Finn Magnus Torall startet nisjebutikken Milrab.no alene. I år økte han omsetningen fra 150 mill. til over 600 mill. på tøffe klokker, splintsikre solbriller og andre manne-gadgets. Redigering: Lotta Kirsebom

Ellevill omsetningsvekst på utstyr til menn som vil tøffe seg

Finn Magnus Torall startet nisjebutikken Milrab.no alene. I år økte han omsetningen fra 150 mill. til over 600 mill. på tøffe klokker, splintsikre solbriller og andre manne-gadgets.

Ideen til nettbutikken Milrab dukket opp da Torall var i førstegangstjenesten. Det var kult å komme hjem på perm i Kongens klær.

– Alt så bra ut, bortsett fra pc-vesken. Den var ikke i kamuflasjefarger. Da fikk jeg en idé om å designe en, sier Torall.

Siden da har han gjort alt fra å vinne anbudet på 110 tonn veisalt i Nord-Norge til å erfare at det er lurt med forsikring på containere som skal fraktes på et skip som brekker i to og synker til bunns.

– Milrab.no, som også er i Sverige og Finland, har tre ben å stå på: offentlige anskaffelser, egen merkevare og tøft turtøy og tilbehør.

Torall har vært en kremmer siden han var liten gutt. Men det var ikke kjøp og salg han skulle drive med som voksen:

– Drømmen var å bli jagerflypilot.

Blant produktene han selger, er både splintsikre solbriller og taktiske klokker som piper når det er på tide å dra i snoren på fallskjermen.

Vi elsker besøk! Har du en historie du har lyst til å dele med oss har vi kaffen klar. Inviter deg selv på veienhit@finansavisen.no

Lytt til Veien hit på denne siden, eller abonner på Apple Podcasts eller Spotify.

Lørdag
Gründerintervjuet