REC – All eyes on the cash position

Min venn i SB1M, Jonas Meyer, er ute med en «teaser» i forkant av resultatfremleggelsen til blant annet REC. Han opprettholder anbefaling slag med kursmål 1,00 og skriver blant annet følgende:

« REC – All eyes on the cash position
REC is in a challenging position where the market for polysilicon is all time low, the market for silane gas is weak, and the company has a weak balance sheet.

We estimate that the company will have a cash burn of USD14m per annum. After the bond coupon payment on April 13th, REC is estimated to have a cash position of USD18m (before potential working capital changes), while the bond covenant is USD15m. However, Nordea called the indemnity loan of USD16.7m from REC in December 2019. REC management dispute that they have to pay at this point of time, but if it has to be paid, the cash position would be as low as USD1.3m.

In addition, there is significant risk to our estimated USD44m EBITDA contribution from Butte. The EBITDA from Butte has been weak in H2 2019, and Q4 2019 run rate is only USD21m per annum. I.e. if we reduce our EBITDA estimate from Butte to USD21m from USD44m, the cash drain per annum would increase to USD37m from USD14m per annum.

Lastly, due to a low market cap, a 10% private placement would only generate +/-USD7m cash (dependent on discount). The semi-annual bond coupon is USD6.3m. Thus, for a potential private placement to generate a liquidity runway longer than a year, which by our estimate is the bare minimum for the markets to have a slight chance to recover, the dilution would be significant.

In sum, we would not buy REC until a potential financing package is announced.

Best regards,

Jonas Meyer
Equity Analyst»
babushka
06.05.2020 kl 20:08 4930

Aaaahh, den obligatoriske Jonas Meyer bajsingen av REC i forkant av Q-rapporter. Blitt en standard nå. Husk at Meyers våte drøm er at REC skal gå konkurs, mannen har ett agenda og er på ingen måte nøytral i sine analyser.
Sa2ri
07.05.2020 kl 08:32 4691

Kanskje du skulle kommentere det han kommer med, eller du kan jo komme med din egen analyse men det er kanskje ikke så lett å legge frem noe som ser vesentlig bedre ut?
Garanja
07.05.2020 kl 09:02 4615

Folk begynner vel å bli trøtt på både deg og Meyer. Du som har god oversikt vet sikkert hvor lenge det har vært ropt om denne krona nå uten at man har truffet med den analysen. Dere virker å være samstemte om at ting bare blir verre og verre for REC så hvorfor opprettholdes kursmålene?
Sa2ri
08.05.2020 kl 15:06 4295

Ganske utrolig at ingen har en mening om tallene og den potensielt utfordrende cash posisjonen selskapet har i forbindelse med tallfremleggelsen kommende tirsdag neste uke. Er det slik at alle nå lukker øya og håper på det beste? Eller er det en annen åpenbar grunn som jeg ikke har fått med meg? Og, dere trenger ikke komme med at dere er lei det jeg legger ut, for det er ingen andre som legger ut en dritt om REC ser det ut til. Hvis det er lagt ut noe så har dette gått meg hus forbi - fint derfor om de som eventuelt har noe informasjon kan dele/peke på denne.

Hadde jeg vært deg så tror jeg att jeg hadde solgt aksjene for lengst ? Hvorfor holder du på aksjene når alle mener kursen skal ned ?
Flyers
08.05.2020 kl 18:12 4136

Sa2ri, har du fått med deg hva som har skjedd på børsene i verden, de siste par-tre måneder? Du vet like godt som oss andre at solsektoren kommer til å gå veldig mye opp i andre halvår. Og det dere tullet med at Rec ikke kan hente inn mer enn10% av aksjeverdiene, som du og Meyer stadig henviser til, kan omgås. Det vet du, det vet Meyer og de andre på forumet. Det er bare å kalle inn til en EG så tenker jeg det går i boks. Javel, hvis Rec må hente mer penger. Da blir de med som tror på selskapet. Rec er i fremtidsrettede sektorer, og kommer til å klare seg meget bra. Jeg synes du, Sa2ri, burde kommentere nas tråder, isteden. Det er jo urolig at kursen til nas er over 4,- Sannsynligvis kan du komme med noen gode konkurspukter på nas trådene. Ergo, du diskuterer konkurs på feil tråd, Siri.
Garanja
09.05.2020 kl 09:28 3812

REC-forumet er ødelagt av baissingen til deg og kompisene dine. Finner det overhode ikke rart at ingen gidder å svare på trådene dine.

Leste akkurat her på HO at det var investeringsselskap som ikke kunne investere i Equinor (les olja). Dette MÅ da etterhvert tvinge mer fokus på selskap som REC. Det er ikke akkurat småsummer (krefter) man snakker om når dette tar helt av. Er også overbevist at man ønsker å se bunnen på kanalene i Venezia - fjellene i India som plutselig dukket opp pga mindre forurensning... pga Covid19 pause i turisme og mindre «olje» forbruk.Skal ikke påstå at REC blir en vinner. men uansett hvordan en snur på det ligger fremtiden foran oss på fornybar. Vil heller satse på Sol enn seismikk eller hva sier alle dere eksperter på minus og galle i REC som ikke øyner noen fremtid for selskapet?
Redigert 09.05.2020 kl 09:52 Du må logge inn for å svare
nemi's
09.05.2020 kl 10:52 3713

REC har i følge Tore Tafatt hatt full tilgang til å selge solar polysil i Kina siden 15.feb. REC produserer ikke, og selger ikke FBR til Kina. Har dere spurt dere hvorfor? Nei, men det er fordi REC er utkonkurrert på pris og kvalitet. I Meyers analyse står det ingenting om at Tore Tafatt dessuten forteller at REC trenger 20MUSD for å restarte ML, ytterligere ti-talls MUSD for å oppgradere og ta i bruk alle fire reaktorene, og dessuten starte å produsere FBR-B og silangass slik Tafatt sier de må i ML for å kunne konkurrere teknologisk per 2020.

På tide å skjønne noe, snart?! Dere i muppet-gjengen må prøve å skrive noe fornuftig om selskapet REC her inne, ikke bare disse sedvanlige to linjene om at alt blir fantastisk fordi sola kommer til å være der i fremtiden også. Det har de skjønt i Kina også. Og de produserer høykvalitets polysil billigere, og selger jordskorpas mest vanlige grunnstoff i foredlet form billigere enn det REC noen gang kommer til å gjøre.

I følge handelsavtalen skal kineserne kjøpe polysil av US 2020-2021. Men US må produsere noe for å ha noe å selge. Og handelsavtalen sier ikke at kineserne skal kjøpe over markedspris. Tygg litt på den, og se om dere da skjønner mer. Mens tiden går.

Aker har tapt over 50% av egenkapitalen hittil i år. Røkke har annet å tenke på enn å by dere 30kr REC-aksjen, slik dere har fantasert om her inne. Han kommer heller ikke til å finansiere nye eventyr i et marked der REC for lengst er utkonkurrert.

NAS har fire obligasjonslå med pant i hangarer, fly og slot'er. Alle til 5-7% rente. Dere har Butte som markedet vurderer som en lottokupong, og som derfor med rette er pantsatt til 11.5% rente. En fullmaktsemisjon hvert halvår nå holder til å betale de samme halvårlige avdragene på REC04.

Derfor får dere høre at Tore Tafatt trenger penger til uka. Penger for å holde kreditorene på avstand, ikke til investeringer for fremtiden. Helt som vanlig. Selskapet eksisterer for sin egen del, og har aldri skapt noe som helst av verdi for aksjonærene.

Show me the money!
Dem med positivt fortegn.

Det er det Bertheussen og Meyer prøver å fortelle dere.
Redigert 09.05.2020 kl 10:59 Du må logge inn for å svare
Flyers
09.05.2020 kl 13:05 3594

Du har heller ikke fått med deg pandemien, nemi, eller? Kina har forøvrig meddelt at de ikke var istand til å oppfylle fase1 forpliktelsene pga coronaen. Men USA og Kina er i samtaler for å finne ut av dette. Og det kommer de til å gjøre, tatt de respektive økonomier i betraktning. Du er nok ikke den skarpeste kniven i skuffen, nemi!
Redigert 09.05.2020 kl 13:07 Du må logge inn for å svare

Jeg klarer ikke å se hva TT skal kunne trekke opp av hatten for å forsvare dagens prising. Polysiliconprisene har falt til et nivå hvor det er umulig for REC å forsvare en gjenåpning av ML for eksport til Kina:http://www.sunsirs.com/uk/prodetail-463.html
Håper det kommer noe nytt om batterier, men det TT presenterte forrige gang var ikke særlig tillitsvekkende. Virket ikke som han var fokusert på batterileveranser overhodet.

Du har ikke fått med deg at dagens pris silikon ikke er levelig for kinesere heller, de er subsidiert av staten med formålet.. Monopol. Kinesere er kyniske kapitalister som maler beina til oldemora si for å lage litt potensmiddel.

FBR teknologi er ikke utbredt i Kina, og har stor konkurranse fortrinn med enormt lavere strømforbruk og mindre nedetid. Teknologisk er alltid kinesere ett hakk bak.
Sa2ri
11.05.2020 kl 09:23 2979

Støtter deg på dette, og det er ganske utrolig at kursen handles på disse nivåene når de ikke kan selge produktet sitt til en pris som de faktisk tjener på. At kineserne foretrekker egne produsenter er vel ikke noen hemmelighet. Slik blir det nok i hele verden en stund fremover grunnet Covid-19, nemlig at man handler mer lokalt.

Batterier - en drøm som ligger langt frem (tror jeg) og det er ikke sikkert REC blir en del av en mulig utvikling på dette området.
Flyers
11.05.2020 kl 09:31 2942

Hva er det du skriver, Sa2ri? Selger ikke Rec produkter? De selger vel fra Butte og de selger vel fra Tianrec. Nå må du nesten forklare hva du mener, Sa2ri.
Redigert 11.05.2020 kl 09:31 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
11.05.2020 kl 09:50 2885

@Flyers:

Du har åpenbart vanskelig for det. Hvis du hadde lest hele setningen, og forstått den, så hadde du kanskje sett dette:

"....når de ikke kan selge produktet sitt til en pris som de faktisk tjener på.....".

Tjener REC penger på å selge poly i dag? Hvis ja, vennligst opplys meg og alle andre hvor og til hvem de får solgt poly hvor de i tillegg tjener på salget (profitt). Legg da gjerne med noen linker eller utdrag fra hva selskapet selv har meddelet om dette, dette slik at alle vi uvitende kan kjøpe aksjer med begge hender før tallfremleggelsen i morgen. For hvis det er slik du sier, så kommer det jo fantastiske tall i morgen (og da med positivt fortegn).

Butte har hatt nedgang i salget, og prisene er redusert. EBITDA er derfor ikke helt der den bør være dersom de skal overholde forpliktelsene overfor lånegiverne, spesielt ikke dersom de må betale en eller flere av de "fordringene" de har mottatt varsel om.

TianRec - mener du at det de selger derfra skal koste mer enn det kineserne ellers er villig til å betale for poly? Kanskje du skal sjekke sunsirs. La oss tenke oss at de faktisk tjener penger på salg fra TianRec, ja da er deres andel av overskuddet (når alt annet er betalt) 15%. Hvor mye blir det? Hvis det er noe igjhen, så gjenstår den "lille fartsdumpen" med å få pengene ut av Kina. Dette er diskutert tidligere (det var sikkert før du kom på banene som en fugl føniks), og ingen har så langt kunnet forklare hvordan REC skal få eventuelle gevinster ut av Kina. Hvis du vet hvilke(t) smutthull de skal/kan bruke er sikkert både de, og ikke minst vi andre, veldig interessert i en oppklaring på dette området.
Flyers
11.05.2020 kl 10:12 2789

Du bommer jo fullstendig, Siri. ML er nedstengt. Polysalg er ikke interessant. De produserer ikke noe som kan selges.
Hva som har skjedd på Butte får vi vite i morgen. Men de tjener åpenbart penger.
Det er jo bare tull at Rec ikke får ut penger av Tianrec. Tianrec skal forøvrig noteres på børsen neste år.
Du skriver som om du har greie på ting, Siri, men det er så lite balansert å ryktebasert at jeg må be deg skjerpe deg!

For å få dette til å funke fremover må Tore T kunne mer enn å trylle..🤘
Redigert 11.05.2020 kl 10:29 Du må logge inn for å svare
Flyers
11.05.2020 kl 10:36 2723

Nå får vi jo ny styreformann som fikk norske skog på skinner, og i tilleg akers fhv finansdirektør inn i styret. Tipper disse to vi se Recs muligheter, og at dette går veien.
mofi1
11.05.2020 kl 10:51 2683

Har Røkke i det hele tatt uttalt seg om hva han tenker om Rec?
Kvike11
11.05.2020 kl 12:08 2568

Stop stop med uvidende kommentar også fra analytiker Meyer alias ???
Kina handler ikke USA varer før de bliver tvunget til det, så kan de give USA firmaer nok så mange tilladelser til at sælge til Kina, hjælper jo ikke noget , når kineserne skal handle lokalt.
Trump må endnu engang vride armen rundt på kineserne, så de forstår, helst uden told mur.
Randers
11.05.2020 kl 13:44 2427

Jeg er ikke enig med Meyer. Han skriver; "After the bond coupon payment on April 13th, REC is estimated to
have a cash position of USD18m (before potential working capital changes)".

Mitt regnestykke den 20. Februar (som også tok for seg datoen 13. April), endte på 13,89 MUSD.
..dette hvis alt annet er nøytralt...

Meyer må ha glemt JV-penalty på 5,2 MUSD

-Her er link til tråd/regnestykke, (den ble stengt pga maset til reserve-anton): https://finansavisen.no/forum/thread/80040/view/1605975

Jeg blir veldig overrasket hvis det ikke kommer en emi for å styrke kontantkassa.

ps. de som tror det kommer noe cash i kassa til REC fra JV`et ila 2020 - tar feil. ds
Sa2ri
11.05.2020 kl 14:04 2377

Hvis dine tall er riktige så er REC allerede i brudd med lånebetingelsene, og da skulle de vel meldt dette Til markedet allerede, eller? Har ikke lest betingelsene for obligasjonen på en stund, men vil tro at det er tilfellet (plikt til å melde fra og styrke balansen tilsvarende).
Redigert 11.05.2020 kl 14:04 Du må logge inn for å svare
nemi's
11.05.2020 kl 14:13 2338

Spørsmålet er innretning på nærstående emisjon. Aker har ingen operasjonell virksomhet, og får utbytter fra eiendelene i de andre Røkke selskapene. REC har sølt bort alt de eier, assets og kapitalinnskudd. Alltid. De har ikke et marked og de eneste inntektene de fortsatt har er fra Butte-produksjonen som dessuten er i fritt fall, som Meyer korrekt påpeker. Inntekter fra JV kommer dere aldri til å se i noen regnskapsoppstilling. JV-partner (den kinesiske stat) kommer til å sørge for at den vanvittige byggegjelda blir betalt med overskudd til lokale entreprenører hele dette tiåret, sikkert neste også.

Selskapene der Aker er storeier sier opp tusenvis av ansatte i 2020. Røkke har annet å tenke på enn amerikanske arbeidsplasser i ML som er null sjanse til å konkurrere i Asia. Resultatene viser jo det. REC kan starte opp ML i dag, for den del, og selge til Kina. Men de gjør ikke det, fordi som Bertheussen også har forstått: det er uansett for sent for REC: https://www.dn.no/bors/rec-silicon/andreas-bertheussen/kepler-cheuvreux/analytiker-om-rec-silicons-prestisjeanlegg-det-er-et-blodende-sar/2-1-740277

Skal Aker gidde å betale renter og avdrag for dene trøstesløse elendigheten, skal han i hvert fall minimere risikoen i den kommende rettede emisjonen. Og dere vet hva han betalte per aksje sist. Penger til investeringer derimot, de finnes ikke. Sist Tore Tafatt tigget om penger, var penger av aksjonærene for å stenge ned... stenge ned, altså! Siden har ML rustet i stykker og REC er totalt utkonkurrert. Å restarte skjer kun hvis de får solgt Butte. Og det har de forsøkt hver dag i to år uten fremgang.

I morgen står Tore Tafatt der svett, nervøs, kjedelig, passe brisen, uinspirert, og vise foil-settet sitt med kludder-grafer for årene 2022-2027. Bare tullprat. For å gi dere håp. Sånn at dere kan betale ham nye 37MNOK de neste tre årene også. Lettlurte som dere er.

Min muppet-favoritt er Flyers. For som han sier, han er REC aksjonær fordi han nå får oppleve batteri-revolusjonen.
Jazz
11.05.2020 kl 14:40 2269

Aker-systemet har vel svart at de ønsker å bli representert i styret. Det blir de nå, med 2 personer med Aker/Røkke-bakgrunn:
https://finansavisen.no/nyheter/energi/2020/04/21/7519370/annette-malm-justad-foreslas-som-ny-styreleder-i-rec-silicon
Tror derfor at kommunikasjonen fra i morgen av (generalforsamling) blir betydelig bedre, men det skal vel egentlig ikke så mye til.
Dessverre har virustiden truffet også Aker hardt, så det blir spennende å se hva de har tenkt som hovedeier.
Flyers
11.05.2020 kl 16:23 2118

Jeg husker når USA Kina avtalen ble underskrevet, nemi. Da var du borte fra Rec trådene med negativ, uskolerte kommentarer, i lang tid. Stakkars deg. Og nå, er du like kjepphøy på deg selv som du tidligere har vært. Hvis du hadde hatt et snev av høyere utdannelse innen teknologi og økonomi, hadde du kanskje skjønt noe mer av hva silisium egenskapene er, og ikke minst batterier. Nemi, du debatterer som en fyllik.
Flyers
11.05.2020 kl 16:24 2114

Jeg husker når USA Kina avtalen ble underskrevet, nemi. Da var du borte fra Rec trådene med negativ, uskolerte kommentarer, i lang tid. Stakkars deg. Og nå, er du like kjepphøy på deg selv som du tidligere har vært. Hvis du hadde hatt et snev av høyere utdannelse innen teknologi og økonomi, hadde du kanskje skjønt noe mer av hva silisium egenskapene er, og ikke minst batterier. Nemi, du debatterer som en fyllik.
Randers
11.05.2020 kl 16:30 2086

Sa2ri, hadde Meyer husket JV-penalty ville han kommet til omtrent samme sum. Altså noe under 15 MUSD.

Men REC kan ha greid å kloret seg (midlertidig) over de 15 MUSD, (ref bl.a det meyer nevner om "(before potential working capital changes)".
..dog skulle man tro de sliter med å ha de rundt 20 MUSD i kassa - som de selv mener kreves....
nemi's
11.05.2020 kl 16:35 2061

Emisjonen i fjor satte av 5.2MUSD på sperret konto, siste JV penalty avdraget er betalt nå med de penga.
nemi's
11.05.2020 kl 16:43 2037

Så hør heller på Bertheussen, Hermanrud og Meyer. Ikke verre enn det. De har som jobb å følge selskapet tett. For øvrig har ingen av dem høyere teknologisk utdannelse enn meg - det er helt sikkert. Uten at det spiller noen rolle oppi surret ditt.

Hermanrud har bransjens høyeste stjerne, og har fulgt REC lengst. Kursmål: 1.3kr. Står her:
https://finansavisen.no/nyheter/industri/2019/11/14/7472336/hermanrud-and-amp-co-om-rec-far-forventet-pris-for-butte-bor-aksjen-halvere-seg

Men det var den gang himmelen var lyseblå. Det er den slettes ikke lenger.
Redigert 11.05.2020 kl 16:46 Du må logge inn for å svare
Jazz
11.05.2020 kl 17:39 1921

Ja, Hermanrud har en høy stjerne (også hos meg), men det er få som historisk har bommet mer i REC enn ham. Ta et raskt søk så ser du det. Nå har han samme arbeidsgiver som Meyer, og de to, fra samme meglerhus, klarer å prestere 2 kursmål 30% fra hverandre i samme tidsrom, helt utrolig.
Kan hende får en av dem rett, men foreløpig, 6 mnd etter Meyers kursmål 1,0, har den reelle kursen vært over 100% høyere, på sitt laveste.

Men det ser ikke helt bra ut for REC. Pengene renner ut og prisene synker, en emisjon i år er ikke usannsynlig i mine øyne. Batterimarkedet kan imidlertid bli en gullgruve, men foreløpig er det et spørsmål om OM og NÅR.

Det blir spennende å følge markedets reaksjon på tallslippet i morgen.

Solerbra
11.05.2020 kl 17:43 1904

Det fine er at selskapet omformer selv 4 ganger i året, pluss evt. børsmeldinger. Jeg forutsettet at vi da får riktig informasjon. Så hvorfor skal vi høre på spåmenn? Hva er det de vet som ikke selskapet vet? Og vet du at de ikke har en agenda?
Hva du vil betale for aksjen bestemmer du selv.
Sa2ri
11.05.2020 kl 17:53 1871

Hvis du med dette mener at selskapet informerer 4 ganger hvert år, og alt de kommer med er riktig, ja da har du nok ikke helt fulgt med på det de har lagt frem de siste to-tre årene (og litt til). REC er dårligst i klassen på informasjon, og sannhetsgehalten i det de kommer med er ofte ganske lav. Selskapet har hatt for vane å komme med spådommer og påstander om det ene og det andre, men lite av dette har materialisert seg og i hvert fall ikke i løpet av den tiden de har sagt (informert). Det de kommer med fire ganger i året er derfor noe man skal ta med en klype salt.

Fasit for 1Q20 får vi i morgen, så får vi se hva det blir og hvor ferden går videre. Personlig tror jeg det kan bli svært tungt for REC fremover.
Solerbra
11.05.2020 kl 19:51 1701

Faktum er i alle fall at jeg hadde vært mye fattigere hvis jeg hadde hørt på spådommene til disse 'ekspertene'. Med kursmål fra Meyer og Bertheussen på 1,0 - 1,3 så kjøpte jeg massevis av aksjer på 2-tallet (helt på bærtur altså), som jeg solgte mellom 5 og 5,50. Så min oppfatning er et enten har de ikke peiling, eller så har de en agenda. At de av og til treffer litt skulle nå ellers bare mangle. Det er jo 50/50 opp eller ned..

Så er nok ikke all informasjon fra selskapet heller helt på stell, Det er jeg enig i. Og nå blir det nok tungt en stund ja, men det gjelder ikke bare Rec.
Jeg er klar for noen billige aksjer igjen?
Randers
11.05.2020 kl 20:58 1590

Så de har hatt 5,2 på "lur" i tillegg til 29,4 i cash ? ..det hadde jeg ikke fått med meg......

-Da kan jeg ikke annet enn å beklage for at jeg har lagt ut feil tall. (..så nå er jeg dermed på linje med Meyers rundt 18 MUSD..)

Men jeg tror fortsatt de trenger å styrke kontantkassa. Jeg vet riktignok at de regnskapsmessig har noe å "gå på"
for å holde seg over 15 MUSD. Men Q2 vil ikke bli bra heller, så tilslutt vil det bikke under både 20 og 15 MUSD
Redigert 11.05.2020 kl 21:00 Du må logge inn for å svare
nemi's
11.05.2020 kl 21:14 1541

Fornebu, Norway - April 9, 2019:
Specifically, the proceeds will be used for (i) non-recurring restructuring costs of USD 3.7 million to curtail and shut down Moses Lake FBR production, unless access to the Chinese market is restored, (ii) settle the remaining payments to the Yulin JV of USD 3.1 million and USD 5.2 million and (iii) for general corporate purposes.

settle; betale
Randers
11.05.2020 kl 22:55 1376

Nemi (og andre) - jeg har ombestemt meg.. ..går tilbake til opprinnelige synspunkt angående cash.
..det er uansett ingen big deal, dette finner man ut i morgen. Men jeg tror ikke det Nemi sier om
5,2 MUSD JV-penalty før jeg ser det ;-)

-Avtalen med JV-partner er å forstå som at 5,2 skal betales innen 1 Mars (Q1-2020). (Dette skjedde ikke
Q1-2019 (3,1 MUSD), men det ble betalt Q2-2019). Og da med fratrekk i cashbeholdning.

Derfor mener jeg at 5,2 også kommer til fratrekk i kassa. Og skal da ha blitt betalt ila Q1.

Som sagt, ingen big deal - men jeg gir meg ikke før jeg ser tallene :-D
Redigert 11.05.2020 kl 22:58 Du må logge inn for å svare
Sa2ri
12.05.2020 kl 07:06 1100

Inntektsfall på 45 prosent
REC Silicons inntekter falt i første kvartal med 22 prosent sammenlignet med fjerde kvartal 2019, og 45 prosent sammenlignet med første kvartal i fjor.
LEGGER FREM TALL: Konsernsjef i REC silicon, Tore Torvund.
Foto: Foto: Adrian Nielsen

https://finansavisen.no/nyheter/industri/2020/05/12/7526809/inntektsfall-pa-45-prosent
tran5
12.05.2020 kl 07:19 1046

Oslo, Norway – May 12, 2020: REC Silicon ASA (REC Silicon) reported first quarter 2020 revenues of USD 24.7 million and EBITDA of USD 1.0 million.

REC Silicon reported a cash balance of USD 30.2 million on March 31, 2020.

Silicon gas sales volumes for the first quarter were 730 MT compared to guidance of 850 MT. Average silane gas prices remained relatively stable compared to the fourth quarter 2020.

Polysilicon sales volumes for the quarter were 89 MT and inventory increased by 151 MT.

For more information, please see the attached first quarter 2020 report and presentation.

The company will host conference call to present the results at 8:00am CEST. Following the presentation, it will be opened for questions from the audience.

The presentation will be in English.

To join this event, use one of the following access numbers. Please make sure to dial in 5-10 minutes prior to the scheduled start time.