<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">
+ mer
RYKKER INN: Kinesiske elbiler kjører inn på det norske markedet. En av de populære bilene er Polestar 2 som produseres i provinsen Zhejiang. Polestar eies av kinesiske Zhejiang Geely Holding.  Foto: Håkon Sæbø

Dette må til for at Kina-elbilene lykkes

Om elbiler fra Kina blir en suksess avhenger av noen helt spesifikke utfordringer, ifølge bransjeekspert Atle Tuverud

Publisert 1. okt. 2020 kl. 09.03
Oppdatert 1. okt. 2020 klokken 11.33
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 140 ord

Elbiler er svært populære i Norge og over halvparten av alle solgte biler så langt i år går på strøm. Samtidig er de kinesiske elbilene er i ferd med å storme inn på det norske markedet, men vil Kina-elbilene presse etablerte aktører av veien? Og hvilke humper må de kinesiske bilimportørene svinge rundt for å lokke til seg kresne norske kunder? 

I denne episoden av Finansavisen-podcasten Mil etter mil – en podcast om bil, er det Atle Tuverud som er gjest. Han er redaktør i bilbransjenettstedet Bilnytt.no og kan det meste om de forskjellige aktørene. 

Hør hans tanker om de kinesiske elbilenes fremtid i Norge. Hør Mil etter mil – en podcast om bil.

Husk at du også kan lytte til, og abonnere på, Mil etter mil – en podcast om bil på iTunes  og Spotify

Atle Tuverud: – Bruktbilbransjen har blitt reddet av mangelen på nye biler
Redigering: Karoline Elgesem