+ mer
ALLSIDIGE LAPPELITEN-MERKELAPPER: Susanne Isnes er gründer av Lappeliten, merkelapper som brukes på alt fra verktøy og fendere til merking av klær på aldershjem. Foto: Privat

Norsk suksess-gründer i trøbbel fordi hun også snakker fransk

Susanne Isnes traff blink med Lappeliten og ekspanderte raskt til Sverige, Tyskland og USA. – Det første som skjedde i USA var å bli saksøkt.

I 2017 fikk Susanne Isnes (29) barn nummer to og ønsket navnelapper som var finere enn de som allerede fantes på markedet. To måneder senere var bedriften Lappeliten et faktum og salget har tatt av. I fjor omsatte de for 40 millioner kroner. I år er målet 80 millioner kroner.

Men alt har ikke gått smertefritt. Det første som skjedde da hun ekspanderte til USA, var at Lappeliten ble saksøkt av en gigant. I Tyskland ville de ikke snakke med henne fordi hun hadde fransk som valgfag.

Hør historien om Lappeliten og navnelappenes rundreise på alt fra verktøy og fendere til aldershjem i denne episoden:

Vi elsker besøk! Har du en historie du har lyst til å dele med oss har vi kaffen klar. Inviter deg selv på veienhit@finansavisen.no

Lytt til Veien hit på denne siden, eller abonner på Apple Podcasts eller Spotify.

Lørdag
Gründerintervjuet