En bedre idé å starte nytt flyselskap med 10 - 15 mrd. kr. i EK.


NAS skal operere kun 7 fly i nesten ett år sier de. Og rentebærende gjeld er nesten 50 mrd. kr. (Var 61 - 10,8 = ca 50)
Det er vel ikke-rentebærende gjeld også.

Verdien på fly har vel sunket dramatisk. Da det nesten ikke flys for tiden. En kan lure på om NAS egentlig har
positiv egenkapital i det hele tatt. Og at staten kanskje burde stanse de 2,7 mrd ?

For å få orden på dette, må det være mye bedre å starte nytt flyselskap med ordentlig sunne finanser.
Som kan nyttegjøre seg den historisk gunstige mulighet det er nå for å starte nytt norskkontrollert
hovedflyselskap.

Det er først med ordentlig sunne finanser at en får tilgang på billige lånerenter. Og kan skaffe seg billige fly,
billig jetfuel, billig personale, billig kontorleie osv. Og kunne stå supergodt rustet når oppgangen kommer.
Redigert 09.05.2020 kl 00:40 Du må logge inn for å svare