Reddes NAS nå hvordan ser det ut fremover da?

Kruttgubben
NAS 04.05.2020 kl 08:37 3403

Selskapet drar med seg mye gjeld og markedet blir nok ikke som det var før om eit år eller to, om det i det hele tatt kommer tilbake.....
Så da er spørsmålet er en redning nå bare kunstig åndedrett eller vil selskapet klare å reise seg igjen?
Om selskapet gikk over ende kunne en starte opp på nytt uten å dra med seg en enorm gjeld, og fly og piloter ville vert på billigsalg nå.
Ikke lett å si hva som skulle vert gjort her nei!
Redigert 20.01.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
gepard1
04.05.2020 kl 08:41 3359

Vel, de kommer til og underskudd i lang tid. Antakeligvis frem til de gaar konkurs igjen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
Triggly
04.05.2020 kl 08:42 3322

Vil tro norwegian kommer til å trenge mer penger allerede til høsten.
Redigert 20.01.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
Kruttgubben
04.05.2020 kl 08:49 3192

Blir spennende å følge med på NAS utover dagen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
Treidar
04.05.2020 kl 08:51 3144

Europa kommer til å miste 10-20% av sine flyselskap i løpet av 2020, kanskje flere, kanskje blir Norwegian en av dem. Bull hvis de overlever, da er det bedre plass i markedet og antagelig bedre marginer. Og forhåpentligvis kommer noen store aktører inn på eiersiden slik at vi aldri hører mer fra disse "folkeaksjonærene". Finnes det en mer nedsnødd gjeng med grinunger?
Redigert 20.01.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
ksandal
04.05.2020 kl 09:06 2962

Ser ut som de ungår konkurs, men aksjekurs blir nok ned mot 1kr eller lavere. Den har jo egentlig ingen verdi nå. de har fortsatt 50 ganger mer gjeld enn de kan betjene og taper fortsatt nær en milliard i mnd. så med tatens 3 milliarder i hjelp. holder de liv i dette i noen få mnd. MÅLET med alt dette, var jo nå å kutte så de kan klare og KUN tape 500 millioner i mnd og holde livi selskap til de kan starte opp igjen. de har et mål om og kunne gå med overskudd i 2022 om 2 år. Men skylder da fortsatt over 50 milliarder.
Redigert 20.01.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
Kantarell
04.05.2020 kl 09:12 2874

Hva med 10 milliarder ved å konvertere aksjer? Boeing avtale? Krisepakke 2?
Redigert 20.01.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
suspekt
04.05.2020 kl 09:14 2832

Ikke riktig det du skriver ksandal, nå er mye av gjelden omgjort til aksjer, gjelden er sterkt redusert.
Redigert 20.01.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
ksandal
04.05.2020 kl 09:16 2786

joda når alt kommer på pass , er jo gjeld halvert. og dere som eier aksjer her nå, får da ca 5% av det du idag eier. så din investering er redusert med 95%. og de taper fortsatt 1 milliard i mnd pr idag. de må avbestille 250 fly i bestilling, selge halvparten av de 116 fly de har leaset idag. det er ikke over enda. de har uendelig mange problemer forran seg.
Redigert 20.01.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
Kruttgubben
04.05.2020 kl 09:17 2765

Noen som vet om Kjos og Kise er blant obligasjonseierne? Om de er så dukker de nok opp som eiere igjen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
mastermind
04.05.2020 kl 09:28 2691

De har fått redusert gjelden med 10 milliarder, men det for å få 2.7 nye milliarder i gjeld. Betyr de fremdeles har ca 55 milliarder i gjeld. De 2.7 milliardene holder til 5-6 måneder drift. Dere som nå eier 5% av selskapet, skal nå spytte inn mer egenkapital for å sikre drift ut året. Hva da? Tviler på noen avtale med Boeing er snarlig klar. De vil drøye ut tiden, og håpe på konkurs. Krisepakke 2 vil muligens kreve tilsvarende prosess som nå har vært gjennomført. Da eier dere 5% av 5%. For NAS kommer ikke til å tjene penger i 2020, ei heller i 2021.
Redigert 20.01.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
FunTrade
04.05.2020 kl 09:29 2680

Alt annet enn en heavy porsjon turbulens er etter min oppfatning en stor overraskelse.

Om 10-12 mrd i gjeld flyttes fra gjeldssiden til EK, så er det vel fortsatt ca 55-60 mrd igjen i gjeld, gitt et betydelig valutatap siden Q4-rapporten.

Iceland Air ser ut til å komme med 2 mrd i underskudd for Q1, hva da med NAS...

Nei, ikke tiden for flyaksjer!

Redigert 20.01.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
ksandal
04.05.2020 kl 09:33 2616

spot on :-)

Det eneste vi lurer på er om kursen faller til 3,2,1 kr eller kanskje til 10øre?
Redigert 20.01.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
Kantarell
04.05.2020 kl 09:36 2584

Eller 10.11.12 kroner
Redigert 20.01.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
bj111
04.05.2020 kl 09:36 2564

Konverteringskursen er helt avgjørende. Jeg skjønner ikke hvorfor vi ikke får vite den.
Redigert 20.01.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
FunTrade
04.05.2020 kl 09:38 2531

Den er vel for å si det svært pent, ikke veldig fordelaktig i forhold til å oppnå et ja nå på GF...
Redigert 20.01.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
cinet
04.05.2020 kl 10:08 2369

Overveldende akskjonærflertall for krisepakken
Redigert 20.01.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
mastermind
04.05.2020 kl 10:24 2271

Fullstendig utradering! Hvem gidder kjøpe ut fra fremtidsutsiktene?

1) RR betaler månedlig og har gjort det en stund, så ingen stor utbetaling som fyller kassen.
2) Boeing har sine problemer, raske penger derfra er totalt urealistisk.
3) Fullmakt til ny emisjon, som skal utgjøre 28% av selskapet, innen juli 2021.
4) Fullmakt til nytt lån på 10 milliarder med rett til konvertible aksjer.

https://e24.no/boers-og-finans/i/0ndL0E/norwegians-skjebnedag-overveldende-aksjonaerflertall-for-krisepakken.
Redigert 20.01.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2020 kl 10:27 2254

en trist dag for norske skattebetalere som kaster 3 mrd inn i tapsluket

ikke 1 kr mer nu fra staten!

naserne får spytte friske kroner inn i det sorte hullet selv
Redigert 20.01.2021 kl 23:17 Du må logge inn for å svare
Inngangen
04.05.2020 kl 10:32 2207

Tror du det er skattepenger som havner i dette sluket?
Nei, det er nytrykte penger - en like stor svindel som stadig senker pengeverdien.
Hvor skulle staten ta pengene fra? Oljefondet er jo investerte midler "der ute".
Alt er opp ned - alt er svindel.
Redigert 20.01.2021 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
Sølvrev1
04.05.2020 kl 10:39 2136

Det er mye som vekker mistenksomheten i meg i denne saken. Og jeg tror ikke det er liv laga for NAS på litt sikt, bare så det er sagt.

Kjos sin sin innsats med de stakkars småaksjonærene kan like gjerne være en hjelpende hånd til de som har innvilget hans vanvittige risikable låntaking enn omtanke for de mange ansatte og andre, som vi ser ut til å bli bedt om å tro på. Det må han få andre til å tro, for jeg tror ikke på at det stikker så veldig dypere enn at han trenger fortsatt goodwill av de rette kontaktene, ikke småaksjonærer som er mulig å lure trill rundt, igjen og igjen og igjen.

Kapteinen gikk ikke ned med med skipet, men dro avgårde med livbåten uten å varsle. Det er hva som skjedde, eller i så fall sånn jeg oppfatter hva som skjedde. Skuta har ikke sunket helt enda, og nå er han tilbake for å overbevise folk (fra livbåten sin) om å ikke hoppe i sjøen, men fortsatt bli ombord. Tolk det hvordan dere vil. Allikevel er dette nok det lureste for alle parter (også de med cashpoints), hvis småaksjonærene denne gangen skjønner at de må selge seg ut i den nærmeste tiden før de sitter i klisteret nok en gang.

Men tar jeg ikke feil sitter nå småaksjonærer og overbeviser seg selv om at långiverne med risiko for å tape enda mer på Kjos sine sprell plutselig har blitt langsiktige luftfartsaktører. Syke tider. Nevner du en unse sølv eller en unse gull, da er du sleip selger eller konspirasjonsteoretiker. Mens dette, ansamlinger rundt snake-oil-selgerens vogn med alle pengene ute på finansprærien, det er høyverdig invistering (sic!).
Redigert 20.01.2021 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
mastermind
04.05.2020 kl 10:44 2100

Litt forenklet, men helt korrekt. Noen ønsker også skattelettelser, for å styrke bedriftene. Her er det bare å fokusere på utenlandske aksjer, for i det minste å tjene på kursfallet til kronen fremover. Null i rente på sparepengene, som igjen taper seg stort pga kraftig redusert kronekurs. Høyrepolitikk på sitt beste. Nå vil småsparere se til børs for å ikke tape pengene, og dermed hjelpe kaksene til å opprettholde sine papirverdier.
Redigert 20.01.2021 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
ksandal
05.05.2020 kl 21:57 1759

Kantarell skrev Eller 10.11.12 kroner
LOL!
Redigert 20.01.2021 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2020 kl 22:09 1691

Flight attendants, prepare for landing please

Cabin crew, please take your seats for landing
Redigert 20.01.2021 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
FunTrade
05.05.2020 kl 22:39 1609

-Hello, The Captain speaking again.

- We expect turbulence ahead of us, please prepare for a bumpy landing...
Redigert 20.01.2021 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2020 kl 22:55 1540

Forventer at Schram & co alt før blekket er tørt på denne emisjonen starter arbeidet med neste.
Redigert 20.01.2021 kl 23:18 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2020 kl 22:57 1529

Ikke finn på å gå inn for tidlig nå...
Redigert 20.01.2021 kl 23:18 Du må logge inn for å svare