Rosemaling

mailman66
REC 29.08.2018 kl 11:45 1813

På Shareville holder AntonBerg kurs i rosemaling! :-)

Noen sier "led dem ikke inn i fristelse", men jeg tror ikke det gjelder for sjokolademannen.

Les hans siste avsnitt i dag tidlig:
"Jeg tror 2018 blir det beste REC-året jeg har hatt. Akkumulering av masse "gratis-aksjer" er gull, særlig når man kjøper dem fra shortere og roboter på bunn. Jeg trodde ikke det skulle være mulig å doble seg i 2018 etter det som skjedde i 2016-2017, men jammen fikk vi enda flere muligheter. Stiger kursen nå så er man i en flott posisjon. Faller kursen kan man bare vente og akkumulere mer for å øke avkastningen ytterligere. Vi er i en vinn-vinn situasjon... men jeg skal vedde på at majoriteten av dere ikke ser det slik og er depressive så det holder... aksjekurs er summen av folks psyke. Når den er dårlig vet man at man får billige aksjer fra selgere som er desperate nok til å komme seg ut på historiske bunner. Selv har jeg problemer med å se at dette tidspunktet skal være blant de "mørkeste" i REC historie for å forsvare den lave kursen. Vi har da hatt mye verre perioder før på langt høyere kurser. REC har også hatt kvartaler med lavere salg enn det 2Q18 viste. Og nå vet vi at GET har økt sin produksjon igjen og dermed vil kjøpe mer. REC har samtidig gjort grep med arbeidsstokken til å være bedre skalert fremover. Nå handler det om å selge unna inventories ned til under 3,000 MT - og det er ren konvertering av nedskrevet arbeidskapital til cash. Så må vi ikke glemme at REC består av mer enn kun FBR. Et salg av Butte alene forsvarer en dobling av aksjekursen. Uansett vil driftstallene bedre seg fra bunnen i juni og ta seg opp over vinteren. Da er det liten grunn å kvitte seg med aksjer under krona! Men de som likevel vil det er hjertelig velkommen til å gi oss andre mer muligheter til å tjene mer."
Redigert 18.01.2021 kl 22:34 Du må logge inn for å svare
Odi.1
29.08.2018 kl 12:32 1699


Hermer han vår godeste AB? " Vinn-Vinn" :)
JohnnyBGood
29.08.2018 kl 14:10 1571

Rosemaling er en god gammel norsk håndverkertradisjon, men skjønnmaling er noe man bør være forsiktig med å falle for.

Økonomi og bransjer går i sykluser. Og nettopp nå er polybransjen nær bunnen, mens semi bransjen er på vei opp. Dere som ser kun poly og PV når det gjelder REC Silicon, blir således veldig preget av det nå. Men faktumet er at det er Butte og semisegmentet som har holdt butikken gående de siste 4-5 åra. Ja, enda lengre om man ser bort fra JV-injeksjonen fra JV-partner.

TT og May burde ha vist hvordan driften gikk pr Q2 før nedskrivingene. Dette kunne kanskje ha roet nervene til noen og enhver.