HLNG - Hvilken vanvittig prising!

Slettet bruker
HLNG 04.05.2020 kl 21:00 4051

Folkens. Høegh Lng må da være en vanvittig feilprising.
Er i dag solgt ned til midten av 10-tallet...!
Har selv lastet godt opp i denne og har fint snitt rundt 11.
Tenker at den minst skal doble seg fra dette nivået innen høsten. Får da være måte på Corona-salg!
Redigert 20.01.2021 kl 11:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
15.07.2020 kl 14:49 1721

Egentlig skulle man bare latt vær å fortelle om dette men det blir så sykt feil at noen får presse en aksje så til de gradder under dasslokket at man må si fra.
Slettet bruker
15.07.2020 kl 14:24 1747

Det er så sykt at Hlng ennå handles under 20kr. Penger på gata for den som har råd å vente noen mnd.
Slettet bruker
19.05.2020 kl 21:34 2118

Men for all del, når den brytes ned på 8.41, all time low nå kan den helt sikkert brytes videre ned. Prisingen nå er så absurd at det ikke skulle forundre meg om dette råttne spillet får fortsette. Hlng har blitt en «glemt» aksje som får herjes fritt med av ondskapsfulle krefter. Den er rett og slett ikke nok kommersiell.
Slettet bruker
19.05.2020 kl 21:12 2153

Både Gas Log og Hlng hentet inn milliardbeløp i friske 5 årige obligasjonslån rett før Corona så det burde ikke være noen finanskrise i hlng selv om markedet er dårligere enn forventet.
Slettet bruker
19.05.2020 kl 20:59 2165

Et lite apropos: hvis kursutviklingen til Hlng skulle fulgt Gas Log sin så skulle Hlng handlet i området 15-20 kr. Slik jeg ser det er det et mere riktig område da Coronafrykten tatt i betraktning
Slettet bruker
19.05.2020 kl 20:49 2178

Ja stanset på ATL i dag. Det prises inn noen aldeles skrekkelige tall.. Ledelsen har imidlertid meldt at de stort sett har driftet som normalt i Q1. Har de løyet? Neppe..
lynx
19.05.2020 kl 20:27 2200

Blir spennende å se hvordan Q1-rapporten blir, den kommer 28.05. Skal resultatene stå i stil med kursen må tallene være skrekkelige. Var vel ATL i dag.
AlfaQ
19.05.2020 kl 15:21 2287

Det var noen som gikk friskt ut og sørget for at den åpnet opp nær 7 prosent. Men håpet om en god dag forsvant raskt.
Fikk en fin opptur med WalWil idag, og håper at noen snart tar en titt på HLNG også.
Mye verdi i denne aksjen. Spørsmålet er om ledelsen og styret makter/ønsker å synliggjøre det.
pengex
19.05.2020 kl 15:15 2297

Ned 1,4% på grønn børs.
pengex
18.05.2020 kl 22:51 2472

Omsetningen har tatt seg litt opp men i gal retning. Ned nye 3% på knallgrønn børs.
AlfaQ
18.05.2020 kl 15:40 2606

Denne har vært veldig svak de siste ukene, og er nå lavere enn under panikken i midten av mars. Jeg skal gi den et par dager til, men snart ryker den lille posten jeg tok i begynnelsen av måneden. Selv PGS viser jo mer styrke, og der står det jo ikke akkurat bra til.
Mener at HLNG er svært billig priset idag, men det virker som om markedet har mistet all tillitt til styret og ledelsen.
msmekk
18.05.2020 kl 14:27 2664

Høegh LNG kommer med tall neste uke, 28.05.20, Ligger an til overraskelse på oppsiden da utnyttelse graden har vært rimelig høy i kvartalet. ser ut til at en kan få fin inngang nå. Det blir også spennende å se hva de sier om kontraktene som er i emning. det skal ikke store positive nyheter til før denne kan eksplodere på oppsiden. Tror det meste er tatt ut på nedsiden
bernes
17.05.2020 kl 22:55 2798

Batteri trenger kraft for å lades. Uansett vil det ikke være kapasitet til å bygge ut batteripakker for å dekke inn alle svingniner i stømforbruk.
Verden har nå sett hvordan storbyer har blitt rene på veldig kort tid. Horisonter som tidligere ikke var synlig er nå synlig.
Vil verden tilbake til tidligere forurensing?
Trur ikke det, og raskeste vei til å beholde renheten er overgang fra olje/kull til gass.

msmekk
17.05.2020 kl 11:26 2975

Er det virkelig noen som tror på dette? Batteriteknologien vil være så god om 3-4 år at en ikke trenger gass! Jøje mej.. har du spurt deg selv hvordan strøm skal produseres. Der er jo en massiv overgang fra kull til gaskraftverk. Oppvarming og matlaging blir i mesteparten av verden utført med gas og er økende i Asia/India Jeg er helt sikker på T Høegh LNG vil ha en lysende fremtid og det vil ikke forundre meg om det kan være det beste bet på børsen akkurat nå. 10 ganger’n ila 3-4 år er godt mulig!
desirata
17.05.2020 kl 09:57 3028

Peterdawn;

Takk for et veldig bra innlegg.

Det torpededere alle planer jeg har hatt for noe inntreden i Høegh aksje eller bond.
peterdawn
17.05.2020 kl 07:48 3120

Solgte meg heldigvis ut av HLNG før Corona-krakket traff Norge. Men har tapt mye penger på denne. Og ønsker å advare andre mot denne aksjen. Alle meglerhusene har hatt kjøp på denne; og jeg lot meg lure av analysene til Pareto. Eirik Haavaldsen burde ikke få kalle seg analytiker. Han er en selger. Deres interesse i aksjen er stort sett som tilretteleggere for obligasjonsene. De driter i akjen. Analysene deres er ikke vært blekket de er skrevet med. Med koronaen er alle prosjekter utsatt en god stund. Jeg ville også vært veldig skeptisk til at australia-kontraktene materialiserer seg. Aksjekuren gjenspeiler at FSRUene må kjøre et par år på dårlige spotkontrakter mens Koronaen går sin gang. Problemet er at i 2023 og 2024 hvor DNB skriver at FSRU-kontraktene vil komme er batterier blitt så billige at det ikke lenger er økonomisk å investere i gass til strømproduksjon. At overgangen har startet i USA er en wake-up-call. I USA hvor de henter gassen rett fra rørledningen; og den er nærmest gratis.

Les mer om dette her: https://solarbuildermag.com/news/how-close-is-solar-storage-to-beating-natural-gas/

I dag trenger man gass når solen ikke skinner og vinden ikke blåser men i 2024 er batterikonstnaden sannsynligvis så lav at det er unødvendig.
Ja det bygges fortsatt Kullkraft og mye gasskraft. MEN; det er som regel av stater som ikke oppererer etter markedsøkonomiske prinsipper. Og kontraktene er ofte preget av korrupsjon. Hoegh LNG driver ikke ikke med korrupsjon. Det tipper jeg også er mye av grunnen til at HLNG ikke har fått noen av de mange kontraktene som er sluttet de siste årene. Egenkapitalen til HLNG er vel i dag priset til omtrent 5 % av gjelda. Det betyr en giring av en annen verden; at aksjen nærmest er som en opsjon å regne. Hvis dere er heldige tar Hoegh-familien selskapet av børs. Men mitt tipp er at obligasjonseierne ender opp med selskapet og at de må senke ratene betraktlig for å få kontrakter på FSRUene. For FSRUene er bare en liten andel av investeringene i ilandføring av gass. Og nettopp på grunn av batterier og fornybart har risikoen for denne typen investeringer økt betraktlig. Regnestykket for FSRUene blir dårligere dag for dag. Om 3-4 år vil konseptet FSRU være svært vanskelig å regne hjem. Gass som broen til fornybart blir en kortvarig affære.
desirata
07.05.2020 kl 14:12 3349

se analyse fra DNB nyleg, stor emisjonsfare:

Amongst the LNG shipping/infrastructure names we cover we believe HLNG is the most likely to face significant operating cash burn with direct exposure to six FSRUs where only one has a long-term FSRU contract. We believe the company only has a couple of years of liquidity unless there are positive contract news - even if we assume all debt maturities are rolled over, including the NOK1.5bn bond due in February 2022.
Cross currency swaps may eat liquidity… We calculate that the depreciation of the NOK has led to a negative change to cross currency swaps of about USD40m, which may negatively impact liquidity equally much if the FX stays flat. Timing would depend on the need to post cash collateral until a swap settlement at bond maturity.
…which together with operating cash burn may create ~USD100m+ funding gap… In our revised base case we have lowered our estimates and model for a funding gap of around USD50m by end 2022 and USD100m by end 2023. The lower earnings has further lifted LTV to the high 80%’s.

…unless contract news. As before any positive developments on FSRU projects reaching FID may significantly improve the picture. While Covid-19 makes LNG cheaper (and FSRUs attractive) the oil price drop means the energy parity has narrowed since early 2020 and more importantly we believe the climate for project decisions and investments has deteriorated.

Since our January report we have made the following changes to our modeling:

We now assume open FSRUs operate as LNGCs through 2022, equal split FSRU/LNGC in 2023 and FSRU from 2024.

· Our forecasted LNGC rates are lowered to reflect weaker demand due to Covid-19 leading to shorter sailing distances with further downside in the event of LNG production shut-ins in the US, being the producer with the highest variable costs. We forecast TFDEs to average USD45k/day in 2020, USD41k/day for 2021 and USD35k/day for 2022.

· We calculate that the lending capacity under the margin RCF is reduced from USD80m to around USD44m given the share price of HMLP plummeting since Covid-19. We model for a 2021 dividend cut at HMLP, which could put further pressure on the stock and lending capacity.

· We have included the liquidity impact of cross currency swaps (assumed full cash collateral in order to be conservative).

· Lastly we have factored in the dividend suspension and cost reductions as of the 6 April release.
poppey
07.05.2020 kl 13:04 3405

Ja, det gjør det.
Nå ligger det ute en kjøper post på 21 494 aksjer (2 ordre) til kr 10,08 og en selger post på 21 494 aksjer (2 ordre) til kr 10,56.
Dette ser jeg nesten daglig så det er ingen tilfeldighet.
poppey
06.05.2020 kl 12:28 3578

Har skrevet om dette før. Normalt når en aksje har overvekt av kjøpere så stiger kursen og synker når det er overvekt av selgere. Men i HLNG stemmer ikke dette. Nå de siste månedene har aksjen stort sett ligget flatt på veldig lave kurser med hver dag overvekt av kjøpere. Nå ligger det ute 87K kjøp og 66K salg og aksne er ned 0,95%.
Omsetningen hver dag siste månedene har vært 3-4 ganger høyere enn tidligere. Er det en stor aktør som skal inn på lave kurser?
Slettet bruker
05.05.2020 kl 09:46 3694

Det kommer nok på plass etter hvert
trigger1
05.05.2020 kl 08:45 3774

så var det dette med nye kontrakter og usikkerhet, da
Slettet bruker
04.05.2020 kl 22:09 3934

Skal vi ta en tippekonkurranse for høyeste kurs 2020?
Slettet bruker
04.05.2020 kl 21:31 3983

Har satt mitt kursmål til 22 i første omgang.
Slettet bruker
04.05.2020 kl 21:20 4016

Noen andre som posisjonerer dere i HLNG?