Nordea kåres til beste bank for storkunder

Nordea går til topps i Prosperas undersøkelse, og er Norges beste bank i Corporate Banking-kundesegmentet.

FORNØYD: Morten Ristvedt, som er leder for storkundesegmentet i Nordea, sier at kåringen kommer som et direkte resultat av at de setter kundene i ekstremt fokus.  Foto: Nordea

- Dette er veldig gledelig, og det kommer som et direkte resultat av at vi har satt et mye tydeligere fokus på kundene. Økt aktivitet, økt tilstedeværelse og bedre service, er også det som gir oss god score i rangeringen, sier leder for storkundesegmentet i Nordea (C&IB) Morten Ristvedt.

I årets Prospera-undersøkelse gikk Nordea til topps som Norges beste bank for storkunder. Nordea fikk sin beste rangering noensinne i Prospera-rangeringen, med en score på 4,24 av 5. 

Undersøkelsen baseres på intervjuer med bankens kunder der de rangerer banken fra 1-5 på ulike kriterier. 

Klatret til topps på pallen

I endte Nordea også opp på pallen, men da på en tredjeplass. I år hoppet tok de førsteplassen, og årets byks skyldes ifølge Ristvedt skjerpet fokus og effektivisering av organisasjonen. 

- Vi har skjerpet fokus og effektivisert organisasjonen. Det innebærer også å frigjøre og prioritere mer tid med kunden enn interne aktiviteter, og det tror vi er veien å gå, sier Ristvedt.