NAS inntekter fremover?


NAS skal bare fly med noen få fly frem mot påske neste år.
Hvordan skal de klare å betjene sine forpliktelser med en så liten omsetning?
Går utifra de kvitter seg med folk også norske ansatte men det blir jo allikevel langt fra nok.
Så hvordan skal selskapet overleve?

Det skal enten bli norskkontrollert, eller ikke overleve.
Ved siste alternativ startes nytt norskkontrollert hovedflyselskap.

Med mange nok småaksjonærer som konverterer flybilletter til CashPoints og deltar i emisjonene fremover går det nok bra.

Du vet kreditorene og rådgiverne har funnet en utømmelig kilde i disse lojale NAS patriotene 🙈

Hvis du sjekker deres egen lavpriskalender kan du se at utvalgte ruter mellom hovedsteder vil starte 15 juni. Deretter vil de gå slag i slag med Syden og noe interkontinentalt. Middelhavet vil ikke ligge uberørt til neste sommer. Men dette er avhengig av at Europa får tilnærmet samme smittestatus. Vi er ikke langt unna idag. Dette er en plan som er så åpen at den kan funke. Men da må de være først

Hva med å innføre et legal advisor fee på alle flybillettene så holder emisjonspengene lenger 😂

De har avertert og tatt imot bestillinger til fly som ikke skal gå i månedsvis nå. Mange har gått i fella, men nå slår de knallhardt tilbake.

Det som funker er at du bestiller i lavpriskalenderen nå med en gang, før det blir fullt, så får du tilbud om cash-points når du er klar på Gardermoen.

Siden cash fra emisjoner blir litt som nas' core business fremover burde det vel opprettes som eget profit center. Bemanningen er jo der med meglere og advokater klare med powepointmaler.

Har skjønt det slik at NAS har bundet opp drivstoffprisene fra tiden før krisen og derved ikke får tillgang på billig fuel i tiden som kommer stemmer dette?
Er også mange andre flyselskap som skal starte opp igjen så konkurransen om passasjerene kommer til å bli knallhard.
Tror flere av selskapene må kaste inn håndkleet etter hvert. Så får en se om NAS er eit av disse eller det blir en av vinnerne på sikt:-)

Jacob Schram sier at Norwegian skal drive med ett års virksomhet, altså april-mai 2021, og at selskapet skal drifte syv fly. Det går ikke det vet du, sier Trygve Hegnar.


https://finansavisen.no/nyheter/luftfart/2020/05/09/7526291/trygve-hegnar-mener-aksjekursen-i-norwegian-er-komisk