Ocean GeoLoop fikk et driftsresultat på minus 52 millioner kroner i 2022, sammenlignet med minus 40 millioner kroner i 2021. Omsetningen var 128 millioner kroner i 2022, kommer det frem i selskapets rapport torsdag.
Etter kapitalforhøyelsen med Chevron har selskapet styrket sin finansielle posisjon for å utvikle og kommersielle teknologiene sine. Samarbeidet tar sikte på å gi Ocean GeoLoop global rekkevidde, i tillegg til at Chevron styrker Ocean GeoLoops tilbud og kapasiteter mot selskapets eksisterende prosjekter, partnere og nettverk.
– Chevron er en verdiøkende partner som bringer mye mer til bordet enn finansiell styrke. Vi føler sterk støtte og engasjement fra Chevrons folk og en ekte lidenskap for vår fremtidige suksess. Med denne støtten er Ocean GeoLoops hovedprioritet nå å sikre en vellykket kommersiell markedslansering i CCUS-applikasjoner i Midt-Norge og med Yara på Herøya, på grunnlag av vår teknologipilot og optimaliseringsplan, kommenterer adm. direktør Odd-Geir Lademo.
(TDN Direkt)