<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-W3GDQPF" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Ny italiensk luksus-hybrid er skreddersydd for norske avgifter

Maserati lanserer ny Ghibli som går på både strøm og bensin. 

Publisert 17. juli 2020 kl. 14.12
Lesetid: 1 minutt
Artikkellengde er 234 ord
NY SINT ITALIENER: Maserati Ghibli Hybrid. Foto: Maserati

Modellene fra den italienske bilprodusenten Maserati er et ytterst sjeldent syn på norske veier. I 2013 lanserte produsenten fra Modena den tredje generasjonen av Ghibli, men den ble ingen volumfavoritt i Norge, naturlig nok. 

PROFIL: Maserati Ghibli Hybrid med nye blå bremsecalipere. Foto: Maserati

Maserati har nå tatt grep for å henge med i tiden og lanserer en splitter ny modell av Ghibli med et mildhybridsystem. Den tradisjonelle bensinmotoren, som nå vil ha fire sylindere, får hjelp av et 48-volts batteri, noe som fører til lavere utslipp enn før. Systemet minner om det Audi har lansert på flere av sine nye modeller, blant annet i nye A6. 

Det liker den norske stat og man kan nok forvente at prisene på en ny Maserati Ghibli vil falle betraktelig sammenlignet med dagens startpris på 1.129.000 kroner. 

BAKEN: Fire rør i hekken på Ghibli. Foto: Maserati

Første i historien

Nye Ghibli blir den første hybrid-varianten fra Maserati noen gang og vil komme som GranTurismo og GranCabrio i 2021. 

I tillegg vil den nye modellen veie 80 kilo mindre enn dagens diesel-variant og stille med 330 hestekrefter. Det sender den italienske kjøremaskinen fra 0-100 på 5,7 sekunder. Toppfarten når du ved 255 km/t. 

Samtlige modeller vil også komme et splitter nytt infotainment-system og ny multimedia-skjerm. 

SKINN OG KARBON: Her kan du sette deg inn og legge en tung høyrefot på pedalen. Foto: Maserati