POPULÆR: Tesla Model 3 hadde et voldsomt salg i fjor. Foto: Håkon Sæbø

Tesla øker tilfredsheten

Det er få som kan krangle på at Tesla har slitt med dårlig kvalitet og sviktende service. Nå ser det ut til at trenden er snudd.

– Det har blitt skrevet mye om hvordan det er å være Tesla-kunde. Vi har blant annet erkjent at for treg utbygging av servicekapasitet førte til uakseptable ventetider for å få verkstedtime for noen år siden, sier Even Sandvold Roland, kommunikasjonssjef hos Tesla. 

Norsk Kundebarometer for 2020 ble nylig publisert og viser en positiv utvikling for Tesla. Bilselskapet klatrer fra 51. plass til 16. plass, blant alle bedrifter i undersøkelsen. Interessant nok er Tesla det eneste bilmerket målt i undersøkelsen som har en økning i kundetilfredshet.

Etterlengtet

Etter voldsomt salg de siste årene og fjorårets maraton i utlevering av nye biler, har Tesla måttet tåle mye negativ omtale. Sandvold Roland opplyser at ventetiden på deres verksteder var opp mot fire måneder, men at deres kunder nå kan få ordinær servicetime på mellom 1 og 2 uker.

Les også