Ansiktsmasker i det daglige liv er veldig dumt

brahman
04.05.2020 kl 19:54 785

For å ha best mulig sirkulasjon og mye oksygen inn i kroppen, er det å bære ansiktsmaske/munnbind det siste man bør gjøre.
Hva er det som samler seg bak maska ? Av alt det som skal inn og ut gjennom munn og nese ?
Masker hemmer den naturlige sirkulasjonen - O2 skal inn, diverse stoffer skal ut . Til tross for at mange av disse partiklene er så ørsmå at de går gjennom maskene.
Dersom "virus" er en del av kroppens forsvarsmekanisme, noe mye tyder på, så er det dumt å stenge inne det som blir overflødig. Man vil ikke ha partikler, slim og annet som ikke kommer seg ut fra lunger og andre organer, fordi sirkulasjonen bremses eller stopper opp.
Om genmaterialet og proteinene er kommunikatører og signalbærere,, når kroppen belastes eller angripes av en "gift", kan man jo tenke seg en fare for overreakjon hos immunforsvaret .. "Avfallstoffer", f. eks CO2, skal også ut.
Maskene og munnbindede skaper også stress, som er med på å belaste immunsystem og organer.

Legg til at det blir vanskeligere for folk å prate sammen, diskutere, kommunisere.

Og det symbolske: At man blir som kneblet.

Redigert 05.05.2020 kl 19:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2020 kl 19:58 779

Vi bruker alle masker. Hver dag.
På jobb en annen enn hjemme. På FA forum og bak rattet.
nabai
04.05.2020 kl 20:07 774

Og dette har du kommet frem til selv?
Fluefiskeren
04.05.2020 kl 20:10 769

Har akkurat kjøpt meg ansiktsmasker. Har tenkt å bruke dem kun hvis jeg skal ta kollektivtrafikk pluss i små, trange forretninger. Og hos frisøren hvis jeg får lov. Holdt på å si hos tannlegen også, men tok meg i den. 🤪
Redigert 04.05.2020 kl 20:10 Du må logge inn for å svare
nabai
04.05.2020 kl 20:28 756

Vi har beskyttelsesutstyr så vi klarer oss, men må du gå til frisør for å klippe deg? Hjemme hos oss er det flere som er flinke å klippe, og slik er det i mange innvandrerfamilier, gratis og ingen smitte.
Redigert 04.05.2020 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2020 kl 20:42 748

Og det symbolske: At man blir som kneblet."

--------------

Ikke minst det. Jeg kommer aldri til å bruke ansiktsmaske, annet enn dengang jeg kuttet til asbestplater, eller om jeg f.eks. foretar slipearbeider innendørs. Men jeg har i mange år benyttet antibac og har som resultat av det ikke vært influensasyk de siste 15 åra. Men å gå rundt som en klovn med maske, aldri, slikt klovneri overlater jeg til kjerringer i burka og andre klovner.
Fluefiskeren
04.05.2020 kl 20:53 742

Da bør du ikke dra til Tyskland i hvert fall. Det kan koste deg helt opp i 100 000 kr i bot.

Påbudt også i Østerrike, Tsjekkia, Slovakia og Bosnia-Hercegovina.

Nei, det får holde med kollektivtrafikk og trange butikker.
Redigert 04.05.2020 kl 20:56 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.05.2020 kl 21:44 729

Klipping av hår har med etnisk bakgrunn å gjøre?
Stephen
04.05.2020 kl 23:38 713

Hva med impregnerte findlandshetter når en har et ærend i banken?

Mvh Stephen
nabai
05.05.2020 kl 00:17 703

Det er du sikkert mer ekspert til å uttale deg om enn meg.
atnorhe
05.05.2020 kl 19:14 661

Problemet med maska er at du må enten vaske den etter et bruk, eller ha en eller flere hver dag.

Å ta den av er også en prosedyre som må følges nøye, ellers er det ingen vinning.

Et visir burde være hundre ganger bedre, da det kan vaskes på et blunk. Og brukes på nytt.

Ingen vil gå ute blant folk med et visir, med mindre det var en betingelse for å overleve.
Jeg går gladelig med et visir hvis det var den eneste hindringen for et tilnærmet normalt liv.

Slettet bruker
05.05.2020 kl 19:33 652

Veldig interessant at de som pusher maskebruk (the mask narrative (Will you follow the narrative? Q)) også pusher kommunisme/globalisme og hater nasjonalstaten(e).

Men de lykkes ikke.
Gud beskytter og bevarer nasjonene's suverenitet. Ja det norske flagget med. I Jesu Kristi Navn.
Salme 94.

skammaske bruker vi IKKE!
Redigert 05.05.2020 kl 19:36 Du må logge inn for å svare
brahman
13.05.2020 kl 21:16 596


"People, take off your masks before you really make yourself sick !

Posted on May 9, 2020, by State of the Nation.

Except for healthcare providers and when in high-risk venues, no one should be wearing a mask

Most masks are quite unhealthy and some are even disease-promoting - Here`s why !

Chemical Off-gassing

Those who are manifesting COVID-19 symptoms have a greater need for fresh clean air. Because of the various respiratory illnesses associated with Coronavirus syndrome they require prana-filled air more than anything. So do folks who want to prevent catching the coronavirus.

However, when wearing a synthetic mask the person is filtering their air through a synthetic material that outgasses the petrochemically derived constitutents that most are made of. The masked individual is then breathing in these aerosolized toxic chemicals.

Oxygen & Carbon Dioxide

With each and every breath, the sick individual is also intaking some of the carbon dioxide they just exhaled. Instead of breathing in fresh clean air full of oxygen, the mask is diminishing their oxygen intake and replacing it with the respiratory waste product - carbon dioxide.

By subtly decreasing their oxygen levels in this manner they are being deprived of the most powerful healing agent for respiratory diseases - Molecular oxygen (O2).

Furthermore, only a slight increase of the carbon dioxide levels in the bloodstream can contribute to anxiety and feelings of nervousness as well as cause headache, dizziness and fatigue."

Dette var etr utdrag.

Videre nevner State of the Nation, blant annet, i tillegg til flere andre ting, stress og skade på immunsystemet som negative følger av å bære masker.

brahman
13.05.2020 kl 22:17 581

"Tegnell om fyselskapenes krav om munnbind : "Forstår det ikke"

Nå innfører flere flyselskap tiltak for å minske risikoen for smitespredning på flyvningene, blant annet krav om munnbind i kabinene.
Et tiltak som er vanskelig å forstå, synes statsepidemiolog Anders Tegnell.
- Det finnes ingen kjente tilfeller av covid-19 som har oppstått på fly i Europa."

(Aftonbladet)
Redigert 13.05.2020 kl 22:17 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
13.05.2020 kl 22:46 564

- Det finnes ingen kjente tilfeller av covid-19 som har oppstått på fly i Europa."

Erre muli....
Slettet bruker
13.05.2020 kl 22:48 560

"People, take off your masks before you really make yourself sick !"

----------------

Dette er logikk. Kirurger som benytter ansiktsmasker under operasjon gjør det ikke for å beskytte seg selv, men for å beskytte pasienten på operasjonsbordet. Å benytte maske vil dessuten samle opp eventuelle smittestoffer og å ha en slik oppsamler i nærheten av slimhinner er direkte idiotisk om målet er å ikke bli smittet av noe, dessuten om en ikke samtidig beskytter øynene er det jo fullstendig meningsløst.

De som skal behandle syke eller bevege seg i infiserte området gjør lurt i å iføre seg fullstendig tette drakter med egen oksygentilførsel. Masker benyttes for å beskytte omgivelsene, ikke den som bærer maska.
Hr.Suhr
13.05.2020 kl 22:56 558

Han derrre Tegnell gir jeg ikke mye for. Rene lystmorderen dette. For svenskenes skyld håper jeg
han gir seg når gamlingene er utdødd.
Husk filtermasker har vært i handelen i flere generasjoner nå for å beskytte åndedrettet til brukeren.
Etter at Kina, verdens dill-dall-produsent, med sitt enorme folketall trengte maskene selv, mistet vi
andre tilgangen til disse maskene.
Hva er da mer naturlig i denne fri-flyt av ondskaps-verden å finne på noe åndssvakt som i det minste får
de aller dummeste til å tro at 'munnbind er bare toskeskap' og den slags oppspinn.
må bærre daue så mye dere vil for meg iallfall
Slettet bruker
13.05.2020 kl 23:16 547

"Hva er da mer naturlig i denne fri-flyt av ondskaps-verden å finne på noe åndssvakt som i det minste får
de aller dummeste til å tro at 'munnbind er bare toskeskap' og den slags oppspinn."

--------------

Logikk er vist ikke alle forunt nei. ;-) Det denne tråden handler om er bruk av munnbind i det daglige liv, ikke i spesielle situasjoner hvor en f.eks. gjør en jobb for en kort tid og så fjerner maska og brillene når jobben er gjort (maske uten beskyttelsesbriller er jo toppen av idiotiet). Folk tar seg i trynet ofte, da er det jaggu smart å ha en drittoppsamler rundt trynet i det daglige liv, ikke sant? Av og på med maska hele tiden. Men for all del, vel bekomme...
brahman
20.06.2020 kl 21:32 483


Virkelig dumt ja.

I en undersøkelse i UK hadde 80& av helsearbeidere fått plager med hodepine.

Logisk det. For mye CO2 i blodet, som ikke kommer ut i like stor grad som før. Og lavere oksygen-nivå i innpustingen.

Dessuten: "Virus" er i nm- klassen i størrelse, og kan lett passere de fleste av maskene.
Fjordgubben
20.06.2020 kl 21:45 476

Bruker maske der det er påbudt, i butikker f.eks, og dersom jeg gjør en jobb som genererer mye støv.

Å bruke disse masken i kortere perioder på 15-20 minutter er helt ok, men bruke slike masker i timesvis tror jeg ikke er sunt.