Oppkjøp - Nå meget billig

Superprofitt
KOA 09.05.2020 kl 07:05 22420

KOA er nå ekstremt billig! Nå som verden begynner å åpne opp etter Covid-19 vil omsetningen til KOA gradvis øke. Selskapet trenger å økte likviditeten(EK), men sier nei til statlig obligasjonslån da kostnaden er høy. Vi vet det er andre finansieringskilder i dialog med selskapet. Morgan Standley har kjøpt opp en betydelig andel, trolig på veiene av en mulig ny eier. Meldig om ny Gen. Fors. I går kan være et strategisk trekk for å presse frem et bud før man evt. går mot en emisjon. Skulle det gå mot emisjon vil den være betydelig mindre kapital som skal hentes en tidligere annonsert da inntektssiden økes gradvis og behovet for innskutt kapital således reduseres. Dagens kurs er meget billig og KOA vil stå i 3 kr ila. neste uke og 6 kr innen utgangen av året. Dette er et drømmecase for oss kapitalforvaltere og en gavepakke til private lommebøker. Kommer det bud på selskapet før Gen. Fors vil det ligge på rundt 5 kr/aksje. Løp og kjøp!
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.05.2020 kl 08:21 13601

Det er ingen som har penger til oppkjøp nå. Gjelder bildeler og alle andre bransjer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Superprofitt
09.05.2020 kl 08:29 13561

Er nok mange som fortsatt kan handle:) Bare snakk om pris. Er caset godt nok( lavt priset, fremtidig god inntjening) kommer pengene på bordet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Hydrogutt
09.05.2020 kl 12:22 13179

Enig i din analyse Superprofitt.
Børsmeldingen i går oppfatter jeg som svært positiv for selskapet. De avslår «dyre» lån hvilket i mitt hode betyr at de ikke er desperate etter penger. Corona synes over peak i Norge og interresant at norske helseeksperter antyder at viruset ikke er like agresivt og farlig som først antatt. Dette vil jeg tro også vil gjelde i resten av verden. Markedet er allerede på vei tilbake og land diskuterer gradvis åpning noe raskere enn tidligere antatt.
Dette må få betydning også for KOA’s business. Mot Juni vet de mye mer. Kap behov blir mindre og selskapets posisjon for fremtiden er god. En klar oppkjøpskandidat og et god businnes case for oss småinvestorer. Det blir spennende i ukene fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.05.2020 kl 12:41 13131

Det er klart noe er i gjære her, men om kursen skal ned eller opp i det korte bilde, er ikke godt å si, men tipper den skal opp, om ikke shortlisten har lagt på seg siden sist. .
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Tottiz76
09.05.2020 kl 13:35 12996

Jeg må innrømme at jeg i går trodde den raske duppen vi så mot slutten av dagen, var et «skremmeskudd»fra en stor aktør som ville ha enda mer billig aksjer, og at oppgangen skulle komme tilbake bratt helt mot slutten av dagen. Nå kom det riktignok en oppgang på 13 % fra bunn i går, men altså fra et lavere nivå enn jeg trodde vi skulle se.
Det var ikke så rart at det var en del gevinstsikring mot slutten av en fantastisk uke, i går. Den raske duppen ble vel akselerert av utløste stopploss også.
Tro vi ender neste uke opp mot kr. 3, da mange vil innse at de kursene vi opererer på i dag fortsatt er meget billige, hvis man evner å se mer enn bare det korte koronaperspektivet.
Verden vil fortsatt trenge bildeler fra KOA som en ledende aktør innen bransjen. Jeg blir med KOA til vi er ferdig med usikkerheten, og føler meg trygg på at jeg vil komme bedre ut med min investering en dersom jeg forsøker å trade på midlertidige opp og nedturer.
Jeg tror fortsatt oppkjøp et et høyst reelt scenario, og noe styret ser kan være en god løsning for å sikre arbeidsplasser, og videreutvikling av virksomheten inn i framtiden. Når de sier nei takk til statlige lån pga det er en for dyr løsning, må det jo ligge billigere løsninger i lufta, og løsninger som vil gagne aksjonærene mer. Feks. et oppkjøp.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Celsius
09.05.2020 kl 13:56 12933



Volumomsetningen i KOA siste handelsuke, og hvor gårsdagen kronet volumet med en imponerende tallmessig omsetning på halvparten av alle selskapsaksjene i omløp og hvor kursen midt på handelsdagen var ca 40 % høyere enn foregående sluttkurs, dokumenterer etter min oppfatning at noe stort er i gjære. Selv kursfallet gjennom ettermiddagen tilskriver jeg "bladsmørerne" i e24 og Finansavisen med negativt overflatepreik som ikke i særlig grad relaterer seg til den relevante og dynamisk utviklende verden vi nå i mai står overfor.

KOA er "first base" for verdens bilindustri som nå trapper raskt opp. Industrien må ha de gode og kvalitative bildeler fra KOA for sin produksjonsstart. KOA vil kunne starte så å si alle sine fabrikker ila meget kort tid (med bl.a. egne kvalitetsproduserte ansiktsmasker til bruk for beskyttelse av arbeidsstokken). Alt er duket i KOA for en positiv take off.

KOA var alvorlig bekymret i februar og mars. Eller motsatt - selskapet ønsket seg den gang milliarder på bok. Det ville koste for meget, særlig etter et rystende og uforståelig kursfall under 1 krone.

KOA har hundretalls av millioner på bok i dag. Nå opplyser KOA at de finner bedre og rimeligere (og mindre behov for) økonomisk backup, samtidig som KOA bekrefter at de er i den privilgerte posisjon til når som helst å cashe ut lån fra staten/statsobligasjoner. KOA vil gjøre kapitalinnhentingen billigere for selskapet, enn ved opptak av slikt lån.

Det bladsmørerne omtaler som krise, innser nok flere og flere egentlig er et luksusproblem etter den nye tids positive coronautvikling. Det er reelle grunner til KOAs kursinnhenting på 130 % og under ekstremt høye volumer (til KOA å være) på en drøy uke.

MSI kontrollerer mye av KOA og må antas å stå bak ytterligere store netto volumoppkjøp (fra småsparere som selger etter dette første trinns store prosentoppgang, men da til kurs som vel hører 15 år tilbake i tid). MSI har ikke kommet dit (ennå) å ha infoplikt om eventuell styrket portefølje av KOA.

HER VENTES OPPKJØP, ELLER ANDRE KONKRETE POSITIVE NYHETER VI NOK MÅ VENTE LITT PÅ.

Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.05.2020 kl 13:59 12892

Det skjer jo ting i markedet veldig for nå. Åpning og etterslep på salg av biler trodde nok ikke KOA ville skje så fort. Situasjonen er blitt anneledes både i Tyskland og resten av Europa i løpet av siste uke. Derfor var det ønskelig å utsette møtet. Det er ikke katastrofe lengre, men åpning for oppgang. Mulighet for 5,- før høsten.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
unikum
09.05.2020 kl 14:13 12822

Høres ut på dere alle at alle økonomiske problemer er borte og koa skal bare rase avgårde på børs. Ganske enkel tanke gang her. Hvis det er så enkelt at ting dobler seg uten noe substans så raser jo dette ned like fort. Kapittel behov er det uansett, oppkjøp er vel ingen som står i kø for å foreta seg om dagen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Celsius
09.05.2020 kl 14:19 12791


Du har rett i din betraktning at kurs på KOA raste.

Fra 11 koner få år tilbake, til under 2 kroner i dag.

Resten av det du skriver er det derimot mer vanskelig å slutte seg til.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Tottiz76
09.05.2020 kl 14:58 12708

Unikum: Her er det nettopp substansen i selskapet som gjør at KOA er meget billig for tiden.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Us Steal
09.05.2020 kl 15:32 12606

Her er det mye våte drømmer og man glemmer nok en gang å tenke på gjelden i selskapet. De har en obligasjonsgjeld på 275 millioner euro og denne handles på halv pris. Det betyr at man kan kjøpe tilbake selskapet obligasjonsgjeld til 137,5 millioner euro. Hvis det var noen som snuste på selskapet ville aldri gjeldsprisingen ligge stille.
Obligasjonen krever også at minimumscash i selskapet er 20 millioner euro så uansett raskere oppstart av fabrikker trenger selskapet alvorlig mye penger.
Selg heller aksjen nå å bli med å redd selskapet i den kommende emisjonen som kommer rett rundt hjørnet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Celsius
09.05.2020 kl 16:54 12451


Visst har også dette selskapet gjeld. Alle med forstand har vel det i disse tider.

Sett deg inn i KOAs forretningskonsept som spenner world wide, og du vil gjenkjenne toppkvalitetsprodukter som produseres og etterspørres verden over. Det er KOA som er blitt det foretrukkede selskap i sine segment, over hele kloden.

Du må videre stille deg spørsmålet om dette selskapet er liv laga og står rustet for framtida. Jeg tror nå absolutt det.

Selskapets kurs er filleristet. Tror Morgan Stanley deler min oppfatning ettersom giganten akkumulerer i disse tider.

Den helt enorme omsetningen siste 2 uker vitner om store oppkjøp. Om det er styrking av egne eierposisjoner, eller om Kinamann eller andre/amerikanerne nå vil ha hele selskapet, gjenstår å se.

Du må gjerne ta del i oppkapitalisering av selskapet hvis den tid inntrer. Men KOA har takket nei til statlig lån fra Norge da det er for dårlige betingelser.

Ikke mye er endret i negativ retning for KOA. Tallene fram til årsskiftet somvar burde ALDRI ha resultert i kurser under 5 kroner.

Bare å kjøpe med begge hender på latterlig lave kurser.

Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.05.2020 kl 18:29 12249

Våte drømmer for de som ikke fikke være med toget, det er allerede mange tårevåte som står igjen på perrongen, og flere som er kastet av toget, så det er ikke mangel på tårevåte, og flere blir det, men i den forstand at toget fortsetter i et enormt tempo, og som kjent for de fleste er det svært vanskelig å stoppe et tog i stor fart.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
SunBurned
09.05.2020 kl 18:52 12169

En ting er helt klart; etter korona blir det flere biler, ikke færre. Hvil i fred kollektivtrafikk.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Celsius
09.05.2020 kl 19:40 12081


Og da står det å lese på tek.no i dag at Kinamann er på full fart inn i Europa med bilsalg av BYD, men som nå i aller første omgang åpner i Norge.

Regner med de inviteres til Kongsberg, med mindre de allerede eier hele byen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
omans
09.05.2020 kl 21:49 11854

Koa kursen startet året på ca 6.50

Nå under 2 kroner.

Neste rally kan bli basert på nytt short cover rally. Sånn at det igjen går åt Skogen med Shortstad.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
09.05.2020 kl 23:26 11617

Det er nå flertall til å gi Norwegian tilskudd fra staten, Dette kan prinsippielt føre til at KOA kan behandles på lik linje.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Us Steal
09.05.2020 kl 23:59 11539

Morgan Stanley driver nok ikke å akkumulerer aksjer skjønner du, det er bare allokeringsforandringer mellom nominee konti...siste update hvor MS er opp ca 2067k er JP Morgan og Barclays for eksempel ned 2288k. Mulig dette selskapet er liv lage på sikt, men i det korte bildet har de uansett kjørt seg opp i et hjørnet hvor de desperat trenger kapital som profesjonelle investorer foreløpig er svært skeptiske til å komme med...
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Celsius
10.05.2020 kl 00:22 11477


Til din orientering snakker jeg ikke om Mister Morgan Stanley, men altså om dette meglerhuset som råder sine klienter som kjøper KOA. Det er klokt av MS og deres kunder skal du se.

Det er nok ikke KOA som her opptrer desperat; det ser snarere ut til å være forbeholdt andre aktører med sin agenda ;)

Du er løssluppen når det gjelder bruk av negative karakteristikker. Det skyldes nok at du og bladsmørerne der du henter dine forenklede nyheter nok er pissed off over å ha blitt snytt for oppgangen på 130 % de siste handelsdagene. Må jo være dritflaut å ha tryna sånn på enkle spådommer, men heller ikke så uvanlig.

Det at KOA til nå har gjenvunnet beskjedent terreng så jo de fleste oppegående av oss måtte komme. Det har naturligvis vært helt uaktuelt for ledelsen å emittere på nivåer under dagens kurs.

Jeg antar også du har fått med deg at KOA er i posisjon til å velge eventuell finansieringskilde, om det egentlig skulle være særlig behov for dette. Det ser ut til at du ikke har klart å oppfatte at KOA også takker nei til statsobligasjoner som svært mange andre selskap ikke er i posisjon til å oppnå. Så kom ikke her med krisepreik.

Bit i det sure eplet og la tapt være tapt, og kom deg heller inn i KOA før neste avgang. Det er mye å gå på før KOA er rett priset, så du kan fortsatt hente inn en del 100talls prosenter her du også.

Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
unikum
10.05.2020 kl 11:06 11017

Både du og jeg vil /måtte begrense pengebruken privat i en stund fremover. Der så vil bilene som ruller på veiene bli ett par år eldre. Trenger ikke å analysere dette tungt.
Og når det gjelder kina mann og Kongsberg, hele byen så bør du sette deg inn litt bedre hva koa betyr for Kongsberg. Koa er å regne som små bedrift i byen !
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Celsius
10.05.2020 kl 11:28 10947


Mangel på humor (knyttet til ironi om Kinamann, KOA og Kongsberg by) er nok ikke unikt for en person av betydningsløs kaliber.

Vi andre har dessuten fått med oss at kinserne er de første som nærmest har fullproduksjon av biler, og resten av verden er i full gang med å starte sine rullebånd. Det FØRSTE alle disse bilprodusentene må ha i en voksende sterk konkurranse er kvalitetsdeler. KVALITETSDELENE FÅS FRA KONGSBERG AUTO.

Sist handledag ble det omsatt GODT OVER HALVPARTEN AV SELSKAPETS UTFERDIGEDE AKSJER og under en midlertidig kursoppgang den dagen på mer enn 40 % (etter å ha steget 130 % de foregående dager). DET er unikt.

Selvsagt møter en slik oppgang misunnelse. Aller verst ble omtalen fredag ettermiddag blant bladsmørerne som hadde anbefalt kunder å holde seg unna KOA. Så de klarte en kort stund å begrense oppgangen på fredag, før ny takeoff nok melder seg til uken her.

De som evner å følge selskapet har registrert at fallet fra 6 kroner og nedover i all hovedsak skyldtes at flere mellomstore aksjonærer valgte å selge seg gradvis ned gjennom våren. Disse kan tenkes å akkumulere nå på disse vanvittig lave kurser når nå investormarkedet skal komme produksjonsselskapene i forkant mens amatørene vinker fra perrongen.

Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Janusen88
10.05.2020 kl 11:50 10886

Holder støtten på 1,7, blir det veldig spennende. Eg solgte meg ut på 2,6 med god gevinst .. holder støtten kjøper eg meg inn igjen med litt. Spennende aksje
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
livsstil
10.05.2020 kl 12:47 10736

Jeg tror vi alle skal være litt mer ydmyke og erkjenne at det er ingen som vet med 100% sikkerhet hva som skjer. Det er jo knall gøy med slike aksjer som KOA om dagen og en ypperlig mulighet til å trade litt ettersom likviditeten er meget stor. Personlig gikk jeg inn på 0,90 og ut på 1,46. Gikk så inn igjen på 1,15 og ut igjen på 1,6, Jeg trøster meg med at det er aldri feil å ta gevinst, grådighet kan fort bli dyrt. Klart jeg kjøper meg inn igjen hvis den faller litt tilbake igjen.
Ja, de trenger penger og det blir sannsynligvis en emisjon i juni, men aksjen har blitt gruset så at den kan fortjene en kurs rundt 2,- i med dagens tilstand er vel ok. Hva som skjer videre er det ingen som vet, men når ting vil normalisere seg vil denne garntert stige igjen.
Lykke til til med tradingen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
FollowtheFlow
10.05.2020 kl 12:49 10729

Jeg lar meg aldri slutte å forbløffe over hvor mange innlegg som vitner om fullstendig uvitenhet om hva et selskap gjør og hvordan de er bygd opp. Her klarer man altså å lire av seg at KOA er viktig for Kongsberg by....

Hadde man giddet å sette seg inn i selskapet, så vil man enkelt finne ut at hovedkontoret til KOA ligger i Zurich, og de har sin virksomhet spredt rundt i verden (USA, Canada, Mexico, Brasil, Kina, Storbritania) samt noe produksjon i Norge. «Kongsberg» delen i KOA sier noe om opprinnelsen, ikke hva selskapet er.

Uvitenhet om et selskap man kommenterer på styrker ikke akkurat troverdigheten til en debattant....
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Janusen88
10.05.2020 kl 13:20 10632

Seff e koa vitkig for byen lol😅det gir jo arbeidsplasser og har mye si for samfunnet . Hvor mye det har å si for Kongsberg med tanke på inntekt er en annen sak
.......
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Us Steal
10.05.2020 kl 14:04 10518

Jeg forsto selvsagt at det var meglerhuset og de anbefaler ikke kunder å kjøpe aksjer i KOA. Jeg forklarte bevegelsene i forrige innlegg, mao bare flytting mellom nomenee konti. Hva tenker du om at gjelden handler på 50% av pålydende...? Burde skremme de fleste aksjonærer ut av selskapet, spesielt når vi vet at de må hente store beløp i ny EK. Denne aksjen er helt cracy, men det som er sikkert er at man kan selge aksjen i dag, og kjøpe den tilbake langt under 1kr ifm emisjonen som garantert kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Celsius
10.05.2020 kl 14:34 10419


Jeg deler ikke din oppfatning om at utsiktene er svake for KOA. Tvert imot.

Utsiktene er sterke, og styrkende.

Gjeld og aksjer selges ut ifra markedsetterspørsel. Intet nytt under himmelen.

Det er en usedvanlig positiv bevegelse i KOAkursen under styrkende volumøkning.

God grunn for skam blant de elendige rådgiverne som har overbevist folk om å selge på krona og under.

Større grunn for frykt blant shorterne som tenkte seg å stjele, steal.....




Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
HP17
11.05.2020 kl 09:18 9810

Gikk inn igjen i dag på dippen under kr 1.60. KOA var intrade over 2.80 på fredag og kanskje nå shorter må dekkes inn?
Tror KOA igjen raskt er over kr 2 og deretter videre mot kr 3?

Glem heller ikke insidekjøp gjort på fredag til kurs EUR 0,20 * 11 = NOK 2.20

KOA: MANDATORY NOTIFICATION OF TRADE

16:32
Martina Schüle , VP Finance Accounting and Reporting and primary insider of the company, has bought 5.000 shares in Kongsberg Automotive ASA at EUR 0,2 per share on May 8, 2020. Following this transaction Martina Schuele will own 17,535 shares in the company.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
andy123
11.05.2020 kl 09:31 9670

Lykke til! Dette er helt bingo, tør ikke røre den p.t. selv

Og det innsidekjøpet er ikke nevneverdig, nesten flaut. Var vel et kjøp på 10k NOK om jeg ikke husker feil. Ikke noe å juble over
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
HP17
12.05.2020 kl 09:46 9010

Lastet opp her nå på dippen under 1.40. Kursen var intrade over kr 2.70 på fredag og nå er det 100% opp dit og det kan gi en pen avkastning på kort sikt. Volumet i forrige uke var skyhøyt og KOA kunne satt en emisjon etter stengetid på fredag, sannsynligvis mellom kr 1.70-1.80 og fått den fulltegnet?
Nå er risk/reward meget god
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
omans
12.05.2020 kl 09:51 9002

5000 stk. Det ville nok tatt seg bedre ut om noen innsidere kjøpte for litt mer.

10 000 kr er mindre enn studentpost, nå til dags.

Men det vil jo overreagere både til oppsiden og til nedsiden, kursmessig.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2020 kl 09:55 9015

Nu är jeg jo lidt ny här og spekulere i at købe men virker det ikke lidt manipuleret nedaf?
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
slipp
12.05.2020 kl 10:00 8978

vi kommer under 1 NOK snart
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2020 kl 10:11 8982

Tysk bilindustri startet opp fra 19. april. Nå er det vel bare UK som er nedstengt. Jeg tror ikke de hadde regnet med så tidlig oppstart. Tror det blir lån og at vi snart får melding om børsstopp.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Føre var
12.05.2020 kl 10:13 8961

Prøvde meg med en liten post nå:)
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
omans
12.05.2020 kl 10:16 8933

Tror det er endel short pos i aksjen nå. Skal jo dekkes inn på et tidspunkt.

Hadde gjort seg med en melding fra selskapet, som er av positiv karakter for markedet.

Da short cover
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2020 kl 10:16 8904

er det mafiaen som leker her?

sender KOA ned og NAS opp haha

Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
12.05.2020 kl 11:15 8644

Jeg er enig. Enkelte fabrikker hadde og problemer med å komme igang på grunn av varemangel fra underleverandører da de trodde nedstengingen ville bli lengre. Det kan hende KOA har fått mer oppdrag enn vanlig etter oppstarten. Spennende å se hva som skjer.
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare
FAR100
12.05.2020 kl 12:18 8435

3 dager nedgang er over, går kraftig opp
Redigert 21.01.2021 kl 05:20 Du må logge inn for å svare