Pompeo: Betydelig belegg for at viruset kom fra laboratoritet

Slettet bruker
03.05.2020 kl 19:25 1041

Pompeo: – Betydelig belegg for at viruset kom fra Wuhan-laboratoritet

Det finnes et betydelig belegg for at koronaviruset kom fra Wuhan-laboratoriet, sier USAs utenriksminister Mike Pompeo i et intervju med ABC News. Pompeo brukte også ordet «enormt» om grunnlagsmaterialet som peker i den retning. Utenriksministeren ville ikke svare klart på om han trodde viruset var menneskeskapt.

https://www.document.no/2020/05/03/pompeo-betydelig-belegg-for-at-viruset-kom-fra-wuhan-laboratoritet/
Slettet bruker
03.05.2020 kl 19:46 1032

Akkurat det der, er f@n ikke bra altså.
Nå skal ansvaret plasseres.
Håper vi slipper med økonomiske sanksjoner, og at det ikke går mot full krig.
Slettet bruker
03.05.2020 kl 20:14 1026

"Håper vi slipper med økonomiske sanksjoner, og at det ikke går mot full krig."

La det ikke være tvil om at Trump vil ta landet til randen av atomkrig mot Kina for å prøve å dekke over egen uduglighet i et forsøk på å vinne neste valg.
I Januar og Februar skrøt han Kina opp i skyene over deres respons til viruset men så snart kritikken satte inn for fullt for hans egen elendige respons måtte han finne syndebukker.
Redigert 03.05.2020 kl 20:18 Du må logge inn for å svare
nabai
03.05.2020 kl 20:22 1014

Jeg trodde det var fru Clinton som var krigshisseren i USA?
siko1
03.05.2020 kl 21:04 994

" Utenriksministeren ville ikke svare klart på om han trodde viruset var menneskeskapt."

-----

Hva mener han med det mon tro?

Koronavirus så man allerede i 2003 eller 04, da under benevnelsen SARS, siden oppdaget de (kineserne mener jeg også det var,) MERS, også et koronavirus.

Slik at koronavirus, som i hvert fall har flaggermus som kilde, med videre bærere som skjelldyr, overhode ikke er noen menneskeskapt greie. Like lite som ebola m.fl.

For å finne medisin mot, og/eller vaksine mot det viruset vi nå sliter med, så må virusets egenskaper, deriblant gen, avdekkes. Dette var kineserne de første til å klare, som har gjort at medisin og vaksineforskning på det kinesiske grunnlaget kunne startes tidlig, og som nå er i gang over omtrent hele verden. Det amerikanerne må mene, er at noe gikk galt i deres arbeid med avdekkingen av dette nye viruset. Å hevde at dette er spredd med vilje er hentet ut ifra den mest elleville konspirasjonteori, trolig til dags dato. Hva i huleste skulle det være godt for? Det er vel bare Donald Trump med hjelpere som er i stand til å insinuere slikt.

Som sagt, slik verden oppfatter det så kom viruset på vidvanke ved markeder for nevnte dyr. En lege skjønte dette etter at noen ble syke, varslet, og ble arrestert da myndighetene også skjønte at noe var ukontrollert og på ville veier.
Vi har ikke hørt at det var en forsker som var arrestert etter at noe laboratoriearbeid gikk skeis. Noe som ikke kan utelukkes For det er en teoretisk mulighet at noe har gått galt om kineserne har forsket på koronavirusene SARS og MERS. Eller at noe kan ha gått galt i laboratoriet deres ved avdekking av det nye viruset vi nå sliter med.

Jeg aner ikke om Pompeo mener kineserne har manipulert noen eksisterende koronavirus som f.eks.overnevnte til covid-19. Og spre dette. Det er vel heller lite trolig. Det er i så fall godt gjort. Og hva skulle hensikten med det være? Å ødelegge seg selv?

De får sjekke noen flaggermus..
Slettet bruker
03.05.2020 kl 21:05 991

Ja det trodde du vel. Var få kriger når hennes ektemann var president bortsett fra en inngripen i Jugoslavia, noe som må være blant de mer fornuftige ting som har skjedd da det fikk satt en stopper for en blodig borgerkrig.
Slettet bruker
03.05.2020 kl 21:07 987

MERS

Middle East Resipiratority Syndrome. Oppdaget i Midt østen.
Corona virus ble oppdaget første gang på 60 tallet.
siko1
03.05.2020 kl 21:15 982

Sikkert rett, jabbe. Disse virusene har vært der trolig siden "tidenes morgen".
Og ikke bare i Kina, men svært mange steder. Ikke mins i Afrika.

Media har skrevet mest om 2003 utgaven i Kina.
Derfor...
Redigert 03.05.2020 kl 21:18 Du må logge inn for å svare
siko1
03.05.2020 kl 21:30 975

Jabbe. Mers ble så vidt det står oppdaget, eller ble kjent som det står, i 2012 og ikke på sekstitallet.
(Ble litt nysgjerrig)
Men det har ingen betydning for all del...
Kilde SNL
Redigert 03.05.2020 kl 21:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.05.2020 kl 21:31 972

Det er korrekt. Andre typer ble oppdaget på 60 tallet.
Slettet bruker
03.05.2020 kl 21:36 966

« Hva mener han med det mon tro? »

Viruset er ikke skapt i laboratoriet, det er modifisert for å bli mest mulig smittsomt for mennesker. Dette gjør de ved bruk av ildere og spissmus som reagerer veldig likt mennesker på SARS virus. Videre er det brukt organer som hjerter, levere, hjerner, osv. noe som kan forklare hvorfor leger har uttalt at de aldri har sett noe lignende, og hvorfor smittede kan dø av organsvikt, eller eventuelt kan ende opp med varige skader på indre organer.

Hensikten var forskning på Corona virus.

Det er vel ingen som påstår at det ble utviklet som et biovåpen, eller at det ble sluppet ut i befolkningen med vilje. Det ble sendt flere varsler i forkant om dårlige rutiner ved laboratoriet og dermed fare for at uhell kunne skje.

Edit: virus hopper normalt sett ikke så raskt og enkelt fra en art til en annen, og hvis dere tenker tilbake så ble det skrevet en del i norske medier om disse proteinpiggene som var så utrolig godt tilpasset menneskelige lungeceller. Tenk også over hvor få kjæledyr som har blitt smittet. De få tilfellene som det er skrevet om hvor katter og hunder har blitt smittet har dyret i noen av de omtalte sakene vært innelåst sammen med en syk eier over lang tid, og har nok fått i seg enorme mengder virus før det ble smittet.

Edit ll: Når et virus blir modifisert på denne måten så kan man ikke bevise at det er menneskeskapt, for det er det jo heller ikke, men man kan teste om viruset har vært brukt på ildere og spissmus ved å teste hvor effektivt det smitter disse dyrene. Dette er allerede testet og viruset var aller mest smittsomt på spissmus av alle de forskjellige dyreartene de testet det på. Viruset var faktisk så smittsomt at det ble luftbårent relativt raskt.
Redigert 03.05.2020 kl 21:53 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
03.05.2020 kl 21:53 957

Selv om Pompeo bekrefter at etterforskningen viser at viruset er lekket fra laboratoriet, så er nok dette allerede ført opp på listen over "Trump-løgner".

Om viruset er menneskeskapt er fremdeles under etterforskning. Vi vil snart få svarene og Trump og Pompeo vet det kanskje allerede...
Slettet bruker
03.05.2020 kl 22:00 949

Hvis du leser den siste editen min så vil det ikke kunne bevises at viruset er menneskeskapt. Det er allerede konstatert av forskere at det ikke er menneskeskapt, men at det har vært modifisert ved bruk av spissmus er derimot veldig sannsynlig.

Det er relativt friske saker disse forskerne driver med, det er nesten til å bli uvel av hvis man begynner å grave i dette...
Redigert 03.05.2020 kl 22:02 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2020 kl 10:25 914

Rimelig forvirrende fra Pompeo. Først sier han at han ikke tviler på eksperter som sier viruset er man-made og i neste svar sier han at han ikke tviler på etteretningens konsensus at det ikke var man-made.

https://mobile.twitter.com/QuickTake/status/1257039659764416513
cinet
04.05.2020 kl 10:51 905

Les Etterretningsrapporten, og hør hva DT og Pompeo m.fl. egentlig sier. Tygg også på hva Nato-Jens prøvde å fortelle. ! De fem landene «tror» ikke, de VET! Wuhan viruset kom fra P4-labben i utkanten av Wuhan. . Labben ble bygget opp i tett samarbeid med Frankrike ( Hjelpeløse Macron forblir taus/hjernedød). Alle involverte kinesiske forskere er forsvunnet. Spesielt Australia har stått opp og reagert. Da blir man i kjent marxist leninistisk stil , forsøkt truet til taushet . Det klarte Xi med WHO, men Klarer det neppe mot de 5. Btw siste nytt er at sjefs flaggermusforskeren i Wuhan har klart å levere en mengde avslørende materiale til den amerikanske ambassaden i Paris. Hun er nå i stor fare , men fremdeles i livet. Denne Paris lekkasjen er trolig en form for forsikring mot at hun også forsvinner. Så får vi c hva den hjelpeløse Macron mener om saken ;)
Zorin
04.05.2020 kl 11:34 894

Vel, da er han ikke på linje med amerikansk etterretning som hevder det motsatte!

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/e8gG1M/usas-etterretning-coronaviruset-er-ikke-menneskeskapt
siko1
04.05.2020 kl 12:52 882

Man kan ikke skape noe som allerede er skapt, og har vært det i uminnelige tider.
Jabbe har rett der han nevner Pompeo som til de grader motsier seg selv - først er han enig med etteretningen som sier covid - 19 ikke er menneskeskapt - for så innynde seg hos Donald, og antyde/insinuere det motsatte.
Det er ikke første gang det utgår farse fra Det Hvite Hus.

Det er godt mulig det har skjedd uhell under kinesernes forskning på nåværende virus - som nevnt tidligere, de var tidlig ute med å avdekke viruset, til nytte for dagens forskning om dette.
Kineserne har tidligere og antatt fram til i dag forsket på bl.annet SARS viruset, så vidt meg bekjent er det fremdeles ikke funnet vaksine til dette. Det kan teoretisk sett ikke utelukkes lab-uhell heller her. Dyr, inklusive mus, brukes i forskning for å finne gener, egenskaper for å finne medisiner/vaksiner. Klarer de det vil det være særdeles god butikk for A/S Kina. Å hevde de gjør denne forskningen for å ha som mål å finne noe mest mulig smittsomt bør man etter min mening forbigå i stillhet. Likeså at kineserne har skapt et koronavirus med pigger utelukkende for festemulighet i (fiendens?)lunger.

Man får bestemme selv om man velger Donald og Pompeo som sannhetsgehalt for fakta i saken.
Eller amerikansk etteretning - samt fagfolk som leverandør.
Slettet bruker
04.05.2020 kl 12:58 880

Pompeo pleide som CIA-sjef å både «juge, svindle og stjele!» CIA har egne treningskurs i dette, sa Pompeo. Så her kommer nok den riktige sannheten frem...
https://steigan.no/2020/01/mike-pompeo-lyver-igjen-slik-han-gjorde-som-cia-sjef/
atnorhe
04.05.2020 kl 14:52 865

Det har han skrytt av,men amerikanere flest har neppe fått det med seg, og om de har det,vil ikke de fleste Trump-tilhengerne klare å sette det inn i en sammenheng.

Pompeo sier det som må sies for å beholde sin makt-posisjon. Om det betyr å motsi seg selv,er det ikke noe heft. Han er en totalt skruppelløs makt-person.
cinet
05.05.2020 kl 00:16 836

Wuhan Kina viruset kommer fra P4 labben. Samarbeidsprosjekt med hjelpeløse/« hjernedøde» Macron
cinet
05.05.2020 kl 00:23 832

Les etterretningsrapporten ! Drypp...

«It can also be revealed the Australian government trained and funded a team of Chinese scientists who belong to a laboratory which went on to genetically modify deadly coronaviruses that could be transmitted from bats to humans and had no cure, and is now the subject of a probe into the origins of COVID-19.«
Slettet bruker
05.05.2020 kl 00:38 827

Du skjønner ikke forskjellen på å skape et virus, og å modifisere et eksisterende virus du heller?

Hvorfor det benyttes ildere og spissmus bør du lese deg opp på.

Og hvorfor skriver du at det er modifisert for å feste seg i fiendens lunger? Viruset er ikke modifisert for å lage et biovåpen, det er modifisert for å se hvor smittsomt og farlig det kan bli for mennesker. Du skjønner vel risikoen det innebærer å bruke et så smittsomt virus mot fienden, hvis du tenker deg om? Det er altså ikke særlig godt egnet som et biovåpen...

Jeg skjønner ikke at det er mulig å misforstå så til de grader det jeg skriver...
Slettet bruker
05.05.2020 kl 12:09 810

Han blir da trodd i USA som Norge. Wuhan-laboratoriet er forøvrig amerikanske eid, så her kan han talt sant som første gang.
Redigert 05.05.2020 kl 12:11 Du må logge inn for å svare
siko1
05.05.2020 kl 14:11 797

Jeg trenger ikke lese meg opp på at det brukes mus i forskning, 777. Nå tuller du. Det har vært brukt i forskningsøyemed så lenge forskning har pågått.
Og for å si det sånn, jeg for min del er ikke kjent med at man har skapt et virus med pigger i noe lab. Det ble nok medbrakt inn i det.
Skulle de bevisst kunne skape et virus med så spesifikke egenskaper som nåværende koronavirus må man anta at forskerne ville være verd en billett til Stockholm.

-----

Det som er greia er hvilke koronakilder de har brukt i forskningen: SARS viruset eller det nye viruset som vi nå sliter med. Er det det siste så har de vært avgårde og samlet inn materiale. Det må de uansett gjøre, for all del.

Aftenposten har i dag en leder som sier at diskusjonen hvor viruset stammer fra, enten det er fra våtmarker eller laboratorier er uinteressant. Fordi greia er at kinesiske myndigheter ikke er til å stole på.
Jeg for min del har aldri lest at kineserne har innrømmet at det hele startet ved markedene. De har heller ikke innrømmet at det har skjedd en spredning ved et laboratoriet i Wuhan.
Noe steds kommer det fra. De har fortiet og løyet hele veien. De opplyste til WHO 23 jan. at kun 18 var døde, 630 var smittet, og at det ikke smittet mellom mennesker. Samtidig som de stengte ned hele Wuhan.
De løy, de visste om spredningsfaren.

Lærdommen er at man ikke kan stole på kinesiske myndigheter.
Inngangen
05.05.2020 kl 16:04 783

Uppståndelse i Moderaterna när politiker uttryckte misstanke om att coronaviruset kunde vara ett biologiskt vapen
https://www.nyatider.nu/uppstandelse-i-moderaterna-nar-politiker-uttryckte-misstanke-om-att-coronaviruset-kunde-vara-ett-biologiskt-vapen/
cinet
05.05.2020 kl 16:32 777

Wuhan /Kina viruset ble sluppet løs fra P4 labben, som er et samarbeidsprosjekt mellom kommunistene og hjelpeløse Macron. Australia har mest/best info, men ble truet til taushet. Det samme ble flere ansatte , som har "forsvunnet". Les etterretningsrapporten. Kina prøver desperat å imøtegå sannheten, i kjent stil. Ingen har hevdet at det er et bilogisk våpen, det er bare en påstand framsatt fra Kina selv, for å diskreditere alle fakta som peker mot kommunist diktaturet.
Slettet bruker
05.05.2020 kl 16:42 772

#FreeZeroHedge
#JesuisTylerDurden
Slettet bruker
05.05.2020 kl 16:47 770

"Wuhan /Kina viruset ble sluppet løs fra P4 labben, som er et samarbeidsprosjekt mellom kommunistene og hjelpeløse Macron. "

Hvor kommer Macron inn i bildet? Laben ble bygget før han ble president.
Inngangen
05.05.2020 kl 17:36 758

Nå er det kanskje passende å dra frem igjen fra bak i skallen - boka av Dean Koontz som omtalte Wuhan-400 viruset i 1989, men først utgitt under pseudonymet Leigh Nichols i 1981 med Gorki-400 som navnet på viruset (etter russisk by).

Sylvia Browne skrev i 2008 følgende:
Around 2020, a severe pneumonia-like illness will spread throughout the globe, attacking the lungs and the bronchial tubes and resisting all known treatments," Browne wrote in the book End of Days.

Alle 3 bøker er omtalt her:
https://www.bibliotecapleyades.net/sociopolitica2/sociopol_asia80.htm

Så kan noen prøve å inbille meg at dette er helt tilfeldig fantasi...
Redigert 05.05.2020 kl 17:37 Du må logge inn for å svare
cinet
05.05.2020 kl 19:47 745

Labben P4 er et samarbeidsprosjekt mellom kommunisdiktaturet... og Frankrike. Ble riktig nok bygget/etablert før den hjemlpeløse/"hjernedøde" overtok, men... WAKE UP ! Se forøvrig info ang den amerikanske villfarne forskeren som er pågrepet av FBI, med tette bånd til .... "On January 28, the FBI arrested and charged Harvard University professor Dr Charles Lieber for allegedly lying about his involvement in China's Thousand Talents Plan and his affiliation with the Wuhan University of Technology, as well as his acquisition of millions of dollars from the Chinese government for foreign research. "
Redigert 05.05.2020 kl 19:49 Du må logge inn for å svare
cinet
05.05.2020 kl 20:33 733

POMP; "The Chinese Communist Party continues to block access to the Western world, the world's best scientists, refusing to cooperate with world health experts, to figure out exactly what happened. This unacceptable during an ongoing threat, an ongoing pandemic." og TV2/VG våger ikke skrive om dette...Jabba wake up
cinet
05.05.2020 kl 20:34 732

POMP; "China has a history of infecting the world and they have a history of running substandard laboratories. These are not the first times that we’ve had a world exposed to viruses as a result of failures in a Chinese lab."

wake up !
Slettet bruker
06.05.2020 kl 09:21 677

"These are not the first times that we’ve had a world exposed to viruses as a result of failures in a Chinese lab."

Dette var jeg ikke klar over. Hvilke virus er det Pompeo sikter til?
Slettet bruker
06.05.2020 kl 09:41 669

« Jeg trenger ikke lese meg opp»

« jeg for min del er ikke kjent med»

Det er tydelig at du hverken har lest deg opp, eller er kjent med, hvorfor akkurat spissmus og ildere benyttes i forskning på Corona virus, eller hva det har med proteinpiggene på viruset å gjøre. Spørsmålet er da hvorfor du sitter å diskuterer ting du ikke vet noe om?
Redigert 06.05.2020 kl 09:42 Du må logge inn for å svare
Inngangen
06.05.2020 kl 10:08 658

"It is not a coincidence that Wuhan, China turned on its first 5G communication network just two weeks before the first known person became ill there with a disease that has since shut down the world. It is not a coincidence that the Diamond Princess cruise ship set sail with 5G satellite communication antennas on board, immediately before the same disease sickened hundreds of its passengers."

"Those who are telling us to stay home, wear masks and practice social distancing have a myopic, extremely limited, and wrong understanding of viruses, their function in the world, and how they circulate. The COVID-19 virus is already circulating on the wind, everywhere in the world. Masks, disinfectants, social distancing, and staying home accomplish nothing. Asmore than one doctor has observed, it is rational to quarantine the sick, but irrational to quarantine the healthy."

THE EVIDENCE MOUNTS, Arthur Firstenberg
https://www.cellphonetaskforce.org/wp-content/uploads/2020/05/The-Evidence-Mounts.pdf

PS! PDF-brevet har et avsnitt kalt "SOCIAL DISTANCING FOR BIRDS?" og omtaler "blue tits" som jeg antar betyr meis eller spurv. For å lære tok jeg et søk på dette i DuckDuckGo. Jeg kan bekrefte at søkeresultatene ikke var filtrert...
cinet
06.05.2020 kl 19:09 635

Jabba.. ikke lat som du ikke kjenner til denne fornektelsen fra dine venner I kommunistpartiet . Les etterretningsrapporten !
siko1
06.05.2020 kl 19:31 628

Jeg gir meg - skjønte ikke at jeg hadde med en ilderspesialist å gjøre...

Apropos det med pigger, du er ikke spes. på piggsvin også?