall uvitenhet. Vi som er født i Norge av foreldre som er født i Norge, får ikke stasborgerskap i andre land enn der vi er født, akkurat som deg og de fleste andre norske. Nå er det faktisk endel etnisk norske som også innehar dobbelt statsborgerskap, hva er galt med det?
nabai
02.05.2020 kl 16:56 784

Hun kan være husmor, hun kan være justisminister, lege, rakettforsker, ja faktisk det samme som en kristen kvinne. I min familie er kvinnene høyt utdannet, (etter eget valg) og innehar toppjobber i samfunnet. Vi har en hjernekirurg, en hjertelege og en fysiker i familien for å nevne noen. Hva jobber du og din familie med da?
Slettet bruker
02.05.2020 kl 17:05 781

Vi kan selge kebaber, tepper, vaske biler eller bare dagdrive. Slik som muhammedanere.
nabai
02.05.2020 kl 17:22 769

Så dere naver med andre ord.
Slettet bruker
02.05.2020 kl 17:26 767

Det finnes mange såkalte nordmenn som naver ja.

Men de er selvsagt ikke norske selvom de tror det selv altså.
Sotah
02.05.2020 kl 17:31 762

Erna Solberg minus s, o, l, g, blir Erna ber. Aha, en muslim til.
nabai
02.05.2020 kl 17:36 755

Les deg litt opp på statistikk om sosialklienter i Norge de siste 75 år så tenker jeg dette tema blir liggende. Se samtidig på alle milliardene etnisk norske politikere sender til diktaturer som, Kina, Cuba osv. Vi sender massevis av milliarder til andre land i EU også uten å være medlem.

Men tilbake til hverdagen. Så din familie er sosialklienter regner jeg med siden du tier, og dermed samtykker. Hvor mange generasjoner med latsabber finnes det i din familie?
Slettet bruker
02.05.2020 kl 17:47 750

Hei nabai/folkens:))

Og...hehehe - har du Iransk far blir du automatisk Iransk statsborger selv om du er født utenfor Iran, nabai (flere andre muslimske land praktiserer samme praksis) - ingen stor vits å diskutere med en som har lov å benytte taqiyya mot vantro forresten - ZnageZz...

Lovgivning i korte trekk
Den iranske sivilloven, bok 2, §§ 976-991 omhandler iransk nasjonalitet (statsborgerloven).
Loven er basert både på prinsippet om jus sanguinis1
og jus soli.
2 Hvem som etter loven er
eller kan anses for å være iransk statsborger er regulert av §§ 976-979 (Civil Code 1985):
• Alle som bor i Iran, med unntak av de med et annet statsborgerskap som ikke er
bestridt av iransk myndighet
• Personer født i og utenfor Iran, hvis far er iransk
• Personer født i Iran av ukjent opphav
• Personer født i Iran av utenlandske foreldre, men hvor en av foreldrene ble født i Iran
• Personer født i Iran med utenlandsk far, og som har bodd minst ett år i Iran
umiddelbart etter fylte atten år
• Utenlandsk kvinne som gifter seg med iransk mann
• Utlending som har fått innvilget iransk statsborgerskap
Personer som faller utenom disse kategoriene, har mulighet til å bli iransk borger etter
beslutning tatt på regjeringsnivå og basert på et strengt skjønn. Lovens §§ 979, 980 og 983 gir
veiledning, og lister opp kravene for å kunne søke statsborgerskap etter disse bestemmelsene.
https://landinfo.no/wp-content/uploads/2018/04/Landinfo-respons-Iran-Statsborgerskap.pdf

-TaKK-

Lykke til

Hilzen
Tille Lulla
Slettet bruker
02.05.2020 kl 17:55 745

Denne tråden er laget av en sint muslim gett. All kritikk av religiøse og religion er sunt og bør ønskes velkommen. Unntatt kristne, vi er kritisert nok og har rettet oss etter den fornuftige delen av kritikken. Religionen har til og med blitt reformert.
Slettet bruker
02.05.2020 kl 18:18 735

Og den sinte muslimen burde reise hjem. Det er ikke plass for slike som han i Norge. Han vil dessuten får det myyyye bedre med seg selv og sin familie. I Norge har vi ikke noe å skamme oss over i denne henseende.
Redigert 02.05.2020 kl 18:22 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
02.05.2020 kl 18:26 730

Obama muslim påstår du. Synes du at den løgnen bør graves frem igjen eller er du bare uvitende. Denne løgnen ble brukt mot han av politiske motstandere i mange år.

« President Barack Obama has declared himself a Christian. He has worshipped in Christian churches, prayed with Christian ministers, and recounted how he knelt beneath a cross and felt God's spirit.»

https://www.politifact.com/article/2010/aug/26/why-do-so-many-people-think-obama-muslim/
Slettet bruker
02.05.2020 kl 18:29 724

« I min familie er kvinnene høyt utdannet, (etter eget valg) og innehar toppjobber i samfunnet. Vi har en hjernekirurg, en hjertelege og en fysiker i familien for å nevne noen»

Og du er kjønnsforsker?
nabai
02.05.2020 kl 19:19 693

Du titulerer deg som tarmgass, og snakker om at jeg skulle være en sint muslim :) :)
Er det noe i det jeg har skrevet som skulle tilsi at jeg er imot kritikk av religionutøverne? Nå er det dem som skjemmer ut religionen når de bryter landets lover, ikke selve religionen, men dette lå vel litt høyt for deg?
nabai
02.05.2020 kl 19:21 691

Det triste er at det er du som er sint, du er hjemme og det hjelper visst ikke på humøret ditt.
Slettet bruker
02.05.2020 kl 21:40 662

Nei, det gjør jeg ikke. Det er ikke jeg eller noen andre som lager disse kallenavnene.

Disse «barnslige» kallenavnene er et resultat av den stygge rapporteringen og slettingen på dette forumet; hver gang en bruker slettes så opprettes det en ny bruker automatisk. Disse brukerne blir tildelt navn av luguber kvalitet. Navn og passord sendes automatisk til gamle medlemmer av Bare Prat.
Lurulf
03.05.2020 kl 12:29 615

Ja, det er en del vesentlig nytt siden den gang. Arven etter Olav den Hellige kan du se i dag. Vi endte opp med å bli siviliserte, produktive, opplyste og med en overlegen kulturarv.

Muslimske land ligger i ruiner, folk dumpet i massegraver, kriger med seg selv og alle andre, tortur og drap, osv. Arven etter Muhammad lever i beste velgående der.

Her har du et lite eksempel på hva jeg snakker om. https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-utloste-ny-voldsspiral/72415513
Redigert 03.05.2020 kl 12:33 Du må logge inn for å svare
nabai
03.05.2020 kl 15:00 585

Det er patetisk å lese hvor uvitende du er. Ikke kjenner du norsk historie, og ikke kjenner du årsakene til kriger.
Etter et kort dypdykk, og da mener jeg kort, så skal vi se på det siviliserte Norge:

Moderne rettsmedisin har sine røtter i rettsforfølgelsen av det store antall kvinner mistenkt for barnemord på 17- og 1800-tallet. Utallige kvinner ble dømt, de fleste var unge og ugifte, og fra de fattigste lag av befolkningen. Historien kjenner vi fra hele Europa.

Barnemordsakene i Norge hører særlig 1700- og 1800-tallet til, skjønt vi finner mange spor av dem i rettsprotokollene både før og etter disse århundrene. På 1600-tallet kom det flere lover og forordninger som var spesielt rettet mot forbrytelser av denne art, og som munnet ut i egne lovparagrafer i Christian Vs Norske Lov av 1687. Der het det at: «Lettferdige kvinnfolk som ombringer sine fostre skal miste sin hals, og deres hoder settes på en stake.» Slik skulle kvinnene straffes også etter døden.

Kjetil drepte Bjørn, som drepte Aslak
Sysle­mannen i Skien blitt oppsøkt av Kjetil, som søkte om grid (nåde eller vern) etter å ha drept Bjørn. Bakgrunnen var at Bjørns farbror Steinulv hadde kranglet med Kjetils far Aslak om en åkergrense.
Aslak ville legge saken fram for de eldste på stedet, men en slektning av Steinulv hadde da beskyldt Aslak for å stjele jorden. Aslak svarte: «[…] jeg vet slikt om foreldrene dine at du ikke vil kunne se folk i øynene dersom jeg sa det». Da tok Bjørn opp et vedstykke og slo Aslak i tinningen så han ble dødelig såret.
Deretter fulgte Bjørn etter den døendes følge og egget dem til å slåss dersom de var «sønner til en ærbar kvinne og ikke horesønner». Men Aslaks slektninger foretok seg ingenting før de senere på året troppet mannsterke opp hos Bjørn, som hadde forskanset seg hos sin svoger, og slo ham i hjel.

Slike historier finner man frem til idag, så jeg ville kommet meg ned fra din høye hest snarest før du dummer deg enda mer ut.
Slettet bruker
03.05.2020 kl 15:25 581

Det er bra at folk har fordommer mot muslimer i Norge. Til pass for de, som har jævlig med fordommer mot etniske nordmenn, kristne og jøder.