NAS - HVA SKIPSSJEFEN HADDE GJORT - SENDT DET I SKIFTERETTEN
Hadde jeg vert så dum, at jeg hadde la oss si satt 1 mill i NAS på en eller annen kurs, la oss si 300 kr.
Da hadde selveste SS hatt 3.333 stk aksjer i NAS.
I dag ville disse vert verdt: 3.333 x 5,12 NOK = 17.066,- kr.
---------------------------------------------------------------------------------
17.066 kr fra 1 mill kr, ville bety at jeg hadde gitt fullstendig faen om resten gikk i dragsuget.
Når man nå hører at resterende 3.333 aksjer, verdt 17.066,- etter restrukturering bare vil være vert 5% etterpå, så utgjør dette altså:
17.066,- minus 95% = 853,33,- igjen av min innvestering på 1 mill kr.
Jeg hadde på pur faen, pga ledelsens og K&K sin innkompetanse heller sendt NAS i skifteretten, enn å berge siste hundrelappene mine. Det ville gitt meg en sann glede, å se livsverket til K&K ende opp som gribbemat, sammen med Nestor Sisseners lån.
Hilsen SS som er sinnsykt glad jeg tok gevinst på 240.000 kr fra 1625 til 0900 en januardag for snart 1,5 år siden........., og aldri så meg tilbake......!
-
«
- 1
- 2 »
så man mafiastaten kjøpe fly på billigsalg for å ivareta inneriksrutene ved å opprette "Neu Norwegen" oxo selge aksjene om en liten stund
bondholders sitter i revesaksa og har intet noe valg. vi for se hva leasingselskapene velger å gjøre.
En konkurs vil kaste virksomheten inn i en potensielt langvarig og uoversiktlig prosess.
de som vil fly utenlands får kjøpe det til prisen som kreves. det er stor overkapasitet og norge er et attraktivt marked for flyselskapene
vet dog ikke om ola dunk og kari treg er så gira på utenlandsreise nå som corona har blitt en jallavaluta? :-)
Det heter heller : så slipper man å bli offer for gribbene fra utenfor Norden, som vil kuppe nordisk flymarked
Det er egentlig meningsløst å snakke om forpliktelser for et insolvent selskap.
Det er fullt lovlig og moralsk forsvarlig å kjøpe billige fly og supplere dette med billige leasingkontrakter.
10 - 15 mrd. i EK. Staten tar 5 av disse. Resten kommer fortere på plass enn noen
drømmer om. Og Norge har masse flinke luftfartsfolk.
Vil kunne bli litt av et selskap. Fuel for 5 år på lager.
Gjeldsberget er for stort. Når krybben er tom bites hestene.
Ingen vil fylle på penger i et sort hull.
kreditorene skal vel selge aksjene på markedet asap og håpe på at kursen ikke har krakket før den tid hehe
de vet at flere emisjoner kommer og hvem vil kaste mere pæng i det sorte hullet?!
for min del så er det bedre at naserne slår selskapet konk imorra
Men, jeg tror NAS kommer tilbake, men å kjøpe før konverteringskursen, samt emisjonskurs er klar er galematias, og husk dette, de aller fleste selskapet ramler ned til, og mange under emisjonskurs, men på noe sikt når alt er kjent så er det slett ikke sikkert at det er dumt å ta et bett med 4-5 års horisont. De tøffeste i klassen kan helt sikkert gjøre mange fine klipp i tiden fremover, de ballene har ikke jeg
-
«
- 1
- 2 »