Selger billetter for reiser i juni og juli osv

Fred55
NAS 08.05.2020 kl 15:50 1231

Noen som har noen fornuftig forklaring på dette. NAS sier selv at de kun skal fly med nevnte 7 fly til Påsken 2021. Samtidig selger de billetter fortløpende for reiser i juni- juli og videre fremover. På akkurat samme betingelser som tidligere og nærmest samme byer/fly plasser. Eneste forskjell er at nå er det lange reiser med mellom landinger osv.
Uansett så er det komplett umulig å gjennomføre med kun 7 fly enkelt og greit. Spørsmålet mitt er om dette rett og slett er lovlig? I det ene øyeblikket selger du en reise i en annen setting sier du at du ikke skal fly med mer en 7 fly og hovedsaklig i norden med disse 7 flyene.
I en annen setting sier JS at om det åpnes opp før så vil en sakte men sikkert åpne opp for å fly.

Kombinasjonen av det de sier i media på EGF og til pressen. Samsvarer enkelt og greit ikke med de de faktisk selger på sine hjemmesider :-)

Noen som har en forklaring ?
Redigert 19.01.2021 kl 11:58 Du må logge inn for å svare
Potet
08.05.2020 kl 15:53 1222

De ønsker å ha passasjerer om grenene åpnes. Får du ikke flydd får du igjen pengene. Og VISA og MC tjener på rentene imens.
Slettet bruker
08.05.2020 kl 16:19 1176

Du får sikkert tilbud om å konvertere til CashPoints etterhvert.
NAS har ikke cash tilgjengelig å starte opp med flere enn de 7 flyene de har i drift og som er delfinansiert av norske skattebetalere.

Både i presentasjonen og i materiale går det frem at NAS vil fly med 7 fly til april 2021, dersom de skal øke tilbudet trenger de cash. Haster med å få satt en emisjon dersom man skal fly flere fly i juni/juli.
Fred55
08.05.2020 kl 16:30 1155

Og leser nå at lufthansa åpner opp til 106 plasser i Europa i løpet av Juni 160 fly i luften av totalt 760.
Tilsvarer litt over 20% av flyene de har. Trolig enda mer i juli og når en ikke har noen særlige flygninger på disse 160 ut over Europa så tyder dette riktig så bra.

Selvsagt vil NAS/SAS komme etter sier seg jo selv. Samtidig hører en på debatter her hjemme rundt alle meninger rundt hva skal stenges ned og hva skal åpner når og hvordan :-)
Tipper at vi slipper spinn dyr Norges ferie i år med regn og usikkert vær. La oss heller betale dyrt i sør Europa. Sikkert dyrere fly og dyrere Euro. Men uansett kan en ta en lunch og middager med vin dessert og tilbehør til barna og nyte alt ute på greie og fine restauranter og sparer fort 1500 til 2000 Kr dagen i pris bare på det i forhold til hjemme selv med stive euro.
Samtidig er en garantert sol og varme billigere parker, fornøyelser go cart etc for barna ++ Så en sparer fort på 14 dager fort 20 til 30 tusen på det. ( opp mot spise drikke ute begge steder vel å merke :-)
Hotell ca 1000 kr døgnet mindre for 2 voksne og 2 barn. Altså 35 til 45 lapper billigere en hjemme. Trekker en fra 20 tusen i fly billetter. Så blir totalen 15 til 20 tusen rimligere. Forskjellen er at en får sol varme og sommer. Noe som veldig mange av oss ønsker deg på den årstiden, men stort sett bare er i sør norge noenlunde stabilt vel å merke.

Tenker vi begynner å bli rimelig klare til å bestille fly. Med mastercard er det jo grei skuring. Går ikke flyet kommer kr inn på kontoen :-)
Slettet bruker
08.05.2020 kl 19:16 996

Det er et forsøk på å få inn cash mot cash-Points. Har tydeligvis fungert også- Bra at det blir en rekke internasjonale rettsaker her - slik kan vi ikke ha det for framtiden. For en omdømme-trøkk. Noen må jo gjøre tidenes dårligste vurdering her?
Zaih
08.05.2020 kl 20:46 890

Og ingen tenker på at om de starter flygninger før så øker inntektene og dermed kan de dra av garantien.
Om de som kjøper billettene betaler med debittcard så er det mulig ikke det smarteste med 95% betaler med kreditt.
Og tro at nas skylder enorme beløp for betalte billetter er det pressen og enkelte her inne som skriver.
Slettet bruker
08.05.2020 kl 20:58 863

Look to the Class Action in USA 🙈
Slettet bruker
08.05.2020 kl 21:03 845

Vi får nok de tallene i massesøksmålene som kommer framover. Når det kommer til behandling av ansatte og kunder, så holder ikke det NAS driver med mål. Det er klart for mange etterhvert. Hegnar skriver at norske bønder driver med slavekontrakter. Ikke alene om det, hvis så skulle være tilfelle (og ikke bare skriblerier fra en tilårskommen tullebukk).
Zaih
08.05.2020 kl 21:06 838

Tviler på at de har betalt med annet enn kreditt da de er den største bruker av dette.
Og en ting er hva pressen skriver en annen er virkeligheten

Slettet bruker
08.05.2020 kl 21:07 834

I ettermiddag gjentar Jacob til ansatte i NAS alvoret.

Schram opplyser i brevet at situasjonen per nå tilsier at Norwegian bare vil ha noen få fly i lufta - i Norge - fram til mars 2021.