Solid vekst innen luksusvarer - setter opp prisene
Luksusvaregiganten Hermès setter opp prisene etter solid omsetningsvekst i 2023.
Publisert 9. feb.
Oppdatert 20. feb.Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 94 ordTil tross for en generell nedkjøling i luksusvaremarkedet klarte Hermès å lokke kundene til å bruke mer penger på eksklusive vesker og dyre silkeskjerf. Luksusvaregiganten endte fjoråret med en omsetning på 13,4 milliarder euro (rundt 152,5 milliarder kroner), opp fra 11,6 milliarder euro i 2022.
Resultatet før skatt økte med over 25 prosent til 5,84 milliarder euro i 2023.
Ifølge styreleder Axel Dumas planlegger Hermès å øke prisene med mellom 8 og 9 prosent globalt i 2024. Han har spesielt god tro på det kinesiske markedet fremover.
Hermès økte omsetningen i samtlige regioner og produktkategorier i fjor.