<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Marti slutter i Ulstein

Cathrine Kristiseter Marti slutter som konsernsjef i Ulstein Group.

Publisert 29. nov. 2023
Oppdatert 29. nov. 2023
Lesetid: 2 minutter
Artikkellengde er 347 ord
FERDIG SOM ULSTEIN-SJEF: Cathrine Kristiseter Marti. Foto: Per Eide Studio.

Etter tre år som toppsjef i den familieeide Ulstein Group i Ulsteinvik slutter Cathrine Kristiseter Marti i konsernet.

Ifølge en pressemelding fra Ulstein Group har hun valgt å takke ja til en ny mulighet utenfor Ulstein Group og dermed sagt opp stillingen.

Det er ikke kjent hvor hun skal begynne:

– Det blir nok først offentlig en gang på nyåret, sier Marti til Finansavisen.

– Jeg har hatt noen fine år i Ulstein Group og kunne godt ha fortsatt. Men så er det dukket opp en mulighet som jeg har valgt å takke ja til. Og med Ulstein Group godt posisjonert etter noen tøffe år er det sånn sett et greit tidspunkt å slutte på, sier Marti, som forteller at hun blir boende i Ulsteinvik.

Tidligere konsernsjef Gunvor Ulstein går inn som konstituert toppleder med umiddelbar virkning.

Hun ledet gruppen i nærmere 22 år frem til 2020 og representerer tredje generasjon i det familieeide konsernet. 

OVERTAR: Gunvor Ulstein er konstituert som ny konsernsjef fra onsdag. Foto: Marius Beck Dahle

Solid ordrebok

Ulstein Group har en ordrebok på fem nybygg, fire CSOV-skip beregnet på vindkraftmarkedet og en kabellegger, og har et omfattende ettermarkeds- og serviceprogram samtidig som gruppens designselskaper leverer tegningspakker for bygging av skip ved utenlandske verft.

– Ulstein stadfester med denne ordrereserven posisjonen som en drivende kraft i den maritime industrien og er godt posisjonert til å fortsette å lede an i utviklingen i bransjen i årene fremover, sier styreleder Tore Ulstein.

Den siste kontrakten, et kabelleggingsfartøy som skal leveres til Nexans, ble offentliggjort i slutten av september. Verdien av denne er trolig langt over en milliard kroner.

Det nær 150 meter lange nye fartøyet er designet av Skipsteknisk og er en oppdatert versjon av «Nexans Aurora», som verftet leverte i 2021. Nybygget  ventes levert våren 2026.