Investor Peter Hermanrud elsker Kid-aksjen, men hva er det med dette selskapet? Toppsjef Anders Fjeld besøker Børsmorgen på selveste Black Friday, mens han oppdaterer salgstallene hos butikkene løpende.
– Jeg er spent, og det er veldig, veldig viktig. For mange i faghandelen, som oss, er det fjerde kvartal som avgjør året. Den klassiske julehandelen starter nå, sier Fjeld.
– Det er faktisk den viktigste salgsuken vi har i året, legger han til.
Det har vært utfordrende tider i retail de siste årene, med pandemi, nedstenging og en svakere krone. Nå frykter flere at en resesjon er på vei.
– Litt tabloid kan man jo si at det noen ganger virker som at banken sitter i markedssjefstolen, fordi man har behov for å få frigjort kapital. Så det er et tegn på at det er vanskelig, sier Kid-sjefen.
Black Friday, eller Black Week, har flyttet handelen fra høsten og fra julen, slik at det blir konsentrert til denne uke. Tilbudene som kommer nå er ikke tilfeldige, sier Fjeld.
– Det er veldig lite magefølelse, men veldig mye analyse og tall som ligger bak de vurderingene.
Se hele intervjuet med Kid-sjefen her.