Nye Norwegian ,en «Game Changer i moderne flyindustri»

Strategi
NAS 05.05.2020 kl 23:14 2706

Tenk på fremtiden mine herrer, nye Norwegian med ny struktur, ikke bare på det operative som er striglet i verdensklasse nå det gjelder flåte og operative systemer og kostnadseffektiv drift.
Lån og leasing avtaler er banebrytende fremforhandlet på en måte som aldri er gjennomført tidligere.
Lavere gjeld som er håndterbar, endrede leasing kostnader samt ny vri på leasing hvor du betaler i forhold til forbruk som en del av avtalen.
Lånegivere har senket vilkårene lavere rente, slettet gjeld og konvertert til aksjer, samme med leasing selskapene.
Egenkapitalen er kraftig styrket.
Selskaper får stadig større kompensasjon fra Boeing så lenge Max flyene ikke er godkjent for bruk av Amerikanske myndigheter.
Det er reforhandlet avtaler med hedging av fuel, aldring hørt om dette før.
Dette er en «gamechanger i industrien» , bane brytende, brilliant utført av alle parter.
En utrolig snuoperasjon som ingen trodde var mulig

Det er dette vi betaler for og som er nye Norwegian.

Ikke vær bekymret for kursen fremover, corona vil sannsynligvis åpne opp raskere enn ventet, innenlandstrafikken kommer nå sterkt mot sommeren, denne krisen er på hell.
Sørlendingene ønsker nå å fly ned folk nordfra på sommerferie, enkelte turist destinasjoner i Europa vil betale flyreisene til turister og ønsker de velkomne.
Ting vil ta noe tid ,men når karantene reglene mot enkelte land forsvinner vil folk begynne å fly og Norwegian er klar til å ta imot etterspørselen.

Dette sier Geir Karlsen;

Norwegians finansdirektør Geir Karlsen sier at «jeg merker en helt sinnssyk oppbakking fra kunder og andre. Jeg tror det skal gå, og kanskje det gjelder å skynde seg, om man vil være med».
Redigert 19.01.2021 kl 23:11 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
05.05.2020 kl 23:31 2657

Vær forsiktig folkens. Masse agenter holder på for China Airlines eller Rødtskilt Airlines her.
Ola Nordmann er jo helt marginalisert i "eget" flyselskap.
Og GIEK - Garanti Instituttet for Eksport Kreditt funder ballet. Oss skattebetaleres penger.

Iselin og Knut Arild må dreie attention annensteds. Newco.
Strategi
06.05.2020 kl 06:29 2485

– Dagen i dag er intet mindre enn historisk. Dette er fødselen av nye Norwegian, sa styreleder Niels Smedegaard.

Nye Norwegian går nye veier, det gjorde Elon Musk med Tesla også som var dømt Nord og ned.
Redigert 06.05.2020 kl 06:30 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.05.2020 kl 07:18 2393

Bare å stålsette seg for neste emisjon når kjøp av fly fra Boeing og Airbus skal finansieres.

Imponerende at NAS har 7 fly i lufte, skal vare til sommeren 2021, spent på hvor stort utbytte det blir for 2020.
FunTrade
06.05.2020 kl 07:22 2360

Mange fine ord, kanskje i overkant svulstige?

Har du en kontantstrøms analyse bak dette som du vil dele? Har du med alle engangs- og langtidseffektene av de reforhandlinger som du mener er gjort på briliant vis? Når ser du for deg ramp up av businessen til nas, utover de 7 innenriksrutene garantert av staten, og som fordrer neste emisjon?
eivind37
06.05.2020 kl 14:03 1986

Regner du på en fremtidig kontantstrømanalyse? Hvordan er det mulig? Synes din forslag til "regnestykker" er noe...hmm...merkelige. Det synes som om du strør om deg med terminologi, som forsåvidt er ganske intetsigende. Her er det strategien og tilpasningen til den nye fremtiden innen flyfart som er interessant, og her har Norwegian gjort et kunststykke. Når ting blir normalisert, så står Norwegian meget godt rustet. De har omstrukturert selskapet, og gjort det enda mer moderne og strømlinjeformet til den nye situasjonen i luftfarten. Hvilket annet flyselskap har gjort det samme?
kapteink
06.05.2020 kl 14:34 1882

Hvorfor kjøpe akskjer i NAS når det er så mange andre muligheter på børsen i selskaper som har livets rett? Selv min ti år gamle sønn skjønner at dette ikke går. Flyene står på bakken i lang tid fremover. Ingen inntekter = flere emisjoner.
FunTrade
06.05.2020 kl 14:35 1879

Nei, jeg regner ikke detaljert på cases som er totalt uaktuelle. Det er jo derfor interessant om noen har klart å regne hjem en investering i et case som dette pr nå.

Terminologien jeg bruker er vel den samme som går igjen i de fleste investorpresentasjoner. Om den er intetsigende eller uforståelig for deg så får du bare la være å lese. NAS har strukturert om balansen og gjort noen grep, og mens de holder på med den første emisjonen etter restruktureringen varsler de behov for 4-5 gangen (!) av nåværende beløp (et beløp nå som nå bare skal tilfredsstille norske stats krav for lånetilsagn). Og det mener du er å stå meget godt rustet? At det kan mangle 2 milliarder??
eivind37
06.05.2020 kl 15:00 1802

Skjønner ikke med min beste vilje hvodan det er mulig å regne på fremtidige scenarioer. Det eneste jeg kan tenke meg er "nåverdi av fremtidige investeringer". Har du økonomisk bakgrunn? Caset du skisserer her er en antakelse, og ikke et faktum! Hvis du tar de gitte forutsetningen som du legger til grunn her til et annet flyselskap, så vil jo resultatet bli det samme...eller hur? Forskjellen er at Norwegian har omstrukturert, og har en mye mer fleksibel stuktur enn konkurrenten. Støtte fra den norske stat har du heller ikke tatt med i dine beregninger så vidt jeg kan se.
FunTrade
06.05.2020 kl 15:19 1747

Du får se om du vil gjøre noe med viljen da vet du, eller bare kjøre på, det er jo det vanlige i nas, så du er i godt selskap.

Ja, jeg har også økonomisk bakgrunn.
Kantarell
06.05.2020 kl 15:23 1727

Oppfatter at det er lønnen deres som haster å få betalt - Lykkes de - får de bonus såkalt "GULROT".
eivind37
06.05.2020 kl 15:35 1681

Ehhh...ok? Viljen? Nei, den skjønte jeg ikke. Kan jeg spørre om hvilken økonomisk bakgrunn du har? Du behøver ikke å svare....hvis du ikke vil :)
Zaih
06.05.2020 kl 15:38 1656

Men tid å sitte hele dagen på NAS trådene har du tid til.
Til tross for at det er et uaktuelt case for deg😂😂😂
Slettet bruker
06.05.2020 kl 15:39 1651

Hvordan sitter man på en NAS tråd?
Zaih
06.05.2020 kl 15:41 1639

Det bør nå du være den som vet best for en gang skyld
eivind37
06.05.2020 kl 15:51 1591

Her er det visst mange som "vet best".....Det er jo litt fornøyelig å se alle de skråsikre påstandene til tider her. Her finnes det mange "sannheter"
FunTrade
06.05.2020 kl 16:02 1546

Facinerende case å følge det skal være sikkert, tildels nokså morsomt også:-)

Men jeg sitter på en stol ja, og nå som USA våkner opp så begynner arbeidsdagen her for alvor:-)
MASTERCLASS
06.05.2020 kl 16:27 1482


"Man må ikke være dum for å eie aksjer i Norwegian nå. Men du verden som det hjelper."

https://www.dn.no/koronaviruset/norwegian/oslo-bors/man-ma-ikke-vare-dum-for-a-eie-aksjer-i-norwegian-na/2-1-803815