VOW - Mot overskyet vær.....?

Hammers
HAMMER 05.05.2020 kl 00:28 7877

KLIMA er en langvarig trend!
VÆR er et forbigående fenomen!

VOW er for tiden godt inne i en lang og stigende trend - men noen regnbyger skimtes i den korte horisonten.
Slike som lett kan føre til kortere tilbakeslag. Akkurat slik vi opplevde rundt påsketider! Kursen deiset ned til 12.
Egentlig helt uten grunn - bortsett fra frykten for Korona og det "ukjente"!

Chartet ser pr DD slik ut; https://www.tradingview.com/x/dc6Jgjll/

Merk;
- Motstandslinje over og støttelinje i underkant. Den første som får brudd (som sluttkurs) vil trolig vise veien videre.
- Nylig fallende "dobbel topp".
- Det korte 9 dg snitt er brutt (rød boble).
- Kursen hviler på støtte - og ny støtte like over 20.
- Pass på LINJENE i det korte bildet.

Personlig rir jeg ikke kjepphester, men jeg kler meg etter været!
Dette selv om jeg argumenterer mot åpenbare feil av andre skribenter.

Det er MASSEVIS av positivitet innen VOW, men DET tilhører klimaet.
Været er det ingen som kjenner til - før det slår til.
Kommer det nye meldinger fyker kursen rett opp igjen. Slik er været!

Hilsen Hammers.......fortsatt aksjonær, men nå med kun 1/11 av opprinnelig beholdning. Snittkurs ut; ca 23,03.

PS; Jeg kunne selvsagt ha holdt kjeft om egne disposisjoner, men jeg synes det er fair å nevner dem siden jeg har uttalt meg positiv på lengre sikt.
Jeg har ingen tanke om å forlede noen som helst.........så se selv på kursen i forhold til de strekene jeg har tegnet i chartet!
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
05.05.2020 kl 01:09 5965

Greit med å vise til dette når du skjønner at VOW antagelig skal nok en gang sydover
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.05.2020 kl 01:33 5943

Jeg vet ikke noe som helst sikkert, men som sagt; uværsskyer i horisonten.
Kommer en kontrakt smeller det rett opp. Hvis ikke blir det vel som de siste dagene?
Et jevnt sig nedover med småposter?

Ellers begynner jeg etter hvert å bli litt urolig for OSEBX.
Ikke noe endelig, men "fornemmelsen av".....!
Kommer nok tilbake til OSEBX på egen tråd hvis skyene tiltar!

Jeg velger uansett det sikre foran det usikre i VOW, men med en liten TÅ innenfor!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2020 kl 08:47 5725

Er det uvær i horisonten nå plutselig, værmeldingene er ikke pålitlige på denne foronten tydelig vis:-))

Hammers
01.05.2020 kl 00:25
519
Her er et ferskt møte med Strøm i Pareto - etter Q1.
Et Q1 som gikk akkurat som jeg fortalte da jeg lagde denne tråden den 23.mars - mens "andre" hylte og skreik om hvor ræva dette skulle bli.
https://www.youtube.com/watch?v=Y-pKu7z4nCE

Etter ca 4 min fortelles det om situasjonen v Korona.
De ordrene det i dag jobbes med er for skip som skal være operative om 2 år eller senere.

I Q2 skal det leveres FLERE store installasjoner enn i Q1.
Selv om "vedlikehold" går noe tilbake pga Korona guides det at Q2 likevel blir sterkere.

Jeg kjøpte som sagt selv på 12,35 for noen uker siden - etter å ha vært ute da det raste som verst.
Jeg oppnådde raskt en dobling - et kjøp jeg den gang fortalte om.
De USERIØSE rant nærmest over seg av advarsler mot MITT kjøp! Alt står på denne tråden.

Langsiktig er VOW en "no brainer"! Kontraktene strømmer på - og nå er det den landbaserte biten som står for tur.
Analytikeren til DNB anslår at cruise kun vil bestå av 1/3 av selskapet om 4-5 år. Da vil den landbaserte biten ha overtatt fullstendig.

Da vil kontraktene i mellomtiden ha strømmet på - og vi vet alle hva som skjer når nye kontrakter meldes!
"Ingen" aksjer å kjempe om - og kursen spretter i vei!

Hilsen Hammers..........som selvsagt ikke svarer på slike IDIOTISKE spørsmål som de "Bulk" stiller.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
oivindl
05.05.2020 kl 08:49 5718

"Hilsen Hammers.......fortsatt aksjonær, men nå med kun 1/11 av opprinnelig beholdning. Snittkurs ut; ca 23,03.

PS; Jeg kunne selvsagt ha holdt kjeft om egne disposisjoner, men jeg synes det er fair å nevner dem"

Litt interessant at du selger deg ned, samtidig som du fortsetter å skrive positivt om aksjen. Når så nedsalget er ferdig, snur du helt om.
Du stoler tydeligvis mer på SS sine vurderinger enn dine egne.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
the-inside-man
05.05.2020 kl 08:52 5710

Kjøpte for 10 000.- kr i går og skal kjøpe for 20 000.- kr ila månden. ( Ca 5 % prosent av porteføljen min).

Har vært inne i VOW før, og tjent bra.PE er høy, men jeg betaler godt for kvalitet og vekst, fordi det lønner seg på sikt. Lederskapet er fenomenalt bra. Statistisk sett er det slik at selskaper som historisk har gjort det bra, vil fortsette å gjøre det bra ,og motsatt. VOW er ingen unntak. Godt momentum er en utrolig viktig faktor for markedssuksess. Viktig for meg ved aksjekjøp. Til tross fallet har VOW aksjen og selskapet bra momentum, samtidig som den er blitt billigere. Dette syns jeg gir meg en god grunn(og burde gi flere andre grunn) for å kjøpe og utnytte anledningen. Kursoppgangen og inntektsøkningene vil forbli. Framtidsutsiktene er gode. Markedet for cleantech er enormt spesielt landbasert, og vow har (igjen) et utrolig dyktig lederskap som klarer å forstå markedene og potensialet. Selskapets inntjening slår også bankrenten. Noe ikke mange vekstselskaper på OSE gjør. Hvis jeg skulle tippet hadde jeg gjettet VOW i 40 kr ved utgangen av 2020.

Jeg er ingen ekspert teknisk, men jeg er litt uenig med deg hammers.
Teknisk har aksjen støtte i intervallet 20-22 kr(dobbel bunn?) + 50 MA som ligger nå på 20.5 kr. Samt 20 kr gir symbolsk støtte. Et triangel skremmer ikke meg, og ville gitt gode kjøpsmuligheter for de som sitter på gjerdet om profetien om gråværskyene oppfylles. Jeg ser ikke problemet teknisk, men time will show, as always.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Klimbull
05.05.2020 kl 08:56 5694

Hvis du trekker noen streker i Softox vil du se at den har brutt opp av bullflagg, men du er kanskje allerede inne med et annet nick.

Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.05.2020 kl 11:25 5557

Gratis LUFT får jeg nok av når jeg går turer med bikkja!
Jeg er da ikke så tullete at jeg BETALER for slikt (ref regnskapet mtp salg/tap).

Hilsen Hammers.........som minner om at dette er en tråd om VOW.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.05.2020 kl 20:43 5397

En aldri så liten "SJOKKNYHET" innen Cruise under oppseiling:
https://finansavisen.no/nyheter/bors/2020/05/05/7524707/tidligere-norskeid-cruiserederi-sliter-med-a-holde-seg-flytende

NCL har skip under planlagt bygging ved det Italienske verftet "Fincantieri". Skip VOW har leveranser til.
I tilfelle konkurs KAN det selvsagt tenkes at andre operatører vil overta deres prosjekter/andeler i disse.
Spennende å se hva som skjer i USA utover uka - og om VOW eventuelt sender oppdatering som børsmelding ved en EVENTUELL konk.

Hilsen Hammers.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2020 kl 20:49 4757

Oljefondet kjøper jo, da var det ikke noe problem med cruise skrev du i utallige innlegg denne helgen. Du skrev også at man skulle være glad for at SS ikke var CFO i cruise rederi......Velkommen etter Hammers, du er på etterskudd med alt, SS ligger mange hoder foran deg virker det som.

Hilsen SS......som lar det bli med det, og logger av og tar kvelden. Pliktene kaller 0400 i natt...........!
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.05.2020 kl 21:06 5344

Fincantieri er det verftet som har flest byggeprosjekter som VOW er involvert i.
Om NCL skal bygge alene eller inngår i et konsortium kjenner jeg ikke til. Trolig alene?

Jeg kjenner heller ikke til NÅR deres leveranser er planlagt, eller ordrestørrelsen på disse.
Ting tyder på at leveringene er noe som inngår sent i ordrereserven (på 975 mill) og evt options (680 mill).

I så fall er det ikke sikkert dette har noen annen betydning enn at en HØY ordrereserve forblir høy, men på et lavere nivå.
NCL er en av 7 store cruiserederier som VOW har 38 store leveranser til.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2020 kl 21:24 5309

Du skriver godt Hammers, det skal du ha :) Er det lov å spørre hva du jobber med? Jeg tipper journalist. Disclaimer, jeg eier ikke wow, men har tidligere gjort. Et kjempeselskap. Følger med for underholdningens del.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.05.2020 kl 21:40 5263

Takk for det. Jeg har tidligere fått flere tilbakemeldinger om tilsvarende.......!
Jeg jobber ikke, men får mine utbetalinger via NAV og Oslo Børs 😉!
En fin kombinasjon!

VOW er et flott selskap som ligger i en flott trend. Ref hovedinnlegget som jeg skrev i går "kveld"!
Likevel har jeg begynt å ane skyer i det kortere bildet. De tiltok utover dagen i dag - og i ettermiddag kom meldingen ang NCL.
En melding som har direkte betydning for VOW's kommende leveringer i tilfelle konk. Det KAN få kursmessig betydning på kort sikt.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Hammers
05.05.2020 kl 22:07 5205

Huffda........nå er også Hurtigruten i trøbbel:
https://finansavisen.no/nyheter/naeringsliv/2020/05/05/7524709/hurtigruten-far-ikke-krisehjelp-av-staten

VOW har en levering til Hurtigruten i år. Kleven Verft står for byggingen.
Om dette allerede er levert vet ikke jeg, men småskummelt med to slike meldinger på samme dag!
Felles for Hurtigruten og NCL er at de ikke får støtte fra staten (hhv Norge/USA).

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2020 kl 22:18 5172

Huff, Huff...skal tru hvordan Hegnar tar dette...samt raset i Scandic kursen, som han måtte støvsuge markedet for å få kjøpe før korona kom...over 100 kr, nå ligger aksjen på 38.-.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 10:46 5193

Corona har snudd opp/ned på mye. Men er man dyktig er det penger å hente. Har gått bra for meg med aksjer i Softox , Targovax og Otello
Når det gjelder VOW så skal det mye til at miljøet blir prioritert når selskap etter selskap vil gå overende eller vil slite
Staten prioriterer selskap som Norwegian og lignende. NAS ser heldigvis ut til å bli berget
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Hammers
06.05.2020 kl 11:26 5154

At NAS ser ut til å bli berget er selvsagt strålende, men dette betyr selvsagt ikke at aksjonærene er det!

Kursen er HIMMELHØYT over hva den bør være.
Ref konverteringen (utvanningen) + Emisjonen + den dagens opplysning om at de største får kjøpe til 68 øre.
Som Trygve H flere ganger har gjentatt; fair pris bør kanskje ligge på mellom 60 øre og 1 kr.

Hilsen Hammers........som tror det er flere som plutselig en dag kommer til å bråvåkne av et BRAK!




Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 12:59 5083

Jeg ser 1 trygg havn blant de du nevner, spesielt på de dager børsene går ned.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Hammers
06.05.2020 kl 14:20 5006

Innlegget er slettet
Spør administrator- Ikke meg!
Jeg er bare en skribent!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
the-inside-man
06.05.2020 kl 14:38 4970

Da er jeg eier 250 nye vow aksjer. Kommer selvfølgelig til å kjøpe mere. Støtten på 20 kr holder. Har stor tro på segmentene plastic2electricity, power2heat, akvakultur og biogass som en fremtidig inntektskilde for ETIA og Vow. Biokull har jeg ikke stor tro på, selv om markedet er enormt. Er vel verdt et forsøk. Enkel tilgang på finansiering fra myndigheter og banker er kjempepositivt. Flere enn bare meg som har utnyttet kursfallet idag?
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 16:42 4905

Enig. Tenker på meg selv som bruker av NAS
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Hammers
06.05.2020 kl 20:47 4798

Nok en svak dag for VOW - etter gårdagens TO noe alarmerende meldinger!

I tilfelle kursen fortsetter nedover i morgen er ca 20,35 et viktig nivå.
Fordi; En eventuell sluttkurs under dette nivået vil utløse et kraftigere salgssignal.
Da begynner det å bli lite støtte nedover mot 17-18 nivået: https://www.tradingview.com/x/54EEgdkn/

Det kan selvsagt komme en rekyl (liten?) mot disse nivåene, men kursen er generelt sett under press.
Her er det for interesserte bare å følge med.

Hilsen Hammers........som ser at min vurderte utgang (- 9% av totalen) på 23+ så langt har vært et LURT valg!
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
oivindl
06.05.2020 kl 21:30 4734

"som ser at min vurderte utgang (- 9% av totalen) på 23+ så langt har vært et LURT valg!"

Rent bortsett fra at utgang med det snittet er umulig, basert på de opplysningene du har postet her.
Må nok ha regnet feil.

Og så hadde det selvfølgelig vært redelig om du meldte om det da du begynte å selge, i stedet for å hause videre til du var ferdigsolgt.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Hammers
06.05.2020 kl 21:47 4696

Mitt snitt ut er 23,184. Det spiller uansett ingen rolle om du tror det eller ei - og ikke noe å sitte å gnåle om.
Jeg har heller ingen opplysningsplikt - verken til deg eller noen andre her inne - og jeg diskuterer heller ikke detaljer.

POENGET i denne tråden er at det begynte å skye over for FLERE dager siden - og jeg har tatt affære!
Jeg har skiftet til regntøy, tatt på sydvesten og dratt kalosjene over finskoene!

Det har i ettertid vist seg å være en korrekt værobservasjon - og et korrekt valg av meg.
Den SAKLIGE debatten om VOW kan man heller ta derfra! Persondebatter har NULL verdi på denne tråden.

Hilsen Hammers..........som synes det er redelig nok at jeg HAR fortalt om min utgang.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
oivindl
06.05.2020 kl 22:19 4637

Nå er det ingen som forlanger at du skal legge ut egne kjøp og salg, men når du til stadighet gjør det, må du også tåle at de opplysningene du legger ut blir kommentert, spesielt når de åpenbart ikke kan stemme. Du står selvfølgelig fritt til å korrigere dette eller la vær, men i mine øyne er det ikke tillitvekkende å legge ut uriktige opplysninger.

Når det gjelder redelighet, er vi nok uenige. De som leste dine hause innlegg dagene etter du startet nedsalget, og kanskje lot seg overbevise til å kjøpe, skulle nok gjerne visst at du samtidig solgte deg kraftig ned.
At du i etterkant offentliggjør salget, vil ikke minst gavne deg selv, ved at salgspresset kan øke.
Mange har kritisert meglerfirma for å operere på denne måten, men selvsagt er det også privatpersoner som driver på slik.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Hammers
06.05.2020 kl 22:42 4605

Når du legger sammen 60% + 30% og får 100% av mitt salg - så ligger det en åpenbar feil der.
Jeg har aldri kommentert det regnestykket ditt.

Hvis jeg skrev ca 60%, mens det pinlig nøyaktige var +55% ligger det en mindre feilkilde der.
Det spiller ingen rolle og ikke noe å gnåle om!

Ferdigsnakket om MIN person.
Slike som deg trenger å komme seg videre i livet - og ikke sitte og snakke om det regnestykket ditt til du dauer!
HELT uvesentlige detaljer du gnager om!

Hilsen Hammers.......redelig nok som forteller som jeg gjør, men nå forsvinner etter hvert også DEN gratistjenesten!

Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 22:44 4591

A day after warning that it may be forced to file for bankruptcy, Norwegian Cruise Line on Wednesday announced that it had raised over $2 billion in funding to ensure that the company can withstand “well over” a year without revenue amid the coronavirus pandemic.

https://www.forbes.com/sites/sergeiklebnikov/2020/05/06/norwegian-cruise-line-raises-over-2-billion-after-warning-of-possible-bankruptcy/#69eaca982b87
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
06.05.2020 kl 23:20 4537

Da var vel nedsalget over for denne gang 😉
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
oivindl
06.05.2020 kl 23:42 4509

Det er ingen feil i min beregning. Jeg har tatt utgangspunkt i 60% salg, så 31% salg og 9% rest.
Nå blir det 55%, 36% og 9%.
Edit: skulle gå akkurat ved utgang ca LOD mandag.
Korrigert for justert totalsnitt.

Det er faktisk ikke interessant for meg hva du har solgt eller til hvilken pris, men det var lett å se av dine første opplysninger at regnestykket ikke gikk i hop.
Det var denne åpenbare feilen jeg fant interessant. Var det kun en regnefeilen, eller var det andre forklaringer.
Litt merkelig at det skulle være så vanskelig å korrigere det, når du tross alt legger så stor vekt på egne innganger og utganger.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Hammers
06.05.2020 kl 23:59 4484

Når jeg har solgt 91% av mine aksjer til en gjennomsnittskurs på 23,xxx - utgjør dette 100% av MITT SALG.
At jeg sitter igjen med 9% er mitt valg - og en helt annen sak! Det er SNITTKURSEN som evt er interessant!

Som sagt flere ganger på flere ulike tråder; De eksakte toppene eller bunnene er ikke noe JEG absolutt jager etter.
Jeg ser etter TRENDER! At jeg ved tilbakekjøpet på 12,35 (og oppover) kun var 35 øre unna bunnpunktet i det store fallet er mere tilfeldig.

Hilsen Hammers......ferdigsnakket om saken! Kom deg heller videre i livet!
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
oivindl
07.05.2020 kl 07:31 4330

"Når jeg har solgt 91% av mine aksjer til en gjennomsnittskurs på 23,xxx - utgjør dette 100% av MITT SALG.
At jeg sitter igjen med 9% er mitt valg - og en helt annen sak! Det er SNITTKURSEN som evt er interessant!"

Akkurat det jeg har tatt utgangspunkt i og beregnet på grunnlag av. Jeg har aldri kommentert hvor stor andel du sitter igjen med.

Mer interessant er jo at du i fem dager, malte et rosenrødt bilde av aksjen, angrep enhver kritikk av aksjen, samtidig som du altså selv benyttet dagene til å selge deg kraftig ned.
Etter du er ferdig solgt, skriver du altså dette:
"jeg synes det er fair å nevner dem siden jeg har uttalt meg positiv på lengre sikt.
Jeg har ingen tanke om å forlede noen som helst......"

Ikke mye fair i mine øyne.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
07.05.2020 kl 07:42 4305

Så mye Hat? Respekter
mannen. Fordi han har tydeligvis mer peiling enn de fleste her på forumet!
Feil kan man ta. Spørsmålet er hvor mange ganger man har rett.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
oivindl
07.05.2020 kl 07:48 4289

Mannen kjenner jeg for lite til med tanke på respekt, men det han skrev denne helgen, samtidig som han altså selv solgte seg ned, gir ikke grunnlag for respekt etter min mening.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
startloss
07.05.2020 kl 09:14 4204

Ja, det er kanskje på høy tid du slutter å poste tradene dine her, Hammers. Det spiller ingen rolle for aksjen om du daytrader den eller ikke. Dine inn- og utgangsnivåer spiller ingen rolle for den underliggende verdien i forretningsvirksomheten. Jeg tror de aller fleste ønsker å sitte lang, og ikke forholde seg til daglige svingninger, eller været, som du kaller det. Det virker mer og mer som du har en agenda om å påvirke aksjekursen for å tjene penger. Når du sitter og daytrader er det uansett ingen som kan følge deg på det, med mindre du får deg en shareville-konto. Det regner jeg ikke skjer med det første.

Startloss
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
(",)Aksjel
07.05.2020 kl 09:19 4196

Har sett meg lei på denne kjeglingen og ser på disse trådene sjeldnere og sjeldnere. KAn dere ikke heller fokusere på selskapet fremfor personlige angrep. Det er lov å være uenig!! Man kan være saklig og heller belyse et selskap fra ulike standpunkt. Kutt ut pissekonkurransen og delta i debatten. Ikke bli såre og sure og oppfør dere som drittunger og furte ved å kutte ut debattforumet.
Begge har gode innspill når dere fokuserer på selskapet.
Vær litt rause med hverande folkens!!
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Hammers
07.05.2020 kl 10:04 4153

Nei, jeg har ikke tenkt å skrive noe mer detaljert om mine handler her inne.
Jeg kunne bare ikke skjønne at voksne folk skulle begynne å oppføre seg som småunger (ingen nevnt, ingen glemt).

Agenda;
Når jeg i lengre tid har snakket varmt om VOW kan man føle at at man har "lokket" andre inn i aksjen.
Da synes jeg også det er fair å varsle om min utgang.
At det ble vel detaljert var i utgangspunktet et svar på en urimelig påstand fra en urimelig "skribent".

Når enkelte av de minste her inne tilkjennegir at de ikke vet hva Breaking News er, ja da skjønner man hvilket nivå man har med å gjøre.
Man kan selvsagt uttale EN TING den ene dagen - og skifte mening etter hvert som utviklingen fortsetter.
Dette inkluderer neste dag. Det man uttaler er selvsagt ikke banket inn i stein til evig tid.......slik enkelte har gitt uttrykk for i flere uker.

Angivelig kunnskapsløshet om Breaking News er EN ting.
De som også legger sammen 60+30 og får 100 - for deretter å krangle om regnestykket - er en ANNEN.
De som ikke skjønner at man snakker om Q-rapporters offentliggjøring, og ikke kalenderen som henger på veggen.
De som kverner om det samme intetsigende i innlegg etter innlegg på tråd etter tråd - som om de sitter fast i sumpen.

Nei, jeg skal ikke si hva jeg EGENTLIG tenker om disse,
men bruker heller et ord Trygve H jevnlig har brukt i debatter og skriverier (da kan vel også jeg); DUSTER!

Jeg begynte selv å ane uråd dagen etter Q1-resultatet og reduserte.
Etter hvert forverret signalene seg og jeg solgte "resten". Så kom det 2 stk Breaking News på samme dag. NCL + Hurtigruten.
Kanskje noen som visste før offentliggjøringen - og som skapte de negative signalene jeg på forhånd tolket korrekt!

Hilsen Hammers.......som ikke kan fatte at angivelig voksne mennesker kan holde på som de gjør!
Slike som påstår at de har mer enn 20 års børserfaring, men likevel ikke skjønner at bildet raskt kan endre seg.

Slike som inngår i en egen kategori intetsigende personer; DUSTENE!
De som ikke "kan sak", men som elsker å HÅNE andre i et forsøk på å framheve seg selv.
Komme i rampelyset med sine "viktige" budskap! Budskap som KUN består av intetsigende pjatt - og ALDRI SAK!


Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
Kroneflipperen
07.05.2020 kl 10:23 4116

Helt enig, er innom trådene sjeldnere, spesielt vow-trådene har en tendens til å bare bli drittslenging. Det blir stort sett Hammers mot saueflokken. Hold det saklig, er så utrolig uinteressant å lese hvordan dere alltid skal krangle med hverandre.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare
oivindl
07.05.2020 kl 11:51 4032

Vil det ikke være interessant å få vite om en person selger seg ut av en aksje, samtidig som han fortsetter å hause aksjen, til han er ferdig solgt?
Jeg synes i hvert fall slik informasjon er nyttig å ta med i vurderingen.
Redigert 21.01.2021 kl 02:41 Du må logge inn for å svare