Forventes sterk oljerekyl - er qec det beste prospektet nå?

ak78
QEC 07.05.2020 kl 09:31 12104

Jeg har lave forventninger til den årlige og ordinære generalforsamlingen i juni, men tiden er likevel inne for å prøve se inn i en spåkule som ikke finnes ;-)

Minus:
Lav oljepris, så lav at det er mer lønnsomt å la olja ligge i bakken. Qec får sine inntekter fra olje.
Ikke mye cash på bok eller verdier å realisere - brønner kan selges, men det er også livlinen...det blir som å velge mellom pest eller kolera kanskje?
Kanskje kan all aktivitet stanses og alle ansatte, innleide arbeidere mm, permitteres ?

Pluss:
Forventes sterk rekyl i oljeprisen
Quebec har fått lungeødem etter corona - de gisper etter cash for å styrke først og fremst sysselsettingen og helsevesenet i regionen, tilføre frisk kapital.
Få faste ansatte - kan redusere aktivitet, og utgifter til konsulenter og arbeidskraft raskt.

Hva sees der inne i spåkula?:
Oljeprisrekyl
Normaliserte inntekter
Økt kredittgjeld etter corona - etterslep av utgifter i forb med dette i noe tid fremover (avhengig av oljeprisen).
Quebec blir mer villige til å tjene penger på egen gass enn noen gang før.
Quebec og statsministeren har opprettet støtteordninger til grønn energiteknologi som kan sikre arbeidsplasser og bidra til redusert klimaavtrykk. Qec gaz propre / clean gas kan kanskje gå under slike støtteordninger?
Jordan går sin gang - forhandlinger om villkår gjenopptas etter corona, om det i det hele tatt har blitt lagt på is.
Kanskje dropper Qec jordan prosjekter da det ikke samsvarer godt nok med deres grønne profil?

Konklusjon:
Vekta mi vipper mer mot at QEC vil klare å ri også denne stormen av enn motsatt.

Hva tenker dere der ute? Setter pris på en saklig kommunikasjon for å kunne hjelpe hverandre å se ting fra flere sider.
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Vikingen
07.05.2020 kl 09:50 8370

Jeg håber du får ret mht. Quebec - men mit håb er efterhånden ved at være lille.
Vi er blevet skuffet en del gange - dog kan denne situation (corona) måske ændre på Quebec´s holdning.

Alle skal bruge indtægter - og Quebec har gas til at ligge i jorden.
Vil og kan de andre dele af Canada blive ved give Quebec så stor en del af kagen?
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
easygo
07.05.2020 kl 10:51 8276

Quebec har levd fett på "equalization" gjennom mange år. Disse overføringene kommer i stor grad fra Alberta. Alberta produserer ca. 4 millioner fat/dag av olje/flytende produkter. Av dette utgjør tungolje fra oljesand ca. 3,2 millioner fat/dag. Med produksjonsbortfallet fra konvensjonell/skifer i Alberta og nedstengning av oljesandfelt blir det ikke mye penger til overs å sende til Quebec. Break-even kost på oljesandutvinning er ganske høy og en del av disse feltene kommer kanskje ikke i gang igjen i det hele tatt. Selv om oljeprisen øker igjen over tid er det ikke sannsynlig at Quebec vil fortsette å få overføringer som før, og kanskje ingen overføringer i det hele tatt. De må se seg om etter andre inntekter. Utnyttelse av egne gassforekomster, ved hjelp av Utica Resources, Questerre med flere burde være en nærliggende løsning for å tilføre jobber og penger til provinsen.
easygo
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
MC Axel
07.05.2020 kl 12:34 8164

👍
The only thing we hear about is the OPEC+ production cuts. The reality is that far greater cuts have been made if you include everyone outside OPEC +. There will be a mega oil price jump
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
ak78
07.05.2020 kl 14:32 8050

Et interessant poeng easygo! Dette er altså basert på eksisterende produksjon i Alberta? Og er det vedtatt at oljesand der skal utgå eller er det mer en generell utvikling og grønn klimapolitikk på sikt?
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Vikingen
07.05.2020 kl 15:02 7977

Uanset hvad der sker fremadrettet, så vil Corona ligge et stort pres på Quebec - der skal skaffes indtægter.
Der er selvfølgelig flere måder at øge indtægterne - men gas vil virkelig kunne øge indtægterne betragtlig.

Hvorfor ikke give QEC lov til at bevise at deres "Clean gas" virker?

Så er spørgsmålet bare - hvad ved vi egentlig omkring "Clean gas" - hvor langt er de og virker det efter henseende?
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Mdg1
07.05.2020 kl 15:13 7946

Det er stor usikkerhet knyttet til oljeprisen. Noen spår rekyl mens andre tror den vil ligge under 40 nesten ut hele 2021. Jeg tenker det tryggeste er å høre på IEA som har mest data tilgjengelig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.05.2020 kl 19:09 7564

"Så er spørgsmålet bare - hvad ved vi egentlig omkring "Clean gas" - hvor langt er de og virker det efter henseende?"

Hvis du hadde tatt deg bryet med å lese min innlimte børsmelding fra Qec om siste oppdatering av Clean Tech på tråden, "Konkurs eller emisjon?" hadde du sluppet å stille dette spørsmålet. Jeg ser for øvrig at det innlimte innlegget med Qecs børsmelding er slettet på denne tråden. For øvrig har jeg på samme tråd limt inn 2 andre meldinger fra både SB1M og Qec som gir deg et godt innblikk i ståa. Fort deg og les. Disse innlimte meldingene kan også kan bli slettet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
MC Axel
08.05.2020 kl 19:45 7497

"U.S. Oil Companies Are Cutting Production Much Faster Than Expected

By Julianne Geiger - May 07, 2020, 5:00 PM CDT"



https://oilprice.com/Energy/Crude-Oil/US-Oil-Companies-Are-Cutting-Production-Much-Faster-Than-Expected.html
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
08.05.2020 kl 20:15 7428

Axel
Binnion vedgikk allerede sommer'n 2019 da oljeprisen var langt høyere enn i dag at Qec trengte mer produksjon for å gå i pluss, og at produksjonsøkningen ikke ville bli gratis, men trengte å finansieres. Hva da med dagens situasjon hvor selskapet allerede i 1. kvartal ifølge egne beregninger forventes å ha brukt opp nærmere 50% av kredittfasiliteten på 20. mill dollar? I lys av Qecs siste melding leser jeg situasjonen som kritisk for selskapet.

QEC: HAR TILSTEKKELIG LIKVIDITET PÅ KORT SIKT

Oslo (TDN Direkt): Ved utgangen av første kvartal 2020 forventer Questerre Energy Corporation å ha benyttet under 50 prosent av sin kredittfasilitet på 20 millioner dollar.

Det fremgår av en melding fra selskapet mandag morgen.
"Med begrensede planlagte kapitalutgifter, mener vi at vi har tilstrekkelig likviditet på kort sikt", melder selskapet.
Når det gjelder krisepakken for olje- og gassindustrien kunngjort av myndighetene i Canada, opplyses det om at "det er ingen garantier, men vi håper å kvalifisere for noe av denne økonomiske hjelpen. Dette vil gi oss noe tilleggsfleksibilitet ned neste 12-18 månedene".
Videre melder selskapet at de har mål om å kutte "overhead"-kostnader med 1,5 millioner dollar eller en tredjedel av brutto utgifter i fjor. Pr 1. april 2020, har selskapet innført en fire dagers arbeidsuke med reduksjon i lønn på mellom 20 prosent og 50 prosent samt 20 prosent reduksjon i styrehonorar. Selskapet opplyser om at de fortsetter å se på andre muligheter for å redusere omkostningene.
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
MC Axel
08.05.2020 kl 20:41 7363

PU

That's yesterday's news, I doubt that the QEC announcement was based on the same day oil market situation.

I think that this latest QEC announcement was a panic attack and we will get another guiding soon

What I meant is that the oil price has jumped +100% since the bottom and we will soon be approx where we were before

The price will rise significantly more with all these production cuts and with all the US shale foreclosures

The fun here is that no one can live these low prices
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Domus
09.05.2020 kl 08:25 7036

2 spm til ketchup :

Vis meg hvor Binnion sa at de trengte mer produksjon for å gå i pluss(de gikk i pluss i Q3)
Vet du hvor mye av kreditten som var trukket ved årsslutt 2019?
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.05.2020 kl 10:25 6869

D
I) Binnion var trolig mer opptatt av årsresultat og fremtiden enn av et enstaka q resultat.
2) Irellevant spørsmål. Binnion trekker frem første kvartal 2020.
"Ved utgangen av første kvartal 2020 forventer Questerre Energy Corporation å ha benyttet under 50 prosent av sin kredittfasilitet på 20 millioner dollar"
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.05.2020 kl 10:38 6836

Jeg kan gi deg hele smørbrødlista.

Questerre updates progress on Clean Tech Energy research in Quebec

May 6, 2019by Dana Shepherdson

Share on facebook

Share

Share on twitter

Tweet

 0

 0

THIS NEWS RELEASE IS NOT FOR DISSEMINATION OR DISTRIBUTION IN THE UNITED STATES OF AMERICA TO UNITED STATES NEWSWIRE SERVICES OR UNITED STATES PERSONS
May 6, 2019 – Questerre updates progress on Clean Tech Energy research in Quebec

 

Calgary, Alberta — Questerre Energy Corporation (“Questerre” or the “Company”) (TSX,OSE:QEC) updated the progress on its clean tech energy research project to produce energy with near zero emissions, zero use of toxic fluids below ground and zero use of drinking water. If successful it will be world leading and a complete game changer for the environment, for society and the economy.

Michael Binnion. President and Chief Executive Officer of Questerre, commented, “Some say our goals of clean tech energy production are impossible.  I say to achieve the impossible we have to have a new way of thinking.”

Questerre is working collaboratively with all stakeholders to achieve these aspirational goals. Recent history has shown that traditional oil and gas development and old approaches to sustainability are not socially acceptable in Quebec.

The Company has listened to stakeholders and communities’ concerns about climate, health, water and noise impacts. It believes that incremental improvements on the old technologies and processes proposed almost ten years ago are not sufficient to secure the social acceptability needed. A genuine approach to sustainability that balances people, planet and profit is the only way forward in today’s world. Questerre continues to consult with interested stakeholders on innovation, approaches, and ideas to create a socially acceptable approach.

Questerre has submitted a request to the Government of Quebec to consider a science-based research project for clean tech energy production.  This research would be into new processes and clean technologies that could achieve near zero emissions energy production on an economic basis. The research would assess not only the viability but also different methods to apply dozens of new technologies in one comprehensive process. In light of recent comments in the media, Questerre confirms that it is not in discussions with the Ministry of Energy and Natural Resources in Quebec relating to a development project.

Questerre is leveraging its expertise gained through early exposure to shale and other non-conventional reservoirs. The Company has base production and reserves in the tight oil Bakken/Torquay of southeast Saskatchewan.  It is bringing on production from its lands in the heart of the high-liquids Montney shale fairway. It is a leader on social license to operate issues for its natural gas discovery in the St. Lawrence Lowlands, Quebec. It is pursuing oil shale projects with the aim of commercially developing these significant resources.

Questerre is a believer that the future success of the oil and gas industry depends on a balance of economics, environment and society. We are committed to being transparent and are respectful that the public must be part of making the important choices for our energy future.

For further information, please contact:

Questerre Energy Corporation

Jason D’Silva, Chief Financial Officer

Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Vikingen
09.05.2020 kl 12:35 6696

Du lever i en anden verden - den er et år gammel.
Jeg håber det et sket noget side.
Jeg har læst den Update.

Jeg efterlyser noget nyt.
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.05.2020 kl 15:31 6559

Vikingen.
"Jeg efterlyser noget nyt"

Her setter du fingeren på problemet. Det er ikke noe nytt å melde. Meg bekjent er den ett år gamle meldingen siste formelle oppdatering fra Qec vedr. Clean Tech. Riktig nok har Binnion eller Jason under tiden uttrykt at Clean Tech er et premature prosjekt. Videre fikk vi vite i begynnelsen av april 2019 at velrenomerte Industrial Alliance Securities Inc. er engasjert for å headhunte Quebec baserte investorer som kan være interessert i å skyte kapital inn i Clean Tech mot partnerskap. Noen måneder senere - ut på sommer'n 2019 - fikk vi også opplyst at Schlumberger var engasjert for å finne nødvendig teknologi til Cean Tech ute i den store verden. Selv om de ble engasjert for mange måneder siden, har vi fortsatt ikke hørt hvordan det har gått. Med andre ord ingen oppmuntring fra den kanten. Ganske så forstemmende synes nå jeg.

Jeg ser du reagerer på at innlimte melding er ett år gammel. Du gjør deg selv en bjørnetjeneste når du neglisjerer gamle meldinger. Ofte kan de relateres til dagens situasjon og gi et nyttig perspektiv på utviklingen. Særlig når nye meldinger i likhet med den som er gjengitt nedenfor, tramper i de samme gamle oppgåtte sporene.

Fra 4. mai 2020.
Mr. Binnion added, “With the Government of Quebec actively seeking projects to contribute to the recovery and improve their self-sufficiency and independence, we are optimistic about the long-term value of our assets, particularly Quebec. Our Clean Tech Energy project can create significant benefits, both economic and environmental. We look forward to discussing these benefits with local communities and the government when the shutdown is lifted.”
http://www.globenewswire.com/news-release/2020/05/04/2026475/0/en/Questerre-updates-operations.html
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Domus
09.05.2020 kl 20:29 6355

Igjen - kan du vise meg hvor han sa at de trengte mer produksjon for å gå i pluss?

Og... er det irrelevant at de har trukket mindre av kreditten nå enn ved nyttår??

...og :

The Export Development Corp which does domestic loans has said it will guarantee 75 percent of credit lines.
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.05.2020 kl 20:53 6306

QEC aksjonærer burde egentlig håpe på en lav oljerpris i lang tid. Dess mindre penger Alberta tjener på olje og mindre penger vil det da være til Quebec i overføringer. Da vil utnyttelse av egne gassressurser komme opp igjen hos politikere i Quebec.
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.05.2020 kl 21:13 6272

D
Det får du finne ut av selv. Litt av jobben må også du kunne klare. Men i stedet for å starte ny trettende ordkrig mot meg som ingen er interessert i, burde du heller besvare TS sitt spørsmål om Qec nå er beste prospektet som sikkert Viking med flere gjerne vil høre din mening om.
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.05.2020 kl 21:21 6248

Nå er det jo engang slik at Quebec ved Legault har valgt Alberta som som sin eneleverandør av gass og olje Samtidig som Quebec støtter Albertas økonomi, vil Quebec også få fordelen av prisutviklingen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Domus
09.05.2020 kl 22:19 6176

Det betyr at du igjen kommer med feilaktig info !

Og for øvrig vet du at jeg ikke kommer med anbefalinger verken ene eller andre veien.

Mitt bord er fakta. Derfor får du meg på nakken gang på gang!
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Vikingen
09.05.2020 kl 22:42 6133

Jeg tror jeg læser nogenlunde ligeså godt som dig - men det var nyheder omkring “clean tec” jeg efterspurgte og ikke et resume at gamle artikler.
Jeg er glad for dit engagement - men emnet var altså nyheder omkring “clean tec” - intet andet.
Er der virkeligt ikke kommet noget nyt det sidste år?
Hvis der er rigtig, så bliver jeg meget nervøs 😳
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.05.2020 kl 22:43 6133

Tull og tøys. Jeg har ikke bedt deg om anbefalinger. Igjen vrir du på mine ord, og vi er på ny inne i en ordkrig som jeg ikke vil fortsette fordi ingen er interessert. La oss nå få høre fakta om Qec er beste investeringsobjekt siden fakta er ditt bord.
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Domus
09.05.2020 kl 22:51 6103

Ketchup, du skriver : burde du heller besvare TS sitt spørsmål om Qec nå er beste prospektet som sikkert Viking med flere gjerne vil høre din mening om.

Her ber du meg svare på Ts sitt spm, og jeg svarer at jeg ikke kommer med anbefalinger. Hvor er problemet ditt nå??

For øvrig sliter du også med påstandene om økning av produksjon for å gå i pluss.
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.05.2020 kl 22:56 6087

Du kan ta svare på TS sitt spørsmål uten å komme med anbefalinger. Det har allerede jeg gjort og overlatt til leserne selv å trekke konklusjonen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.05.2020 kl 23:24 6044

PU, du må virkelig have et trist liv siden du bruger alt tid i alle QEC-tråde hver evig eneste dag året rundt og det er endda uden du ejer aktien selv 😳😢
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Domus
09.05.2020 kl 23:29 6039

Svarer jeg bekreftende på Ts sitt spm om Qec er det beste prospektet, vil det anses som en anbefaling. Ingen tvil om det!

Men spa frem Binnions uttalelse om produksjon, eller dementer!
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.05.2020 kl 23:33 6108

Jeg har ikke bedt deg å svare bekreftende om Qec er beste prospekt. Nok en gang vrir du på mine ord. Helt håpløst.

Pick Up
I dag kl 22:5660
Du kan ta svare på TS sitt spørsmål uten å komme med anbefalinger. Det har allerede jeg gjort og overlatt til leserne selv å trekke konklusjonen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Domus
09.05.2020 kl 23:38 6093

Om jeg skal besvare Ts sitt spm så handler det om et ja eller nei mao anbefaling ene eller andre veien.

Dementer påstanden din eller Finn den frem. Ellers er du på løgner igjen!
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.05.2020 kl 23:44 6078

Elly
Det er jo ikke alle som er like vellykkete som deg.
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.05.2020 kl 23:49 6056

D
Hvor lenge skal du holde på med dette? Du klarer sikkert å skrive innlegg som jeg har gjort uten å komme med en anbefaling. Eller hur?
Er for eksempel siste meldinger en skjult profit warning - eller hva mener du?
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Domus
10.05.2020 kl 00:01 6029

Grattis, dementer ellet fortsett med løgnene.
Tragisk !

For øvrig vet du like så godt som meg at hvis jeg svarer ja på Ts sitt spørsmål vil det oppfattes som en positiv anbefaling og vice versa. Gidder ikke mer kverulering på det!
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2020 kl 00:12 6008

Les mine innlegg. Har jeg kommet med anbefaling? Men du tør selvfølgelig ikke å stikke hodet ut. Patetisk!
Økt produksjon og finansieringsbehov. Husker du virkelig ikke intervjuet med Binnion? Eller skal du kverulere enda mer til alles kjedsommelighet?
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Domus
10.05.2020 kl 00:30 5978

Vis meg Binnions uttalelse om økt produksjon for å gå i pluss !

Det er ikke pent å lyve. Bortforklaringer sletter ikke løgner som snø heller ikke gjør med hundedritt!
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2020 kl 04:36 5872

Nåt jeg eller andre har bedt deg cm å fremlegge bevis, har vi aldri fått noe som helst. Det er likegyldig for meg om du tror meg. Jeg har ingen grunn til å lyve. Jeg har også skrevet om dette intervjuet på tidligere tråder og kommentert at Bininon allerede sommeren 2019 uttalte at Qec trengte produksjonsøkning og finansiering. Han sa også blant annet at hverken Quebec eller Jordan var inntektsgivende. Her påløper det bare utgifter. Men la vær å tro meg, du. Jeg vil i hvert fall ikke havne opp i en ny trettende ordkrig med deg som ingen andre har interesse av. Svar nå på spørsmålet til TS som jeg hsr gjort og bidra på forumet. Hvilke fakta taler for eller mot (siden fakta er ditt bord som du selv skriver)?
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Domus
10.05.2020 kl 08:35 5743

Økt produksjon for å gå i pluss...

- dette er såpass viktig info at det må dokumenteres.
Vis meg hvor Binnion har sagt dette!

Du prøver å gjemme deg vekk med bortforklaringer og angrep på meg, men det fjerner ikke problemet ditt.

Vis meg infoen og jeg skal legge meg flat.
Hvis ikke har du på nytt presentert uriktige opplysninger og farer med løgn - igjen.

Dette er ikke trettende diskusjoner om hvem som har sagt hva - dette er vesens mtp Qecs økonomi.
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2020 kl 08:47 5709

Når jeg skrev presentasjon, skriver du jeg at skrev søknadsgodkjennelse. Du vrir på alt og får det til at jeg farer med uriktige opplysninger og nå løgn som er noe helt annet. Til og med SB1M's referat fra Binnions lunchpresentasjon klarte du å misforstå. Jeg vil ikke å ha noe mer med deg å gjøre. Comprende?
Du klarer sikkert selv å finne dette intervjuet. Så kan du tolke det som du vil. Over og ut.
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Domus
10.05.2020 kl 08:58 5690

Ok, da farer du med løgn mao er en løgner.

Ikke til å stole på i det hele tatt.

Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
10.05.2020 kl 08:59 5684

Over og ut.
Redigert 21.01.2021 kl 05:32 Du må logge inn for å svare