Stemte JA men til hva :-)

Fred55
NAS 03.05.2020 kl 12:21 723

Det er det store spørsmålet som både jeg og mange med meg lurer på. Vi som aksjonerer har tatt ett lodd, hva som skjer er usikkert. Er forberedt på 0 men håper på noe mer en det. I etterpå klokskap kunne/skulle en solgt alt tidligere ikke bare noe.
Samtidig har jeg troen på NAS. Ikke på at det jeg eier skal gi gevinst på lang lang tid, men satser på å få tilbud om kjøp i en emisjon så for vi se hvordan det går og til hva kurs ?
Noe påstår 10 øre noen tipper 1 Kr og det samme sier de om konventeringskursen. Pr i dag er det ingen som har fasit. Vi vet ikke om leasingselskaper sier ja eller nei. Vi kjenner ikke nok status rundt NAS07 som ikke ga flertall osv osv.
Med andre ord fremdeles mye usikkert dagen før EGF. Og i morgen så kan en jo faktisk oppleve at forslaget blir stemt ned av oss små aksjonerer. Dette i ett febrilsk forsøk på at Staten skal inn.
Er selv enig at Norge bør gi bedre pakke og mulig også inn på eiersiden, men tror først at den beste løsningen er ja nok fra obligasjon eier og leasing selskaper så ja fra aksjonerene, vil så anta at det i løpet av mai vil komme bedre anderledes pakker og ser ikke bort i fra andre garantier en det som er gitt pr i dag. Fullt mulig at det blir en emisjon som er større en den som er planlagt. Har gitt styre full makt til ytterlige emisjon når en stemmer.

Kan ikke fatte og begripe at Norske folkevalgte skal like behandle SAS med NAS. SAS eies av sine aksjonerer, men også 14 % av Sverige og 14 % av Danmark. Norge gir samtidig halvparten i krisepakke til SAS 1,5 milliarder og NAS samlet 3 milliarder. SAS har fått 1,5 milliarder fra Sverige og fra Danmark. Kursmessig har således SAS fått krisepakker på nesten dobbelt så mye som NAS fra de 3 nordiske landene.
Skal våre folkevalgte på toppen av dette "gi vekk" vår infra struktur og rute nettverk til SAS. Vil jo det bli tidenes monopol gitt med åpne øyne til SAS. Og en gavepakke uten sidestykke. Om det er mulig? Vel er trolig det, men håper det ikke.
Politikere kommer og går og er Hareide som nå sitter på minister posten som er den avgjørende. Han har jo allerede rimelig mye bagasje før han karret seg til posten. Spørsmålet er nå hvordan vil han løse dette ?

Har som sagt stemt ja og selvsagt spent fremover
Redigert 19.01.2021 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.05.2020 kl 12:32 670

Les innkallingen til GF, kommer tydelig frem hva det skal stemmes over.

Ække så vanskelig, gikk greit for obligasjonseierne å forså teksten.

Golden opportunity for dagens aksjonærer å få beholde 5 % av NAS, til tross for at EK er tapt.

En slik mulighet får de aldri igjen 🤑.
Zaih
03.05.2020 kl 13:44 573

Med økt egenkapital og redusert gjeld så øker og aksjeverdien så 5% kan være både bra og dårlig fremover
Uansett bedre enn konkurs da det er 0