+ mer
RYKKER INN: Kinesiske elbiler kjører inn på det norske markedet. En av de populære bilene er Polestar 2 som produseres i provinsen Zhejiang. Polestar eies av kinesiske Zhejiang Geely Holding.  Foto: Håkon Sæbø

Dette må til for at Kina-elbilene lykkes

Om elbiler fra Kina blir en suksess avhenger av noen helt spesifikke utfordringer, ifølge bransjeekspert Atle Tuverud

Elbiler er svært populære i Norge og over halvparten av alle solgte biler så langt i år går på strøm. Samtidig er de kinesiske elbilene er i ferd med å storme inn på det norske markedet, men vil Kina-elbilene presse etablerte aktører av veien? Og hvilke humper må de kinesiske bilimportørene svinge rundt for å lokke til seg kresne norske kunder? 

I denne episoden av Finansavisen-podcasten Mil etter mil – en podcast om bil, er det Atle Tuverud som er gjest. Han er redaktør i bilbransjenettstedet Bilnytt.no og kan det meste om de forskjellige aktørene. 

Hør hans tanker om de kinesiske elbilenes fremtid i Norge. Hør Mil etter mil – en podcast om bil.

Husk at du også kan lytte til, og abonnere på, Mil etter mil – en podcast om bil på iTunes  og Spotify

Redigering: Karoline Elgesem

Motor
Reportasjer