Transport av veteranbil

Hei
Jeg skal ha fraktet en veteranbil mellom to norske byer. Har sjekket på nett, og det er flere aktører som kan ta jobben. Prisene ligger på 5.000 - 10.000 kr + mva. avhengig av om jeg vil ha fraktet bilen på åpen tilhenger eller i lukket henger. Vi snakker her om tilhenger med kun min bil, fraktet fra "dør-til-dør". I tillegg er frakt med lastebil (trekkvogn og trailerhenger med mange biler på) et alternativ. Det koster om lag 3.000 kr, men da blir det omlasting på terminaler, og bilen kan bli stående et døgn eller to (ute i vær og vind) før videre frakt med ny bil. Bilen leveres da på terminal 10 mil unna der jeg bor.

Er det noen som har andre forslag og idéer til frakt? Eller som kjenner noen i transportbransjen som er lystne på oppdrag?
mishka
06.05.2020 kl 18:29 238

Lei en bilhenger på Cirkle K og gjør jobben selv om du har hengerfeste.
kaktus
06.05.2020 kl 18:43 228

Prøv Post Nord eller Schenker.På strekninger med retningsubalanse i godsmengdene kan man få god pris da alternativet er å returnere conteinerne tomme.Containere er 240 cm brede.

Takk for tips. Den tanken er tenkt, men med førerkort klasse B vil vekten overstige det jeg har lov til å kjøre.